کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

در طول 100 سال گذشته، جهان بـه روش هاي‌ مختلفی تغییر کرده اسـت. پیش از این، هر کشور، هر منطقه، و تقریبا هر شهر/قبیله بـه دلایل مختلف، سبک‌هاي‌ متفاوتی از لباس‌هاي‌ سنتی را می پوشیدند. برخی برای آب و هوا، برخی دیگر برای کلاس، برخی بـه این دلیل کـه ان رنگ ها و مواد تنها چیزهای موجود بودند و همه ی لباس ها زیبا بود/هست.

 

لباس های محلی کشور های مختلف

امروزه، جوامع بسیار کمی در سراسر جهان هنوز لباس هاي‌ سنتی خودرا بـه طور منظم می پوشند. تعداد زیادی از مردم بـه لباس “غربی” مانند شلوار جین و تیشرت متوسل شده اند. این لباس ها بـه صورت انبوه تولید می شوند و بـه اسانی بـه سراسر جهان ارسال می شوند و طبق معمول کار کردن با ان ها آسان تر اسـت.

 

این افراد از فرهنگ ها و کشور های مختلف در سراسر جهان هستند کـه هنوز لباس هاي‌ سنتی خودرا می پوشند. اگر قصد دارید این لباس هاي‌ زیبا را ببینید، این پست از مجله تفریحی تالاب را بخوانید.

 

پاکستان

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

در پاکستان هردو لباس سنتی بـه نام ساری و شلوار کامیز استفاده می شود. شلوار کامیز در بین همه ی مردم این کشور از جمله پنجابی ها رایج تر اسـت.

تمرین‌کنندگان مسلمان و هندو طبق معمولً ساری میپوشند و ساری‌ها در شهرها بیشتر از هر جای دیگری پوشیده میشوند. این لباس‌هاي‌ سنتی از نخ پنبه‌اي دور بدن فرد می چرخند کـه در زمستان گرم ودر تابستان خنک اسـت. کشور های دیگری کـه ساری نیز می پوشند با هند، سریلانکا، نپال و بنگلادش.

 

اندونزی

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

اندونزی مجموعه‌اي از جزایر اسـت کـه ده‌ها و نه صدها فرهنگ مختلف دارد کـه همگی لباس‌هاي‌ سنتی و «غربی» متفاوتی بـه تن دارند. بیایید روی کبایا تمرکز کنیم. اکنون کبایا در مالزی، سنگاپور، برونئی، میانمار، بخش‌هایي از تایلند، کامبوج و بخش‌هایي از فیلیپین نیز استفاده میشود.

 

تقریبا همیشه گلدار اسـت و طبق معمولً با سارافون، ساخته شده از ابریشم، پنبه یا پلی استر پوشیده می شود. این لباس سنتی اندونزی اسـت اما بیشتر توسط جاوه اي ها، بالی ها و ساندانی ها پوشیده می شود. لباس سنتی طبق معمولً 3 قسمت دارد، بلوز «کبایا»؛ سنجاق سینه «چون کباای اصلی و سنتی دکمه ندارد» و سارافون یا دامن. امروزه توسط تعداد زیادی از سبک هاي‌ مختلف مدرن ساخته شده اسـت و دیدن ان در بین مردم رایج اسـت.

 

ماسایی از کنیا

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

ماسایی ها فقط در کنیا نیستند، تعداد زیادی از انها در تانزانیا نیز هستند. قبل از دهه 1960 لباس‌هاي‌ سنتی طبق معمولً از پوست حیوانات استفاده میکردند کـه بـه رنگ‌هاي‌ مختلف رنگ می ‌شد «قرمز مورد علاقه اسـت». امروزه پارچه هایي می پوشند کـه هنوز انواع رنگ ها و نقش ها را دارد. هم مردان و هم زنان از الگوهای گلدار استفاده می کنند. رایجترین لباس سنتی کانگا اسـت، یک تکه پوشیده شده روی بدن.

 

استفاده از جواهرات مهره دار نیز رایج اسـت و هر رنگ معنای متفاوتی دارد. برای چند مثال، سفید بـه معنای صلح و قرمز بـه معنای جنگجو/شجاع اسـت. قبل از تماس با اروپا، مهره ها از مواد زیادی مانند خاک رس، دانه ها، استخوان و غیره ساخته میشدند. امروزه مهره ها بیشتر از شیشه ساخته می شوند. تراشیدن سر نیز حق عبور برای هردو جنس اسـت. باوجود این کـه آن ها از مواد مدرن استفاده می کنند، بـه نظر می رسد کـه سبک هاي‌ لباس سنتی ماسایی ها بـه جایی نمیرسند.

