عجیب ترین عادت های مردم کشورهای مختلف جهان (+عکس)

مجموعه : عجیب ترین ها
عجیب ترین عادت های مردم کشورهای مختلف جهان (+عکس)

بعضی از ما عادت های‌ خاصی داریم که شاید برای دیگران عجیب باشند اما خودمان بـه ان ها عادت کرده ایم و در هرحال، ان ها جزئی از برنامه روزانه ي ما هستند. ما در این قسمت از مجله تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از کارهای عجیب ترین عادت های‌ مردم کشور های مختلف جهان را منتشر کرده ایم.

 

عادت های عجیب کشورهای مختلف جهان

مکان های شگفت انگیز بسیاری در گوشه و کنار جهان وجود دارد که سالیان سال بخاطر آداب و رسوم عجیب و غریب شان شهره عام و خاص هستند. افرادی که کمتر بـه این نقاط سفر کرده اند و یا با رسوم عجیب انها آشنا نیستند، شاید آن را نوعی تابو و یا حتی غیر انسانی تصور کنند.

 

1. روس‌ ها بـه لبخند نزدن علاقه شدیدی دارند

روس‌ ها بـه لبخند نزدن علاقه شدیدی دارند

روس‌ها در لبخند زدن زیاد خوب نیستند. مطالعات یک روان‌شناس بنام کیوبا کیرس بـه او نشان داد که هرچه جامعه‌ای فاسدتر باشد احتمال این‌که لبخند کمتر ارزشمند انگاشته شود و شخص لبخند زننده غیرقابل اعتماد دانسته شود بیشتر اسـت.

 

و نکته جالب این اسـت که روسیه یکی از کشور‌های دارای بیشترین مقدار فساد در جهان اسـت. در رده‌بندی کشور‌های دارای بیشترین فساد در بخش عمومی درسال 2017؛ روسیه در رتبه 135 در میان 180 کشور جهان قرار گرفت.

 


مطالب مشابه: 15 عادت عجیب و غریب برخی از موفق ترین افراد در خواب


 

2. مردم پاراگوئه بـه رییس جمهور فراموش‌ شده ایالات متحده علاقه وسواس‌ گونه دارند

مردم پاراگوئه بـه رییس جمهور فراموش‌ شده ایالات متحده علاقه وسواس‌ گونه دارند

تعداد زیادی از روسای جمهور ایالات متحده اگرچه سال ها از مرگشان می‌گذرد، اما همچنان مشهور هستند. اما مردم پاراگوئه یکی از روسای جمهور ایالات متحده که سال ها پیش از دنیا رفته و در هیچ کجای جهان و حتی خود ایالات متحده نیز چندان شناخته شده نیست، را بـه خوبی می‌شناسند. نام او روثرفورد بی هیز اسـت که از سال 1877 تا 1881 رییس جمهور ایالات متحده بود.

 

این علاقه وسواس‌گونه گیج کننده اسـت مگر این‌که بدانید که در دهه 1860؛ پاراگوئه در مقابل اتحادی از سه کشور آرژانتین، برزیل و اروگوئه جنگید. همانطور که انتظار می‌رفت این جنگ برای پاراگوئه خوب پیش نرفت و این کشور بخش‌های زیادی از خاک خود را به برزیل و آرژانتین واگذار کرد. بعد از جنگ دولت آرژانتین ادعای مالکیت بخش وسیعی از مناطق غیر مسکونی و وحشی شمال پاراگوئه که چاکو نام داشت را کرد.

 

در روزگاری که نه سازمان ملی بودو نه دادگاه بین‌المللی، دو کشور از ایالات متحده خواستند که این معضل را حل نماید و رییس جمهور هیز بـه نفع پاراگوئه حکم داد. بدین ترتیب پاراگوئه یک شهر و یک تیم فوتبال را به نام این رییس جمهور نامگذاری کرد. ان‌ها تصویر صورت هیز را روی تمبر‌های خود چاپ کرده و مجسمه‌ای از او در حیاط یک مدرسه ابتدایی در شهر ویلا هیز نصب گردید.

