چگونه ننو یا بانوج را در جنگل بر روی درخت نصب کنیم

چگونه ننو یا بانوج را در جنگل بر روی درخت نصب کنیم

دراز کشیدن در بانوج مظهر آرامش تابستانی اسـت. از طرف دیگر، راه اندازی بانوج میتواند یک تلاش کسل کننده باشد. برای انجام سریع و آسان این فرآیند بـه نکات زیر توجه کنید تا بـه زودی از آویزان کردن بانوج بـه آویزان شدن در آغوش آسان و متحرک ان تبدیل شوید.

 

نکات قبل از بستن ننو یا بانوج

آویزان کردن یک بانوج یک کار آسان اسـت، حتی برای یک مبتدی مطلق. اکثر بانوج ها دستورالعمل هاي‌ نصب ساده اي دارند کـه همیشه باید رعایت شود. بانوجی را انتخاب کنید کـه متناسب با نیازهای شـما باشد، از جمله ظرفیت وزنی، مواد و مناسب بودن برای استفاده در داخل یا خارج از منزل. انتخاب بانوج نامناسب برای اهداف خود ممکن اسـت باعث ناایمن بودن ان پس از آویزان شدن شود یا باعث شود کـه مواد بانوج زودتر از موعد از عناصر پیر شوند.

چگونه ننو یا بانوج را در جنگل بر روی درخت نصب کنیم

 

گزینه‌های سخت‌افزار و بست بانوج

بسته بـه نوع بانوج و فضایی کـه در اختیار دارید، روش هاي‌ زیادی برای آویزان کردن بانوج وجوددارد. نحوه آویزان کردن یک بانوج و سخت افزاری کـه برای تکمیل کار نیاز دارید بـه عوامل مختلفی بستگی دارد. محل استفاده از بانوج و این کـه آیا این مکان موقتی اسـت یا دائمی را درنظر بگیرید.

 

بـه دلایل واضح، مهم اسـت کـه یک اتصال امن در هر انتهای بانوج برقرار کنید. اگر چه تعداد بی‌شماری بانوج در بازار وجوددارد، اما اکثر آن ها دریک یا دو دسته طراحی قرار می گیرند. ابتدا بانوج هاي‌ سنتی هستند کـه بین اشیاء ثابت مانند درختان حیاط خلوت با قلاب یا بند آویزان می شوند و سپس بانوج هایي با میله هاي‌ پخش کننده وجود دارند. در این جا روش هاي‌ مختلفی برای پشتیبانی و اتصال بانوج وجوددارد:

 

بیشتر بخوانید: چه وسایلی برای کمپ کردن در جنگل نیاز است؟

 

1. پایه بانوج

اگر می خواهید یک بانوج در پاسیو یا در فضای باز نصب کنید، بـه دنبال پایه بانوج با میله هاي‌ پخش کننده باشید. این طراحی مستقل، بانوج را وادار میکند کـه باز بماند، بنابر این سرنشین هرگز دریک بوریتو بانوج پیچیده نمی شود. بر خلاف بانوج هاي‌ سنتی کـه تقریبا 1.5 فوت بالاتر از سطح زمین آویزان می شوند، بانوج هاي‌ دارای پخش کننده میتوانند تا 4 یا 5 بالاتر از ان آویزان شوند. همچنین، پایه‌هاي‌ بانوج با میله‌هاي‌ پخش‌کننده، بر خلاف چیدمان‌هاي‌ سنتی شل‌تر، محکم آویزان می شوند.

 

