بهترین غذای غنی از کلسیم برای کودکان (10 غذا)

مجموعه : بهداشت کودک
بهترین غذای غنی از کلسیم برای کودکان (10 غذا)

غذا هاي مغذی از گروه هاي‌ غذایی مختلف کودک شـما می‌تواند در طول وعده هاي‌ غذایی بخورد. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی بهترین غذای غنی از کلسیم برای کودکان را منتشر کرده ام.

 

بهترین غذاهای غنی از کلسیم 

کودکان بـه سرعت رشد میکنند و رژیم غذایی آن ها نقش مهمی در تامین تمام مواد مغذی ضروری انها دارد. کلسیم یکی از این مواد مغذی اسـت کـه بـه حفظ سلامت استخوان و دندان کمک میکند. اگر در مورد منابع این ماده معدنی مطمئن نیستید، ما لیستی از غذا هاي غنی از کلسیم را برای کودکان آماده کرده ایم تا بـه شـما در شناسایی آن ها کمک کنیم.

 

1. محصولات لبنی

محصولات لبنی

اعتقاد بر این اسـت کـه بهترین منبع طبیعی کلسیم، محصولات لبنی اسـت کـه شامل ماست، پنیر و شیر اسـت. در حالی کـه کودک شـما ممکن اسـت با بزرگ‌تر شدن در مورد شیر دلسرد شود، اما مطمئناً پنیر را دوست دارد، بنابر این مطمئن شوید کـه ان را اغلب بـه غذا هاي کودک خود اضافه میکنید.

 


مطالب مشابه: روش های مناسب برای جذب کلسیم


 

2. سویا

سویا

شیر سویا و دانه سویا یکیدیگر از غذا هاي غنی از کلسیم برای کودکان هستند کـه باید مطمئن شوید کـه کودکتان در رژیم غذایی خود دارد. میتوانید سویا بیشتری را بـه غذا هاي ان‌ها اضافه کنید تا یک پیچش خوب و سالم داشته باشید.

 

شیر سویا گزینه خوبی برای دادن بـه کودک درصورت عدم تحمل لاکتوز اسـت. بـه لطف پیشرفت‌هاي‌ اخیر، میتوانید ماست سویا، پنیر و توفوی تهیه شده با نمک‌هاي‌ کلسیم را برای تنوع بیشتر پیدا کنید.

 

3. پرتقال

پرتقال

در این جا دلیل دیگری برای دادن یک لیوان آب پرتقال تازه بـه کودکتان برای صبحانه وجوددارد. هر پرتقال حدود 50 میلی گرم کلسیم دارد. شـما همچنین می توانید آب پرتقال غنی شده را انتخاب کنید، اما دارای مواد افزودنی و طعم دهنده اسـت.

 

4. بادام

بادام

 

بادام علاوه بر تقویت حافظه و قدرت مغز، سرشار از کلسیم نیز هست – حدود 110 میلی گرم کلسیم در 1/3 فنجان بادام. استفاده از کره بادام بـه عنوان جایگزینی برای کره بادام زمینی ایده خوبی اسـت.

 

5. لوبیا

لوبیا

از نخود گرفته تا لوبیای سفید کنسرو شده، گزینه هاي‌ زیادی در مورد غذا هاي غنی از کلسیم وجوددارد و برای بچه ها عالی عمل میکنند. مقداری لوبیا را دریک غذاساز مخلوط کنید و مقداری حمص و دیپ سریع هم بزنید – بچه شـما ان را دوست خواهد داشت. انجیر، زردآلو، سویا، نخود، کنجد، آجیل و کره آجیل برخی از غذا هاي کم کلسیم اما خوشمزه هستند کـه میتوانند بـه نیاز کودک شـما بـه کلسیم کمک کنند.

 

6. کلم بروکلی

کلم بروکلی

بیشتر بچه ها از این سبزی کوچک متنفرند، اما در واقع یکی از بهترین غذاها برای کودک شماست. کلم بروکلی بـه معنای واقعی کلمه مملو از کلسیم و بسیاری از مواد مغذی مهم دیگر اسـت – سعی کنید ان ها را در مایه، پاستا و سس پیتزا بریزید، و فرزند شـما تفاوت را متوجه نخواهد شد.

 


مطالب مشابه: سبزیجات غنی از کلسیم را بشناسید


 

7. نخود سبز

نخود سبز

غذاهای پر کلسیم برای کودکان

 

همه ی کاره و تازه، هر 100 گرم نخود سبز حاوی حدود 25 میلی گرم کلسیم اسـت. افزودن آن ها بـه غذا هاي کودک شـما میتواند رشد و تکامل استخوانی مناسب را تضمین کند. علاوه بر این، همچنین تصور میشود کـه محتوای ویتامین K در نخود سبز ممکن اسـت بـه حفظ تراکم موادمعدنی استخوان کمک کند.

 

8. ماهی

ماهی

بیشتر ماهی هاي‌ کنسرو شده مانند سالمون، ساردین و تن منابع خوبی برای کلسیم برای بچه ها هستند، بنابر این قبل از خوردن هر یک از این‌ها بـه کودک خود تردید نکنید. روی انها رابا مقداری پنیر بپوشانید و تماشا کنید کـه کودکتان بشقابش را تمیز میکند.

 

9. گوشت

گوشت

گوشت گاو منبع خوب دیگری از کلسیم اسـت. با این حال، ممکن اسـت لازم باشد قبل از معرفی ان بـه فرزندتان از دکتر خود مشاوره بگیرید. خاطرجمعی حاصل کنید کـه گوشت را خوب بپزید تا خطر عفونت سالمونلا را از بین ببرید.

 

10. سبزیجات سبز

سبزیجات سبز

بـه غیر از کلم بروکلی، سایر سبزیجات سبز، بـه ویژه شاهی، منبع عالی کلسیم هستند. علاوه بر این، گنجاندن اسفناج، بوک چوی و قارچ در غذا هاي سبزیجات شـما میتواند مفید باشد. بله، بیشتر بچه‌ها ایده برگ‌هاي‌ سبز را بـه‌عنوان غذا دوست ندارند، اما چه کسی میگوید کـه نمیتوانید ان‌ها را بـه دیپ‌هاي‌ سبز و سس‌هاي‌ پستو اضافه کنید یا ان‌ها را دریک فیل سیب‌زمینی برای همبرگر پنهان کنید؟

 

خاطرجمعی حاصل کنید کـه کودک شـما ویتامین D کافی را از نور خورشید، غذا هاي غنی شده یا مکمل ها برای بهینه سازی جذب کلسیم در بدن دریافت می‌کند.

 


مطالب مشابه: راه های افزایش كلسیم بدن


 

در پایان

غذا هاي غنی از کلسیم برای کودکان نقش کلیدی در رشد استخوان و دندان دارند. محصولات لبنی، سویا، پرتقال، لوبیا، ماهی، سبزیجات سبز و گوشت منابع غنی از کلسیم هستند کـه کودکان می‌توانند در رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنند.

 

همچنین می توانید غلات و آردهای غنی شده با کلسیم را در رژیم غذایی کودک خود بگنجانید تا کلسیم دریافتی وی را افزایش دهید. کودکان مبتلا بـه کمبود کلسیم ممکن اسـت بـه دلیل شرایط مختلف، مانند آلرژی بـه شیر، بـه مکمل‌ها نیاز داشته باشند. با این حال، قبل از دادن هرگونه مکمل کلسیم بـه کودک خود، توصیه هاي‌ دکتر اطفال خودرا جویا شوید.

جدیدترین مطالب سایت