چاقی در کودکان

چاقی در کودکان

* سعی کنید کودک تان را برای گردش و پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری و… بیرون ببرید و شرایطی را فراهم کنید تا فرزندتان در باشگاه های ورزشی ثبت نام کند.

 

عادات ورزشی خوب در کودکان و به ویژه دختران وقتی در سنین نوجوانی هستند در بقیه سال های زندگی آن ها نیز ادامه پیدا خواهد کرد. لذا مهم است که آگاهی فرزندتان را در مورد ورزش، افزایش دهید و او را در هر موقعیتی که ممکن است به فعالیت بدنی تشویق کنید.

 

* وقتی بچه ها از مدرسه به منزل می رسند و نیز تعطیلات آخر هفته، زمان هایی است که ممکن است بچه ها با مصرف تنقلات صدها کیلوکالری اضافه مصرف کنند. دسترسی کودکان خود را به تنقلات محدود کنید.

 

خوراکی های بی ارزشی مانند چیپس و پفک را از منزل بیرون ریخته و سعی کنید با دادن اطلاعات تغذیه ای درست به کودکان تان آن ها را از خرید این گونه مواد منع کنید.

 

* امروزه روش های غذا خوردن صحیح با غذا خوردن در جلوی تلویزیون و یا در حالت بازی و … جایگزین شده اند. یک روش برای کنترل کالری دریافتی کودک تان، مصرف دسته جمعی وعده های غذایی در خانواده است.

 

متاسفانه امروزه درصد کمی از خانواده ها به طور منظم برای یک وعده ی غذایی اصلی مثل صبحانه با همدیگر دسته جمعی می نشینند و غذا را صرف می کنند.

 

* کودک خود را تشویق به مصرف میوه و سبزیجات کنید. سعی کنید همیشه میوه شسته و آماده در دسترس کودک تان باشد.

 

* بررسی ها نشان می دهند احتمال ابتلا به چاقی در کودکانی که در دوره نوزادی از شیر مادر استفاده کرده اند نسبت به کودکانی که از شیر خشک استفاده کرده اند کمتر است. 3 تا 4 ماه تغذیه ی انحصاری با شیر مادر، با 35 درصد کاهش چاقی در سنین 5 تا 6 سالگی همراه است.

 

منبع: آکاایران

جدیدترین مطالب سایت