بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش : سافاری روشی باورنکردنی برای مواجهه با طبیعت و حیات وحش در جهانی اسـت کـه در ان زندگی می‌کنیم . از جستجوی پنج نفر بزرگ دریک سافاری در آفریقا گرفته تا غوطه ور شدن در دشت هاي‌ علفزار در سریلانکا و زمین هاي‌ جنگلی در هند، این تجربه یک عمر اسـت. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب بهترین مقاصد سافاری در جهان را بـه اشتراک میگذاریم.

 

بهترین مکان های سافاری دنیا کجاست؟

سافاری حیات وحش تجربه اي نزدیک و شخصی بین دوستداران حیوانات و جانوران و گیاهان طبیعی ارائه می دهد. برخلاف سیرک ها و تعداد زیادی از باغ وحش ها، تجارب سافاری بیشتر اخلاقی اسـت و برای حیات وحش احترام قائل اسـت.

 

اگر برای سفر بـه یک مکان داغ سافاری آماده می شوید، تحقیقات خودرا انجام دهید تا مطمئن شوید سازمان میزبان هر تجربه سافاری پایدار اسـت و از سلامت طولانی‌مدت حیوانات سافاری و سرزمین‌هایي کـه در آن ها زندگی می کنند حمایت می کند.

 

نخستین قدم انتخاب مقصد اسـت. ده ها مکان نفسگیر برای رفتن بـه سافاری وجوددارد، اما این 15 مکان بـه دلیل ترکیبی از دسترسی، مقرون بـه صرفه بودن و تنوع حیات وحش شناخته شده ترین مکان ها هستند.

 

15. پارک ملی مانا پولز

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

کشور: زیمباوه

مساحت: 2612 مایل مربع

خط پایین: پارک ملی Mana Pools در کناره‌هاي‌ رودخانه زامبزی و بـه دنبال مرز زامبیا واقع شده اسـت. این مقصد سافاری بسته بـه فصل سال بسیار متفاوت بـه نظر می‌رسد.

 

در فصل خشک، دشت وسیع و غبارآلود پر از درخت اسـت. در فصل بارندگی، دشت‌ها مجموعه‌اي از دریاچه‌هاي‌ وسیع تولید میکنند. حیات وحش در اطراف این چاله‌هاي‌ آبیاری طبیعی شکوفا میشود، و یافتن ان‌ها از آنجایی کـه بـه سمت منابع آب میکشند، بسیار دشوار اسـت.

 

این منطقه بـه قدری خاص اسـت کـه درسال 1984 بخشی از میراث جهانی یونسکو شد. چهار استخر در تمام طول سال بـه همراه جنگل‌هاي‌ پررونق اقاقیا، بائوباب، ماهون و آبنوس دائمی هستند.

 

14. ذخیره گاه ملی سامبورو

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

کشور: کنیا

اندازه: 63.7 مایل مربع

خط پایانی: منطقه ناهموار و صخره‌اي ذخیره‌گاه ملی سامبورو تجربه سافاری منزوی‌تری را در مکانی دورافتاده و خارج از مسیر دورافتاده ارائه می دهد. این در مسیر سافاری شمالی کنیا واقع شده اسـت و با رانش زمین، مقاصد همسایه Shaba و Buffalo Springs را شکست می دهد. «یا باید بگوییم ازدحام جمعیت؟»

 

تراکم حیات وحش خارق‌العاده اسـت ودر مقایسه با پارک‌هاي‌ شلوغ‌تر و دسترسی راحت‌تر در کنیا، گردشگران کمتری از ان عبور میکنند. در حین کاوش در واحه سبز نخل‌ها در امتداد رودخانه Ewaso Nyiro، می توانید کوه‌هاي‌ آتشفشانی بلند و برون‌آمده‌هاي‌ گرانیتی باشکوه را ببینید. در آنجا، بیش از 450 گونه از حیات پرندگان، بـه علاوه حیواناتی را کـه در هیچ جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید، مانند زرافه مشبک و گورخر گروی پیدا خواهید کرد.

 

13. کویر کالاهاری

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

کشور: بوتسوانا

اندازه: 359075 مایل مربع

خط پایانی: امیدواریم کرم ضد آفتاب آورده باشید، زیرا دمای صحرای کالاهاری بـه اسانی می‌تواند در روزهای تابستان بـه 100 درجه برسد. ساوانای آفتابی و نیمه خشک در جنوب آفریقا بیش از 350000 مایل مربع از بوتسوانا را پوشش می دهد.

 

تپه هاي‌ شنی قرمز عمیق شـما را بـه سمت خود می کشاند، اما حیات وحش علاقه شـما را اسیر خواهد کرد. شیر کالاهاری یال سیاه، زرافه‌هاي‌ سر بـه فلک کشیده، گرگ‌ها، اویکس و مییکات‌هاي‌ شایان ستایش را ببینید کـه برای درود کردن بـه بیرون نگاه می کنند.