 

بیشتر بخوانید: شیک ترین مدل های لباس مجلسی و لباس شب ویژه تابستان

 

هررو نامیبیا

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

“این ها اصلا شبیه لباس هاي‌ سنتی نیستند، بـه نوعی شبیه مد قدیمی اروپا هستند.” این دقیقا همان چیزی اسـت کـه هررو امروز میپوشد. در دهه 1800 مبلغان آلمانی در جایی کـه نامیبیا کنونی نامیبیا نامیده می شود مستقر شدند و مانند سایر مکان هاي‌ مستعمره، تصمیم گرفتند کـه باید «این وحشی ها را متمدن کنند» و تقریبا عریان بودن مردم را تأیید نمی‌کردند.

 

امروزه در بین زنان هررو پوشیدن لباس‌هاي‌ سبک ویکتوریایی قابل قبول اسـت. هر چه لباس بزرگ تر باشد بهتر اسـت. 3 تا 4 کت بـه صورت منظم پوشیده می شود. آرایش سر طبق معمولً شبیه شاخ اسـت، زیرا گاوها برای هررو بسیار مهم هستند. اگر چه این لباس سنتی ممکن اسـت در حال ناپدید شدن باشد، زیرا خانم هاي‌ جوان فقط در مناسبت هاي‌ خاص این لباس را می پوشند.

 

سامی ساپمی

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

 

سامی ها در مناطق شمالی نروژ، سوئد، فنلاند و روسیه زندگی می کنند. Frozen ممکن اسـت کریستوف را بـه شـما نشان داده باشد کـه تمام مشکی پوشیده اسـت، اما لباس سنتی سامی دقیقا برعکس ان اسـت! رنگ هاي‌ روشن، الگوهای پیچیده، همه ی در سبک هاي‌ مختلف دقیقا همان چیزی اسـت کـه انها می پوشند. بـه ان گاکتی میگویند ودر مراسم، کار و گله داری گوزن شمالی پوشیده می شود.

 

گاکتی بـه طور سنتی از چرم گوزن شمالی ساخته میشد، اما امروزه طبق معمولً از پنبه، پشم یا ابریشم ساخته می شود. رنگ‌ها، الگوها و جواهرات پوشیده می گوید اهل کجاست، ازدواج کرده یا نه، و حتی میتواند مختص خانواده باشد. حتی باوجود مواد جدیدی کـه برای پوشیدن لباس‌هاي‌ سنتی خود ساخته می شوند، بـه نظر می رسد کـه سامی‌ها برای نسل‌هاي‌ آینده بـه رنگ‌هاي‌ روشن خود می‌چسبند.

 

بوتان

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

در کشور کوچکی در جنوب چین، مردان و زنان هنوز لباس هاي‌ سنتی خودرا می پوشند. برای مردان بـه ان غو گفته می شود. برای زنان بـه ان kira می‌گویند. لباس مردانه یک روپوش بلند تا زانو اسـت کـه از کمر بسته می شود. گاهی «مانند جشن» یک روسری ابریشمی کـه روی شانه چپ تا باسن راست میماند.

لباس سنتی Gho، در واقع برای مردان بوتان لازم اسـت کـه اگر در دولت یا در مدارس کار می کنند، بپوشند. کیرا زنانه یک لباس بلند اسـت کـه روی شانه ها با سنجاق بسته می شود و طبق معمولً چیزی برای بستن بـه دور کمر دارد. عده اي از ژاکت ها و بلوزها طبق معمولً با این لباس بـه نام توگو و وونجو پوشیده می شوند. از آنجایی کـه بوتان هنوز نیاز بـه پوشیدن این لباس سنتی دارد، فکر نمیکنم بـه این زودی‌ها بـه جایی برسد.

 

ناگالند، هند

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

در شمال شرقی هند ناگالند قرار دارد. چندین قبیله مختلف از قبیل آنگامی، آئو، چاخسانگ، چانگ، کاچاری، کوکی، لوتا، فوم، پوچوری، رنگما، سانگتام، سومی، ییمچونگر و زمه-لیانگمای بـه نام‌هاي‌ آنجا وجود دارند. هر قبیله لباس سنتی خودرا دارد کـه هنوز هم می پوشند.

