آشنایی با رژیم های غذایی که برای انسان ضرر دارد

مجموعه : تغذیه سالم
آشنایی با رژیم های غذایی که برای انسان ضرر دارد

چه رژیم هایی برای انسان ضرر دارد ؟ 

 

در ابتدا باید عرض کنیم گرفتن رژیم باعث بیماری هاي کلیوی و معدوی میشه ما باید راهی را پیدا کنیم تا جلوی اشتهامان گرفته بشود تا این‌که بخواهیم رژیم بگیریم . 

 

رژیم خوراکی خطرناک , بعضی افراد هر نوع رژیم خوراکی را تغییری شدید در زندگی خود می‌دانند، در شرایطی که بعضی دیگر تقریباً هر چیزی را از رژیم خوراکی خود کنار می گذارند تا کاهش وزن را تجربه کنند. اما کاهش وزن سالم چیزی فراتر از ایجاد یک تغییر در سبک زندگی است که با گذشت دوران رخ می‌دهد.

 

آشنایی با رژیم های غذایی که برای انسان ضرر دارد 

به گزارش تالاب به نقل از “آی‌بی‌تی”، ترکیبی از ورزش و رژیم خوراکی سالم عامل کلیدی برای سبک زندگی سالم است، که کاهش وزن بادوام را در بر گرفته و حاوی رژیم هاي خوراکی شدید و عجیب‌وغریب نمیشود.

 

بعضی از بدترین و خطرناک‌ترین رژیم هاي خوراکی موجود افراد رابه مصرف مواد خوراکی در مقادیر بیش از اندازه کم تشویق میکنند، که این شرایط فاصله بسیاری با یک روش سالم برای کاهش وزن و پشتیبانی ازبدن انسان دارد.

 

در شرایطی که وعده کاهش وزن سریع و ساده می‌تواند وسوسه انگیز باشد، اما دراین مسیر هیچ جایگزینی برای ورزش و یک رژیم خوراکی سالم و متعادل وجود ندارد. در ادامه با بعضی از بدترین رژیم هاي خوراکی برای سلامت بدن انسان بیشتر آشنا می‌شویم.

 

رژیم خوراکی لیمونادی

این رژیم خوراکی زمانی شهرت یافت که بعضی ستاره هاي مطرح دنیا مثل بیانسه، خواننده، اعلام کردند که استفاده از این روش به کاهش وزن انها کمک کرده است.

 

کلاً، هر فردی که این رژیم خوراکی را دنبال می‌کند برای سه وعده خوراکی روزانه خود به مدت 10 روز یا بیشتر باید مایعات مصرف کند. این رژیم خوراکی حاوی نوشیدن آب نمک یا ترکیبی از آبلیمو، آب، شیره افرا و فلفل کاین میشود.

 

این رژیم خوراکی پاک سازی بدن و احساس سبکی و شادی بیشتر فرد را وعده میدهد. احتمال تجربه کاهش وزن با استفاده از این رژیم خوراکی وجوددارد، اما افراد توده عضلانی خودرا نیز درکنار چربی از دست میدهند و پس از به پايان رسیدن دوره رژیم احتمالا بار دیگر افزایش وزن را تجربه خواهند کرد، زیرا تعداد زیادی از مواد مغذی را طی این دوره دریافت نکرده اند.

 

رژیم خوراکی زیبای خفته

ایده اي که در پس این رژیم خوراکی قرار دارد، این است که انسان هنگام خواب کالری مصرف نمی‌کند. افرادی که این رژیم خوراکی را دنبال میکنند، داروی خواب آور دریافت می‌کنند تا چند روزی رابه امید این‌که وقتی از خواب بیدار می‌شوند، وزن کم کرده باشند، در خواب سپری کنند.

 

این روش نه تنها به واسطه استفاده از داروهای خواب آور خطرآفرین است، بلکه یک روش کاهش وزن اصولی نیز قلمداد نمیشود. باقی ماندن در تختخواب برای چند روز به آتروفی «تحلیل رفتن» عضلانی و کم آبی احتمالی بدن منجر خواهد شد.

آشنایی با رژیم های غذایی که برای انسان ضرر دارد

رژیم خوراکی کرم نواری

چند قرنی از عمر این رژیم خوراکی می گذرد. ایده اي که در پس این رژیم قرار دارد حاوی خوردن کرم هاي نواری می‌شود تا انها انچه راکه فرد مصرف میکند، پیش از این‌که بدن توانایی استفاده یا مبدل آن ها رابه چربی برای ذخیره کردن داشته باشد، مصرف کنند. کرم ها میتوانند به اندازه 20 تا 30 فوت نیز رشدکرده و درون بدن انسان زندگی کنند.

 

رژیم خوراکی سوپ کلم

این رژیم خوراکی حاوی غذای واقعی میشود، از این رو در نگاه نخست سالم بنظر می‌رسد. رژیم خوراکی سوپ کلم در شرایطی که بعضی مواد خوراکی را حاوی می‌شود، اما مقدار انها بسیار کم است و تنوع کافی برای تامین مواد مغذی و انرژی مورد نیاز بدن انسان را نیز ندارند.

 

افرادی که این رژیم خوراکی را دنبال می‌کنند اجازه دارند سوپ کلم مصرف کنند و گاهی اوقات مصرف مقادیر اندک از مواد خوراکی دیگر، مثل شیر بدون چربی یا سبزیجات دیگر نیز مجاز است. این رژیم خوراکی میتواند به کند شدن سوخت و ساز یا کمبود مواد مغذی منجر شود.

 

رژیم خوراکی توپ پنبه

این رژیم خوراکی مصرف توپ هاي پنبه برای احساس سیری و جلوگیري از پرخوری را حاوی می‌شود. این رژیم خوراکی به واسطه مواد شیمیایی و ماهیت مصنوعی بعضی توپ هاي پنبه، خطر خفگی و سو هاضمه ناشی از عدم مصرف غذای واقعی میتواند بالفعل کشنده باشد.

 

افرادی که این رژیم خوراکی را دنبال میکنند بطور متداول پنبه را دریک آبمیوه خیس کرده و سپس آنرا برای کاهش اشتها قورت می‌دهند. این توپ هاي پنبه میتوانند سبب انسداد در بدن نیز بشوند.

 

جدیدترین مطالب سایت