20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

سفید شدن دندان : دندان ها یکی از مهم‌ترین مکان های بدن میباشند کـه برای بازسازی هر دندان باید هزینه های‌ گذافی پرداخت کرد. در اینبخش از مجله تفریحی تالاب بـه شـما خواهیم گفت کـه چگونه دندان های‌ خودرا بعد از گذر زمان سفید نگه دارید.

 

چگونه دندان های سفیدتری داشته باشیم

همه ی «متاسفانه!» بـه خوبی از مو های خاکستری و چین و چروک هایی کـه با بالا رفتن سن ظاهر می‌شوند آگاه هستند، اما هیچکس واقعاً در مورد این کـه پیری با دندان ها چه می کند صحبت نمیکند. اگر متوجه شده‌اید کـه سفیدهای مرواریدی‌تان در طول سالها کمی کمتر مرواریدی بـه نظر می رسند، تمام قهوه‌هایی کـه می نوشید تنها مقصر نیستند: مینای دندان در طول سالها از بین میرود و رنگ زرد طبیعی را آشکار می کند. 

 

با این حال، اندکی زردی پایان دنیا نیست: راه‌های‌ زیادی برای خاطرجمعی از این کـه لبخند شـما همیشه تازه بـه نظر می رسد وجوددارد. از تکنیک‌های‌ DIY طبیعی گرفته تا رنگ‌آمیزی مواد غذایی کـه باید مراقب ان باشید، این 20 نکته دندان‌های‌ شـما را از 40 سالگی بـه بعد سفید نگه می‌دارد.

 

بیشتر بخوانید: دندان های شما با این عادت ها خراب میشود

 

1. دندان های خود را به مدت «حداقل» دو دقیقه «حداقل» دو بار در روز مسواک بزنید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

و نه – نه فقط یک اسکراب سریع. برای پیشگیري از ایجاد لکه و زردی، انجمن دندانپزشکی توصیه می کند حداقل دو دقیقه مسواک بزنید و بـه تمام قسمت‌ها ضربه بزنید: سطوح بیرونی، سطوح داخلی و سطوح جویدنی. سپس، فراموش نکنید کـه داخل دندان های‌ جلویی خودرا با حرکت های‌ بالا و پایین نیز تمیز کنید. 

 

2. زغال فعال را امتحان کنید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

اگر چه زغال فعال از نظر علمی برای کمک بـه سفید شدن دندان ها ثابت نشده اسـت، اما بررسی های‌ آمازون دروغ نمی‌گویند. دنیای سلامتی مدت زیادی اسـت کـه در مورد مزایای احتمالی ان صحبت می کند، و یکی از محبوب ترین محصولات – پودر زغال نارگیل فعال Active Wow – بـه تنهایی دارای 12400 بررسی بیشتر اسـت کـه اکثر آن ها ادعا می کنند کـه بـه طور طبیعی همانگونه کـه وعده داده اسـت سفید می شود.

 

3. مراقب چای باشید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

چای برای بدن شـما عالی اسـت، اما نه برای سفید نگه داشتن دندان های‌ شـما. در حالی کـه دانشکده دکتری هاروارد می‌گوید آنتی اکسیدان های‌ موجود در هر فنجان می تواند بـه کاهش خطر ابتلا بـه هر چیزی از دیابت گرفته تا بیماری قلبی عروقی کمک کند، اما بـه عنوان لکه دار کردن دندان ها نیز شناخته شده اسـت. دندان های‌ خودرا قبل از نوشیدن مسواک بزنید، سپس آب را بشویید، فقط برای ایمن بودن. اما اگر واقعاً عاشق چای هستید، حداقل دلایل واقعی نوشیدن چای را بیاموزید.

 

4. Oil-Pulling را امتحان کنید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

روش آیورودا روغن‌کشی فواید زیادی برای سلامتی دارد – بـه‌ویژه بهداشت دهان و دندان – و فقط لازم اسـت یک قاشق چای‌خوری روغن را بـه مدت 20 دقیقه یا بیشتر در دهان بچرخانید و سپس ان را بیرون بیاورید. این روش را امتحان کنید تا نه تنها از بوی بد دهان، ترک لب‌ها و پوسیدگی دندان پیشگیري کنید، بلکه دندان‌هایتان را سفید نگه دارید: تعداد بی‌شماری از افراد بـه این روش قسم یاد میکنند.

 

5. میوه و سبزیجات بخورید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

دندانپزشکی اطفال میگوید کـه گویی بـه دلیل دیگری برای افزودن میوه و سبزیجات بیشتر بـه رژیم غذایی خود نیاز دارید، انها همچنین با مسواک زدن و تمیز کردن طبیعی هنگام جویدن دندان های‌ شـما را سفید نگه می دارند. هویج، سیب، کلم بروکلی، کرفس و هر سبزی ترد دیگری را کـه دوست دارید امتحان کنید تا از فواید ان بهره مند شوید.

