عجیب ترین آداب و رسوم کشورهای مختلف جهان (5)

مجموعه : عجیب ترین ها
عجیب ترین آداب و رسوم کشورهای مختلف جهان (5)

هر کشوری آداب و رسوم مخصوص بـه خودرا دارد کـه برخی از آن ها ممکن اسـت در سایر کشورها هم وجود داشته باشد و برخی دیگر نه، نظر شـما را بـه مقاله عجیب ترین آداب و رسوم کشور های مختلف جهان دراین قسمت از مجله تالاب جلب می‌کنم. بعضی از این رسوم شاید بـه نظر شـما عجیب باشد، اما یکی از رسومی اسـت کـه مردم ان کشور بـه ان پایبند هستند.

 

آداب و رسوم در کشورهای مختلف

سنت ها و رسومات یک حس تعلق در ما ایجاد می کنند و دلیل بسیار خوبی برای نزدیک تر شدن مان بـه خانواده و دوستان خود و جامعه اي کـه در ان زندگی میکنیم، هستند.

 

شاید بـه همین خاطر باشد کـه مردم کماکان بـه اجرای ان ها ادامه می دهند و عجیب یا از مد افتاده بودن این آداب و رسوم از نظر مردم دیگر دنیا برایشان مهم نیست. بـه علاوه، آگاهی از سنت ها ما را بـه گذشته نزدیک تر می کند. و با نگاه بـه گذشته اسـت کـه می توان بـه سمت آینده قدم برداشت و شخصیت و هویت خودرا ساخت.

 

1. رسم افتادن دندان در یونان

رسم افتادن دندان در یونان

دریک‌سری از فرهنگ‌ها مانند رسم دندان در یونان، دندان افتاده کودک را زیر بالشش قرار می دهند تا کودکان بتوانند در ازای دندانشان، از یک پری یا یک فرشته پول نقد جایزه بگیرند! درصورتی‌کـه برخی دیگر نیز دندان‌هاي‌ کودکانشان را روی پشت‌بام میندازند تا خوش‌شانسی برایشان بیاورد کـه در نوع خودش یک سنت عجیب‌غریب بـه نظر میرسد. اگر دوست دارید درباره نمادهای خوش‌شانسی بیشتر بخوانید میتوانید بـه لینک زیر مراجعه کنید.

 


مطالب مشابه: برای یکبار زندگی در غار را تجربه کنید


 

2. پرش از روی کودکان در اسپانیا

پرش از روی کودکان در اسپانیا

شاید باورتان نشود؛ اما ساکنین یک بخش کوچک از شمال اسپانیا یک فستیوال بـه نام فستیوال پرش از روی کودکان دارند، کـه در طول ان کودکان خردسالشان را روی زمین می‌خوابانند و از روی ان‌ها می‌پرند! این فستیوال کـه در زبان اسپانیایی با نام ال کولاچو «El Colacho» شناخته میشود، با هدف دور کردن شیطان از فرزندان برگزار می شود!

 

دراین فستیوال عجیب‌غریب، مردان لباس‌هاي‌ شیطانی بـه تن میکنند و در بین کودکان می‌دوند و از روی ان‌ها می‌پرند. اجرای این رسم، کار خطرناکی اسـت و ممکن اسـت بـه کودکان آسیب برساند. بـه همین دلیل در فهرست ترسناک ترین رسم هاي‌ دنیا قرار گرفته اسـت. اگر با تور اسپانیا بـه این کشور سفر کردید،‌ بدانید کـه این فستیوال در ماه ژوئن در مورسیا برگزار میشود و اگر تمایل داشتید می توانید از این نمایش عجیب بازدید کنید.

