اثرات خطرناک مصرف کیک حشیش + کیک حشیش چیست؟

مجموعه : ترک اعتیاد
اثرات خطرناک مصرف کیک حشیش + کیک حشیش چیست؟

اثرات خطرناک مصرف کیک حشیش : حتما شـما هم مطالبی در مورد کیک حشیش یا کیک توهم زا شنیده اید. همانند غذا یا داروها کیک حشیش توسط دیواره هاي‌ روده جذب میگردد. مصرف خوراکی حشیش هم چون کیک با تدخین آن متفاوت اسـت. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز مقاله اي در مورد کیک حشیش را منتشر کرده ایم.

 

کیک حشیش چیست؟

اثرات مصرف کیک حشیش از هر نوع روش هاي‌ دیگر برای مصرف حشیش خطرناک تر و شدیدتر اسـت. استفاده از حشیش بـه صورت خوراکی سلول هاي‌ مغزی را بیشتر درگیر می کند و بنابر این تاثیر قویتری دارد. توهمات دیداری هنگام خوردن حشیش کشیدن سیگاری آن رایج اسـت.

 

افراد در چنین مواقعی استرس زیادی را تجربه می کنند. با خوردن زیاد کیک حشیش دچار توهم می‌شوید. ممکن اسـت در نهایت با مصرف آن بـه سفری بد با افکار منفی کـه دائم بـه شـما هجوم می‌آورد برسید. یا شاید احساس کنید در حال دیوانه شدن هستید و احساسات غیر عادی را تجربه کنید.

 

همیشه توصیه میشود موقع خوردن کیک توهم‌ زا یک فرد هوشیار کنارتان باشد مخصوصا اگر در مصرف آن تجربه اي ندارید. اگر افکار منفی و مستحبی بر شـما چیره شد آن فرد می تواند بـه شـما آرامش دهد و احساس امنیت کنید. بدانید این تاثیرات زودگذر و موقتی هستند و با گوش دادن بـه یک موسیقی توجه خودرا تغییر دهید.

 

شـما می‌توانید با خوردن قند اثرات کیک توهم زا را کاهش دهید. آب میوه یا شکلات منجر بـه این میشود کـه تاثیرات کیک کمتر شود. ویتامین ث بعد از خوردن کیک هاي‌ توهم زا اثرات ارام بخش دارند. برای دریافت مشاوره تلفنی فردی کلیک کنید.

 


مطالب مشابه: گل و حشیش چیست و مصرف آن چه عوارضی برای سلامتی دارد؟


 

مواد مخدر حشیش چیست؟ «بنگ و حشیش از چی درست میشه؟»

مواد مخدر حشیش چیست؟ «بنگ و حشیش از چی درست میشه؟»

حشیش بـه انگلیسی هم Hashish نامیده میشود. شاید بخواهید بدانید حشیش از چه چیزی ساخته میشود و حشیش چگونه درست میشود؟ حشیش عمدتاً از قسمت بالایی «همچنین برگ و ساقه» گیاه شاهدانه یا گیاه حشیش ساتیوا بـه دست می آید. برای تهیه این ماده مخدر از رزین یا همان صمغ ترشح شده گیاه شاهدانه استفاده می شود. رزین گیاه حشیش فشرده‌سازی و خشک شده و سپس ازآن استفاده میشود.

 

این ماده را کـه از انواع مواد مخدر اسـت، میتوان دود کرده و یا همراه غذا استفاده کرد. رزین گیاه شاهدانه سرشار از THC اسـت. این ماده اصلی‌ترین عامل در تغییرات ذهنی بوده ودر این گیاه یافت می شود. ماری‌جوانا هم از گیاه شاهدانه بـه دست می آید. این ماده مخدر از گل‌هاي‌ خشک شده و برگ‌هاي‌ گیاه تهیه می شود.

 

حشیش یا بنگ یک ماده رزینی قهوه‌اي مایل بـه قرمز تا سیاه‌رنگ اسـت. قطعات شکسته شده آن در لوله‌اي قرار گرفته و دود میشود. افرادی کـه از حشیش استفاده می کنند، ممکن اسـت احساس سرخوشی و آرامش را تجربه کنند. بنگ همانند سایر مواد اعتیادآور بر سیستم پاداش مغز تأثیر گذاشته و منجر بـه اعتیاد می شود. احتمال اعتیاد در افرادی کـه از جوانی مصرف بنگ را شروع می کنند، بـه میزان قابل‌توجهی زیاد میشود.