 

6. از خمیر دندان سفید کننده استفاده کنید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

شـما بـه هرحال دندان های‌ خودرا مسواک میزنید، بنابر این می توانید مطمئن شوید کـه دراین فرآیند لبخند خودرا درخشان میکنید. خمیردندان های‌ سفید کننده از مواد پولیش یا شیمیایی برای از بین بردن لکه های‌ سطحی استفاده می کنند ودر فهرست ایمن انها موارد زیادی وجوددارد. 

 

7. سطح آب خود را بررسی کنید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

یکی از چیزهایی کـه هیچکس در مورد سفید نگه داشتن دندان های‌ خود بـه ان فکر نمیکند کیفیت آب انها اسـت، اما تفاوت زیادی ایجاد می کند. فلوراید بیش از حد در آب لوله کشی شـما می تواند در پس تغییر رنگ یا زرد شدن دندان ها باشد. اگر کنجکاو هستید، می توانید با استفاده از نقشه تعاملی مرکز بازرسی بیماری، سطوح منطقه خودرا بررسی کنید.

 

8. مراقب آب لیمو باشید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

… و تمام غذا های اسیدی و مرکباتی، برای این موضوع. بدیهی اسـت کـه خوراکی هایی مانند لیمو و پرتقال منابع عالی ویتامین هستند، بنابر این از مصرف آن ها اجتناب نکنید – فقط بنوشید «و بخورید!» هوشمندانه تر مطمئن شوید کـه اسیدیته منجر بـه فرسایش مینای دندان شـما نمیشود و باعث زردتر بـه نظر رسیدن انها نمی‌شود.

 

بهترین راه برای دریافت ویتامین C سالم بدون آسیب، مسواک زدن دندان ها قبل از خوردن یا نوشیدن غذا های اسیدی اسـت، فقط از آب لیموی تازه در آب خود استفاده کنید، از نی برای محافظت از دندان های‌ خود استفاده کنید. و سپس دهان خودرا با آب معمولی بشویید.

 

9. سیگار نکش

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

دلایل زیادی برای سیگار نکشیدن وجوددارد – درود؛ سرطان ریه! – اما دندان های‌ لکه دار یکی از آنهاست. بـه گفته بنیاد سلامت دهان، نیکوتین و قطران موجود در تنباکو می تواند دندان های‌ شـما را در مدت زمان بسیار کوتاهی زرد کند، بنابر این حتی یک دود گاه بـه گاه ارزش ان را ندارد کـه صحبت از لبخند شـما باشد.

 

10. از مسواک برقی استفاده کنید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

در حالی کـه مسواک زدن دندان های‌ خود با یک مسواک معمولی با مو های نرم یک راه عالی برای سفید نگه داشتن دندان هایتان اسـت، مسواک برقی حتی بهتر اسـت. مطالعه‌اي درسال 2004 این دو نوع را مقایسه کرد و نشان داد کـه برس‌های‌ برقی مزایای کمی دارند: آن ها پلاک و التهاب لثه را بهتر از گزینه دستی کاهش می دهند.

 

بیشتر بخوانید: ۵ بیماری که از طریق دندان و دهان میتوان تشخیص داد

 

11. آنقدر شراب ننوشید، و این یعنی سفید هم

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

در حالی کـه شراب فواید چشمگیر زیادی را ارائه میدهد، اما برای دندان های‌ شـما چندان عالی نیست. گونه های‌ قرمز بـه دلیل توانایی خود در لکه دار کردن لبخندهای زیبا و سفید شناخته شده اند، اما آن ها تنها مقصر نیستند: یک مطالعه درسال 2009 نشان داد کـه شراب سفید همچنین می تواند دندان ها را لکه دار کند، چیزی کـه هیچکس واقعاً بـه ان فکر نمیکند. «بـه هرحال فوق العاده سبک اسـت!» وقتی می‌خواهید لیوان بخورید، فقط قبل از ان مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، سپس با آب بشویید.

 

12. قهوه خود را ننوشید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

اگر از کسانی هستید کـه دوست دارید در طول روز قهوه بنوشید، وقت ان اسـت کـه یک باره نوشیدنی را کم کنید. نوشیدن دمنوش مورد علاقه‌تان بـه طور مداوم در طول روز دندان‌های‌ شـما را دیوانه‌وار لکه‌دار می کند. در عوض، همه ی ان را دریک جلسه بنوشید تا اثرات ان کاهش یابد و با قهوه خود چیزی بخورید تا بزاق بیشتری تولید شود کـه از دندان های‌ شـما محافظت می کند.