 

3. استفاده نکردن از جوهر قرمز رنگ در کره جنوبی

استفاده نکردن از جوهر قرمز رنگ در کره جنوبی

طبق تاریخ و سنت‌هاي‌ کره جنوبی، جوهر قرمز برای نوشتن نام مردگان استفاده می ‌شد. بـه همین خاطر اسـت کـه هنوز هم استفاده از جوهر قرمز رنگ برای نوشتن نام یک شخص، انرژی منفی دارد و همه ی افراد کره جنوبی از جوهر قرمز رنگ فراری هستند! انگار کـه نویسنده، نام ان فرد را بـه مرگ دعوت کرده اسـت. این سنت قدیمی ان‌قدر برای کره‌اي‌ها تابو اسـت کـه در هیچ‌یک از جاهای دیدنی کره جنوبی رنگ قرمز را در نوشته‌ها نمیبینید.

 

4. سنت عجیب‌غریب برزیلی‌ها برای پذیرش اجتماعی

سنت عجیب‌غریب برزیلی‌ها برای پذیرش اجتماعی

یکی از عجیب ترین مراسم هاي‌ جهان مربوط بـه برزیلی‌ها می شود. جالب اسـت کـه بدانید پسران جوان قوم ساتاره ماوه «Satare Mawe» برای ثابت کردن شجاعت و قدرتشان، دستان خودرا دریک سبد پر از مورچه فرو میکنند! نیش این مورچه‌ها واقعاً دردناک اسـت؛ اما این جوانان حاضرند تمام درد ان را تحمل کنند تا بـه‌عنوان یک پسر شجاع شناخته شوند! این کـه این رسم هم بـه‌عنوان یکی از سنت هاي‌ عجیب کشور هاي‌ مختلف شناخته شده اسـت!

 

5. فستیوال پذیرایی از میمون‌ها در تایلند

فستیوال پذیرایی از میمون‌ها در تایلند

شاید برایتان جالب باشد کـه میمون‌ها تا این‌حد برای تایلندی‌ها مقدس و مهم هستند. در تایلند دریک روز خاص درسال برای میمون‌ها غذا هاي متنوعی روی میزهای بزرگ بـه‌سبک سلف‌سرویس گذاشته می شود. این میمون‌هاي‌ خوشبخت تایلندی میتوانند دلی از عزا دربیاورند و هر چه قدر کـه دلشان می‌خواهد، غذا بخورند!

 

دراین فستیوال سالانه بیش‌از 3000 کیلو گرم میوه و سبزیجات برای پذیرایی از مهمانان در شهر لوپبوری تایلند مصرف میشود. این فستیوال را میتوانید در تور تایلند ببینید و از شوروهیجان این مراسم لذت ببرید.

 

6. پرتاب گوجه در اسپانیا

پرتاب گوجه در اسپانیا

فستیوال پرتاب گوجه یا همان فستیوال لا توماتینا «La Tomatina» در زبان اسپانیایی، بزرگ‌ترین جنگ گوجه‌اي دنیاست! این فستیوال یک سنت عجیب‌غریب اسـت کـه در شهر بونول در استان والنسیا اسپانیا رایج اسـت. دراین فستیوال جذاب و البته عجیب مردم از گوجه بـه‌عنوان سلاح استفاده می کنند و باهم یک جنگ بامزه و خنده‌دار راه می اندازند!

 

7. سنت پولترابند برای ازدواج در آلمان

سنت پولترابند برای ازدواج در آلمان

یکیدیگر از رسم هاي‌ عجیب دنیا سنت پولترابند اسـت. این رسم از این قرار اسـت کـه درست قبل از عروسی، خانواده‌ها و دوستان عروس و داماد دور هم جمع می شوند و همه ی وسایل را از ظرف‌هاي‌ شام گرفته تا گلدان‌هاي‌ گل و هر انچه کـه دستشان بیاید بـه‌جز لیوان‌ها را می‌شکنند! آن قدر بـه اینکار ادامه می دهند تا کل فضای عروسی کثیف و درهم‌و‌برهم شود.