 

تاثیرات مصرف کیک حشیش

تاثیرات مصرف کیک حشیش

با قانونی شدن استفاده از حشیش بـه صورت تفریحی در بعضی از کشورها افراد میخواهند در مورد تاثیرات این ماده بر سلامت بیشتر بدانند. کشیدن حشیش یکسری عوارض بر بدن میگذارد اما خوردن آن جای ابهام دارد.

 

ماده فعال در خوراکی هاي‌ حشیش تی اچ سی مشهور اسـت بعد از خوردن غذایی حاوی آن شروع بـه جذب در جریان خون می کند. با توجه بـه این‌که چه مقدار ازآن خوراکی استفاده میشود و چه مقدار غذای دیگری در معده اسـت می توان تاثیر آنرا تغییر داد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه عوارض حشیش کلیک کنید.

 

نام های دیگر کیک حشیش

نام های دیگر کیک حشیش

حشیش نام‌هاي‌ دیگری هم داشته و افراد از این اسامی هم برای آن استفاده می کنند:

 

  • بنگ
  • منگ
  • سیگاری
  • پنیر
  • چرس

 

حشیش یا بنگ چگونه باعث اعتیاد می شود؟

حشیش یا بنگ چگونه باعث اعتیاد می شود؟

در گیاه شاهدانه ماده فعالی بـه نام THC وجوددارد. THC مخفف عبارت delta-9-tetrahydrocannabinol اسـت. این ماده شیمیایی و سایر ترکیبات در برگ‌ها و قسمت‌هاي‌ گل‌دار گیاه قرار دارد. حشیش از قسمت‎‌هاي‌ بالایی گیاه گرفته می شود. دراین ناحیه بیشترین مقدار THC قرار دارد.

 

علائم اعتیاد بـه بنگ زمانی خودرا نشان میدهد کـه بـه طور مرتب از این ماده مخدر استفاده شود. THC بـه‌تدریج در چربی‌هاي‌ بدن تجمع مییابد. بـه‌آرامی دراین بافت‌ها متابولیزه شده و بـه متابولیت‌هاي‌ غیرفعال تبدیل می شود. بـه‌طوری‌کـه تا 10 هفته بعد از ترک بنگ هنوز THC در ادرار یافت می شود.

 

همانند بسیاری از مواد تغییردهنده ذهن، شخص با گذشت زمان احساس میکند کـه برای دستیابی بـه اثراتی مشابه قبل بـه دوز‌هاي‌ بیشتری از حشیش نیاز دارد. زمانی کـه شخص بنگ را ترک میکند، بـه مرور علائم ترک را در خود مشاهده خواهد کرد.

 

بر اساس آمار مرکز درمان اعتیاد بـه مواد مخد، حشیش بـه طور معمول حدود 4 تا 10% THC دارد. این مقدار می تواند در مواردی بیشتر شود. نوعی از حشیش بـه نام روغن حش تا 60% از THC تشکیل شده اسـت.

 

کاهش اثرات کیک فضایی

کاهش اثرات کیک فضایی

شـما میتوانید با خوردن یا نوشیدن قند بر اثرات کیک فضایی تأثیر بگذارید. آب میوه یا شکلات باعث می شود کـه تأثیرات آن کمتر احساس شود. ویتامین ث بعد از خوردن کیک فضایی نیز اثر آرام بخشی دارد.

 

انواع حشیش کدامند و حشیش را چگونه مصرف می کنند؟

انواع حشیش کدامند و حشیش را چگونه مصرف می کنند؟

حشیش طبق معمولً بـه‌صورت بلوک‌هاي‌ آماده جامد فروخته میشود. اما ظاهر این بلوک‌ها هم متفاوت اسـت.. حالت آن ممکن اسـت از یک ماده خمیری تا ماده سفت متغیر باشد. رنگ حشیش هم می تواند زرد، قهوه‌اي یا حتی سیاه باشد. نوعی از این ماده بـه نام روغن حش یا روغن حشیش وجوددارد کـه شبیه بـه شربتی طلایی‌رنگ اسـت.

 

طبق معمولً حشیش را دود کرده یا میخورند. هنگام دود کردن بنگ تأثیرات آن سریع‌تر رخ می دهد. برای خوردن بنگ این ماده رابا مواد خوراکی دیگر مخلوط کرده و مصرف میکنند. مانند کیک حشیش کـه در بین برخی از این افراد طرفدار دارد.