 

با این حال، برخی تصمیم گرفته اند بـه سمت لباس هاي‌ غربی تر حرکت کنند و فقط برای مراسم «مانند چانگ» لباس هاي‌ سنتی خودرا بپوشند. شال برای من رایجترین لباس اسـت، با این حال هر قبیله الگوهای مختلفی دارد کـه از رنگ هاي‌ متفاوتی استفاده می‌کند. همه ی آن ها معانی مختلفی دارند.

 

یافتن اطلاعات زیادی در مورد هر یک از این قبیله‌ها دشوار اسـت، هرگز اهمیتی نمی دهند کـه آن ها چه لباس‌هاي‌ سنتی می پوشند، بنابر این باید بگویم ناگالند در هند ممکن اسـت مکانی عالی برای بازدید از مسیرهای پرتحرک باشد. اگر بـه هند میروید، مدتی را در جشنواره هولی بگذرانید! در بازدید از Mathura بین فوریه و مارس، بازدیدکنندگان یک تجربه واقعا بـه یاد ماندنی خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید: انواع مدل لباس خواب زنانه طرح 2022 | لباس خواب عروس 1401

 

ویتنام

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

ao dai ممکن اسـت امروزه مانند گذشته رایج نباشد، اما بـه نظر می رسد کـه دوباره بـه مد می‌آید. این یونسکس اسـت، اما امروزه بیشتر زنان ان را می پوشند. هنگامی کـه مکان ها تمایل بـه داشتن یونیفرم دارند «معلمان مدرسه، کارکنان بانک، رستوران ها، مهمانداران هواپیما و غیره» این همان لباسی اسـت کـه خواهید دید. هنگامی کـه ما طبق معمولً بـه لباس سنتی فکر می‌کنیم، بـه محافظه کاری و پوشاندن همه ی چیز فکر می‌کنیم.

 

در حالی کـه ao dai همه ی چیز را پوشش می‌دهد، ماده می تواند تا حد امکان نازک و شفاف باشد و اگر این چیزی اسـت کـه شـما می‌خواهید، کاملاً بی بند و بار باشد. همچنین می توان ان را بـه گونه‌اي محکم و متناسب ساخت تا منحنی‌هاي‌ طبیعی بدن را نشان دهد. درسال‌هاي‌ اخیر دیگر از نظر سیاسی بحث برانگیز تلقی نمیشود، بنابر این این لباس سنتی ممکن اسـت در سراسر کشور بازگردد.

 

ساردینیا

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

بیشتر لباس‌هاي‌ سنتی در ساردینیا کاملاً مشابه هستند، با این حال هر شهر و منطقه طراحی و معنای خاص خودرا دارد. در گذشته هر ترکیب رنگی، الگوی و سبکی بـه معنای خط کاری بود کـه افراد متاهل داشتند، موقعیت اجتماعی او و غیره اما در اواسط قرن بیستم همه ی چیز شروع بـه تغییر کرد.

 

می توان از تعداد زیادی از مواد مانند پشم، کتان یا ابریشم استفاده کرد. اجزای مختلف این لباس از روسری، ژاکت، شلوار یا دامن وجوددارد. امروزه اکثر افراد مسن هنوز این لباس سنتی را بـه طور منظم می پوشند، بقیه مردم بیشتر بـه سمت مد مدرن می‌روند. ممکن اسـت بـه زودی ناپدید شود.

 

ژاپن

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

همه ی ما در مورد کیمونو «کـه در واقع بـه معنای “چیزی برای پوشیدن” در ژاپنی اسـت» شنیده ایم، اما آیا می‌دانستید چندین سبک مختلف از ان وجوددارد؟ کیمونوی زنانه و کیمونوی مردانه وجوددارد. زنانه دارای 12 جزء مختلف در پیچیده ترین انها اسـت. کیمونو نه تنها برای مناسبت‌هاي‌ مختلف استایل‌هاي‌ مختلفی دارد، بلکه سبک‌هاي‌ متفاوتی از اوبی و نحوه بستن ان برای مجالس رسمی و غیر رسمی وجوددارد.

