روش های سریع درمان سرماخوردگی فرزندان

مجموعه : بهداشت کودک
روش های سریع درمان سرماخوردگی فرزندان

چگونه بچه ام را خوب کنم ؟

اگر کودکی دارید که مریض و یا دچار مریضی شده هست ، برترین روش رفتن پیش دکتر هست ، اما اگر دسترسی به دکتر ندارید و بخواهید خودتان دست به کار شوید در ادامه نکات و راه کارهایی را بخوانید. ( حتما در نخستین فرصت به دکتر مراجعه کنید )

 

علایم سرماخوردگی در سال هاي اول تولد در مقایسه با کودکان بزرگ تر و افراد بالغ شدت بیشتری دارد. ممکن هست فرزند شما به دفعات دچار سرماخوردگی شود به خصوص اگر خواهر یا برادر بزرگترش ویروس را از مدرسه به منزل بیاورد.

علایم نخست سرماخوردگی کودکان شیرخوار بعد از سه ماهگی عبارت اند از:

تب ناگهانی
بی قراری
تحریک پذیری و عطسه های فراوان

 

روش های سریع درمان سرماخوردگی فرزندان

 

علائم های بیماری کودکان

به گزارش تالاب پس از چند ساعت علایم دیگر نیز شروع میشوند که شامل ترشح از بینی و گرفتگی آن میگردد که این موضوع می‌تواند منجر به اختلال در شیر خوردن شود.

 

بعضی از نوزادان در ابتدای سرماخوردگی ممکن هست استفراغ کنند یا مبتلا به اسهال گردند. تب در هنگام سرماخوردگی ممکن هست از چند ساعت تا سه روز طول بکشد.

 

دکتر را خبر کنید: اگر فرزند تان دچار سرفه هاي پشت سر هم یا عمیق شود یا هنگام سرفه کردن سینه اش خس خس کند حتی اگر تب هم نداشته باشد، باید فوراً به دکتر مراجعه نمایید.

 

در دو یا سه ماهه اول تولد مقاومت بدن نوزاد بسیار کم هست، بنابراین اگر کودک در ظاهر ناخوش هست، بهتر هست مورد معاینه دکتر قرار گیرد.

درمان سرماخوردگی نوزاد

تنها امکان تسکین نشانه هاي مریضی وجود دارد، نه از بین بردن ویروس. سرماخوردگی عادی هیچ درمانی ندارد. اگر انسداد بینی موجب ناراحتی نوزاد شد، می‌توانید با یک پوآر یا سرنگ گوش که دارای نوک نرم و صاف باشد آن را باز کرد.

 

یک یا دو قطره محلول آب نمک (کلراید سدیم) گذشته از مکیدن ترشحات بینی ممکن هست خوب باشد. گرچه پوشش مخاطی بینی شیر خوار خیلی حساس می باشد به همین خاطر برای خروج ترشحات آن چندان اصرار نورزید.

تنها میتوانید گذشته از شیر خوردن و خوابیدن اینکار را انجام دهید. افزایش رطوبت اتاق برای جلوگیري از انسداد بینی موثر هست. در صورت شدت گرفتن انسداد بینی ممکن هست دکتر قطره بینی یا شربت غذایی تجویز نماید.

 

در اغلب موارد سرماخوردگی در ظرف مدت یک هفته بهبود می یابد، ولی در بعضی کودکان یک سرماخوردگی خفیف ممکن هست مدت ها طول بکشد.

 

سرماخوردگی می‌تواند خیلی شدید باشد و کودک را مبتلا به برونشیت و سایر عوارض ثانوی سرماخوردگی کند.

جدیدترین مطالب سایت