 

1. روغن حشیش «برای کیک حشیش»

روغن حشیش «برای کیک حشیش»

حشیش می تواند نرم و قابل انعطاف یا سفت و شکننده باشد. همچنین با رنگ‌هاي‌ مختلف قرمز، مشکی، قهوه‌اي، سبز یا زرد دیده میشود. این ماده در آشپزی هم مورداستفاده قرار می گیرد. زیرا در روغن، کره یا خامه حل می شود. احتمالاً اسم کیک حشیش را شنیده باشید. برخی افراد در هنگام درست‌کردن کیک از این ماده مخدر استفاده می کنند.

 

همچنین می توان رزین استخراج شده بنگ را بـه روغن حش تبدیل کرد. روغن حش یک ماده غلیظ اسـت و افراد آن رابا سیگارهای الکترونیکی میکشند. همچنین می توان آنرا بـه‌صورت خوراکی مصرف کرد. روغن حشیش قویترین شکل حشیش بوده و بسیار غلیظ اسـت.

 

2. استشمام بوی حشیش

استشمام بوی حشیش

حشیش طبق معمولً در لوله‌هایي بـه نام بنگ دود میشود. اما برخی افراد از بخارسازهایی استفاده میکنند کـه THC را از حشیش گرفته ودر بخار ذخیره می کند. دراین حالت شخص بـه‌جای دود کردن بخار بنگ را استنشاق می کند. بهتر اسـت بدانید بوی حشیش شبیه چیست تا بهتر مصرف این ماده را توسط اعضای خانواده تشخیص بدهید.

 

3. تزریق مواد مخدر حشیش

تزریق مواد مخدر حشیش

برخی افراد این ماده را بـه بدن خود تزریق میکنند. تزریق حشیش می‌‎تواند بسیار خطرناک باشد. درصورتی‌کـه در آزمایشگاه بـه‌درستی تبدیل نشده و از فیلتر برای آن استفاده نشود، خالص نخواهد بود. مواد مختلفی علاوه بر THC در شاهدانه وجوددارد. تزریق هر نوع ماده گیاهی خطرناک بوده و ممکن اسـت باعث شوک و مرگ شخص شود.

 

تاثیرات مصرف حشیش

تاثیرات مصرف حشیش

1. افزایش ضربان قلب افت فشار خون وضعیتی سرخ شدن چشم ها احساس گرسنگی زیاد و خشکی دهان
کاهش قدرت مهارت تمرکز و توانایی شناختی و توجه

 

2. از بین رفتن هماهنگی بدن حواس و رفتار حرکتی کـه این موضوع در رانندگی بسیار اهمیت دارد و می تواند حتی از 24 تا 50 ساعت بعد از مصرف یک سیگاری هماهنگی همان‌ گونه مختل باقی بماند.

 

3. کاهش قدرت در انجام کارهای پیچیده و نیازمند ارزیابی ذهنی

 

4. کاهش بازداری اجتماعی در رفتار ها

 

5. تاثیر بر خلق و خو کـه با توجه بـه زمینه و استعداد ژنتیکی فرد متفاوت اسـت از حالت سرخوشی کاذب تا اضطراب بسیار زیاد و حملات پانیک ناگهانی همراه با احساس ترس و سوء ظن

 

6. مرگ در اثر عارضه قلبی عروقی بـه صورت یک‌باره مخصوصاً در افرادی کـه بدون اطلاع از مشکل زمینه اي قلبی خود دست بـه مصرف حشیش زدند.

 

7. مصرف هر “سیگاری” از نظر خطر ایجاد سرطان ریه و دیگر مشکلات ریوی با مصرف ۶تا۸ سیگار معمولی برابری می کند. این تفاوت بـه علت بیشتر ماندن دود در ریه،میزان قطران بیشتر تا ۴ برابر، دمای سوخت بالاتر و ایجاد قدرت بیشتری از کربوکسی هموگلوبین اسـت.

 

8. کاهش اندازه بیضه و بالا رفتن خطر عدم درمان ناباروری و عادت ماهیانه نامنظم و تغییرات هورمونی در زنها کـه در هردو جنس بـه کاهش قدرت توانایی جنسی منجر می شود.

 

9. احتمال آسیب قشر مغز مخصوصاً بخش جلوی پیشانی کـه مسئول هماهنگی هاي‌ عاطفی رفتاری و ذهنی انسان اسـت.

