از تناسب اندام تا رژیم ضد التهابی

از تناسب اندام تا رژیم ضد التهابی

رژیم غذایی با روش ضد التهاب 

یکی از راه هاي درمان لاغری و تناسب اندام التهاب هست برای اطلاعات اکثر در ادامه همراه ما باشید .

 

به گزارش تالاب التهاب یک واکنش ایمنی هست که به سبب تشخیص یک تهدید در بدن شکل میگیرد. این شرایط اغلب در قالب درد مفصل و تورم خودرا نشان میدهد، اما نشانه هاي بسیار دیگری مثل مغز مه آلود، افسردگی، و اضطراب نیز میتوانند به سبب التهاب شکل بگیرند.

 

بعضی افراد نسبت به گلوتن حساسیت بیشتری دارند، در شرایطی که دیگران نیازمند پرهیز از قند یا گوشت قرمز میباشند. در ادامه با بعضی از مقصران اصلی بروز التهاب اکثر آشنا می‌شویم.

 

 

گلوتن

گلوتن، پروتئینی موجود در گندم، میتواند یک واکنش ایمنی را شکل دهد، که به سطح روده کوچک آسیب وارد می‌کند و میتواند سبب شکل‌گیری مشکلات مختلفی از جمله تداخل با ربایش مواد مغذی، نفخ، اسهال، و گاهی اوقات یبوست شود. افراد مبتلا به حساسیت به گلوتن می‌توانند اضطراب، افسردگی، نوسانات خلقی، مغز مه آلود، سرگیجه، سردردهای میگرنی، تورم یا درد در مفاصل را سنجیدن کنند.

 

 

مخمر

مخمر در نان ها، نان شیرینی هاي کروسان، شیرینی ها، آبجو، و دیگر غذا هاي تخمیر شده یافت میشود. افراد مبتلا به حساسیت به مخمر میتوانند نفخ شکمی، یبوست، اسهال، اضطراب، افسردگی، کهیر، سوریازیس، ناباروری، مشکلات قاعدگی، مشکلات تنفسی، و افزایش وزن را سنجیدن کنند.

 

 

کربوهیدارت هاي پالایش شده

آرد سفید، برنج سفید، غلات صبحانه پردازش شده، چیپس ها، کراکرها، سیب زمینی سرخ شده، و بیشماری موارد دیگر در فهرست کربوهیدارت هاي پالایش شده قرار می‌گیرند که می‌توانند در بروز التهاب نقش داشته باشند.

 

از تناسب اندام تا رژیم ضد التهابی

انواع رژیم های غذایی و تناسب اندام 

 

عدم تحمل لاکتوز میتواند سبب معده درد، گاز و نفخ شود

 

 

لاکتوز

لاکتوز قند موجود در شیر و دیگر تولیدات لبنی هست. عدم تحمل لاکتوز در افرادی رخ میدهد که به میزان کافی آنزیم لاکتاز – برای تجزیه لاکتوز نیاز هست – ترشح نمیکنند. عدم تحمل لاکتوز می‌تواند سبب معده درد، گاز و نفخ، حالت تهوع، و اسهال شود. حقیقتی دیدنی دقت: ماست یونانی ساده 99 درصد بدون لاکتوز هست، از این رو افراد بیشماری که مبتلا به عدم تحمل لاکتوز میباشند همچنان میتوانند از این محصول بهرهگیری کنند.

 

 

شیر

اگر حتی به عدم تحمل لاکتوز مبتلا نباشید، بعضی افراد دارای حساسیت به شیر و تولیدات لبنی میباشند، که میتواند سبب واکنشی آلرژیک شود. این واکنش می‌تواند سبب شکل‌گیری علائم مختلفی از راش هاي پوستی، کهیر، خارش، و تورم تا موارد شدیدتر مثل خس خس سینه و دشواری در تنفس شود.

 

 

گوشت

افرادی که دارای معده اي حساس میباشند می‌توانند در گوارش گوشت قرمز و با احتمال کمتر، گوشت ماکیان دچار مشکل شوند. این شرایط به مخصوصاً در نتیجه مصرف گوشت حیواناتی که به صورت تجاری پرورش داده شده و آنتی بیوتیک فراوان دریافت کرده اند، صادق هست. بر همین اساس هست که مصرف گوشت تهیه شده از منابع پرورش داده شده توسط انسان و تغذیه شده با علف و عاری از آنتی بیوتیک پیشنهاد میشود. سموم باکتریایی در گوشت قرمز اکثر مواقع سبب ایجاد اندوتوکسین ها در خون می‌شوند.

 

 

قند

قندهای فرآوری شده کالری هایي خالی میباشند و از تمامی جهات بد محسوب میشوند. آن ها سبب افزایش ناگهانی قند خون می‌شوند و تهی از مواد مغذی ارزشمند میباشند. جدا از این‌که اساس ساز افزایش وزن میشوند، قندهای فرآوری شده ترشح پیامرسان هاي التهابی که به نام سیتوکین ها شناخته می‌شوند را تحریک می‌کنند. سیتوکین ها گلبول هاي سفید خون را منکوب می‌کنند، از این رو فرد را هرچه اکثر مستعد ابتلا به مریضی می سازند. التهاب ناشی از قند با ابتلا به بعضی انواع سرطان نیز پیوند خورده هست.

 

از تناسب اندام تا رژیم ضد التهابی

نوشیدنی هاي الکلی سبب التهاب در کبد و روده می‌شوند

 

 

الکل

نوشیدنی هاي الکلی سبب التهاب در کبد، روده، مفاصل، بافت ها، و رگ هاي خونی می‌شوند. الکل با ابتلا به مریضی قلبی، سکته مغزی، سرطان، و مشکلات گوارشی دیگر نیز پیوند خورده هست.

 

 

چربی هاي اشباع و ترانس

این چربی ها می‌توانند التهاب بافت چربی در بدن را سبب شوند، که یک نشانگر مریضی قلبی محسوب می‌شود و با درد آرتریت نیز پیوند خورده هست. چربی هاي ترانس نیز اساس ساز شکل‌گیری التهاب میشوند. انها اغلب در فست فودها، تولیدات سرخ کردنی، و میان وعده هاي فرآوری شده وجود دارند.

 

 

شیرین کننده هاي مصنوعی

آسپارتام، که در نوشابه هاي گازدار رژیمی یافت میشود، یک نوروتوکسین هست، که سبب التهاب در مغز میشود. شیرین کننده مصنوعی اسپلندا نیز میتواند سبب افزایش ناگهانی قند خون و ترشح انسولین شود، که شرایط خوبی برای افرادی که در معرض خطر دیابت قرار دارند، نیست.

 

 

غذا هاي فرآوری شده

بیشتری غذا هاي بسته بندی شده دارای مواد نگهدارنده، رنگ ها، و طعم دهنده هاي مصنوعی میباشند تا هرچه اکثر به عمر نگه داری آن ها روی قفسه فروشگاه ها افزوده شود. تمامی این مواد میتوانند اساس ساز شکل‌گیری التهاب در بدن شوند.

 

جدیدترین مطالب سایت