 

3. عابرین پیاده در چین بـه عبور از مناطق ممنوعه علاقه دارند

عابرین پیاده در چین بـه عبور از مناطق ممنوعه علاقه دارند

عبور از عرض خیابان در چین کمی پیچیده اسـت. برای مثال، اگر از مسیر ممنوعه‌ای از عرض خیابان عبور کنید و نه از مسیر خط‌کشی شده مخصوص عابرین پیاده، مقامات عکس شما را روی صفحات نمایش بزرگ سطح شهر به عنوان افراد متخلف منتشر خواهند کرد. اگر بخواهید این عکس برداشته شود دو انتخاب دارید: یا بـه مدت 20 دقیقه بـه یک افسر پلیس کمک کنید یا مقداری جریمه بپردازید.

 

در شهر دای، ایستگاه‌های زرد روشنی نصب شده که پای افراد متخلف را با اسپری رنگ می‌کنند. این سیستم با سنسور‌های لیزری کار می‌کند. اگر زودتر از موعد مقرر از روی خط عابر پیاده عبور کنید پای شما رنگ خواهد شد. علاوه بر این، ایستگاه‌های مذکور بـه تکنولوژی تشخیص چهره مجهز اسـت و خیلی زود تصویر شما را روی صفحه نمایش بزرگی که در کنار تقاطع قرار دارد بـه نمایش عموم می‌گذارد.

 

4. ایرانی ها بـه جراحی زیبایی علاقه‌اي وسواس‌ گونه دارند

ایرانی ها بـه جراحی زیبایی علاقه‌اي وسواس‌ گونه دارند

همه ی ي مـا از این موضوع آگاهیم، اما آمار نشان میدهد که بین سال 2011 تا 2013 بیش از 240 هزار جراحی رینوپلاستی قانونی در ایران انجام شده اسـت. نود درصد کل جراحی‌های زیبایی در ایران مربوط بـه زیبایی بینی اسـت بـه طوری‌كه ایران بالاترین میزان جراحی رینوپلاستی را در جهان به خود اختصاص داده اسـت.

 

یکی از دلایل رونق جراحی زیبایی بینی در میان زنان ایرانی 20 تا 30 سال این اسـت که به دلیل پوشش سر زنانه، صورت در کانون توجه قرار می‌گیرد و به همین دلیل زنان بیش از هر قسمت دیگری ازبدن خود سعی در بی‌نقص کردن صورت شان دارند.

 

5. ایسلندی‌ها شیفته شیرین‌بیان هستند

ایسلندی‌ها شیفته شیرین‌بیان هستند

ایسلند با جمعیتی حدود 340 هزار نفر با عنوان سرزمین شیرین‌بیان شناخته میشود. مردم این کشور علاقه‌ای دیوانه‌وار بـه شیرین بیان دارند بـه طوری که در تمام پمپ بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها انواع آب نبات با مزه شیرین‌بیان سیاه یافت میشود. بستنی فروشی‌ها نیز بستنی شیرین‌بیان نرم سرو میکنند که می‌تواند با یک لایه سخت از همین گیاه پوشانده شود.

 

همچنین به طور عام، مردم ایسلند علاقه دارند شکلات را در ترکیب با شیرین‌بیان بخورند. ان‌ها مقدار بسیار زیادی پودر شیرین‌بیان، کشمش با لایه‎ای از شیرین‌بیان و آدامس‌ و شکلات‌ با پوشش این گیاه دارند. اما دلیل این همه ی ي علاقه وسواس‌گونه بـه شیرین‌بیان در ایسلند چیست؟

 

در دورانی که اولین مردمان در ایسلند اقامت کردند پرورش گیاه در زمین خشک و آب و هوای سرد این منطقه تقریباً غیرممکن بود. همچنین به دلیل آب‌های یخ زده‌ای که در اطراف وجود داشت وارد کردن مواد نیز بسیار دشوار و خطرناک بود. اما در این میان گیاه شیرین‌بیان بـه راحتی در این شرایط رشد می‌کرد و خیلی زود جای همه ی ي چیز را برای ایسلندی‌ها گرفت.

 

6. همه ی آلمانی‌ها یک فیلم کوتاه بریتانیایی کمتر شناخته‌شده را می‌شناسند

همه ی آلمانی‌ها یک فیلم کوتاه بریتانیایی کمتر شناخته‌شده را می‌شناسند

همه ی ي ساله در روز قبل از کریسمس، بیش از 17میلیون آلمانی «21درصد از جمعیت کشور» دور تلویزیون‌های خود جمع میشوند تا یک کمدی 18دقیقه‌ای مربوط بـه دهه 1960 تلویزیون بریتانیا بنام «شام برای یک نفر» «Dinner For One» را تماشا کنند. داستان این کمدی در یک مهمانی شب رخ میدهد. یک پیرزن دوستانش را برای جشن تولد 90 سالگی‌اش بـه شام دعوت می‌کند.