 

بازدیدکنندگان همچنین می توانند با مردم سان کـه با جمع‌آوری گیاهان خوراکی، خربزه‌هاي‌ صحرایی و شکار بزرگ در خارج از زمین زندگی می کنند، ملاقات کنند. نگران نباشید. فیل ها قطعا در منو نیستند.

 

12. پارک ملی غیرقابل نفوذ Bwindi

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

کشور: اوگاندا

اندازه: 127.8 مایل مربع

خط پایانی: پارک ملی غیر قابل نفوذ Bwindi در اوگاندا چیزی را دارد کـه تعداد کمی از مقصدهای سافاری می توانند ادعا کنند – گوریل ها. این مکان خانه اکثر گوریل هاي‌ باقیمانده در دسترس خطر انقراض جهان در خارج از باغ وحش ها و مناطق حفاظت شده حیات وحش اسـت.

 

دراین تجربه سافاری، بازدیدکنندگان از دشت ها و علفزارهای خشک و غبارآلود استراحت می کنند. در عوض، آن ها می توانند جنگل هاي‌ انبوه و سبز عمیقی را کشف کنند کـه در ان گوریل ها را می‌توان در حال خوردن میان برگ ها و ریشه درختان مشاهده کرد. اگر مهمانان واقعا خوش شانس باشند، یک یا دو نوزاد را می‌بینند. تماشای ان آرام اسـت، و تنوع زیستی دراین منطقه سخت اسـت.

 

11. پارک ملی Chobe

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

 

کشور: بوتسوانا

مساحت: 4500 مایل مربع

خط پایانی: نخستین پارک ملی تعیین شده بوتسوانا یکی از متنوع ترین مناطق از نظر بیولوژیکی دراین سیاره اسـت. پارک ملی Chobe دارای گله‌هایي از آنتلوپ‌هاي‌ وحشی اسـت کـه آزادانه بر فراز دشت‌هاي‌ علف‌پوش می‌دوند، همراه با گله‌هایي از فیل‌ها و اسب‌هاي‌ آبی خروشان.

 

تورها بازدیدکنندگان را روی آب می‌برند و مطمئناً حیات وحش فراوانی را خواهید دید. هر چند در مورد اسب آبی مراقب باشید. انها از مجموع شیرها، ببرها و کروک ها خطرناک ترند و حتی نمی‌خواهند شـما را بخورند. فقط ازت متنفرن. بـه هرحال ما آن ها را دوست داریم.

 

10. پارک ملی اتوشا

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

کشور: نامیبیا

مساحت: 8600 مایل مربع

خط پایانی: اگر قبلاً دریک سافاری آفریقا بوده اید و ترجیح می‌دهید چیزی کمی متفاوت را تجربه کنید، پارک ملی اتوشا مقصد رویاهای شماست. هنوز در آفریقا اسـت، اما تعداد زیاد چاله‌هاي‌ آبیاری در نامیبیا و غروب‌هاي‌ واضح ان را از سایر مقاصد سافاری متمایز می کند.

 

چاله هاي‌ آبیاری آن قدر زیاد اسـت کـه بازدیدکنندگان برای دیدن حیوانات وادار نیستند دوردست را نگاه کنند. هر کجا در اتوشا بروید، حیواناتی برای دیدن وجود خواهند داشت. فقط انگشتانتان را روی هم بزنید تا در راه دستشویی با شیر برخورد نکنید.

 

9. ماسایی مارا رزرو

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

کشور: کنیا

مساحت: 580 مایل مربع

خط پایانی: ذخیره‌گاه وحشی ماسای مارا با رودخانه‌هاي‌ آرامی کـه در بین جنگل‌ها، درختان اقاقیا و علفزارهای انبوه می‌پیچند، در هم آمیخته اسـت.

 

فیل‌ها، شیرها، گورخرها، یوزپلنگ‌ها و اسب‌هاي‌ آبی 365 روز درسال در آنجا زندگی می کنند، بـه علاوه حیوانات وحشی در مهاجرت فصلی‌شان. چیزهای زیادی برای دیدن وجوددارد و بازدیدکنندگان می توانند در یکی از روستاهای ماسایی در نزدیکی فرهنگ محلی را بیاموزند.

 

8. پارک ملی لوانگوا جنوبی

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

کشور: زامبیا

مساحت: 3494 مایل مربع

خط پایانی: تراکم حیات وحش در لوانگا جنوبی این پارک را بـه یکی از داغ‌ترین مکان‌هاي‌ سافاری در قاره آفریقا تبدیل کرده اسـت. گشت و گذار در دشت هاي‌ باز شامل منظره هایي از فیل ها، بوفالوها و ایمپالاها اسـت.