 

این موقع اسـت کـه باید عروس و داماد خوشبخت بیایند و همه ی ظروف شکسته را جمع کنند و سالن عروسیشان را مثل روز اول تمیز و مرتب تحویل دهند! اسنت پولترابند «Polterabend» نشانگر اتحاد زوجین و توانایی ان‌ها برای انجام یک کار سخت اسـت و بـه خیال مردم کشور آلمان، ان‌ها را برای یک شروع سرسختانه آماده میکند! بـه عقیده آلمانی‌ها همه ی‌چیز برای قوی شدن از این جا شروع می شود!

 

8. مراسم شب جادوگران در جمهوری چک

مراسم شب جادوگران در جمهوری چک

در پایتخت جمهوری چک یعنی شهر پراگ، یک عالمه آداب‌و‌رسوم و سنت عجیب‌غریب وجوددارد کـه هر کدامشان از دیگری عجیب‌تر اسـت! یکی از ان‌ها مربوط بـه رسمی می شود کـه جوانان عاشق، روی خاکستر آتش می‌پرند. البته مردان مجرد نیز دراین رسم شرکت می کنند.

 

در گذشته مردم پراگ بـه این معتقد بودند کـه دراین روز خاص، نیروهای آتشین از همیشه قدرتمند‌تر می شوند، بـه نیرو‌هاي‌ خوب غلبه می کنند و تعداد زیادی از ساحره‌هاي‌ جهان روی دسته‌هاي‌ جارو در آسمان راه می روند. بـه همین خاطر مردم جمهوری چک معتقد بودند کـه درست‌کردن آتش باعث پایین آوردن این ساحره‌ها میشود و ان‌ها را بـه شعله می‌کشاند.

 

امروزه این مراسم بیشتر برای تفریح و شادی برگزار می شود و دیگر از این عقاید عجیب‌غریب خبری نیست. دراین روز، بزرگ‌ترین آتش کشور در پایتخت جمهوری چک برپا می شود و یک فستیوال تمام‌عیار دراین شهر برگزار می شود کـه شرکت در ان خالی از لطف نیست.

 

9. رسم حنا‌ گذاشتن در کشور‌های اسلامی

رسم حنا‌ گذاشتن در کشور‌های اسلامی

شاید برایتان جالب باشد کـه رسم حنا گذاشتن کشور های اسلامی از جمله کشور ما ایران، بـه نظر مردم دیگر کشور های جهان رسم عجیب‌غریبی اسـت! همان رسمی کـه در روز حنابندان، فامیل عروس روی دست و پای عروس حنا می گذراند. همانگونه کـه می دانید بـه عقیده ما ایرانیان این حنا گذاشتن باروری و خوش‌شانسی عروس را زیاد می کند. این رسم طبق معمولً دو روز قبل از عروسی انجام می شود.

 

10. بوشیدو و سپوکو در ژاپن

بوشیدو و سپوکو در ژاپن

بوشیدو یک راه‌و‌رسم خاص زندگی سامورایی اسـت کـه بـه وفاداری، قدرت و صداقت توجه ویژه‌اي دارد. سپوکو هم یک نوع خودکشی سنتی اسـت کـه توسط پیروان بوشیدو انجام می شود و بـه‌نوعی جای گزین شکست اسـت! این رسم و سنت عجیب‌غریب تا امروز هم ادامه پیدا کرده اسـت و هنوز کـه هنوز اسـت پیروان این سبک زندگی، بـه این رسم خودکشی پایبند هستند!

 

در واقع در گذشته سامورایی‌ها معتقد بودند کـه خودکشی بـه‌سبک سپوکو بهتر از شکست و تسلیم‌شدن در جنگ و یا حتی فرمان‌ بردن از دشمن و تاب آوردن مشکلات این‌چنینی اسـت.

