فواید ورزش کردن با معده خالی

فواید ورزش کردن با معده خالی

آیا ورزش کردن ناشتا مضر هست؟

وقتی صحبت از کاهش وزن بـه میان می‌آید، تصمیم گیری در مورد انچه باید انجام دهید دشوارتر میشود. یکی از رایجترین مشکلات در میان افرادی کـه تمایل بـه کاهش وزن دارند این اسـت کـه آیا انها باید صبحانه خودرا قبل یا بعد از تمرین بخورند.

 

فواید ورزش کردن با معده خالی

 

قبل از نتیجه گیری دراین مورد، مهم اسـت کـه جوانب مثبت و منفی هردو را بدانید ودر رابطه با تفاوت این دو بحث کنید. در اینبخش از تناسب اندام تالاب بـه فواید و مضرات ان می‌پردازیم.

 

فواید ورزش ناشتا

دانشمندان بیان می‌کنند کـه ورزش با معده خالی ممکن اسـت تغییرات مطلوب تری در چربی بدن در مقایسه با تمرین با شکم پر ایجاد کند. این یافته بر اساس تحقیقی اسـت کـه توسط تیمی از محققان دانشگاه انجام شده ودر ان 10 داوطلب مرد با اضافه وزن شرکت کردند.

 

فواید ورزش کردن با معده خالی

 

از شرکت کنندگان خواسته شد ابتدا یک ساعت با معده خالی و سپس دو ساعت پس از صرف صبحانه سرشار از کربوهیدرات، پیاده روی کنند در پایان مشخص شد کـه ورزش با معده خالی باعث ایجاد تغییرات مثبت بیشتری در چربی بدن می‌شود.

 

این دو ژن «PDK4 و HSL» ناشتا افزایش می‌یابد اما با خوردن صبحانه اي پر کالری قبل از تمرین، کاهش می‌یابد همچنین چربی موجود در بدن بـه جای غذای مصرف شده در صبحانه، در هنگام ورزش مورد استفاده قرار میگیرد.

 

فواید ورزش کردن با معده خالی

 

چربی سوزی بهتر

انچه خواندید بدان معناست کـه ورزش با معده خالی ممکن اسـت منجر بـه تغییرات مطلوب تری در بافت چربی شود کـه می‌تواند برای کسی کـه قصد کاهش وزن دارد مفید باشد. با این حال، توجه بـه این نکته ضروری اسـت کـه نمونه مطالعه کوچک بودو روی مردان دارای اضافه وزن انجام شد.

 

خواب راحت تر

ورزش و کیفیت خواب نیز با یک دیگر ارتباط دارند. شاید این تصور را داشته باشید انجام ورزش عصر ها می‌تواند بـه خواب بهتر در شب کمک کند اما برعکس بدن در مرحله بیش فعالی می‌ماند و خوابیدن را دشوار می سازد. بر اساس یک مطالعه دیگر، کسانی کـه صبح ها ناشتا روی تردمیل می دوند، شبها با آرامش بیشتری می‌خوابند.

 

فواید ورزش کردن با معده خالی

 

تناسب اندام بهتر

ثابت شده اسـت کـه قدرت و استقامت صبحها بیشتر اسـت و این باعث میشود کـه بتوانید تمرینات سخت را انجام دهید. ضربان قلب صبحها در مقایسه با سایر ساعات روز سریع تر افزایش مییابد.

 

احساس تمرکز بیشتر

ورزش کردن عصرها ممکن اسـت هوشیاری را افزایش دهد و بـه تمرکز شـما در طول روز کمک کند اما تمرین صبحگاهی با کاهش سطح کورتیزول در بدن شـما را هوشیار نگه می دارد و اگر اول صبح ورزش کنید، ممکن اسـت بتوانید بهتر کار انجام دهید.

 

فواید ورزش کردن با معده خالی

 

ضرر های ورزش با معده خالی

اگر در حال برنامه ریزی برای انجام تمرین سخت هستید، خوردن غذا قبل از ورزش شـما را پر انرژی نگه می دارد. تمرین با معده خالی خوب اسـت، اما گاهی اوقات نوع تمرینی کـه قرار اسـت انجام دهید نیز باید درنظر گرفته شود. اگر قصد پیاده روی سریع یا دویدن دارید، با معده خالی خوب اسـت فقط مطمئن شوید کـه وقتی احساس ضعف و سبکی سر دارید اینکار را متوقف کنید.

 

فواید ورزش کردن با معده خالی

 

نتیجه گیری

با توجه بـه انچه خواندید حتماً متوجه شدید کـه ورزش بـه صورت ناشتا و قبل از صبحانه فوایدی دارد اما در صورتی کـه سبک ودر شرایط سلامت کامل جسمی انجام شود. در صورتی کـه مشکل جسمی خاصی دارید و یا قصد انجام ورزش هاي‌ سنگین کرده‌اید بهتر اسـت پس از صبحانه ورزش کنید.

جدیدترین مطالب سایت