2. قلاب هاوک

قلاب ها را میتوان برای بانوج هاي‌ موقت یا دائمی استفاده کرد تا آن ها را در جای خود محکم کند. یک بانوج کـه بـه تیرک‌ها، گل میخ‌ها، تیرچه‌هاي‌ سقفی و مواردی از این قبیل متصل میشود، از یک قلاب چشمی یا براکت در هر طرف برای محکم کردن ان بـه دیوار استفاده می کند. توجه داشته باشید کـه سخت افزار می‌تواند بـه درختان آسیب برساند، بـه همین دلیل اسـت کـه هرگز نباید قلاب چشمی را بـه درخت وصل کنید. بانوج را مستقیماً با یک قلاب و طول کوتاه زنجیر بـه لنگر وصل کنید و می توانید ارتفاع و کشش آویزان را تنظیم کنید. قلاب هاموک طبق معمولً قلاب هاي‌ بزرگ J، قلاب هاي‌ S یا کارابین هاي‌ باکیفیت هستند. قلاب‌هاي‌ J بـه بهترین وجه با سخت‌افزار لنگر استفاده میشوند و قلاب‌هاي‌ S بـه جای باز کردن طناب یا تسمه، تنش و طول زنجیر را بـه اسانی تنظیم می کنند. کارابین ها را می‌توان برای هر یک از این عملکردها استفاده کرد.

 

3. تسمه های بانوج

تسمه هاي‌ بستن «کـه ممکن اسـت همراه با خرید شـما باشد یا نباشد» یکی از گزینه هاي‌ آویزان کردن یک بانوج بین دو جسم ثابت اسـت. این تسمه‌هاي‌ پهن‌تر طبق معمولً دارای یک حلقه دریک سر و یک حلقه فلزی در طرف دیگر هستند. بـه سادگی بند را دور درخت بپیچید، حلقه را از حلقه فلزی عبور دهید، سپس بانوج رابا سخت افزار S-hook بـه حلقه وصل کنید. یکی از مزیت‌هاي‌ تسمه‌هاي‌ بستن درخت این اسـت کـه در عین مؤثر بودن، هیچ آسیبی بـه درختان وارد نمیکنند.

 

ایمنی بانوج

اگر چه بانوج ها طبق معمولً منبع قابل توجهی برای صدمات تروماتیک نیستند، نصب و استفاده صحیح بـه حداقل رساندن احتمال تصادف کمک می کند. دستورالعمل هاي‌ سازنده را بـه طور کامل بخوانید – بـه ویژه با دستورالعمل هاي‌ آن ها در مورد محدودیت وزن – و قبل از استفاده مطمئن شوید کـه بانوج شـما آسیبی ندیده اسـت.

 

هنگام آویزان کردن یک بانوج، از ابزارهای مناسب برای کار استفاده کنید و از بداهه‌سازی با سخت‌افزاری کـه «بـه اندازه کافی نزدیک» در معرض دارید، خودداری کنید. آویزان کردن بانوج خود در ارتفاع مناسب، احتمال افتادن کاربران و آسیب دیدن خودرا کاهش می دهد.

 

مکان امنی را برای نصب بانوج خود انتخاب کنید، از نواحی روی آب اجتناب کنید، یا انها را از سازه هایي آویزان کنید کـه برای مقاومت در برابر وزن بانوج طراحی نشده اند، مانند اتومبیل، سازه پاسیو تزئینی، شاخه درخت یا درخت مرده. اگر سازه‌هاي‌ غیراستاندارد مانند حصار تنها سازه‌هایي هستند کـه برای آویزان کردن بانوج شـما در معرض هستند، مطمئن شوید کـه بانوج را بـه درستی بسته یا محکم ببندید، تا حرکت یا سقوط نکند. هرگز بانوج را از سازه‌اي کـه قابلیت حرکت دارد «مثلا هر چیزی کـه روی چرخ اسـت» آویزان نکنید.

 

بیشتر بخوانید: 7 نکته ضروری که باید درمورد کوهنوردی بدانید «انتخاب ورزش کوهنوردی»

 

چگونه یک بانوج را از درخت آویزان کنیم

چه برای کمپینگ و چه برای ایجاد یک چرت آسان در زیر درختان حیاط خلوت، کار اتصال بانوج بـه درخت نسبتاً ساده اسـت. سخت ترین قسمت این روش یافتن درختان محکم و قوی اسـت کـه حدود 10 تا 15 فوت از هم فاصله دارند.

چگونه ننو یا بانوج را در جنگل بر روی درخت نصب کنیم

 

وسایل لازم برای نصب ننو

ننو

بند محافظ درخت

گیره کارابین یا قلاب S

8 فوت طول 4×4 «اختیاری»

بتن «اختیاری»

سخت افزار لنگر «اختیاری»

مرحله 1: تسمه هاوک و سخت افزار صحیح را انتخاب کنید.