 

علائم مصرف حشیش

علائم مصرف حشیش

حشیش بـه شکل روغن، توپی یا ورقه‌اي مورداستفاده قرار میگیرد. طبق معمولً آنرا دود می کنند یا در غذا استفاده میشود. بنگ روی سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد. حتی مقادیر کم از این ماده میتواند علائمی ایجاد کند. درصورت استفاده طولانی‌مدت، اعتیاد بـه بنگ مشاهده می شود. برخی از اثرات کوتاه‌مدت بنگ کـه باعث تمایل بـه مصرف آن می شود، عبارتند از:

 

  • افزایش اشتها
  • رضایت
  • آرامش
  • افزایش درک بصری، شنوایی و چشایی
  • وحشت
  • پارانوئید
  • اختلال در هماهنگی
  • کاهش تمرکز
  • هذیان
  • توهم
  • افزایش ضربان قلب و فشارخون
  • عفونت‌هایي مانند آسم، سینوزیت و برونشیت
  • گلودرد
  • مشکل در تمرکز یا توجه.

 


مطالب مشابه: شایع ترین اثرات حشیش


 

علائم اعتیاد به حشیش «علائم خماری حشیش»

علائم اعتیاد به حشیش «علائم خماری حشیش»

شاید شـما نگران باشید فرزند یا یکی از عزیزانتان بـه بنگ یا ماده مخدر دیگری اعتیاد پیدا کرده اسـت. از علائم اصلی اعتیاد بـه حشیش میتوان بـه موارد زیر اشاره کرد:

 

  • قرمز شدن چشم‌ها
  • نامفهوم شدن گفتار
  • ازدست‌دادن هماهنگی حرکتی
  • تحریف ادراک.

 

ترک حشیش

ترک حشیش

مصرف حشیش در ابتدا وابستگی روانی زیادی دارد و برای ترک آن نیاز بـه متخصص و درمانگر با تجربه اسـت. ترک غیر اصولی حشیش سبب بالا بردن اعتماد سکته و حملات قلبی می‌گردد بـه همین علت توصیه میشود کـه برای ترک آن بـه متخصص مراجعه کنید.

 

مدت زمان درمان آن بـه عوامل مختلفی هم چون نوع و دوز انواع مواد اعتیادآور و مدت زمان مصرف و سلامت فرد بستگی دارد. تجریش هم چون ماری جوانا اعتیادآور اسـت و عوارض جبران ناپذیری بر سلامت جسمانی و روانی انسان دارد و می تواند تمام زندگی یک فرد را از همه ی نظر تحت تاثیر قرار دهد.

 

1. ترک به موقع حشیش

ترک به موقع حشیش

اعتیاد بـه حشیش بیشتر از هر چیزی روان و ذهن فرد تاثیر گذارد و عارضه هاي‌ ظاهری آن نسبت بـه مواد مخدر افیونی دیرتر ظاهر می شود. همین امر سبب می شود کـه خیلی از افراد فکر کنند کـه حشیش اعتیادآور نیست و مشکلی برای افراد ایجاد نمیکند در حالی کـه مصرف حشیش میتواند زمینه‌ساز بیماری هاي‌ روانی هم چون اختلال دوقطبی و روان پریشی شود و بـه مرور زمان فرآیندهای تصمیم‌گیری و قضاوت را هم تحت تاثیر قرار دهد.

 

از آنجایی کـه افراد هنگام تجربه توهمات ناشی از استفاده از حشیش درک درستی از واقعیت ندارند ممکن اسـت کارهای خطرناک انجام دهند و سلامت خود و دیگران را تهدید کنند. بنابر این لازم اسـت کـه برای درمان بـه موقع اقدام شود.

 

2. سم زدایی حشیش

سم زدایی حشیش

دفع سموم و رها شدن اثرات حشیش ازبدن فرد بـه عوامل مختلفی بستگی دارد از این رو مدت زمان درمان و ترک این ماده بعد از انجام مشاوره تعیین می شود اما بهتر اسـت بدانید کـه خروج کامل تی اچ سی ازبدن کـه ماده اولیه حشیش اسـت بین 10 تا 60 روز بـه طول می انجامد.  اما فرایند درمان کوتاه تر اسـت با این حال جلسات مشاوره بعد از ترک حشیش همان‌ گونه ادامه پیدا میکند تا از هر گونه لغزش و وسوسه برای مصرف دوباره ماده جلوگیری بـه عمل آورد.

