معرفی 6 چایی که برای تناسب اندام مفید است

معرفی 6 چایی که برای تناسب اندام مفید است

چای هایی که لاغر میکند

می خواهیم با چای ها و دمنوش هایي آشنا شویم که افزون بر لاغری میتواند ورم شکم را هم بخواباند .

 

چای یکی از مطلوب‌ترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا هست. این نوشیدنی معطر با بهرهگیری از برگ هاي گیاه Camellia Sinensis آماده میشود، که درختچه اي همه ی وقت سبز بومی آسیا هست.

 

معرفی 6 چایی که برای تناسب اندام مفید است

 

به گزارش گروه تالاب به نقل از “هلث لاین”، چای نوشیدن با فواید سلامت بیشماری پیوند خورده هست، که ازآن جمله می‌توان به پشتیبانی از سلول ها در برابر آسیب و کاهش خطر ابتلا به مریضی قلبی اشاره کرد.

 

همینطور، بعضی مطالعات نشان داده اند که چای مقدور هست به کاهش وزن و مبارزه با چربی شکم کمک کند. این در شرایطی هست که بعضی انواع چای در این اساس موثرتر از نمونه هاي دیگر عمل میکنند. در ادامه با برترین چای ها برای کمک به کاهش وزن و چربی شکم اکثر آشنا میشویم.

 

چای سبز

معرفی 6 چایی که برای تناسب اندام مفید است

 

چای سبز یکی از شناخته شده‌ترین انواع چای هست و با فواید سلامت مختلفی پیوند خورده هست. چای سبز یکی از موثرترین انواع چای برای کاهش وزن نیز قلمداد می‌شود. شواهد قابل توجهی وجود دارند که چای سبز را با کاهش وزن و چربی بدن پیوند داده اند.

 

طی یک مطالعه درسال 2008، 60 فرد چاق به دو گروه تقسیم شده و یک رژیم خوراکی استاندارد شده را برای 12 هفته دنبال کردند. این در شرایطی بود که یک گروه چای سبز مصرف کرده و گروه دیگر دارونما دریافت میکردند.

 

طی مدت دوران انجام مطالعه، افرادی که چای سبز مصرف کرده بودند 3.3 کیلوگرم وزن اکثر نسبت به گروه دارونما کم کردند.

 

مطالعه اي دیگر نشان داد افرادی که برای 12 هفته عصاره چای سبز مصرف کرده بودند کاهش قابل دقت وزن بدن، چربی بدن و اندازه دور کمر خودرا در قیاس با گروه بازرسی سنجیدن کردند.

 

این میتواند به علت این باشد که عصاره چای سبز از محتوای بالای کاتچین ها، آنتی اکسیدان هایي طبیعی که مقدور هست سوخت و ساز و چربی سوزی را تقویت کنند، سود میبرد.

 

چای پوئر

معرفی 6 چایی که برای تناسب اندام مفید است

چای هایی برای لاغری

 

چای پوئر، یک نوع چای سیاه چینی تخمیر شده هست. این چای رابه طور متداول پس از وعده هاي خوراکی مینوشند و رایحه اي خاکی دارد که با نگه‌داری هرچه اکثر افزایش می یابد.

 

بعضی مطالعات حیوانی نشان داده اند که چای پوئر مقدور هست قندخون و تری گلیسیرید خون را کاهش دهد. همینطور، مطالعات روی حیوانات و انسانها نشان داده اند که این چای مقدور هست توانایی کمک به کاهش وزن را داشته باشد.

 

طی یک مطالعه با حضور 70 مرد، کمپانی کنندگان به دو گروه تقسیم شده و به یک گروه عصاره چای پوئر و به گروه دیگر دارونما داده شد. پس از گذشت سه ماه، افرادی که کپسول چای پوئر دریافت کرده بودند یک کیلوگرم اکثر از اعضای گروه دارونما وزن کم کرده بودند.

 

مطالعه اي دیگر روی موش ها نشان داد که عصاره چای پوئر دارای اثر ضد چاقی بوده و به مهار افزایش وزن کمک کرده هست.

 

تحقیق هاي جدید به عصاره چای پوئر محدود بوده اند، از این رو تحقیق هاي بیشتری باید در اساس اثرات مصرف آن در قالب چای صورت بگیرد.

 

چای سیاه

معرفی 6 چایی که برای تناسب اندام مفید است

 

چای سیاه نسبت به دیگر انواع چای، مثل سبز، سفید یا اولانگ، اکسیداسیون بیشتری را سنجیدن می‌کند. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی هست، که در دوران قرار گرفتن برگ هاي چای در دسترس هوا رخ میدهد و به تیره‌تر شدن برگ هاي چای منتج شده و ویژگی رنگ تیره‌تر چای سیاه را سبب می‌شود.

 

مطالعات گوناگون نشان داده اند که چای سیاه می‌تواند در اساس بازرسی وزن موثر عمل کند.

 

نتایج یک مطالعه با حضور 111 کمپانی کننده نشان داد که نوشیدن سه فنجان چای سیاه در روز طی سه ماه به کاهش قابل دقت وزن و اندازه دور کمر در قیاس با گروه نظارت که یک نوشیدنی کافئین‌دار دیگر مصرف کرده بودند، منتج شد.