برای راه اندازی موقت بانوج، تسمه ها و طناب هاي‌ درختی سبک وزن هستند و بـه اسانی بسته بندی می شوند. تسمه هاي‌ محافظ درخت پهن تر بـه تسمه ها، طناب ها و طناب هاي‌ نازک تر ترجیح داده می شوند، زیرا این گزینه هاي‌ نازک بـه طور بالفعل می‌توانند بـه درختان آسیب برسانند.

 

بـه این ترتیب، هنگام آویزان کردن یک بانوج از درخت، هرگز چیزی را بـه پوست درخت نکوبید یا پیچ نکنید. بـه دنبال تسمه هایي با حلقه هاي‌ متعدد یا زنجیر گلدار باشید کـه امکان تنظیم سریع طول را فراهم می کند.

 

برای توصیه هاي‌ سازنده در مورد سخت افزار بـه دستورالعمل هاي‌ سازنده خود مراجعه کنید. در حالی کـه قلاب‌هاي‌ S کار می کنند، ما ترجیح میدهیم از گیره‌هاي‌ کارابین هنگام کمپینگ استفاده کنیم اما برای حفظ وزن ان‌ها باید درجه بندی شوند.

 

مرحله 2: بهترین نقطه و درخت«های» مناسب را برای بانوج خود پیدا کنید.

انتخاب درختان مناسب حیاتی اسـت. بـه دنبال درختانی باشید کـه 10 تا 15 فوت از هم فاصله دارند و سالم، محکم و قوی هستند و قطر تنه انها حداقل 6 اینچ اسـت. اگر درخت بعد از نصب و نشستن در بانوج حرکت کرد، خیلی کوچک اسـت و باید مکان دیگری را انتخاب کنید.

 

برای ایمنی، از درختان ناسالم، بیمار یا در حال مرگ استفاده نکنید، کـه ممکن اسـت درصورت از کار افتادن درخت منجر بـه آسیب شود. عده اي از درختان با بانوج هاي‌ متصل بـه ان خوب عمل نمی کنند، مانند درختان با پوست نازک یا ظریف، مانند درختان توس یا درختان همیشه سبز.

 

قبل از راه‌اندازی، بـه بالا نگاه کنید و مطمئن شوید کـه شاخه‌هاي‌ مرده، آوار یا سایر مواردی کـه ممکن اسـت از بالای سر روی سرنشین بانوج بیفتند وجود نداشته باشد. اگر چند بانوج آویزان می کنید، فقط یک بانوج بـه هر درخت وصل کنید.

چگونه ننو یا بانوج را در جنگل بر روی درخت نصب کنیم

 

مرحله 3: یک پایه بانوج را با فاصله مناسب از درخت «اختیاری» نصب کنید.

بانوج شـما بـه دو تکیه گاه قوی نیاز دارد. اگر فقط یک درخت قابل استفاده دارید، ممکن اسـت نیاز بـه نصب یک پایه بانوج برای نگه داشتن طرف دیگر داشته باشید. با گرفتن طول بانوج و اضافه کردن 2 فوت، مطمئن شوید کـه پست بیش از 15 فوت از درخت فاصله نداشته باشد، تعیین کنید کـه چه فاصله‌اي را برای نصب پایه قرار دهید.

 

با حفر چاله اي با عمق حداقل 2 فوت شروع کنید. شـما باید از یک پایه چوبی 4×4 8 فوتی استفاده کنید. هنگام خرید پست باید از نظر آب و هوا رفتار شود. اگر نه، می توانید چوب را خودتان ضد آب کنید. در مرحله بعد، قبل از نصب پست، سخت افزار لنگر را در فاصله تقریبا 4 فوتی از زمین نصب کنید، مگر این کـه قصد داشته باشید از تاربندی مانند انچه روی درخت استفاده می کنید، استفاده کنید.

