خواص نور خورشید برای بدن

خواص نور خورشید برای بدن

فواید نور خورشید

همانطور که می‌دانیم نور خورشید ویتامین دی دارد و میتواند بسیار برای بدن خوب باشد در ادامه می‌توانید تالاب را دنبال نمایید .

 

 نور و گرمای خورشید در فصل تابستان بیش از هر بار دیگری درسال سیاره ما را در بر میگیرد ودر صورتی که هوا بیش از اندازه گرم نباشد، مردم دوست دارند وقت خودرا خارج از منزل سپری کنند. اگرچه قرار گرفتن در دسترس نور خورشید بدون پشتیبانی مناسب در برترین حالت خطر بروز چین و چروک ودر بدترین حالت ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

 

در شرایطی که بیشتر مردم از خطرات قرار گرفتن بیش از اندازه در دسترس نور خورشید آگاه میباشند، بیشماری نیز از این چالش غافل میباشند که نور خورشید فواید سلامت چشمگیری را عرضه می‌کند. با مدنظر قرار دادن این چالش که هنگام ترک منزل باید از تولیدات پشتیبانی از پوست باکیفیت بالا بهرهگیری کرده باشید، در ادامه با بعضی از فواید شگفت انگیز نور خورشید که شاید کمتر آن ها را شنیده باشید، بیشتر آشنا میشویم.

 

خواص نور خورشید برای بدن

نور خورشید چه فوایدی برای بدن دارد

 

نور خورشید بسیار برای بدن خوب می باشد ولی باید مواردی را رعایت نمایید چون اشعه خورشید اگر به صورت مستقیم بتابد زیان آور نیز می باشد نور خورشید چه فوایدی برای بدن دارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

نور خورشید مقدور هست به پیش گیری از سرطان کمک کند.

تنها گیاهان به متابولیز نور خورشید اقدام نمی‌کنند و انسانها نیز اینکار را انجام می‌دهند. طی فرآیندی پیچیده، بدن انسان نور خورشید رابه ماده مغذی مهم ویتامین D تبدیل میکند.

 

تماس بین کمبود ویتامین D و سرطان برای اولین بار از طریق پزشک فرانک گارلند و پزشک سدریک گارلند از دانشگاه کالیفرنیا مشخص شد. پس از دیدن این‌که ابتلا به سرطان روده بزرگ در نیویورک تقریبا سه برابر بیشتر از نیو مکزیکو هست، برادران گارلند این فرضیه را عرضه کردند که کمبود مواجهه با نور خورشید ودر نتیجه آن کمبود ویتامین D به شکل‌گیری این مریضی منتهی میشود.

 

تحقیق هاي اخیر نشان داده اند که کمبود ویتامین D خطر ابتلا به تعداد زیادی از سرطان ها، به مخصوصاً سرطان هاي پستان و روده بزرگ، را افزایش میدهد.

 

نور خورشید برای بیماران مبتلا به آلزایمر خوب هست.

تحقیق هاي بالینی نشان داده اند که قرار گرفتن در دسترس نور خورشید در طول روز به همراه تاریکی شبانه میتواند به التیام بعضی جنبه هاي مریضی آلزایمر، مثل کاهش آشفتگی، افزایش بهره‌وری خواب، کاهش شب زنده داری و کاهش فعالیت شبانه در این بیماران کمک میکند.

 

نور خورشید مقدور هست خطر ابتلا به مریضی ام اس را کاهش دهد.

مریضی ام اس در جوامعی که از خط استوا دورتر میباشند رایج‌تر هست. افرادی که پیش از سن 15 سالگی از مناطقی با خطر کم به مناطقی با خطر چندان نقل مکان میکنند، در دسترس خطر بالاتر برای ابتلا به مریضی ام اس قراردارند، در شرایطی که نقل مکانی نمونه پس از نوجوانی با خطر کمتر ابتلا به این مریضی مربوط هست. مشاهدات نشان داده اند که مواجهه محیطی و به مخصوصاً، قرار گرفتن در دسترس نور خورشید در دو دهه اولیه زندگی، بر خطر ابتلا به مریضی ام اس تاثیر گذار هست.

 

مطالعات گوناگون روی جوامع اروپائی نیز نشان داده اند نوزادانی که پس از ماه اکتبر متولد شده بودند با خطر کمتر ابتلا به مریضی ام اس و نوزادانی که پس از ماه می به جهان آمده بودند با خطر بالاتر ابتلا به این مریضی روبه‌رو بوده اند. این شرایط نشان می‌دهد که سطح ویتامین D طی سه ماهه سوم بارداری مقدور هست بر خطر ابتلا به مریضی ام اس تاثیر گذار باشد.

 

نور خورشید به بهبودی سوریازیس کمک می‌کند.

قرار گرفتن در دسترس نور خورشید برای افراد مبتلا به سوریازیس بسیار خوب هست. طی یک مطالعه، حمام آفتاب درمانی به مدت چهار هفته التیام چشمگیر نشانه هاي سوریازیس را در 84 درصد سوژه هاي زیر مطالعه نشان داد.

 

نور خورشید می‌تواند افسردگی خفیف را کاهش دهد.

مطالعات بیشماری در اساس پیوند بین نور خورشید و خلق و خو صورت گرفته اند. نتایج یک مطالعه جامع نشان داد که نور خورشید سطوح ضد افسردگی طبیعی در مغز را افزایش می‌دهد. در روزهای آفتابی، مغز هر چه بیشتر سروتونین ساخت می‌کند که ماده شیمیایی مسئول التیام خلق و خو هست.

 

نور خورشید به سلامت استخوان در افراد مسن کمک می‌کند.

ویتامین D ربایش کلسیم، ماده معدنی تقویت کننده استخوان، را تحریک می‌کند. فرآیند ساخت ویتامین D زمانی که نور خورشید 7-دی هیدروکلسترول در پوست رابه ویتامین D3 تبدیل می‌کند، شروع می‌شود. پژوهشی اخیر نشان داده هست که رابطه اي نزدیک بین تراکم استخوانی و سطوح ویتامین D3 خون وجود دارد. سطوح بالاتر ویتامین D3 با نرخ کمتر شکستگی استخوان پیوند خورده هست. سطوح پایین ویتامین D3 در خون نیز با نرخ بالاتر شکستگی استخوان مربوط هست.

 

نور خورشید میتواند کیفیت خواب را التیام ببخشد.

هنگامیکه نور خورشید با چشم هاي انسان برخورد می‌کند، عصب بینایی پیامی رابه غده اي در مغز ارسال می‌کند که ملاتونین «هورمونی که به خواب انسان کمک میکند» ساخت می‌کند.

 

این غده ترشح ملاتونین را تا زمانی که خورشید دوباره غروب کند، کاهش می‌دهد. به بیان دیگر، قرار گرفتن در دسترس نور خورشید طی روز ساخت طبیعی ملاتونین در شب را افزایش میدهد. سطوح پایین ساخت ملاتونین باکیفیت ضعیف خواب، به مخصوصاً در افراد مسن، پیوند خورده هست.

 

جدیدترین مطالب سایت