 

بعضی این نظریه را عرضه کرده اند که اثرات کاهش وزن چای سیاه مقدور هست به علت محتوای بالای فلاون هاي موجود در آن باشد، که یک نوع رنگدانه با ویژگی هاي آنتی اکسیدانی قلمداد می‌شود.

 

نتایج مطالعه اي که طی یک بازه زمانی 14 ساله با حضور 4,280 فرد بزرگسال انجام شد، نشان داد، آنهایی که فلاون هاي بیشتری از مواد خوراکی و نوشیدنی هاي خود، مثل چای سیاه، دریافت کرده بودند از شاخص توده بدنی «BMI» کم‌تر نسبت به آنهایی که فلاون هاي کمی دریافت کرده بودند، برخوردار بودند.

 

با این وجود، این مطالعه تنها تماس بین شاخص توده بدنی و مصرف فلاون را مورد بررسی قرار داده بود. تحقیق هاي بیشتری برای بررسی اثر عوامل احتمالی دیگر باید انجام شوند.

 

چای اولانگ

معرفی 6 چایی که برای تناسب اندام مفید است

چگونه با دمنوش لاغر بشیم ؟

 

چای اولانگ یک چای سنتی چینی هست که تا حدودی اکسید شده و از نظر اکسیداسیون و رنگ در جایگاهی بین چای سبز و چای سیاه قرار می‌گیرد.

 

چای اولانگ دارای عطر و طعمی میوه اي، معطر و انحصار به فرد هست، که اگرچه این شرایط می‌تواند با دقت به سطح اکسیداسیون به میزان قابل توجهی متغیر باشد.

 

چندین مطالعه نشان داده اند که چای اولانگ می‌تواند به التیام کاهش وزن از طریق تقویت چربی سوزی و تسریع سوخت و ساز کمک کند.

 

طی یک مطالعه، 102 فرد دارای افزون وزن یا چاق به مدت شش هفته هرروز چای اولانگ مصرف کردند و پژوهشگران دریافتند که مصرف این چای با التیام سوخت و ساز چربی در بدن به کاهش وزن و چربی کمک کرده هست.

 

در شرایطی که مطالعات بیشتری باید در اساس اثرات چای اولانگ روی کاهش وزن و چربی سوزی صورت بگیرند، اما نتایج تحقیق هاي صورت گرفته تا به امروز نشان می‌دهند که این چای بطور بالفعل برای کاهش وزن موثر هست.

 

چای سفید

معرفی 6 چایی که برای تناسب اندام مفید است

 

چای سفید کمترین میزان پردازش را سنجیدن می‌کند و زمانی برداشت می‌شود که گیاه چای همان‌ گونه جوان هست.

 

چای سفید دارای عطر و طعمی متفاوت از دیگر انواع چای هست. این چای از عطر و طعمی لطیف، معطر و مقداری شیرین سود میبرد.

 

فواید چای سفید به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته اند و از التیام سلامت دهان و دندان تا کشتن سلول هاي سرطانی را در بر میگیرند.

 

با این‌که به انجام تحقیق هاي بیشتری نیاز هست، اما چای سفید میتواند به کاهش وزن و چربی بدن نیز کمک کند. مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که این چای و چای سبز دارای مقادیر قابل دقت از کاتچین ها میباشند، که مقدور هست به التیام کاهش وزن کمک کنند.

 

افزون بر این، مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که عصاره چای سفید تجزیه سلول هاي چربی را افزایش می‌دهد، در شرایطی که از تشکیل سلول هاي چربی جدید پیش گیری می‌کند. با این وجود، باید دقت داشت که این نتایج در آزمایشگاه حاصل شده اند و از این رو کسب نتایجی نمونه برای انسان نامشخص هست.

 

چای گیاهی

معرفی 6 چایی که برای تناسب اندام مفید است

 

چای هاي گیاهی با بهرهگیری از گیاهان داروئی، ادویه ها و میوه ها تهیه می‌شوند. انها متفاوت از چای هاي سنتی میباشند، زیرا بطور متداول فاقد کافئین میباشند و از برگ هاي گیاه Camellia Sinensis تهیه نمی‌شوند.

 

از مطلوب‌ترین چای هاي گیاهی می‌توان به چای زنجبیل، چای میوه گل رز، چای رویبوس، و چای ترش «Hibiscus» اشاره کرد.

 

اگرچه مواد تشکیل دهنده و فرمولاسیون چای هاي گیاهی میتوانند بسیار متفاوت باشند، بعضی مطالعات نشان داده اند که چای هاي گیاهی مقدور هست در اساس کاهش وزن و چربی سوزی موثر باشند.

 

دریک مطالعه حیوانی، پژوهشگران به موش ها چای گیاهی داده و دریافتند که ورن بدن انها کاهش یافته و مصرف آن به عادی سازی سطوح هورمونی کمک کرده هست.

 

بطور مخصوصاً، چای رویبوس یک نوع چای گیاهی هست که مقدور هست در اساس چربی سوزی موثر عمل کند. نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که این چای سوخت و ساز چربی را افزایش داده و به مسدود کردن تشکیل سلول هاي چربی کمک میکند.

 

جدیدترین مطالب سایت