 

کیمونوی مردانه بسیار ساده تر اسـت و طبق معمولً 5 تکه اسـت. امروزه طبق معمولً رنگ‌هاي‌ تیره‌تر «آبی، سیاه و سبز» دارند، اما گاهی اوقات برای رویداد های غیر رسمی‌تر رنگ روشن‌تری دارند. امروزه طبق معمولً از کیمونوها فقط برای اهداف تشریفاتی استفاده می شود و آنهایی کـه کیمونو را می سازند دراین بین دورتر و کمتر می شوند. بـه نظر می رسد ممکن اسـت در پوشیدن لباس هاي‌ کیمونو و سنتی احیا شود و تعداد زیادی از مشاغل نیاز بـه پوشیدن ان ها دارند، بنابر این این لباس سنتی بـه سرعت بـه جایی نمی رسد.

 

جزایر فارو

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

در حالی کـه در جزایر فارو از لباس هاي‌ سنتی بیشتر برای مراسم، روزهای جشن و مراسم رقص سنتی استفاده می شود، اما در حال بازگشت بـه زندگی روزمره اسـت. در برنامه تلویزیونی The Killing یکی از شخصیت هاي‌ اصلی ژاکت هاي‌ فاروئی می‌پوشد کـه باعث شد لباس هاي‌ سنتی آن ها بیشتر از گذشته مورد تقاضا باشد.

جوانان ملت لباس سنتی رابا طرح‌ها و رنگ‌هاي‌ روشنی کـه قبلاً نمی‌پوشیدند، برمی‌گردانند. امروزه این یک هنر دستی اسـت و خانواده‌ها را گرد هم می‌آورد و فرهنگ را زنده نگه می‌دارد در حالی کـه مردم در بيرون از کشور تحصیل می کنند، بنابر این مانند ان‌ها، این لباس سنتی بـه نظر نمیرسد بـه زودی از بین برود.

 

مایاهای گواتمالا

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

 

مایاها از سال 2012 کاملاً مشهور شده اند کـه تقویم فرضی آن ها بـه اتمام رسیده اسـت، بنابر این “پایان جهان” بود «آخرینی کـه شنیدم واقعاً در چند صد سال بـه اتمام می رسد، بنابر این، پایان جدید جهان؟». مایاها هزاران سال اسـت کـه در گواتمالا و کشور مکزیک کنونی و سایر نقاط آمریکای مرکزی زندگی می کنند.

 

امروزه ان‌ها هنوز لباس‌هاي‌ سنتی خودرا میپوشند، نخ‌هاي‌ رنگ‌هاي‌ روشن را بـه سبک‌هاي‌ مختلف شنل، پیراهن، بلوز، لباس، و هیپلی میپوشند. هر دهکده الگوی متمایز خودرا دارد، کـه بـه سهولت میتوان گفت اهل کجاست. از آنجایی کـه مایاها هزاران سال دوام آورده‌اند، من معتقدم لباس‌هاي‌ سنتی آن ها اینجاست.

 

مغولستان

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

کشور مغولستان بـه خاطر مردم عشایری اش مشهور اسـت. لباس سنتی کـه برای قرن ها پوشیده شده اسـت، دله نامیده می شود. طبق معمولً از ابریشم، پنبه، پشم یا براد ساخته میشود. در خارج از شهر های بزرگ هنوز هم روزانه پوشیده می شود، در مناطق شهری طبق معمولً افراد مسن ان را می پوشند یا فقط برای جشنواره ها.

 

لباس بلند طبق معمول از روی زانو پوشیده می شود و از پهلوها بـه هم گره می‌خورد. روکش ابریشمی دور کمر بسته می شود. تفاوت زیادی بین لباس زنانه و مردانه وجود ندارد. در طول تاریخ، هر قبیله الگوی خاص خودرا داشت، اگر چه بـه طور کلی لباس ها شبیه بـه هم بـه نظر می رسیدند. از آنجایی کـه در مناطق شهری دیگر از پوشیدن لباس بـه طور منظم استفاده نمی شود، آینده این لباس سنتی زیبا نامشخص اسـت.

 

تاهیتی

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

قبل از تماس با اروپا، مردم تاهیتی پارچه تاپا را می پوشیدند کـه از برگ هاي‌ خشک شده پاندانوس، الیاف نارگیل و پوست میوه نان تهیه شده بود. هم مردان و هم زنان طبق معمولً این را بـه دور کمر خود می‌بندند و همه ی چیز را در دسترس دید قرار میدهند. وقتی مبلغان می‌آمدند، البته ان‌ها این را دوست نداشتند.

