درمان درد دندان عقل به صورت خانگی

درمان درد دندان عقل به صورت خانگی

کاهش درد دندان عقل به صورت درمان خانگی

دندان عقل از جمله دندان هایي اسـت کـه باعث میشود سردرد هاي‌ شدید میگرنی بـه سراغ تان بیاید و این درد تا مدت طولانی کـه رشد دندان عقل بـه حد نیاز برسد ادامه خواهد داشت دراین پست قصد داریم چند راهکار مهم و کاربری برای رفع درد دندان عقل برای تان توضیح دهیم.

 

درمان درد دندان عقل به صورت خانگی

 

دندان عقل، از آخر لثه خارج میشود ودر هر گوشه اي از دهان قرار می‌گیرد در بعضی موارد، میتوانند دردناک شوند، ودر نتیجه زخم مشخصی در پشت لثه ها ایجاد می‌شود.

 

بـه گزارش تالاب حدود 85 درصد از افرادی کـه دندان هاي‌ عقل دارند باید ان را بکشند چون فضای خالی در لثه برای این دندان وجود ندارد بنابر این، چنین دندان هایي ممکن اسـت دریک زاویه ناخوشایند ظاهر شوند و بـه اسانی میتوانند غذا را بـه دام اندازند، کـه منجر بـه تکثیر باکتریها میشود.

درمان درد دندان عقل به صورت خانگی

 

در بعضی موارد، دندان هاي‌ عقل می‌توانند تحت تاثیر قرار بگیرند کـه موجب حساسیت و درد می‌شوند. متأسفانه اکثر مردم بـه ندرت فرصت دیدن دندان پزشک را دارند بنابر این، قبل از این‌که فرصتی برای بازدید از دندان پزشک داشته باشید، درد ناشی از دندان هاي‌ عقل رابا استفاده از داروهای خانگی محدود کنید.

 

درمان دندان درد با آب نمک

دندانپزشکان طبق معمول توصیه میکنند کـه آب نمک بـه عنوان یک کاهش دهنده درد عمل می‌کند ؛ آب نمک شناخته شده دارای ویژگی هاي‌ ضد عفونی کننده طبیعی اسـت

مطالعات متعدد نشان داده اسـت کـه استفاده ازا آب شور بـه عنوان یک شستشو برای دهان می‌تواند بـه طور قابل توجهی باکتری را کاهش دهد. بنابه گزارش تالاب آب نمک می‌تواند درمان را تسریع کند و بـه این ترتیب، ناراحتی در دندان عقل را بـه حداقل برساند.

 

درمان درد دندان عقل به صورت خانگی

 

درمان درد دندان با میخک

گل میخک یک درمان موثر برای درد دندان اسـت. می‌توان از خواص بیهوشی گل میخک استفاده کرد تا درد را کاهش داد همچنین از خصوصیات ضد باکتری گیاه می‌توان برای جلوگیري از عفونت استفاده کرد.

برای استفاده از گل میخک، میتوانید روغن گل میخک را روی یک پنبه اعمال کنید و ان را بـه طور مستقیم بر روی دندان عقل و لثه هاي‌ اطراف دندان قرار دهید تا درد کاهش یابد.

 

درمان دندان درد با یخ

اگر درد در محل دندان عقل، موجب تورم شود، استفاده از یخ کمک کننده خواهد بود. یخ را دریک کیسه پلاستیکی ودر یک حوله قرار دهید، توصیه میشود کـه بسته یخ را در ناحیه تورم قرار دهید، زیرا می‌تواند درد را از بین ببرد و همچنین التهاب را کاهش دهد.

 

درمان درد دندان عقل به صورت خانگی

 

نعناع تازه درمان درد دندان

نعناع تند بـه عنوان یک کشنده درد عالی برای دندان هاي‌ عقل محسوب میشود. برگ ان دارای خواص بیهوشی و بی حسی برای محدود کردن درد اسـت. همچنین دارای خواص ضد باکتریایی اسـت کـه از عفونت پیش گیری میکند.

برای استفاده از این گیاه برای این منظور میتوانید یک توپ پنبه اي را در عصاره نعناع قرار دهید و ان را بـه آرامی در ناحیه آسیب دیده اعمال کنید. مزیت هاي‌ اضافی با نعناع تند این اسـت کـه دارای عطر و بوی تازه اسـت و میتواند بـه طور قابل ملاحظه اي دهان را تازه کند.

 

کاهش دندان درد با زردچوبه

زردچوبه بـه دلیل خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری خود در درمان درد دندان شناخته شده اسـت ؛ برای درد دندان ها، زردچوبه را روی دندان ماساژ دهید، تا درد و تورم را کاهش دهد. بـه جای ان؛ دهان رابا آب مخلوط شده با زردچوبه شستشو دهید.

