خواص نوشیدن چای سیاه و خوش عطر

خواص نوشیدن چای سیاه و خوش عطر

چرا چای سیاه بنوشیم ؟

چای سیاه یکی از مرکبات مهم هست که میتواند سرطان را از بدنمان بسیار دور کند در ادامه با فوایدهای چای سیاه همراه شوید .

 

چای یکی از مطلوب‌ترین نوشیدنی ها در دنیا هست. این نوشیدنی در انواع گوناگون مثل چای سیاه، چای سبز، و چای سفید در دسترس هست، که هر یک فواید سلامت مختلفی را ارائه می‌کنند. در این مقاله نیت داریم به فواید چای سیاه بپردازیم. در شرایطی که مصرف بیش از اندازه از هر چیزی میتواند پیامدهای منفی به همراه داشته باشد، نوشیدن یک فنجان چای سیاه اضافه به آن اندازه که ممکن هست تصور کنید بد نخواهد بود.

 

به گزارش تالاب  به نقل از “لایف هک”، نوشیدن چای در ابتدای صبح می‌تواند به بیدار شدن بدن کمک کند و روز خوبی را برای شما شکل دهد. همان گونه که بعضی مطالعات نشان داده اند، برای اکثر ما لذت بردن از یک یا دو فنجان چای سیاه اضافه ممکن هست یک گزینه سالم برای زندگی باشد.

 

 

چای سیاه و چای سبز هردو از یک گیاه که به نام کاملیا سینسیس «Camellia Sinensis» شناخته می‌شود، تهیه میشوند، اما روشهای گوناگون پردازش را سنجیدن میکنند. افزون بر خشک شدن، غلتیدن و گرما مشاهده، برگ هاي چای سیاه پیش از فرآیند حرارت دهی نهایی تخمیر شده اند.

 

در ادامه با بعضی از فواید سلامت نوشیدن یک یا دو فنجان چای سیاه به طور منظم در روز اکثر آشنا می‌شویم. دقت داشته باشید، پیشنهاد شده هست چای سیاه بدون افزودنی هایي، مثل شیر یا قند، مصرف شود تا از فواید آن بهره‌مند شد.

 

سلامت دهان و دندان

مطالعات نشان داده اند که چای سیاه تشکیل پلاک دندانی را کاهش میدهد و همینطور رشد باکتریها را محدود می سازد، که افزایش آن ها میتواند سبب پوسیدگی و سوراخ شدن دندان شود. پلی فنول هایي که در چای یافت می‌شوند باکتری هاي عامل پوسیدگی دندان را کشته و منکوب میکنند و همینطور رشد آنزیم هاي باکتریایی که مواد چسبنده تولیدی انها با پلاک دندان پیوند تشکیل میدهند را مهار میکند.

 

سلامت قلب

بنابر نتایج مطالعات صورت گرفته، به نظر می‌رسد بدون نظر گرفتن کشور محل تولد، افرادی که هرروز سه فنجان یا اکثر چای مصرف میکنند، کاهش 21 درصدی خطر سکته مغزی نسبت به افرادی که کمتر از یک فنجان چای سیاه یا سبز در روز می‌نوشند را سنجیدن می‌کنند.

 

آنتی اکسیدان ها

چای سیاه شامل پلی فنول هایي هست که همینطور آنتی اکسیدان نیز محسوب می‌شوند و از DNA در برابر آسیب مرتبط با تنباکو یا مواد شیمیایی سمی دیگر محافظت میکنند. این آنتی اکسیدان ها متمایز از نظیر هایي میباشند که با مصرف میوه ها و سبزیجات دریافت می‌کنید، از این رو همچون بخشی منظم از رژیم خوراکی میتوانند فواید بیشتری را در جهت یک سبک زندگی سالم‌تر فراهم کنند.

 

پیشگیري از سرطان

نتایج بعضی پژوهش ها نشان داده اند که آنتی اکسیدان هایي مثل پلی فنول و کاتچین هاي موجود در چای ممکن هست به جلوگیری از بعضی انواع سرطان کمک کنند. مشخص شده هست زنانی که به طور منظم چای سیاه مینوشند در قیاس با همتایانشان که اینکار را انجام نمی‌دهند، احتمال کمتری دارد به سرطان تخمدان مبتلا شوند.

 

سلامت استخوان ها

نتایج بعضی پژوهش ها نشان داده اند که مصرف منظم چای میتواند به سبب مواد شیمیایی گیاهی موجود در این نوشیدنی به شکل گیری استخوان هایي قویتر و کاهش احتمال ابتلا به آرتریت کمک کند.

 

خواص نوشیدن چای سیاه و خوش عطر

فواید خوردن چای

 

کاهش خطر ابتلا به دیابت

نتایج یک مطالعه نشان داده هست، افراد مسن ساکن در جزایر مدیترانه که به طور منظم در بلند مدت ودر قشری متوسط «همچون مثال، یک یا دو فنجان در روز» چای سیاه مصرف کرده بودند، 70 درصد احتمال کمتری داشت دارای دیابت نوع 2 باشند یا به آن مبتلا شوند.

 

تسکین استرس

همه ی ما احتمالا فواید آرامش بخش و تسکین دهنده نوشیدن چای سیاه را سنجیدن کرده ایم. مطالعات نشان داده اند که اسید آمینه ال-تیانین موجود در چای سیاه میتواند به کسب آرامش و تمرکز بهتر کمک کند. همینطور، چای سیاه نشان داده هست زمانی که به طور منظم ودر مقادیر متوسط مصرف شود میتواند سطوح هورمون استرس کورتیزول را کاهش دهد.

 

تقویت سیستم ایمنی

چای سیاه شامل آنتی ژن هاي آلکیلین هست که به تقویت واکنش سیستم ایمنی بدن انسان کمک می‌کنند. همینطور، این نوشیدنی شامل تانن هایي هست که توانایی مبارزه با ویروس ها را دارند و بر همین زمینه از ما در برابر آنفلوانزا، آنفلوانزای معده و دیگر ویروس هاي رایج در زندگی روزمره محافظت می‌کنند.

 

سلامت دستگاه گوارش

افزون بر تقویت سیستم ایمنی، تانن هاي موجود در چای دارای یک اثر درمانی بر مریضی هاي معده و روده میباشند و همینطور به کاهش فعالیت گوارشی کمک می‌کنند.

 

افزایش انرژی

برخلاف نوشیدنی هاي دیگر که از محتوای نسبتا بالای کافئین برخوردار میباشند، مقدار کافئین کمتر چای می‌تواند به افزایش گردش خون به سمت مغز بدون تحریک بیش از اندازه قلب کمک کند. چای سوخت و ساز و دستگاه تنفسی و همینطور قلب و کلیه ها را نیز تحریک می‌کند.

 

عامل شادی

اگر یک فنجان چای لبخند را روی لب هاي شما می نشاند و مقداری زیاده‌روی در آن نیز سبب رنجش قلب نمی‌شود، پس چرا از مصرف هرروز آن لذت نبریم؟

 

جدیدترین مطالب سایت