 

امروزه لباس‌هاي‌ غربی پوشیده میشوند، اما نوع جدیدی از مواد معرفی شد. مردان و زنان امروزی تاهیتی از سارافون استفاده می کنند «کـه در سراسر آسیای جنوب شرقی و سایر مناطق اقیانوس آرام نیز دیده می شود». در حالی کـه رقص سنتی خودرا بـه نمایش می گذارند، سبک هاي‌ لباس سنتی قدیمی همان‌ گونه پوشیده می شوند.

 

بیشتر بخوانید: مدل لباس عروس جدید و شیک 2022 + راهنمای خرید لباس عروس

 

Inuit کانادا

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

اینوئیت‌ها هزاران سال قبل از آمدن اروپایی‌ها در کانادا زندگی می کردند. انها همچنین در گرینلند، آلاسکا و روسیه کنونی زندگی می کنند. بـه دلیل سرد بودن، یخبندان و زمستانی بودن توندراهای سنتی در بیشتر سال، اینوئیت ها توانستند گرم نگه دارند. در گذشته و حتی امروز تعداد زیادی از لباس هاي‌ سنتی از پوست مهر و پوست کاریبو تهیه می شد.

 

آماوتی طبق معمولً امروزه پوشیده می شود، همچنین بـه عنوان پارکا شناخته می شود، برای گرم نگه داشتن و طبق معمولً برای زنان «و مخصوصاً برای کمک بـه شیردهی گاهی اوقات». مکلوک چکمه هایي اسـت کـه طبق معمولً از پوست حیوانات پوشیده می شود. تویلیک برای بیرون رفتن روی آب در کایاک ساخته شده و آب بند اسـت. اگر چه عده اي از مواد از پوست حیوانات جای گزین شده اند، بـه دلیل آب و هوای سرد بـه نظر می رسد لباس هاي‌ سنتی بـه جایی نمیرسند.

 

موسو از چین

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

شاید اسم موسووی چین را نشنیده باشید. من در این جا کمی بیشتر در مورد فرهنگ معمول انها صحبت میکنم. هم مردان و هم زنان دراین قبیله هنوز لباس هاي‌ سنتی خودرا می پوشند، تنها زمانی کـه تمایل ندارند در مزرعه کار می کنند «کـه بـه زنان بستگی دارد». زنان از روسری‌هاي‌ مشکی کـه طبق معمولً با مروارید تزئین شده‌اند استفاده میکنند. آن ها همچنین دامن هاي‌ بلند و چکمه هاي‌ پوست حیوانات می پوشند.

 

شیوه زندگی زنان موسو درسال هاي‌ اخیر مورد انتقاد قرار گرفته اسـت. قبل از دهه 1980 چندین روز طول میکشید تا بـه دنیای خارج برسند و آن ها برق نداشتند. امروز آن ها برق دارند و یک استراحتگاه ساخته می شود تا گردشگران را بیاورد. فرهنگ و پوشش سنتی این مردم برای آینده ناشناخته اسـت.

 

همونگ چین

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

همونگ ها فقط در چین نیستند، بلکه در ویتنام و تایلند نیز هستند. سال‌ها پیش بسیاری بـه کشورهایی مانند کشور آلمان، فرانسه، استرالیا و ایالات متحده نقل مکان کردند. چندین قبیله مختلف از همونگ وجوددارد مانند همونگ سیاه، همونگ سفید، همونگ گل و غیره.

 

اکثرا رنگ هاي‌ روشن با الگوهای مختلف می پوشند کـه هر کدام را از دیگری متمایز می‌کند.بـه عنوان مثال، همونگ سیاه بیشتر لباس‌هاي‌ تیره‌تر با گلدوزی‌هاي‌ رنگارنگ دور لبه‌ها «آستین، یقه و غیره» میپوشند. همونگ هاي‌ گل رنگ هاي‌ روشن تری دارند و حاشیه هاي‌ مهره اي دارند.

 

از آنجایی کـه همونگ ها زبان و فرهنگ برجسته خودرا دارند کـه هزاران سال دوام آورده اسـت، من معتقدم فرهنگ آن ها برای قرن هاي‌ آینده پایدار خواهد ماند و لباس سنتی انها بـه جایی نمی رسد.