 

3. کیک حشیش |مصاحبه انگیزشی

کیک حشیش |مصاحبه انگیزشی

خیلی از افراد کـه درگیر اعتیاد بـه حشیش شده‌اند انگیزه چندانی برای ترک ندارند. انها احتمال دارد بـه اصرار اطرافیان و خانواده خود برای درمان مراجعه کنند اما در نهایت بر این عقیده هستند کـه مصرف حشیش مشکل چندانی برایشان ایجاد نکرده اسـت. دراین وضعیت آغاز ترک می تواند در ظاهر موفقیت آمیز باشد اما در بلند مدت شکست بـه همراه دارد چرا کـه فرد از درون برای ترک بـه آمادگی نرسیده اسـت. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ترک حشیش کلیک کنید.

 

برای ایجاد کردن این آمادگی روان درمانگران از گفت‌وگو هاي‌ انگیزشی کمک می گیرند. دراین گفت‌وگو‌ها روان‌شناس سعی میکند تا بـه فرد نشان دهد کـه جنبه‌هاي‌ متعارض اي در درونش هستند کـه هم زمان هم تمایل بـه ترک و هم تمایل بـه مصرف مجدد دارند. آگاهی از این تناقض ها و حل آنها سبب می شود تا فرد بتواند با دیدگاه بازتری بـه مشکل برگردد و با انگیزه بیشتری برای شرکت در فرایند ترک قدم بردارد.

 

4. درمان شناختی رفتاری برای ترک حشیش

درمان شناختی رفتاری برای ترک حشیش

در درمان شناختی رفتاری روان‌شناس سعی می کند تا باورها و عقاید نادرست مرتبط با مصرف مواد را شناسایی کرده و آنها را بـه کمک فرد بـه چالش بکشد. جای گزین شدن افکار و باورهای سالم با باورهای غلط بـه فرد کمک می کند تا احساسات مثبت بیشتری را در خود ایجاد کند و از رفتارهای آسیب رسانی هم چون مصرف دوباره مواد جلوگیری کند. درمان شناختی رفتاری اینروزها بـه عنوان یکی از بهترین روشها برای درمان انواع آسیب هاي‌ روانی استفاده میشود ودر کمک بـه افراد برای ترک اعتیاد بسیار مفید اسـت.

 

5. گروه درمانی

گروه درمانی

گروه درمانی یکی از بهترین روشها برای ترک مواد بـه شمار می رود. دراین روش افراد با تجربیاتی همانند درکنار هم ودر یک گروه هستند. دراین گروه اعضای آن بـه یک دیگر کمک می کنند و تجربیاتشان رابا هم در بین می گذارند و با مطرح کردن موضوعاتی هم چون چگونگی غلبه بر وسوسه مصرف مواد سعی می کنند تا در جهت ترک قدم بردارند. گروه درمانی باعث میشود کـه افراد تجارب موفق و ناموفق خودرا بـه اشتراک بگذارند و با یک نیروی جمعی فرایند ترک را تسهیل نمایند.

 

6. کیک حشیش |خانواده درمانی

کیک حشیش |خانواده درمانی

نگاه اعضای خانواده بـه اعتیاد و واکنش آنها بـه این اتفاق یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار برای تعیین موفقیت آمیز بودن پروسه ترک اسـت. بـه همین علت خیلی از مواقع درمانگران سعی می کنند تا جلسات مشاوره را بـه صورت خانوادگی برگزار کنند و بقیه اعضای خانواده را هم در فرایند ترک دخیل کنند. آنها تلاش می کنند تا در مورد مفهوم اعتیاد بـه عنوان یک بیماری بـه همسر یا والدین فرد درگیر اعتیاد آموزش هایي را ارائه کنند و شیوه هاي‌ برخورد مناسب را بیاموزند.

 

تأثیر مصرف کیک حشیش بر بدن

تأثیر مصرف کیک حشیش بر بدن

با قانونی شدن مصرف حشیش بـه صورت تفریحی در برخی از کشورها، افراد بیشتر سوالات را در مورد این دارو بر سلامت کلی مطرح می کنند.

 

کشیدن حشیش یک چیز اسـت، اما در مصرف حشیش بـه عنوان مواد غذایی یا مصرف این دارو در غذاهایی مانند صمغ، کلوچه، دونات و حتی کره بادام زمینی بسیار سوال برانگیز اسـت. چیزی کـه برای اکثر مردم نامعلوم اسـت و می‌خواهند بدانند این اسـت کـه چگونه حشیش هنگام مصرف آن در غذا بر بدن تأثیر می گذارد.