 

امروزه هم مردم سنتی ژاپن بـه هنگام مواجه شدن با مشکلات یا مرگ عزیزانشان در طی یک نمایش علنی ودر طی یک مراسم دست بـه خودکشی یا همان سپوکو میزنند و شمشیر را در شکمشان فرو می کنند! این یک نمونه از شگفتی‌هاي‌ تور ژاپن اسـت کـه در طول سفر با ان مواجه خواهید شد. البته خطری برای شـما ندارد.

 

11. کشتی شتر‌ها در ترکیه

کشتی شتر‌ها در ترکیه

در ترکیه تماشاگران زیادی دور هم جمع می شوند تا جنگ دو شتر رابا یک دیگر ببیند. اگر چه در مسابقات کشتی شتر‌ها، این حیوانات مانند جنگ خروس‌ها دچار صدمات آن چنانی نمی شوند و تماشاچیان نیز هیچ‌گونه آسیبی نمی بینند؛ اما بااین‌حال مردم باید در فاصله نسبتاً دوری از شترها بـه تماشای مسابقه بنشینند. دلیل ان هم بوی بد بزاقی اسـت کـه در دهان شترهای عصبانی و متلاطم ترشح می شود!

 

12. رسم هاکا در نیوزیلند

رسم هاکا در نیوزیلند

هاکا یک نوع نمایش دسته‌جمعی اسـت کـه افراد در ان صدا‌هاي‌ خاص و حرکات نمایشی صورت انجام می دهند و سرود‌هاي‌ دسته‌جمعی با صدای بلند می خوانند. پایکوبی، فریاد زدن و زوزه کشیدن، تکان‌دادن زبان و کوبیدن دست‌بـه‌سینه از اصلی‌ترین کارهای افراد دراین رسم اسـت. جالب اسـت کـه بدانید این نوع نمایش دسته‌جمعی برای رجز‌خوانی در زمان جنگ و یا ترساندن تیم حریف انجام میشود.

 

13. نوشیدنی خوش‌آمدگویی در جمهوری جزایر فیجی

نوشیدنی خوش‌آمدگویی در جمهوری جزایر فیجی

احتمالاً شـما هم تجربه خوردن یک نوشیدنی خوش‌آمد‌گویی را در کافه‌ها و رستوران‌ها داشته باشید؛ اما یک نوع نوشیدنی بـه نام کاوا وجوددارد کـه فقط در جزایر اقیانوس آرام سرو میشود و با همه ی نوشیدنی‌هاي‌ خوش‌آمدگویی متفاوت اسـت. در جمهوری جزایر فیجی برای مهمانان یک نوع نوشیدنی درست میشود کـه از شیره ریشه یک نوع گیاه تهیه شده ودر کاسه‌هاي‌ چوبی سرو میشود.

 

مردم جزایر فیجی این نوشیدنی رابا آداب‌و‌رسوم خاص میل می کنند. علاوه‌بر این‌ طعم‌و‌مزه کاوا بسیار خاص و منحصر‌بـه‌فرد اسـت و زبان را می‌سوزاند و ان را بی‌حس می کند! جالب اسـت کـه بدانید کاوا در خیلی از کشور‌ها مواد‌مخدر تلقی می شود!

 


مطالب مشابه: حیواناتی که به فضا فرستاده شدن !+ عکس


 

14. گریه‌ کردن عروس‌های چینی

گریه‌ کردن عروس‌های چینی

عروس‌هاي‌ چینی باید بـه مدت یک‌ماه قبل از عروسی گریه کنند و بـه پهنای صورت اشک بریزند! این گریه کردن جزئی از مراسم عروسی تلقی می شود و بـه‌نوعی مقدمات جشن بـه‌حساب می آید. از همه ی عجیب‌تر این کـه سنت عجیب‌غریب هنوز کـه هنوز اسـت در شهر فوجی در کوهستان‌هاي‌ وولینگ اجرا میشود و بـه‌قوت خودش باقیمانده اسـت!