 

13. یک سفید کننده در مطب انجام دهید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

یکی از ساده‌ترین راه ها برای سفید کردن دندان ها این اسـت کـه کار را بـه متخصصان بسپارید. این گران‌تر از خرید محصولات سفیدکننده دندان برای استفاده در خانه اسـت، اما بهتر و سریع‌تر عمل می کند. سیستم های‌ سفید کننده در مطب از آنجایی کـه قوی‌تر هستند، نتایج بسیار بهتری دارند. بـه علاوه، طبق معمولً فقط یک درمان برای دیدن نتایج لازم اسـت.

 

14. از جوش شیرین استفاده کنید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

اگر شایعاتی شنیده‌اید کـه جوش شیرین میتواند بـه روشن‌تر شدن لبخند شـما کمک کند، این شایعات درست هستند: سایندگی ملایم پودر سفید میتواند بـه از بین بردن لکه‌های‌ جزئی برای لبخندی سفیدتر کمک کند. متأسفانه، این مورد در مورد لکه‌هایی کـه شدیدتر هستند یا مدتی اسـت کـه وجود داشته‌اند یکسان نیست و اینجاست کـه یک جلسه سفیدکننده در مطب شروع می شود.

 

15. مراقب آنچه می خورید باشید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

این فقط نوشیدنیها نیستند کـه بـه دندان های‌ شـما می چسبند و میتوانند باعث ایجاد لکه شوند. بـه گفته انجمن دندانپزشکی، تعداد زیادی از غذا های دیگر کـه روزانه میخورید نیز میتوانند منجر بـه زرد شدن دندان ها شوند. محصولات گوجه‌فرنگی «مانند سس‌های‌ ماکارونی و سس کچاپ» و انواع توت‌های‌ تیره «مانند زغال اخته» مقصران محبوبی هستند، اما می توانید پس از خوردن غذا با آب بشویید تا باقی مانده‌هایی کـه میتواند منجر بـه ایجاد لکه شود را از بین ببرید.

 

16. بله، از دهان شویه استفاده کنید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

چیزی بسیار با طراوت در مورد دهانشویه وجوددارد. هر زمان کـه در طول روز نیاز بـه یک سواری داشته باشید، ان جاست تا نفس تازه و کمی انرژی بـه شـما بدهد. اگر این نوع رابا پراکسید بگیرید، میتواند بـه سفید شدن لبخند شـما نیز دراین فرآیند کمک کند.

 

17. مرتباً نخ دندان بکشید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

چند بار درست قبل از رفتن بـه دندان پزشک نخ دندان کشیدن را امتحان کرده‌اید تا آن ها را فریب دهید کـه فکر کنند از آخرین ملاقاتتان تا کنون بهترین رفتار خودرا داشته اید؟ شاید – فقط شاید! – کارساز باشد، اما وقتی نوبت بـه سفید نگه داشتن دندان هایتان می رسد، هیچ فایده اي برای شـما ندارد. 

 

وقتی نخ دندان نمی کشید، باکتری‌ها روی دندان‌ها تجمع میکنند و بـه مینای دندان آسیب می رسانند و رنگ زردی بـه شـما می دهند. حتماً حداقل یکبار در روز قبل از مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنید، کـه یک مطالعه درسال 2015 نشان داد کـه در نظارت پلاک بـه طور قابل توجهی بهتر عمل می کند.

 

18. داروهای خود را بررسی کنید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

اگر اغلب دارویی مصرف میکنید، بررسی کنید کـه آیا می تواند باعث زردی شود یا خیر. آنتی هیستامین ها – مانند بنادریل – و همچنین داروهای ضد روان پریشی و داروهای ضد فشار خون میتوانند مسئول تغییر رنگ دندان های‌ شـما باشند.

 

19. از نوارهای سفید کننده استفاده کنید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

یکی از محبوب ترین راه ها برای سفید نگه داشتن دندان ها در هر سنی، تهیه نوارهای سفید کننده اسـت. با استفاده از آن ها بر روی دندان های‌ خود و انتظار برای مدت زمان توصیه شده، دیدن نتایج قابل توجهی طول نمیکشد. 

 

20. از نی استفاده کنید

20 راز برای سفید شدن دندان بعد از 40 سالگی

انجمن دندانپزشکی می‌گوید دفعه بعد کـه چیزی می نوشید کـه باعث لکه شدن دندان ها می شود – چه شراب، قهوه یا چای – از نی استفاده کنید تا تماس نوشیدنی با دندان هایتان را محدود کنید. مطمئناً؛ احتمالاً با یک لیوان شراب کمی خنده دار بـه نظر می رسد – و احتمالاً بـه نظر می رسد! 

 

بیشتر بخوانید: عکس پیدا شدن نخستین دندان پر شده در قدیم

 

در پایان

دندان‌ها نیز مثل دیگر اندام‌ها در طول زمان با آسیب‌هایی روبرو خواهند شد و این اتفاق گریزناپذیر اسـت. دهان مثل سایر اندام‌های بدن می تواند برای تمام طول زندگی سالم بماند.

جدیدترین مطالب سایت