مصرف بادام برای افراد دارای رژیم غذایی

مجموعه : تغذیه سالم
مصرف بادام برای افراد دارای رژیم غذایی

خواص بادام و مواد معدنی

در زمان کم کردن وزن و داشتن رژیم هاي خوراکی و نیز بهرهگیری از غذاهای بی طعم ومزه به شما عزیزان مصرف بادام را پیشنهاد می نماییم با ما در سایت تالاب باشید  یکی از شکایت هاي افرادی که در حال کم کردن وزن میباشند، بی طعم و مزه بودن خوراکی هایي هست که خوردن انها پیشنهاد می‌شود.

 

خوشبختانه در این میان، بادام هم مزه خوبی دارد و هم حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین و مواد معدنی هست که در حفظ سلامت بدن و شادابی پوست نیز موثر هست. هر کدام از انواع آجیل ها خصوصیات منحصربفرد خودشان را دارند و خوشبختانه تمام انواع آن در کشور ما یافت می‌شود.

 

این بار مزایای مصرف بادام را برای تان در نظر گرفته و از آنجایی که تنها ۴ عدد از این آجیل در روند سلامتی شما تاثیر فراوانی دارد، میتوانید در صدد خریداری مرغوب ترین نوع آن بر آمده و مصرف بادام را به رژیم خوراکی هرروز خود و اعضای خانواده تان بیافزایید. در مورد افرادی که فشار خون بالایی نیز دارند، عمدتا پیشنهاد میشود که از انواع بدون نمک و خام آن بهرهگیری کنند. مزایای مصرف ۴ عدد بادام در روز از قرار ذیل هست:

به کاهش میزان کلسترول خون می انجامد

 

بادام حاوی ۵ ترکیب خوب برای از میان بردن کلسترول بد خون هست. اگر الان میزان کلسترول خون شما بالا هست، می‌توانید مصرف هرروز بادام را به ۲۰ تا ۳۰ عدد نیز افزایش دهید. از نشانه هاي بالا بودن کلسترول زیان آور خون، لکه هاي سفید در پلک پایین، درد در ناحیه پاها و سفید شدن زودهنگام مو هاي سر میباشند.

در حفظ سلامت موها نقش آفرینی می کندبادام ویتامین ها و مواد معدنی را داراست که برای رشد و حفظ استحکام مو بسیار خوب هست. منیزیم، زینک و ویتامین «اي» و «ب» موجود در بادام به درخشندگی، استحکام و سلامت مو کمک میکند.

 

ویتامین های بادام

از مریضی هاي قلبی جلوگیري به عمل می آورد آنتی اکسیدان موجود در بادام، اسیدهای چرب تک اشباعی، منیزیم و مس موجود در بادام، از قلب و رگ هاي آن محافظت به عمل می آورد. برای جلوگیري از ابتلا به «مریضی هاي ایسکمیک قلب» پیشنهاد می‌شود که حتما بادام را با پوست آن میل کنید.

 

روند چروک شدن پوست را به تعویق می اندازدمنگنز به ساخت کلاژن می انجامد. کلاژن نوعی پروتئین هست که مسئولیت جوانسازی پوست را بر عهده دارد. «ویتامین اي» و آنتی اکسیدان موجود در بادام نیز، برای به تعویق انداختن چروک هاي پوست موثر میباشند.

 

در ساخت باکتری هاي خوب شکمی نقش داردبادام حاوی «پروبیوتیک» نیز هست. این ماده به رشد و افزایش تعداد باکتری هاي خوب شکمی کمک می‌کند. اگر تعادل کافی در باکتری هاي شکمی تان وجود ندارد و از نشانه هایي چون درد در ناحیه شکم، بوی بد دهان و سو هاضمه رنج میبرید، پیشنهاد میشود هرروز ۳۰ تا ۳۵ عدد بادام میل کنید.

 

به کاهش وزن می انجامد در پژوهشی نشان داده شده افرادی که در رژیم هرروز خود بادام را می گنجانند در مقایسه با سایرین کربوهیدرات کمتری مصرف میکنند. همینطور ویتامین ها و فیبر موجود در بادام نیز سبب می‌شود که سوخت و ساز بدن روند طبیعی و مناسبی را پیدا کرده که خود به کاهش وزن می انجامد.

 

به افزایش کارآیی مغز نیز کمک میکند به علت وجود ویتامین «اي» و اسیدهای چرب موجود در بادام، به اوضاع حافظه نیزکمک می‌کند. این نوع از آجیل روند پیر شدن مغز را نیز به تاخیر می اندازد.

 

جدیدترین مطالب سایت