علت خونریزی در لثه دندان

علت خونریزی در لثه دندان

علت خونریزی لثه دندان 

برای درمان خون ریزی لثه دندان باید حتماً علت ان را بدانید تا سریعا درمان کنید.خون ریزی لثه دندان , بهزاد هوشمند، متخصص و جراح لثه با اشاره به بیماری‌هاي لثه افزود: تحلیل و تورم لثه که منشأ التهابی و غیر التهابی دارد، تغییر رنگ و تغییر ماهیت لثه، ترشح چرک از شیار و خون ریزی لثه، قوام لثه و جابه‌جایی دندان‌ها بر اثر بیماری‌هاي لثه ایجاد میشود. همچنین ممکن است بر اثر تخریب استخوان فک نیز ایجاد شود.

 

وی، خون ریزی را شایع ترین علامت بیماری‌هاي لثه دانست و ادامه داد: خون ریزی از لثه ممکن است خود بخود یا به دنبال تحریک غذا خوردن باشد. خون ریزی ممکن است به دنبال میوه خوردن و مسواک زدن باشد. خارش لثه و درد مبهم در لثه از سایر نشانه‌هاي وجود بیماری لثه و نسوج نگهدارنده دندان است.

 

به گزارش تالاب این متخصص و جراح لثه با بیان این که خون ریزی از لثه میتواند به دنبال التهاب باشد، تاکید کرد: لثه متورم میتواند با کوچک‌ ترین تحریک، دچار خون ریزی شود. خون ریزی اگر خود بخود باشد علل عمومی باید بررسی شود.

 

بعنوان مثال ممکن است اشکال سیستم انعقادی خون، موجب خون ریزی از لثه یا خون ریزی از بینی شود. البته شیوع این حالت، نسبت به بیماری‌هاي لثه کمتر است، اما وجوددارد.

 

البته مصرف برخی دارو‌ها هم ممکن است موجب خون ریزی از لثه شود. توصیه می شود خون ریزی از لثه‌ها را جدی گرفت و بررسی توسط متخصص انجام شود.

علت خونریزی در لثه دندان

خون ریزی لثه دندان

 

وی عامل اصلی التهاب و خون ریزی لثه و نسوج نگهدارنده دندان را بیماری‌هاي میکروبی و بیماری عفونی دانست و گفت: برداشتن جرم از روی دندان باید انجام شود، چون پلاک میکروبی می تواند روی جرم تشکیل شود.

 

هوشمند در پاسخ به این پرسش که آیا بزاق افراد میتواند بر جرم سازی روی دندان نقش داشته باشد؟، افزود: بله. اگر کلسیم و فسفر بزاق افراد بالاتر باشد این بزاق جرم‌ساز است. به گزارش تالاب برای تشکیل جرم نیاز به میکروب نداریم؛ اما سطح جرم، سطح ناهموار و خشنی است که میکروب را نگه می‌دارد. هر عاملی که باعث شود مجموعه میکروبی داخل دهان تشکیل شود شرایط رابه سمتی هدایت می کند که تخریب نسوج نگهدارنده دندان اتفاق بیفتد.

 

سایت تالاب وی در پایان با بیان این که سیگار کشیدن از عوامل اصلی آسیب‌زننده به سلامت لثه‌هاست در برنامه رادیویی سلامت اظهارداشت: میکرو ارگانیسم‌هاي موجود در لثه میتوانند از طرق جریان خون به تمام ارگان‌هاي بدن گسترش یابد و عوارض‌اش را در آن ارگان‌ها بگذارد.

 

خون‌ریزی لثه یکی از مشکلات نگران کننده‌اي است که بدلیل عفونت لثه، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یا برخی بیماری‌هاي داخلی بروز می کند. افراد مبتلا در حین مسواک زدن یا خوردن یک میوه سفت دچار خون ریزی لثه می شوند.

 

جدیدترین مطالب سایت