روش نگهداری از نان

روش نگهداری از نان

چگونگی نگهداری بهتر از نان

اما همین نان که در شکل‌ها و مدل‌های مختلف تهیه می‌شود و بر سر تمام وعده‌های غذایی ما سرو می‌شود برای تازه ماندن نیاز به مراقبت دارد. این بار شما نکات کوتاهی را برای تازه نگه داشتن، نان خواهید خواند.
 
 
نان یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی است که تقریبا هر روزه مصرف می‌شود. اما خریدن نان از آن کارهایی است که همه از آن فراری هستند. در این قسمت ما راه‌هایی را به شما نشان می‌دهیم که با استفاده از آنها تا حد ممکن نان‌ها را تازه نگه دارید و از خرید نان بی‌نیاز شوید.
 
 
– چیدن نان‌های داغ روی هم، کپک‌زدگی را تسریع، فاسد شدن را تسهیل و ضایعات را تشدید می‌کند؛ بنابراین قبل از سرد شدن کامل نان‌ها، آنها را دسته نکنید. نان سرد شده را نیز در پلاستیک دربسته بگذارید.
 
– نان خوب مستلزم داشتن آرد باکیفیت، نانوای خوب و نگهداری صحیح است؛ پس دقت کنید از نانوایی خوبی نان بخرید.
 
 
– خرید نان مازاد بر نیاز روزانه، یکی از علل افزایش ضایعات نان است. از خرید نان اضافی خودداری کنید.
 
– قرار دادن نان در یخچال، بیات شدن نان را تسریع می‌نماید. حتی‌الامکان از این کار دوری کنید.
 
– سعی کنید نان را در سفره پارچه‌ای نگهداری کنید.
 
– هنگام خرید نان حتماً یک سفره پارچه‌ای یا پلاستیکی به همراه داشته باشید. نانی که پس از سرد شدن با سفره حمل و نگهداری شود، مطبوع‌تر و ماندگارتر خواهد بود.
 
 
هر‌چه سبوس آرد بیشتر، ارزش غذایی و کیفیت و ماندگاری آن نیز افزون‌تر و هرچه سبوس آرد کمتر، ارزش غذایی آن نیز کمتر و کیفیت نان نیز پایین‌تر خواهد بود. نان‌های تیره (حاوی سبوس بیشتر) ارزش غذایی بالاتری نسبت به نان‌های سفید و روشن دارند.
 
 
– از خوردن نان سبوس‌دار در وعده‌های غذایی خود غافل نشوید؛ مصرف نان سبوس‌دار در هر وعده غذایی ۳۰ تا ۴۰ درصد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و گوارشی را کاهش می‌دهد؛ خوردن نان سبوس‌دار مانع از جذب سریع قند و چربی در خون می‌گردد.
 
– آرد حاصل از گندم تازه و نارس، باعث تولید نان‌های سفت و بد‌هضم خواهد شد.
 
 
جدیدترین مطالب سایت