هفت راه ساده برای افزایش سوخت و ساز بدن

هفت راه ساده برای افزایش سوخت و ساز بدن

هفت راه افزایش سوخت و ساز بدن

 

افزایش سوخت و ساز بدن باعث کاهش وزن بدن و تناسب اندام میشود. پیاده‌ روی و شنا به سوزاندن کالری کمک می‌کنند

 

شاید به خاطر عادات غذایی اشتباه و سبک نادرست زندگی بدن شما به‌اندازه‌ی کافی کالری نمی‌سوزاند. خوشبختانه شما می‌توانید با چند راهکار ساده سوخت‌وساز بدن خود را کنترل کنید.

 

بیشتر بخوابید
مقدار خواب شما تأثیر زیادی روی اندازه‌ی دور کمرتان دارد. تحقیقات نشان داده‌اند کمبود خواب می‌تواند هورمون‌های گرسنگی را اشتباهاً ارسال کند.

 

این یعنی مشکل شما با سلول‌های چربی دو برابر می‌شود: شما بیشتر از حد نیاز می‌خورید و اضافه‌وزن در اندام شما نمودار می‌گردد.

 

زودتر بیدار شوید
کمی زودتر بیدار شده و در ابتدا صبحانه بخورید، قهوه در صبحانه‌ی شما جایی ندارد. با نخوردن صبحانه شما اولین شانس روز خود برای افزایش سوخت‌وساز را ازدست‌داده‌اید. سپس ورزش کنید. حتی یک پیاده‌روی ۲۰ دقیقه‌ای تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد.

 

فعال باشید
شاید ورزش روزانه برای شما غیرممکن به نظر برسد، اما شما می‌توانید و باید این کار را بکنید. ورزش‌های قلبی عروقی ( پیاده‌روی، شنا، ایروبیک، دو ) محرک سوخت‌وساز بدن هستند، به سوزاندن کالری کمک می‌کنند و حتی موقتاً اشتهای شما را کاهش می‌دهند.

 

وزنه‌برداری نیز برای شما ضروری است. زیرا حجم بافت‌های بدن و ماهیچه‌ها را بالا می‌برد و نتیجه‌ی آن سوزاندن کالری بیشتر است. هرچه بافت ماهیچه‌ای شما بیشتر باشد کالری بیشتری می‌سوزانید.

 

تمام روز بخورید
سه وعده‌ی بزرگ غذایی در روز را فراموش کنید. به‌جای آن سراغ وعده‌های غذایی کوچک‌تر یا میان وعده‌های سالم باشید. روزانه ۵ تا ۶ وعده‌غذای کوچک بخورید تا انرژی بدن شما حفظ شود. با این کار سوخت‌وساز بدن افزایش‌یافته و قدرت مغز بالا می‌رود. نخوردن غذا باعث می‌شود سوخت‌وساز بدن کند شده و به علت کمبود غذا کالری ذخیره شود.

 

آب بخورید
اگر بدن آب کافی نداشته باشد عددی که ترازو نشان می‌دهد درست نیست. با دریافت نکردن آب کافی شما در خطر افزایش وزن قرار می‌گیرید. کم‌آبی می‌تواند باعث شود مغز فکر کند شما گرسنه‌اید، بنابراین بجای دریافت آب کافی به دنبال هر خوراکی‌ای که نزدیک شماست می‌روید.

 

غذاهای تند بخورید
افزایش میزان تندی هر وعده‌ی غذایی چیزی فراتر از افزودن طعم است. غذاهای تند مانند فلفل تند و ادویه‌ها دمای بدن را بالا می‌برند. دمای بدن و سوخت‌وساز با هم ارتباط مستقیم دارند: همزمان با سوزاندن انرژی در بدن، گرما آزاد می‌شود.

 

کلسیم مصرف کنید
تحقیقات نشان می‌دهند کلسیم، یک ماده‌ی معدنی ضروری، می‌تواند میزان درصد سوخت‌وساز بدن را افزایش دهد که این یعنی زیادشدن کاهش وزن . یک رژیم غذایی با کلسیم زیاد و کالری کم سوخت چربی در بدن را افزایش می‌دهد.

 

دوستداران لبنیات کمتر مبتلا به سندروم سوخت‌وساز می‌شوند، سندرومی که با بالا رفتن فشارخون، کلسترول و تری گلیسیرید، عدم کنترل بدن بر قند خون و چاقی شکم همراه است – همه‌ی این فاکتورها خطر بیماری‌های قلبی و دیابت را بالا می‌برند.

 

منبع:aftabir.com

 

جدیدترین مطالب سایت