 

عوارض حشیش بر صورت

عوارض حشیش بر صورت

برخی از اثرات مصرف حشیش کوتاه‌مدت اسـت. این عوارض کوتاه‌مدت عبارت‌اند از:

 

  • اختلال در یادگیری و حافظه
  • مشکل در تفکر و حل مسئله
  • تحریف ادراک «دید، صدا، زمان و لامسه»
  • ازدست‌دادن هماهنگی در حرکت
  • افزایش ضربان قلب
  • اضطراب
  • خشکی دهان.

 

عوارض طولانی مدت حشیش و عوارض حشیش بر مغز

عوارض طولانی مدت حشیش و عوارض حشیش بر مغز

استفاده از حشیش یا بنگ در طولانی‌مدت می تواند تأثیرات منفی روی بدن داشته باشد. از جمله:

  • سرکوب سیستم ایمنی بدن
  • مسائل مربوط بـه سلامت ریه‌ها و تنفس
  • اختلال عملکرد جنسی در مردان بـه دلیل کاهش تولید هورمون‌هاي‌ جنسی
  • مشکلات احتمالی رشد در کودکانی کـه قبل از تولد در دسترس THC قرار گرفته‌اند.
  • افزایش خطر مشکلات قلبی عروقی
  • تغییرات در مغز و ایجاد مشکلاتی در توجه و تمرکز مداوم، یادگیری و حافظه و حل مشکلات
  • پتانسیل ایجاد اختلالات روانی از جمله افسردگی و اضطراب.

 

علاوه بر تأثیراتی کـه مصرف بنگ روی بدن می گذارد، اعتیاد بـه این ماده بـه‌مرور باعث مشکلاتی در زندگی می شود. مسائلی مانند:

  • مسائل حرفه‌اي و ازدست‌دادن شغل
  • مسائل مالی
  • مسائل حقوقی دررابطه‌با مصرف غیرمجاز مواد مخدر
  • روابط تیره با همسر، فرزندان و سایر عزیزان
  • ازدست‌دادن علاقه بـه عادات قبلی یا مسئولیت‌هاي‌ شخصی.

 

خطر مصرف کیک حشیش

خطر مصرف کیک حشیش

ماده فعال موجود در خوراکی‌هاي‌ حشیش، تتراهیدروکانابینول نام دارد کـه بـه تی. اچ. سی مشهور اسـت. مدت کوتاهی پس از خوردن غذای حاوی تی. اچ. سی، شروع بـه جذب آن در جریان خون می شود.

 

نکته اي کـه وجوددارد این اسـت کـه بسته بـه این‌که چه مقدار ازآن خوراکی مصرف می شود و چه مقدار غذای دیگری در معده وجوددارد، می تواند تأثیر آن را تغییر دهد. این میتواند یک مشکل بزرگ باشد، زیرا مردم ممکن اسـت متوجه نشوند کـه چه قدر مصرف کرده‌اند تا زمانی کـه اثرات کامل آنرا احساس کنند.

 

علائم ترک بنگ

علائم ترک بنگ

زمانی کـه شخص شروع بـه ترک بنگ کرده و سم‌زدایی انجام می شود، احتمالاً علائم ترک اعتیاد را تجربه می کند. باتوجه‌بـه دوز مصرفی ممکن اسـت برخی علائم زیر مشاهده شود.

 

  • کابوس
  • بی‌خوابی
  • رؤیاهای واضح
  • تحریک‌پذیری
  • اضطراب
  • تغییرات خلق‌وخو
  • افسردگی
  • ازدست‌دادن تمرکز
  • مشکلات چشمی یا بینایی
  • سردرد
  • تعریق
  • سرفه
  • ازدست‌دادن اشتها
  • مشکلات گوارشی
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • لرزش
  • سرگیجه
  • خستگی
  • مشکلات کلیوی
  • اختلالات عملکرد جنسی.

 


مطالب مشابه: قرمزی چشم بارز مصرف‌کنندگان حشیش


 

در پایان

متأسفانه درمان خانگی برای ترک این ماده وجود ندارد. بـه‌خصوص اگر شخص در محیطی کـه حشیش مصرف می‌کرده، شروع بـه ترک کند، احتمال موفقیت پایین می آید. همچنین ممکن اسـت شخص برای کاهش اضطراب، افسردگی و بی‌خوابی هنگام ترک، بـه داروهای دیگری روی بیاورد. گاهی مصرف این داروها خطرناک بوده و وابستگی جدید را ایجاد میکنند.

جدیدترین مطالب سایت