همه چیز در مورد کودکان و فرزندانتان

مجموعه : بهداشت کودک
همه چیز در مورد کودکان و فرزندانتان

همه چیز در مورد کودکان و فرزندانتان 

 

کودکان و فرزندانتان یکی از نعمت های بزرگ خداوند است که به شما عطا کرده است در ادامه با همه چیز در مورد کودکان و فرزندانتان سایت تالاب را دنبال کنید.

 

کودکان دنیایی دارند که همه بزرگ تر ها به آن غبطه می خورند،خوشحال بودن در هر حال و بازی و تفریح بدون هیچ دغدغه فکری. این مقاله یک مطلب بسیار جالب و خواندنی از حقایقی است در مورد بچه ها که شاید بسیاری از شما آنها را نمی دانید. با ما همراه باشید با ۲۰ حقیقت جالب در مورد بچه ها!

 

۱. بچه ها نمی‌توانند طعم نمک را تا ۴ ماهگی احساس کنند. این تاخیر ممکن است با توسعه‌ی کلیه‌ها مرتبط باشد، که پردازش سدیم را حدودا در این سن آغاز می‌کنند.

 

۲. در اروپای قرون وسطی، معمولا برای درمان بیماری‌های بچه ها از زالو استفاده می‌شد. به عنوان مثال، برای درمان خروسک زالو روی خرخره‌ی نوزاد قرار داده می‌شد. علاوه بر این، نوزادانی که در حال دندان درآوردن بودند، معمولا پاکسازی و با زالو حجامت می‌شدند.

 

۳. چشم بچه ها ۷۵٪ از اندازه‌ی چشم آنها در بزرگسالی است، اما قوه‌ی بینایی بچه ها در حدود ۲۰/۴۰۰ است. به مدت شش ماه، بینایی نوزاد باید به نسبت ۲۰/۲۰ برسد.

 

۴. بچه ها در زمان نوزاد بودن بیش‌تر تمایل دارند سرشان را به سمت راست برگردانند تا چپ.

 

۵. گوش داخلی تنها ارگان حسی انسان است که قبل از تولد به طور کامل رشد کرده‌است. اندازه آن در اواسط بارداری به اندازه‌ی بالغ آن می‌رسد.

 

۶. پروتئینی که مانع از جوش خوردن زود هنگام جمجمه‌ی نوزاد می‌شود، “ناگین‌” نام دارد.

 

۷. در عرض چند روز پس از تولد، کودک می‌تواند با لمس، موهایی که قطرهای مختلفی دارند را از هم تشخیص بدهد.

 

۸. بزرگسالان ۲۰۶ استخوان دارند. هنگامی که نوزاد به دنیا می‌آید، ۳۰۰ استخوان دارد. استخوان‌های نوزاد در هنگام رشد، به هم جوش می‌خورد، در نتیجه تعداد استخوان‌ها در بزرگسالی کم‌تر می‌شود.

 

۹. روده‌ی نوزاد در حدود ۳۳۵ سانت طول دارد. زمانی که نوزاد تبدیل به یک فرد بزرگسال می‌شود، طول روده دو برابر خواهد شد.

 

۱۰. نوزاد در هر ۲۰ دقیقه ادرار می‌کند و زمانی که شش ماه می‌شود در هر ساعت یک بار ادرار می‌کند.

 

۱۱. نوزاد انسان تنها پستانداری است که به پدر و مادر خود لبخند می‌زند.

 

۱۲. اگر نرخ رشد کسی که با وزن ۳ کیلو و ۶۰۰ گرم و قد ۵۰ سانت به دنیا آمده، مانند نرخ رشدش در سال اول زندگی‌اش باشد، در سن ۲۰ سالگی حدود ۷ متر و نیم قد و ۱۴۲ کیلوگرم وزن خواهد داشت!

 

۱۳. نوزادان نارس مشهور عبارتند از آلبرت انیشتین، اسحاق نیوتن، مارک تواین، استیوی واندر، یوهانس کپلر، و سر وینستون چرچیل.

 

۱۴. بیش‌ترین تعداد نوزادان متولد شده از یک زن ۶۹ است. یک زن روستایی در روسیه از سال ۱۷۲۵ تا سال ۱۷۶۵، ۱۶ جفت دوقلو، هفت سه قلو، و چهار، چهار قلو به دنیا آورد.

 

۱۵. در سال ۱۹۷۸، نخستین نوزاد در قطب جنوب متولد شد: امیلیو مارکوس پالما د مایورکا.

 

۱۶. یک نوزاد حدود ۳۰۰۰۰ جوانه‌ی چشایی دارد. این جوانه‌های چشایی نه فقط روی زبان نوزاد بلکه در دو طرف، پشت و سقف دهان او نیز وجود دارند. یک فرد بالغ حدود ۱۰.۰۰۰ جوانه‌ی چشایی دارد.

 

۱۷. هر سال، بیش از چهار میلیون نوزاد در ایالات متحده متولد می‌شوند.

 

۱۸. حدود ۸۰٪ از نوزادان با نوعی خال مادرزادی، معمولا “لک‌های صورتی رنگ” و ” خال لکه شرابی” متولد می‌شوند.

 

۱۹. حدود دو یا سه کودک در هر ۱۰۰۰ کودکی که در ایالات متحده به دنیا می‌آیند یا ناشنوا هستند یا به سختی می‌شنوند. و البته تعداد بیش‌تری نیز در دوران کودکی قدرت شنوایی‌شان را از دست می‌دهند.

 

۲۰. سلامتی بچه هایی که مادران‌شان دچار یک بیماری مقاربتی هستند، با مشکلاتی جدی روبه‌رو است از جمله مرگ، وزن کم در هنگام تولد، ورم ملتحمه(نوعی عفونت چشمی)، ذات الریه (پنومونی)، سپسیس نوزادس (وجود عفونت در جریان خون نوزاد)، آسیب عصبی، نابینایی، ناشنوایی، هپاتیت حاد، مننژیت، بیماری‌های مزمن کبدی و سیروز.

 

اگر مادر مراقبت‌های دوران بارداری را که شامل غربالگری بیماریهای مقاربتی می‌شود، دریافت کند می‌توان از بسیاری از این مشکلات پیشگیری کرد.

 

 

جدیدترین مطالب سایت