 

مشکل این اسـت که این دوستان سال‌هاست مرده‌اند. از این رو پیشخدمت او مجبور اسـت نه تنها غذا آماده کند بلکه نقش هر یک از دوستان او را نیز بازی نماید که باعث وقوع اتفاقاتی خنده‌دار میشود. این سنت تلویزیونی عجیب که دهه‌هاست در کشور کشور آلمان رواج دارد باعث شده که عبارت آلمانی خاص و بازی‌هایی با ارتباط با این کمدی در کشور کشور آلمان شکل گیرند.

 

7. مردم تایوان علاقه خاصی بـه اتومبیل‌هاي برداشتن اسباب‌بازی دارند

مردم تایوان علاقه خاصی بـه اتومبیل‌هاي برداشتن اسباب‌بازی دارند

در تایوان اتومبیل‌های برداشت اسباب‌بازی بر کشور حکومت می‌کنند بـه طوری‌كه تنها درسال گذشته بازی‌های این چنینی در تایوان سه برابر شده‌اند. بـه ادعای وزیر تجارت تایوان، در هر دو سوپرمارکت این کشور یکی از این دستگاه‌ها وجود دارد بـه طوری‌كه درسال‌های اخیر بـه بزرگترین منبع درآمد مالیاتی تایوان در صنعت سرگرمی تبدیل شده‌اند.

 

افزایش تعداد این دستگاه‌های بازی بـه نحوی بوده که بانک مرکزی این کشور را نیز مجبور بـه عکس‌العمل کرده تا با تولید سکه‌ های بیشتر بـه تقاضای بالا برای سکه مورد استفاده در این دستگاه‌ها پاسخ دهد. جوایز موجود در این دستگاه‌ها تنها بـه عروسک‌های حیوانات خلاصه نمیشود، زیرا اخیراً از اقلامی مانند سشوار، لباس زیر زنانه و حتی سبزیجات نیز به عنوان جایزه شانسی استفاده میشود.

 

بخش از این علاقه بـه دلایل اقتصادی باز می‌گردد، زیرا درآمد‌ها در تایوان نسبتاً ثابت بوده و قیمت این دستگاه‌های بازی نیز بسیار پایین اسـت. بدین ترتیب مردم برای افزایش درآمد‌های خود بـه این دستگاه‌ها بـه چشم یک سرمایه‌گذاری خوب نگاه می‌کنند، در حالی‌که کسانی که از این دستگاه‌ها استفاده میکنند ان‌ها یک وسیله سرگرمی ارزان قیمت می‌بینند. بدین ترتیب این یک بازی برنده-برنده یا بدون برنده اسـت.

 

8. آرژانتینی‌ها بـه روانکاوی وسواس دارند

آرژانتینی‌ها بـه روانکاوی وسواس دارند

آرژانتینی‌ها کاناپه را دوست دارند، و به طور خاص دراز کشیدن روی آن را. در آرژانتین بـه ازای هر 194 نفر یک روانکاو وجود دارد که ان‌ها را با اختلاف در این زمینه در صدر کشور‌های جهان قرار داده اسـت. فنلاند با 57 روانکاو برای هر 100 هزار نفر در رتبه دوم قرار گرفته اسـت.

 

روانکاوی برای هر شخص معمولی در آرژانتین چنان مهم اسـت که رییس جمهور کنونی کشور نیز مردم را به رفتن نزد روانکاو تشویق میکند. دولت این کشور بر این باور اسـت که روانکاوی و مراجعه بـه روانپزشک برای باز کردن در ثبات اقتصادی کشور و کاستن از تورم بالا در آرژانتین حیاتی اسـت.

 

این احساس نیاز آرژانتینی‌ها از این موضوع نشأت میگیرد که اغلب ان‌ها از خانواده‌هایی هستند که از اسپانیا و ایتالیا بـه این کشور مهاجرت کرده‌اند. در واقع ان‌ها با مشکلات هویتی مواجهند. در دهه ۱۹۹۰؛ یک عبارت مشهور در مورد مردم این کشور وجود داشت: «آرژانتینی‌ها ایتالیایی‌هایی هستند که اسپانیایی صحبت کرده، مانند فرانسوی‌ها رفتار کرده و فکر میکنند بریتانیایی هستند».