 

از سطح نجار برای قرار دادن ستون بـه صورت عمودی استفاده کنید، در حالی کـه سخت افزار در جهت درست باشد، با این حال می‌توان پایه ها را کمی از بانوج دور کرد. از شخص دیگری بخواهید کـه در حین ریختن بتن، ستون را در جای خود نگه دارد ودر فاصله 2 تا 3 اینچی از بالای سوراخ متوقف شود. حداقل 24 ساعت صبر کنید، قبل از آویزان کردن بانوج، اجازه دهید بتن گیر کند و روی بتن رابا خاک بپوشانید.

 

مرحله 4: بانوج را در بهترین زاویه و ارتفاع آویزان کنید.

بند لنگر خودرا دور درخت بپیچید و بند را از داخل حلقه پارچه یا فلزی در انتها عبور دهید. این تسمه ها باید صاف روی درخت قرار بگیرند و نباید پیچ ​​خورده یا تا شوند. می خواهید تسمه‌هاي‌ درخت، طناب یا سایر آویزهای خودرا تقریبا 4 فوت بالاتر از درختان محکم کنید، اما درصورت نیاز میتوانید کمی بالاتر بروید.

 

کارابین را بـه انتهای بانوج و از طریق یکی از حلقه هاي‌ بند گیره دهید. هدف این اسـت کـه بانوج رابا زاویه 30 درجه در دو طرف آویزان کنید تا نیروی مناسب را ایجاد کند. اگر بانوج شـما خیلی محکم کشیده شود، نیروی بیشتری بر روی نقاط تعلیق و لنگر وارد می کند. میانگین ارتفاع یک صندلی برای نشستن حدود 18 اینچ اسـت، بنابر این شـما می خواهید کـه بانوج شـما در زمانی کـه اشغال می شود تا این حد از سطح زمین بلند شود.

چگونه ننو یا بانوج را در جنگل بر روی درخت نصب کنیم

 

مرحله 5: محدودیت وزن بانوج خود را رعایت کنید و قبل از دراز کشیدن آن را آزمایش کنید.

اگر این مراحل و دستورالعمل هاي‌ سازنده را دنبال کرده اید، استفاده از بانوج شـما باید ایمن باشد. قبل از استفاده، محدودیت وزن بانوج را دوباره بررسی کنید. کلید ورود بـه یک بانوج این اسـت کـه بـه آرامی بنشینید و بـه تدریج وزن خودرا با استقرار در ان دوباره تقسیم کنید. اگر درختان حرکت می کنند یا احساس امنیت نمی کنند، از بانوج خارج شوید و کار خودرا بررسی کنید یا بانوج را بـه درختان مختلف منتقل کنید.

 

بخشی از آزمایش بانوج این اسـت کـه بـه ان اجازه دهید کشیده شود و هم زمان تسمه ها را محکم کنید. در نتیجه این آزمایش، اغلب وادار خواهید بود با استفاده از یک حلقه متفاوت روی تار، تسمه ها را کمی محکم تر تنظیم کنید تا بانوج تا حد امکان آسان باشد.

 

نحوه آویزان کردن بانوج در ایوان

درختی برای بانوج شـما نیست؟ مشکلی نیست! اگر فضای ایوان کافی در معرض دارید، میتوانید از دیوارها، ستون‌ها یا سازه‌هاي‌ سقف در فضای باز برای تحمل وزن شخصی در بانوج استفاده کنید. علاوه بر این، سقف پاسیو یا چتر شـما ممکن اسـت سایه مناسبی را برای یک چرت بعد از ظهر فراهم کند.

چگونه ننو یا بانوج را در جنگل بر روی درخت نصب کنیم

وسایل لازم برای نصب ننو

ننو

گل میخ یاب

براکت لنگر یا قلاب چشم با قلاب هاي‌ J متصل

زنجیر بانوج

گیره کارابین یا قلاب S

 

مرحله 1: میله ها، تیرهای سقفی یا گل میخ های دیواری را که بانوج شما از آنها آویزان می شود، پیدا کنید.