 

15. رسم آنتزار اگونا در اسپانیا

رسم آنتزار اگونا در اسپانیا

این رسم بسیار مشهور در اسپانیا بـه معنای رسم “روز غاز‌ها” اسـت. دراین روز یک غاز بـه گریس آغشته شده و بعد در روی یک طناب دریک ارتفاع مشخص از آب وصل میشود. مسابقه از این جا شروع میشود و باید مرد‌هاي‌ جوان با قایق در زیر غاز نام‌برده قرار بگیرند و بعد تمام تلاششان را بکنند تا با پریدن دستشان بـه این غاز بیچاره برسد و سرش را ببرند!

 

این مسابقه در واقع تست قدرت، استقامت و چابکی اسـت و مردان تمام تلاششان را دراین مسابقه بـه کار می بندند تا برای ازدواج با دختر محبوبشان شایسته بـه نظر برسند! با تمام عجیب غریب بودن آنتزار اگونا «Antzar Eguna»؛ خوشبختانه مثل گذشته‌ها دراین مسابقه از غاز زنده استفاده نمی شود. علاوه بر این، سنت روز غاز‌ها فقط در شهر لکیتیو بـه عنوان بخشی از فستیوال سن آنتولین در شمال اسپانیا برگزار میشود.

 

16. بستن پا‌ها در چین

بستن پا‌ها در چین

بـه مدت حدوداً هزار سال، چینی‌ها معتقد بودند کـه پای کوچک نشانه زیبایی و جذابیت دختر‌ها بـه‌ حساب می آید. بـه همین دلیل دختران جوان را وادار می کردند کـه پاهایشان را دریک پروسه دردناک ببندند تا پاهایشان کوچک باقی بمانند! تا این کـه در اواخر دهه 1940 میلادی، این سنت عجیب‌غریب برای همیشه بـه خاطر آسیب‌هایي کـه دختران چینی متحمل شده بودند، متوقف شد.

 

 17. فستیوال ناگ پانچامی در هند

فستیوال ناگ پانچامی در هند

این فستیوال مربوط بـه عبادت و پرستش مارهایی می شود کـه برای این فستیوال جمع‌آوری شده‌اند. این جشن دریک‌سری از معابد خاص دربخش‌هاي‌ روستایی ایالت مهاراشترا در هند برگزار میشود.

 

در طول جشن ناگ پانچامی، مردم مارها را داخل کوزه‌اي روی سرشان میگذارند و با یک موسیقی خاص شروع بـه رقصیدن میکنند و بـه افراد جلوی معابد، می‌پیوندند. بعد از عبادت و سرود، مار‌ها بـه ترکیبی از پود‌رهای قرمز رنگ و زرد رنگ آغشته می شوند و بـه ان‌ها ترکیبی از شیر و عسل داده میشود.

 

بعد از ان بـه داخل حیاط معبد رها می شوند! عجیب‌تر از همه ی این کـه در بین مار‌هاي‌ ذکر شده، یک‌سری مار‌هاي‌ خطرناک از جمله مار کبری نیز وجوددارد؛ اما بااین‌حال صحبتی از نیش‌خوردن هیچ آدمی بعد از برگزاری سنت ناگ پانچامی «Nag Panchami» بـه گوش نمی خورد!

 

شاید هندی‌ها بلدند کـه باید برای درست برگزار‌ شدن این رسم متفاوت چگونه عمل کنند و بـه همین خاطر برایشان مشکلی پیش نمی آید؛ اما اگر با این رسم آشنایی ندارید و نمی دانید باید چطور هنگام خطر واکنش نشان دهید، در تور هند از این فستیوال بازدید نکنید.

 

18. مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا

مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا

وقتی یک نفر از طایفه تانومانی‌ها می‌میرد، بدنش را می‌سوزانند. بعد از ان هم، خاکستر و استخوانش را دریک سوپ بارهنگ ترکیب می کنند و شرکت‌کنندگان در مراسم تدفین ان سوپ را میل می کنند! مردم این طایقه معتقدند کـه اینکار باعث آرامش روح مرحوم میشود! این رسم واقعاً جزو سنت هاي‌ عجیب کشور های مختلف بـه شمار می آید. حتی میتوان این رسم را از ترسناک ترین رسم هاي‌ دنیا دانست.