 

9. مردم استرالیا شیفته القاب هستند

مردم استرالیا شیفته القاب هستند

همه ی ي مـا از دادن القاب بـه افراد و فعالیت‌ها لذت می‌بریم. برای مثال هر یک از مواد مخدر ده‌ها اسم در میان افراد متخصص دارد، اما در این میان بهترین القاب متعلق بـه استرالیایی‌هاست که علاقه خاصی بـه نسبت دادن القاب بـه چیز‌ها دارند. بر اساس دیکشنری‌های آکسفورد، مشهور ترین واژه ابداع شده در قرن بیست و یکم توسط استرالیایی‌ها بـه مـا عرضه شده اسـت:

 

«سلفی». استرالیایی‌ها آمبولانس را آمبو و گوشی‌های همراه را موبو مینامند. در واقع ان‌ها هر واژه جمعی را به شکل کوتاه شده ادا میکنند. برخی بر این باورند که علاقه استرالیایی‌ها بـه القاب بـه ارزش‌های ملی مردمان این کشور مانند دوستی، نزدیکی، غیر رسمی بودن و همبستگی ان‌ها با دیگر مردم کشور بازمی‌گردد.

 

10. دانمارکی‌ها همیشه میخواهند آسان باشند

دانمارکی‌ها همیشه میخواهند آسان باشند

هنر دانمارکی «hygge» یک وسواس ملی در این کشور اسـت که از واژه «hugga» متعلق بـه قرن شانزدهم این کشور نشأت می‌گیرد. مردم دانمارک علاقه زیادی بـه آسان بودن و لذت بردن دارند. در فصل زمستان این هنر دانمارکی در بالاترین حد خود قرار دارد.

 

هوا سرد و ناخوشایند بوده و شرایط بیرون مانع از حس hygge میشود، اما در داخل خانه کنار شومینه، با جوراب‌های پشمی و هات چاکلت و لیوانی شیر در دست، شرایط بسیار ارام بخش و آسان اسـت. این علاقه بـه آرامش و راحتی باعث شده که در رده‌بندی شادی در مقیاس جهانی، مردم دانمارک پس از فنلاندی‌ها در رتبه دوم شادترین مردم جهان قرار داشته باشند.

 


مطالب مشابه: عادت های جالب هنرمندان معروف جهان


 

11. پریدن از روی نوزادان در اسپانیا

پریدن از روی نوزادان در اسپانیا

ساکنان مناطق شمالی اسپانیا در مراسمی بنام El Colacho نوزدان را در ملحفه می پیچانند و انها را در خیابان در کنار هم می خوابانند. آنگاه مردان با پوشیدن لباسهایی عجیب و غریب خود را به شکل شیاطین در آورده و با پریدن از روی نوزادان شیطان را از انها دور میکنند.

 

12. اسم تان رابا جوهر قرمز ننوسید

اسم تان رابا جوهر قرمز ننوسید

آداب و رسوم مردم کشورهای مختلف جهان

 

در کره جنوبی از گذشته های دور مرسوم بوده که نام مردگان را با جوهر قرمز می نوشتند. امروز نیز نوشتن اسامی با جوهر قرمز نوعی تابو در این کشور بـه شمار می‌رود.

 

13. اثبات شجاعت در برزیل

اثبات شجاعت در برزیل

در کشور های‌ مختلف مردان جوان برای این‌که میزان شجاعت خود را به دیگر دوستانشان بـه اثبات برسانند، آداب و رسوم متفاوتی را اجرا میکنند. در برزیل جوانان برای اثبات شجاعت، دستان خود را در کیسه ای پر از مورچه های قرمز عصبانی قرار می دهند تا بـه همه ی ي ثابت کنند تحمل درد را دارند. نیش این مورچه ها واقعا دردناک اسـت.

 

14. فستیوال میمون ها در تایلند

فستیوال میمون ها در تایلند

در بانکوک مردم از سراسر شهر گرد هم می آیند و یک فستیوال باشکوه و پر زرق و برق برای میمون ها ترتیب می دهند. تصور کنید میمونها بر سر میز بوفه مملو از غذاها و میوه ها جمع شده اند و در حال غذا خوردن هستند.

 

15. نبرد گوجه فرنگی در اسپانیا

نبرد گوجه فرنگی در اسپانیا

La Tomatina بزرگترین نبرد گوجه فرنگی در تمام دنیاست. والنسایی های ساکن بونول از گوجه فرنگی به عنوان اسلحه استفاده میکنند و بزرگترین جنگ سال را راه می اندازند.