همیشه قبل از انتخاب محل نصب، دستورالعمل هاي‌ سازنده بانوج را بخوانید. یافتن سازه هاي‌ حمایتی کلید چگونگی آویزان کردن بانوج در ایوان اسـت. تکیه گاه ها باید باربر و کاربردی باشند. عناصر تزئینی برای تحمل وزن بانوج ساخته نشده اند.

 

برای محکم کردن بانوج خود بـه دو مکان نیاز دارید کـه میتواند در گل میخ هاي‌ دیواری چوبی، پایه هاي‌ چوبی جامد، تیرچه هاي‌ سقفی یا ترکیبی از این وسایل پشتیبانی باشد، بـه شرطی کـه باعث آویزان شدن بانوج دریک زاویه شیب نشوند.

 

بـه گل میخ هاي‌ فلزی تکیه نکنید، زیرا وزن بانوج می‌تواند خم شود و بـه طور بالفعل باعث آسیب ساختاری شود. از یک گل میخ یاب برای تعیین محل گل میخ خود استفاده کنید. حداکثر، انها باید تقریبا 15 فوت از یک دیگر فاصله داشته باشند.

 

مرحله 2: سخت افزار یا تسمه های مناسب بانوج را انتخاب کنید.

بر خلاف زمانی کـه یک بانوج را بـه دور درخت یا ستون می‌بندید، آویزان کردن بانوج در ایوان بـه سخت‌افزار لنگر نیاز دارد کـه وزن بانوج و کاربر را نگه دارد. بستن تسمه هاي‌ بانوج بـه تیرها و تیرهای چوبی امکانپذیر اسـت اما ممکن اسـت بـه سطوح انها آسیب برساند، بنابر این نصب سخت افزار مناسب برای بانوج ایوان را توصیه میکنیم.

 

از دو لنگر دیواری، قلاب چشمی با قلاب J متصل یا براکت با قلاب داخلی استفاده کنید. احتمالاً بـه دو زنجیر کوتاه برای قرار دادن و حمایت از بانوج نیاز خواهید داشت و دو قلاب S یا کارابین بزرگ میتوانند درصورت نیاز تنش را تنظیم کنند.

 

چگونه ننو یا بانوج را در جنگل بر روی درخت نصب کنیم

 

مرحله 3: اندازه گیری کنید و سخت افزار بانوج را نصب کنید.

هنگام نصب بانوج ایوان حتماً ابتدا فضا را بـه دقت اندازه گیری کنید. یک بانوج با میله پخش کننده طبق معمولً بـه فاصله 13 فوتی بین نقاط آویزان نیاز دارد و سخت افزار باید تقریبا 4 تا 5 فوت از زمین قرار گیرد. بانوج‌هاي‌ بدون میله پخش‌کننده فضا کمی بخشنده‌تر هستند، زیرا طوری طراحی شده‌اند کـه با یک قوس خمیده آویزان شوند و بـه ان‌ها اجازه میدهند در قسمت‌هایي کـه کمی کوتاه‌تر از طولشان هستند بچسبند «اگر چه بیشتر از طول آن ها ترجیح داده میشود».

 

میتوانید بانوج‌ها را بدون میله‌هاي‌ پخش‌کننده در فاصله ۶ تا ۸ فوتی از زمین آویزان کنید. اگر از تیر یا سقف بلند تری استفاده می کنید، چند زنجیر یا تسمه بلند بردارید تا هر گونه اختلاف ارتفاع را درنظر بگیرید. گل میخ خودرا پیدا کنید اگر از قلاب چشمی استفاده می کنید، یک سوراخ پایلوت در مرکز گل میخ دریل کنید، سپس قلاب چشمی رابا دست سفت کنید.

 

یک پیچ گوشتی را داخل حلقه قلاب چشمی قرار دهید و ان را بیشتر سفت کنید تا فقط چشمی قابل مشاهده باشد. اگر از براکت ها استفاده می کنید، انها را مستقیماً در گل میخ پیچ کنید.

 

مرحله 4: بانوج را محکم آویزان کنید.

هر انتهای بانوج باید حداقل 4 فوت از زمین نصب شود. اگر اندازه گیری ها را انجام داده اید و سخت افزار خودرا بـه درستی نصب کرده اید، این نباید مشکلی ایجاد کند. اکنون چیزی مطمئن دارید کـه وزن بانوج را تحمل می کند. انتهای بانوج رابا استفاده از کارابین، قلاب S یا زنجیر کوتاه بـه لنگر متصل کنید.