 

درمان درد دندان عقل به صورت خانگی
پونه کوهی موثر در درمان درد دندان عقل

پونه بـه علت توانایی ان برای از بین بردن باکتری بـه عنوان یک شفا دهنده قوی شناخته شده اسـت در نتیجه، بـه طور مرتب برای پیشگیري از عفونت استفاده می‌شود. پونه طبق معمول برای کاهش تورم، درد و التهاب استفاده میشود.

با توجه بـه ماهیت بسیار قوی ان؛ توصیه میشود کـه با روغن هاي‌ دیگر رقیق کنید ؛ متناوبا، میتوان از یک تکه پنبه برای اعمال روی لثه استفاده کرد.

 

درمان درد دندان عقل به صورت خانگی

رفع درد دندان عقل با پیاز

این درمان خانگی برای تسکین درد و التهاب مفاصل بـه کار رفته اسـت ؛پیاز بـه این دلیل موثر اسـت کـه حاوی مواد گیاهی شیمیایی اسـت کـه میکروب هاي‌ مسئول این عفونت را هدف قرار میدهند و درد را تسکین میدهند می‌توانید پیاز خام بخورید، هرچه پیاز تند تر باشد، تسکین درد نیز بهتر خواهد شد.

پیاز ملایم، مانند پیاز شیرین، درد را تسکین میدهد ؛ اما نتیجه بهتر با خوردن پیاز قرمز یا زرد صورت می‌گیرد. با نخستین نشانه دندان درد ؛ یک تکه پیاز بردارید و ان را بجوید آب پیاز بـه دندان نفوذ می‌کند. اگر متوجه شدید کـه درد شدید اسـت، می‌توانید از انگشت برای نگه داشتن تکه پیاز بـه طور مستقیم روی دندان استفاده کنید.

 

رفع دندان درد با کیسه چای

اگر درد دندان عقل ناشی از تورم زبان در ناحیه آلوده باشد، کیسه هاي‌ چای درمان خوبی هستند. چای در تعداد زیادی از درمان هاي‌ خانگی بـه دلیل خواص ضد التهابی موجود در تانیک اسید استفاده می‌شود.

موثرترین راه برای استفاده از کیسه هاي‌ چای برای درمان این اسـت کـه یک فنجان چای درست کنید و فنجان را در یخچال بگذارید و کیسه چای را داخل فنجان بگذارید. زمانی کـه خوب سرد شد کیسه را بردارید و ان را در دهان قرار دهید، بـه طور مستقیم روی لثه آسیب دیده قرار دهید . اینکار بـه کاهش تورم کمک خواهد کرد و تسکین درد را تقریباً بلافاصله افزایش خواهد داد.

 

درمان درد دندان عقل به صورت خانگی

 

درمان درد دندان با خمیر جوش شیرین

استفاده از خمیر جوش شیرین می‌تواند بـه تورم دندان و نیز کاهش درد کمک کند. این درمان خانگی را میتوان بـه اسانی با استفاده از خمیر دندان به کار برد، ان را در ظرف کوچکی قرار دهید و ان رابا جوش شیرین مخلوط کنید. میتوانید این مخلوط را مستقیما روی دندان بزنید کـه با استفاده از این روش درد چند دقیقه بعد کاهش می‌یابد.

توصیه هایی ساده برای رفع درد دندان

– اجتناب از غذاهایی کـه سخت و یا پر از قند هستند ؛ جویدن غذا هاي سفت می‌تواند درد را بدتر کند در حالی کـه شکر در غذا هاي شیرین میتواند بـه داخل وارد شود و عفونت دندان را بدتر کند.

– مقدار زیادی آب بنوشید تا مطمئن شوید لثه تمیز شده اسـت.

برای این‌که عفونت را بـه حداقل برسانید ؛ دندان ها را بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید و نخ دندان را تا جایی کـه می‌توانید در ناحیه آلوده بکشید.
هر چه زودتر بـه دندان دکتری مراجعه کنید.

 

درمان درد دندان عقل به صورت خانگی

 

درد دندان جز درد هاي‌ سرسام آوری اسـت کـه تمام انرژی روز مارا تخلیه و خلق و خوی مارا تنگ میکند ؛ با چند روش ساده و کابردی کـه بالا برای تان گفتیم میتوانید این درد و التهاب را بـه حداقل برسانید البته بازهم توصیه می‌کنیم در مرحله اول بـه دندان دکتر مراجعه کنید.

جدیدترین مطالب سایت