 

16. رسم عجیب عروسی در کشور آلمان

رسم عجیب عروسی در کشور آلمان

درست قبل از مراسم عروسی خانواده های عروس و داماد و دوستان نزدیکشان در یک مراسم غیر رسمی گرد هم می آیند. بعد از صرف شام همه ی ي مهمانان شروع بـه شکستن بشقاب ها و گلدان ها می‌کنند، آن ها به جز شیشه های پنجره همه ی ي چیز را می شکنند.

 

وقتی تمام خانه تبدیل بـه جهنمی شد پر از خورده شیشه آنوقت عروس و داماد باید دست به کار شوند و همه ی ي چیز را تمیز کنند. این سنت، همبستگی عروس و داماد برای ساختن زندگی و درست کردن اوضاع را نشان می‌دهد و بـه انها گوشزد می‌کند که باید خودشان را برای مسئولیت های زندگی مشترک آماده کنند.

 

17. شب جادوگران در جمهوری چک

شب جادوگران در جمهوی چک

پراگ پر اسـت از آداب و رسوم عجیب و غریب. عشاق جوان از روی آتش می پرند. مردان جوان مجرد نیز نشانه ای از خود بر درخانه دختران جوان قرار میدهند. روزگاری در این منطقه اعتقاد بر این بود که در فاصله اعیاد یعقوب مقدس و سن فیلیپ نیروهای شیطانی بیش از هر زمانی دیده می‌شوند.

 

اهالی جمهوری چک معتقداند درست کردن آتش، سوارکاران شیطان را از آن ها دور می‌کند و اکنون نیز پس از سالیان سال هنوز سنت درست کردن آتش و پریدن از ان در پراگ پابرجاست.سنت های عجیب در سراسر جهان

 

18. حنابندان در کشور های مسلمان

حنابندان در کشور های مسلمان

رسم حنابندان در تعداد زیادی از کشور های‌ اسلامی مرسوم اسـت. قبل از مراسم عروسی خانواده، بستگان و دوستان عروس گرد او می آیند و نقوشی متنوع را بر روی دست ها، پاها و بازوهای عروس با حنا نقش می بندند. البته این نقوش دائمی نیستند و بعد از یکی دو روز پاک می‌شود.

 

19. کشتی گرفتن شترها در ترکیه

کشتی گرفتن شترها در ترکیه

عجیب ترین عادت های مردم کشورهای مختلف

 

در ترکیه مردم از تماشای مبارزه شترهای نر لذت می‌برند. بـه خصوص که این نبرد بر خلاف مبارزه خروس ها و گاوهای نر که در اسپانیا مرسوم اسـت، جراحتی در بر ندارد. با این وجود از تماشاچیان خواسته میشود از شترهای مبارز فاصله بگیرند. چون ممکن حین مبارزه بزاق دهانشان راکه بوی بسیار بدی هم دارد روی تماشاچیان بیندازند.

 

20. نوشیدنی استقبال در فیجی

نوشیدنی استقبال در فیجی

در سفر بـه کشور هـای اقیانوسیه میزبانان شما با نوعی نوشیدنی بومی که از ریشه گیاهی خاص تهیه و در کاسه های چوبی سرو میشود بـه استقبال شما آمده و از شما پذیرایی می‌کنند. این نوشیدنی کاوا نام دارد و بعضی افراد معتقد هستند که حاوی مقادیر کمی مواد مخدر نیز هست.

 

21. پر کردن دندان در اندونزی

پر کردن دندان در اندونزی

در بالی یک مراسم عجیب و غریب وجود دارد که پیش از مراسم عروسی برای عروس و داماد انجام می‌شود. یکی از دندان های عروس و یکی از دندان ها داماد پر می‌شود. این کار برای این انجام میشود که نیروهای شیطانی و خصایص اهریمنی مثل: خشم، شهوت، عصبانیت، طمع و حسادت از جسم انها خارج شود.

 


مطالب مشابه: 25 مورد از عجیب ترین اقلام غیر غذایی که مردم واقعاً خورده اند


 

در پایان

همه ی آدم ها در زندگی روزمره خود عادت های‌ خاصی رفتاری دارند که شاید بـه نظر خودشان خیلی نرمال و معمولی بـه نظر برسد.

جدیدترین مطالب سایت