 

ممکن اسـت بـه زنجیر نیاز نداشته باشید، اما انها توانایی تنظیم کشش یک بانوج را درصورت نیاز فراهم می کنند. زاویه آویزان 30 درجه را در دو طرف یک بانوج بدون میله پخش کننده هدف قرار دهید و ان را 12 تا 18 اینچ از زمین آویزان کنید. بانوج با نوار پخش کننده با قوس کمی آویزان اسـت، اما طبق معمولً تقریبا صاف نصب می شوند.

چگونه ننو یا بانوج را در جنگل بر روی درخت نصب کنیم

 

مرحله 5: به محدودیت وزن بانوج خود توجه کنید و قبل از ورود آن را آزمایش کنید.

چند مکان برای اشاره بـه محدودیت هاي‌ وزن برای بانوج شـما وجوددارد. میخواهید ظرفیت ذکر شده در دستورالعمل‌هاي‌ سازنده بانوج خودرا بررسی کنید و مطمئن شوید کـه سخت‌افزاری کـه استفاده کرده اید برای پشتیبانی مورد نیاز شـما کافی اسـت. تعداد زیادی از بانوج ها تا 300 یا 400 پوند وزن دارند «با برخی تا 800 پوند»؛ اما همیشه بهتر اسـت این رقم را تایید کنید.

 

اگر بانوج و سخت افزار احساس امنیت می کنند، بـه آرامی بنشینید و ان را آزمایش کنید. اگر پس از نشستن مشکلی وجود ندارد، بـه آرامی دراز بکشید و اجازه دهید بانوج دراز شود. بـه احساس ان توجه کنید و هر گونه تنظیمات لازم را برای دستیابی بـه تنش و آرامشی کـه می خواهید انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید: روش برنامه ریزی برای یک سفر طولانی

 

انتخاب بهترین نقطه برای آویزان کردن بانوج

انتخاب مکانی برای بانوج خود شاید سخت ترین قسمت باشد. در حالی کـه احتمالاً یک جفت درخت نخل با فاصله ایده آل در ملک خود ندارید، ممکن اسـت دو درخت بلوط، افرا یا راش سالم داشته باشید کـه بـه اندازه کافی قوی باشند تا وزن شـما را تحمل کنند. در حالت ایده آل، ان چوب هاي‌ سخت زمانی کـه بـه طور کامل کشیده شوند، بـه اندازه طول کل بانوج شـما از هم فاصله دارند.

 

بانوج هاي‌ سنتی قرار اسـت بین دو درخت آویزان شوند و مرکز ان پایین باشد. از آنجایی کـه آن ها بـه نقاطی با ارتفاع شش تا هشت فوت روی درختان مجاور متصل میشوند، میتوانید در کوتاه‌ مدت از شاخه‌هاي‌ درخت استفاده کنید، نه تنه درخت، تا زمانی کـه شاخه‌ها وزن کافی داشته باشند.

 

اگر درختان خیلی نزدیک بـه هم باشند، قسمت زیرین بانوج در امتداد زمین خراشیده می شود. اگر درختان خیلی از هم فاصله دارند، باید با استفاده از یک طناب یا زنجیر اضافه شده، دسترسی بـه بانوج را افزایش دهید. در حالی کـه یک راه حل ساده برای مشکل دوم وجوددارد، متاسفانه هیچ راه حلی برای مشکل اولی وجود ندارد «بـه جز خرید یک بانوج کوچک تر دیگر».

 

با این حال، توجه داشته باشید کـه طولانی کردن یک بانوج بیش از 18 اینچ در هر انتها ممکن اسـت اشتباه باشد. انجام اینکار ان را در برابر پاره شدن آسیب پذیر می کند. بنابر این اگر کاملاً پیش‌بینی میکنید کـه باید افزونه‌ها را اضافه کنید، فقط بـه خرید یک بانوج مجهز بـه نوار پخش کننده برای پیش گیری از پارگی فکر کنید.