 

ماداگاسکار

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

مردم ماداگاسکار را می توان با پوشیدن لباسی کـه بـه ان لامبا میگویند، دید. در مردان، دیدن ان در خارج از مناطق شهری ودر افراد مسن سنتی تر اسـت. امروزه پوشیدن لامبا برای زنان بسیار رایج تر اسـت. در گذشته این لباس سنتی تنها چیزی بود کـه میپوشیدند اما امروزه طبق معمولً روی لباس‌هاي‌ غربی میپوشند.

 

وقتی مراسم یا تشییع جنازه اي برای رفتن وجوددارد. علاوه بر پوشیدن، کاربردهای مختلفی نیز دارد، مانند محافظت در برابر آفتاب، محافظت در برابر باد یا گرد و غبار، پتو، حمل کودک، پوشش هنگام حمام کردن یا رفتن بـه شنا. در حالی کـه مردم ماداگاسکار لباس‌هاي‌ غربی‌تر را می‌پذیرند، نمی توان گفت کـه چقدر دیگر از لامبا استفاده میشود.

 

هیمبای نامیبیا

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

حرکت بـه سمت لباس‌هاي‌ سبک غربی چندان بـه مردم هیمبا کمک نمی کند، زیرا آن ها در چنین آب و هوای گرم و مطبوع در نامیبیا زندگی می کنند. پوشاندن سینه هرگز عادی نبوده اسـت، بنابر این همه ی دامن هایي از پوست گوساله می پوشند. در حال حاضر استفاده از منسوجات مدرن تری برای انها رایج اسـت و کفش هاي‌ آن ها اغلب از لاستیک هاي‌ خودرو قدیمی ساخته می شود.

 

بـه دلیل زندگی در بیابان، برای پاک‌سازی خود در هنگام خشکسالی و محافظت از حشرات، کره و اُخر «رنگدانه، طبق معمولً قرمز» را در سراسر مو و پوست خود میپوشند و رنگ‌هاي‌ قرمز غنی را کـه می بینید بـه ان می دهند. جواهرات و مدل موی مختلف نشان دهنده سن و جایگاه در جامعه اسـت. بـه نظر میرسد سبک زندگی هیمبا بـه جایی نمیرسد و لباس‌هاي‌ سنتی ان‌ها این جا باقیمانده اسـت.

 

ایالات متحده

کشورهای جالب با لباس های سنتی که هنوز می پوشند + عکس

چه پایانی. احتمالاً دارید فکر می‌کنید، “واقعا؟ کشور آمریکا؟ من اینطور فکر نمی کنم.» در حالی کـه ایالات متحده یک روز یا جشنواره لباس سنتی ندارد کـه در ان همه ی یک لباس بپوشند، هنوز اجناسی وجوددارد کـه تعداد زیادی از آمریکایی ها می پوشند کـه ما نمیدانیم کشور های دیگر نمی‌پوشند.

 

فلانل «متریال شطرنجی نیست» یک لباس معمولی اسـت کـه در ایالت هاي‌ شمالی در زمستان برای حفظ هشدار استفاده می شود و می تواند در هر طرحی باشد، نه فقط چهارخانه. چکمه‌ها و کلاه‌هاي‌ کابوی در جنوب غربی نیز هنوز در مواردی دیده میشوند. تا اواسط قرن بیستم، پسران جوان، کـه از لباس سنتی هلندی بـه ارث رسیده بود، اخطار میکردند.

 

لباس‌هاي‌ سنتی آمیش و منونیت را فراموش نکنیم کـه در اصل از سوئیس آلمانی آمده‌اند اما امروزه فقط در آمریکای شمالی هستند. ناگفته نماند جمعیت هاي‌ بومی بیشماری کـه هنوز جشنواره هاي‌ سنتی خودرا بـه طور منظم برگزار می کنند.

 

در پایان

افراد در چند کشور در سراسر جهان سنت هاي‌ فرهنگی خودرا بسیار نزدیک بـه قلب خود نگه می دارند. این افراد ترجیح می دهند لباس هاي‌ سنتی خودرا بپوشند، غذا هاي سنتی بخورند و زندگی ساده اي داشته باشند.

جدیدترین مطالب سایت