چطور با 11 روش ساده در خانه لاغر شویم؟

چطور با 11 روش ساده در خانه لاغر شویم؟

چطور تنها با 11 روش بسیار ساده حریف چای شویم؟

چاقی و اضافه وزن برای تعداد زیادی از افراد معضل بزرگی اسـت.تمامی کسانی کـه از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند بـه دنبال این هستند کـه چگونه وزن خودرا کم کرده و لاغر شوند. امروز در مجله خبری تالاب بـه بررسی 11 مورد موثر در کاهش وزن و لاغری می‌پردازیم.

 

ذهنتان را درگیر چیزی بجز غذا کنید

اگر ناگهان و شدیدا هوس بستنی کردید، بدانید کـه این فقط نشانه یک زیاده‌طلبی اسـت؛ نه گرسنگی. اشتهای کاذب یا‌‌ همان هوس تنها ۱۰ دقیقه طول می کشد و اگر شـما بتوانید دراین ۱۰ دقیقه خودتان را نظارت کنید و بـه سمت خوراکی‌هاي‌ پرکالری نروید، گام بزرگی بـه سمت سلامتتان برداشته‌اید. شـما میتوانید برای بازرسی اشتها‌یتان، با انجام دادن کارهایی معمولی حواس تان را از خوردن خوراکی‌اي کـه هوس کرده اید، منحرف کنید.

 

بهترین روش های لاغری در خانه

چطور با 11 روش ساده در خانه لاغر شویم؟

با غذاهای مورد علاقه تان کمتر روبرو شوید

یکیدیگر از کارهای مفید برای نظارت اشتها و جلوگیري از پرخوری، اجتناب، حذف و روبرو نشدن با خوراکی‌هایي اسـت کـه خیلی دوستشان دارید. مثلاً اگر عاشق بستنی هستید، فریزرتان را پر از بستنی نکنید یا هنگام بیرون رفتن یک ساندویچ سالم خانگی برای ناهار یا شامتان تهیه کنید تا فکر خوردن پیتزا یا غذا هاي چرب بـه ذهنت ان خطور نکند.

 

اگرهم میبینید کـه پرهیز از خوردن کیک تولد دوستتان برایتان مقدور نیست، با یک برنامه‌ریزی ساده مقدار کالری مصرفی روزانه‌تان از سایر غذا‌ها را کاهش دهید تا بتوانید با خیال آسان یک برش خوش‌مزه از کیک تولد را هم بخورید.

 

روش های خانگی برای لاغری سریع

چطور با 11 روش ساده در خانه لاغر شویم؟

از مغز ها استفاده کنید

خوردن دو لیوان آب بـه همراه ۶ شماره گردو یا ۱۲شماره بادام یا ۲۰شماره بادام‌زمینی می تواند نقش موثری در سرکوب اشتها و تغییر ذایقه افراد بـه سمت خوراکی‌هاي‌ سالم، داشته باشد.

 

 

استرستان را با غذا خوردن برطرف نکنید

یکی از مشکلاتی کـه گریبانگیر تعداد زیادی از افراد هست، ذخیره کردن صد‌ها کالری اضافه با زیاده‌روی در خوردن غذا برای کاهش استرسشان اسـت. شـما میتوانید برای کم کردن استرستان بـه جای خوردن، نفس عمیق بکشید، قدم بزنید، حرکات مختلف ریلکسیشن را انجام دهید ودر آخر اگر بازهم میل بـه خوردن داشتید، آدامس بجوید تا نتوانید چیز دیگری بخورید.

 

چطور با 11 روش ساده در خانه لاغر شویم؟

از خواب نیمروزی بهره ببرید

یکیدیگر از دلایل پرخوری، خستگی اسـت. شـما می‌‌توانید برای مبارزه با این مشکل هم روزی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دریک محیط ساکت و آرام چشمانتان را ببندید و انرژی تحلیل رفته خودرا دوباره بـه دست آورید.

 

 

عطر نعنا را امتحان کنید

بعضی از افراد برای از بین بردن بوی بد دهانشان، اقدام بـه خوردن خوراکی میکنند. این افراد میتوانند بـه جای پرخوری‌هاي‌ بی ‌مورد، روزانه دو تا سه بار بـه وسیله‌دهان‌شویه‌هایي با عطر نعنا دهان خودرا شستشو دهند تا این طراوت و بوی خوش، فکر خوردن را از سرشان بیرون کند.

 

 

غذا‌های محبوبتان را بدمزه کنید!

شاید اینکار بـه نظرتان خنده‌دار برسد اما شـما می توانید با بدمزه کردن خوراکی‌هایي کـه دوستشان دارید، میل بـه خوردن ان‌ها را در وجودتان از بین ببرید. مثلاً روی بستنی یا کاکائو نمک بپاشید یا پفک یا چیپس را کمی با آب‌خیس کنید و بعد ان را بخورید!

 

 

اطرافتان را نورانی کنید

یکی از موثر‌ترین کار‌ها برای پیش گیری از پرخوری، غذا خوردن در محیطی کاملا روشن و نورانی اسـت. این طوری شـما بـه خوبی متوجه میزان غذایی کـه مشغول خوردنش هستید، میشوید.

 

 

هنگام غذا خوردن شمع و عود روشن کنید

شاید جالب باشد کـه بدانید نتیجه جدید‌ترین مطالعات در مورد اشتها، نشان داده اسـت کـه بو‌ها و عطر‌ها هم در کاهش و افزایش اشتها بی‌تاثیر نیستند.

 

 

 از خوراکی‌های غنی هم می‌‌توانید کمک‌ بگیرید

هر زمان کـه احساس کردید خیلی گرسنه‌اید و اگر شروع بـه غذا خوردن کنید تا حد افراط پیش می روید، غذا هاي پرحجم کـه زود‌تر سیرتان میکنند را برای خوردن انتخاب کنید و البته کـه منظور ما از غذای پرحجم، غذای چرب نیست بلکه غذاهایی اسـت کـه با خوردن مقدار کمی از ان‌ها سریع احساس سیری می کنید و دست از خوردن می کشید. غذاهایی مثل ماکارونی یا سیب‌زمینی پخته برای وعده‌هاي‌ اصلی یا ذرت، دانه‌هاي‌ بو داده، ژله و انگور برای میان‌وعده‌ها.

 

چطور با 11 روش ساده در خانه لاغر شویم؟

نوشیدنی‌ها را جایگزین غذا کنید

اگر در میان روز نتوانستید میل بـه خوردنتان را بـه هیچ طریقی سرکوب کنید، نوشیدن یک لیوان چای، شیر یا قهوه را بـه جای کیک، بیسکوییت یا بستنی بـه شـما پیشنهاد میکنیم.

 

لاغر شدن و دوری از چاقی همواره دغدغه بسیار از افراد بوده اما طبق معمول با موفقیت همراه نبوده. این اتفاق به دلیل ندانستن روش هاي‌ درست لاغری رخ داده.ما دراین پست سعی کردیم با نشان دادن ساده‌ترین و بی خطر ترین روشها بـه شـما راه هاي‌ لاغر شدن را نشان دهیم.

جدیدترین مطالب سایت