 

چگونه ننو یا بانوج را در جنگل بر روی درخت نصب کنیم

 

چگونه یک بانوج آویزان کنیم

اکنون کـه نحوه تنظیم یک بانوج را یاد گرفتید، ممکن اسـت هنوز سؤالاتی داشته باشید یا شاید بـه دنبال اطلاعات خاصی در مورد این فعالیت باشید. در این جا چند سوال و پاسخ متداول درباره آویزان کردن بانوج آورده شده اسـت.

 

ارتفاع یک بانوج از زمین چقدر باید باشد؟

قاعده کلی این اسـت کـه بانوج خودرا تقریبا در ارتفاع صندلی در هنگام اشغال آویزان کنید. ارتفاع متوسط ​​صندلی حدود 18 اینچ اسـت کـه بـه کاربران بانوج اجازه می دهد تا زمانی کـه دراز نمیکشند بـه اسانی با پاهای خود روی زمین بنشینند.

چگونه ننو یا بانوج را در جنگل بر روی درخت نصب کنیم

 

فاصله پست های بانوج از هم چقدر باید باشد؟

فاصله بین پایه هاي‌ بانوج متفاوت اسـت کـه تا حد زیادی بـه طول بانوج بستگی دارد. تعداد زیادی از بانوج ها بـه فاصله 10 تا 15 فوتی بین پایه ها نیاز دارند. برای بانوج هایي کـه نوار پخش کننده ندارند، طبق معمولً از حداقل طول بانوج بـه اضافه 2 فوت بین بانوج و پایه ها خاطرجمعی حاصل کنید.

 

بانوج با میله پخش کننده طبق معمولً بـه حداقل 13 فوت بین پست ها نیاز دارد. اگر نمیخواهید با پایه‌هاي‌ بانوج سروکار داشته باشید، پایه بانوج یک گزینه آسان برای تعداد زیادی از فضاها اسـت.

 

آیا میله نرده می تواند یک بانوج نگه دارد؟

این امکان وجوددارد کـه یک ستون حصاری از یک بانوج حمایت کند، با این حال، باید مطمئن باشید کـه حصار در بتنی تثبیت شده اسـت کـه بـه اندازه کافی عمیق اسـت کـه پشتیبانی سازه اي را فراهم کند. بـه این ترتیب، شـما از یک ستون حصاری بـه روشی مشابه با پست بانوج کـه در بالا توضیح داده شد استفاده می کنید. این تکنیک برای نرده‌هاي‌ تزئینی، صفحات حصار یا ستون‌هایي کـه توسط بتن پشتیبانی نمیشوند کارایی ندارد.

 

در پایان

دانستن نحوه آویزان کردن بانوج باعث می شود بـه جای افتادن روی چمن یا زمین، آسان از زمین آویزان شوید. علاوه بر این، آویزان کردن بانوج خود با یک منحنی شل کـه خیلی کم، سفت یا نیروی زیادی وارد نمی کند، فشار کمتری بـه تسمه‌ها، سخت‌افزار و بانوج وارد می کند، بـه ان کمک میکند احساس اسانی بیشتری داشته باشد و بـه طور بالفعل دوام بیشتری داشته باشد.

 

اگر یک بانوج با میله پخش کننده دارید، بـه یاد داشته باشید کـه برای نصب بـه فضای بیشتری نیاز دارید. بانوج هاي‌ بدون میله پخش کننده برای دستیابی بـه زاویه و کشش مناسب بـه منحنی شل نیاز دارند. برای بانوج هایي کـه می خواهید در طولانی مدت از آن ها استفاده کنید، همیشه روی سخت افزار تعلیق با کیفیتی سرمایه گذاری کنید کـه در مقابل عناصر مقاوم باشد.

 

بـه یاد داشته باشید کـه چیز شگفت انگیز در مورد آویزان کردن یک بانوج این اسـت کـه وقتی کار را تمام کردید، پاداش شـما در مقابل شماست. در مکان مورد علاقه جدید خود جمع شوید و استراحت کنید!

جدیدترین مطالب سایت