 

19. رسم کرامپوسلاوف در اتریش، شهر باواریا در آلمان و سوئیس

رسم کرامپوسلاوف در اتریش، شهر باواریا در آلمان و سوئیس

کرامپوس‌ها یک‌سری موجودات شیطانی هستند کـه با زنگوله در خیابان‌هاي‌ منطقه آلپ میچرخند و با صداهای مخوف و چهره‌هاي‌ ترسناکشان کودکان و بزرگسالان را می‌ترسانند. در واقع این کرامپوس‌ها چند مرد جوان هستند کـه لباس‌هاي‌ شیطانی و ترسناک، بـه تن کرده‌اند. این سنت عجیب‌غریب کـه از ان با نام کرامپوسلاوف «Krampuslauf» یاد میشود، در دوهفته اول ماه دسامبر و طبق معمولً در روز 5 دسامبر برگزار می شود.

 

این هیولاها برگرفته از موجودات خیالی نظیر بختک هستند و با ظاهری بسیار ترسناک ساخته میشوند تا این موجودات مخوف را تداعی کنند. امروزه این موجودات با ماسک‌هاي‌ قرمزرنگ چوبی، پوست گوسفند مشکی‌رنگ و شاخ درست می شوند.

 

جالب اسـت کـه بدانید این ماسک‌ها بـه‌خودی‌خود نقش بسیار مهمی در رسم کرامپوسلاوف اجرا میکنند و حتی تعداد زیادی از مردم باهم رقابت میکنند تا جایزه بهترین لباس کرامپوس و ترسناک‌ترین نقاب کرامپوس را دریافت کنند.

 

کلمه کرامپوس در اصل از کرامپن «Krampen»؛ یک کلمه قدیمی آلمانی گرفته شده اسـت کـه بـه معنای “ناخن تیز” بوده اسـت. خیلی از مردم معتقدند کـه کرامپوسلاوف یک فستیوال تاریخی اسـت کـه قدمتش بـه دوران پیش از مسیحیت برمی‌گردد و تاثیرگرفته از آیین کفار‌هایي میشود کـه در منطقه کوهستانی آلپ زندگی می‌کرده‌اند و هنوز کـه هنوزه تاثیراتشان باقیمانده اسـت.

 

20. سوراخ‌ کردن بدن در هند

سوراخ‌ کردن بدن در هند

در هند مردم برای نشان دادن مریدی خداهایشان، قسمت‌هاي‌ مختلف بدنشان از جمله زبانشان را سوراخ میکنند. این سنت عجیب‌غریب در فستیوال تایپوسام هند اجرا می شود و یکی از عجیب ترین رسم هاي‌ دنیا بـه شمار می آید! چراکه پروسه سوراخ کردن بدن شرکت کنندگان بسیار دردناک اسـت و با‌این‌حال بـه کرات توسط مردم هند انجام میشود!

 

21. سوزاندن ساحره‌ها در جمهوری چک

سوزاندن ساحره‌ها در جمهوری چک

عجیب ترین آداب و رسوم کشورها

در خیلی از کشور‌هاي‌ جهان، پایان زمستان و شروع بهار جشن گرفته میشود؛ اما در جمهوری چک این جشن با یک راه‌و‌روش کاملاً متفاوت و با سوزاندن یک ساحره همراه اسـت. در شب آخر ماه آپریل، تعداد زیادی از مردم چک گرد یک آتش جمع میشوند تا سنت سالانه پالنی کارودجنیک «Paleni Carodejnic» را جشن بگیرند.

 

در‌ واقع مردم جمهوری چک برای این کـه کشورشان را از شر ساحره‌ها دور کنند، یک‌سری دسته جارو کـه بـه خیالشان ساحره‌ها روی ان‌ها می نشینند و همچنین یک‌سری مترسک شبیه بـه ساحره را می‌سوزانند. این سنت تا حدی شبیه بـه مراسم سوزاندن گای فاکس در شب آتش انگلیس بـه نظر میرسد.

 

جالب اسـت کـه بدانید گای فاکس یک شخصیت منفور در انگلستان اسـت کـه بـه‌عنوان عامل توطئه باروت انگلستان شناخته میشود. بـه همین دلیل اسـت کـه دراین مراسم انگلیسی، نقاب‌هایي شبیه بـه این شخصیت سوزانده شده و آتش‌بازی در سراسر انگلستان بـه‌پا میشود.

 

22. مراسم سوزاندن ماهی ساردین در جزیره تنریف اسپانیا

مراسم سوزاندن ماهی ساردین در جزیره تنریف اسپانیا

مراسم سوزاندن ماهی ساردین در اسپانیا برگزار میشود. در طول این مراسم ماهی ساردین توسط یک فرد با لباس مشکی بـه آتش کشیده می شود! ماهی ساردین دراین رسم سمبل گذشته اسـت و سوزاندن ان جامعه‌اي را از نو می‌سازد.

 

برای برگزاری این سنت عجیب‌غریب، یک تندیس از ماهی ساردین درست میشود و طی یک پروسه خاص ان را می‌سوزانند. این مراسم در پایان بعضی از فستیوال‌ها و روز‌هاي‌ مهم تقویم مسیحی در اسپانیا برگزار میشود و بین اهالی اسپانیا رسم مشهوری بـه شمار می رود.

 

23. رسم مودراس در میان هندویی‌ها و بودایی‌ها

رسم مودراس در میان هندویی‌ها و بودایی‌ها

مودراس نوعی یوگا محسوب می شود کـه در ان مردم آیین‌هاي‌ هند و بودا دستانشان را بـه حالتی خاص در می‌آورند و بـه عقیده‌شان با اینکار می توانند جریان زندگی را بازرسی کنند. ان‌ها فکر میکنند کـه انرژی باعث می شود کـه تمرکزشان بالا بر‌‎ود. همچنین توانایی‌هاي‌ خاصی برای رسیدن بـه اهدافشان پیدا کنند و نیروهای ماورائی بـه کمکشان بیاید.

 

24. رسم بایانیهان در فیلیپین

رسم بایانیهان در فیلیپین

این سنت عجیب‌غریب مربوط بـه بردن کل خانه از یک نقطه بـه نقطه دیگر اسـت. بـه خاطر این اثاث‌کشی، کل مردم روستا دور هم جمع میشوند و کل خانه را بـه‌صورت یک‌جا بالا می‌آورند.

 

ان را بر روی دوششان حمل می کنند و بعد ان را در یکجای دیگر در فاصله زیاد دوباره روی زمین قرار میدهند! مردم فیلیپین اینکار را در زمان قبل از طوفان‌ها یا زمین‌لرزه‌هاي‌ پیش‌بینی‌شده انجام می دهند و درست مثل یک حلزون خانه‌هایشان را روی پشتشان حمل می کنند تا بـه خانه‌شان آسیبی وارد نشود!

 


مطالب مشابه: عجیب ترین درخت های کریسمس در جهان «عکس»


 

در پایان

اگر اهل سفر باشید، شوک هاي‌ فرهنگی را تجربه کرده‌اید، وقتی کـه با آداب و رسومی کاملاً متفاوت از محل زندگی خودتان رو بـه رو میشویم، چرا کـه هر جایی فرهنگ مخصوص بـه خودرا دارد. با این حال، آداب و رسوم هر کسور می‌تواند چیزهای ارزشمندیی درباره ي مردم و فرهنگ یک منطقه بـه ما بیاموزد.

جدیدترین مطالب سایت