 

بـه سفر بـه کنار رودخانه ادامه دهید تا اسب‌هاي‌ آبی بزرگ، دسته‌هایي از پرندگان کمیاب و پلنگ‌هایي را ببینید کـه منتظرند تا یکی را برای شام پایین بیاورند. مثل این اسـت کـه برای تعطیلات وارد مجموعه یک مستند سیاره حیوانات شده اید.

 

7. پارک ملی هوانگ

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

کشور: زیمبابوه

مساحت: 5657 مایل مربع

خط آخر: پارک ملی Hwange بزرگ ترین مقصد سافاری در زیمبابوه اسـت. این جا خانه کل گله‌هاي‌ فیل، پرایدهای بزرگ شیرها و صدها سگ وحشی آفریقایی اسـت کـه بیشتر شبیه کیک‌هاي‌ مرمری هستند تا حیوانات. علفزارها و جنگل ها محل زندگی بیش از 107 گونه مختلف هستند، اما فیل ها جاذبه اصلی این جا هستند. بسته بـه سافاری کـه انتخاب میکنید، ممکن اسـت بتوانید در طول اقامت خود بـه فیل غذا بدهید.

 

6. پارک یالا

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

کشور: سریلانکا

مساحت: 378 مایل مربع

خط پایانی: پارک یالا در سریلانکا درست درکنار اقیانوس هند قرار دارد و نسبت بـه تعداد زیادی از مقاصد سافاری آفریقا بسیار سرسبزتر اسـت. دارای جنگل هاي‌ انبوه با علفزارهای سرزنده و سبز و دریاچه هاي‌ آبی وسیع اسـت کـه همگی محل زندگی فیل ها، پلنگ ها، پرندگان و کروک ها هستند.

 

برخلاف تعداد زیادی از ایستگاه‌هاي‌ سافاری، بازدیدکنندگان احتمالاً با یک یا دو میمون برخورد می کنند و برای علاقه‌مندان بـه تاریخ نیز چیزهای زیادی برای دیدن وجوددارد. برای کاوش در غارهای پر از نقاشی هاي‌ صخره اي و بازدید از ویرانه هاي‌ ماگول ماها ویهارایا، معبد قدیمی و متروکه بودایی، بـه عمق پارک بروید.

 

5. منطقه حفاظت شده Ngorongoro

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

کشور: تانزانیا

مساحت: 3202 مایل مربع

خط پایانی: در حالی کـه منطقه حفاظت شده Ngorongoro در رتبه پنجم فهرست ما قرار دارد، تنها بـه این دلیل اسـت کـه رقابت فوق العاده شدیدی دارد. این منطقه یکی از شگفتی هاي‌ طبیعی آفریقا اسـت کـه در نزدیکی دهانه اي عظیم با دریاچه ها، ارتفاعات سرسبز، کوه هاي‌ ناهموار و غیره قرار دارد.

 

دو نیمه از NCA وجوددارد و هردو زیبا هستند. در حالی کـه درایو بازی شـما احتمالاً نقطه برجسته سفر شـما خواهد بود، پیاده روی در اطراف لبه دهانه کـه مملو از حیات وحش اسـت را از دست ندهید. همچنین میتوانید درکنار دریاچه Empakaai توقف کنید تا با فلامینگوهای صورتی داغ در محیطی آرام‌تر ملاقات کنید.

 

4. سرنگتی

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

کشور: تانزانیا

مساحت: 11583 مایل مربع

خط پایانی: سرنگتی یک منطقه حفاظت شده در تانزانیا اسـت کـه بیشتر بـه دلیل مهاجرت سالانه حیات وحش بزرگ خود شناخته شده اسـت. این مهاجرت شامل بیش از دو میلیون گورخر، آنتلوپ و وحشی می شود. می‌تواند آشفته و گاهی بی رحمانه باشد، اما اصالت بخشی از قرعه کشی اسـت.

 

زمان مهاجرت پیک بین ژوئن و اکتبر اسـت. سفر های سافاری می توانند دراین مدت بـه سرعت رزرو شوند، بنابر این از قبل برنامه ریزی کنید. در تور خود، می توانید پنج بزرگ آفریقا، از جمله شیر، پلنگ، کرگدن، بوفالوهای آفریقایی و فیل‌ها را ببینید.

 

این پارک بیش از 11000 مایل مربع را اشغال می کند، بنابر این دیدن همه ی ان غیرممکن اسـت. این بـه معنای واقعی کلمه بیشتر از کل ایالت مریلند اسـت. اما شـما نیازی بـه اینکار ندارید. می توانید در هر جهتی رانندگی کنید و مناظر طبیعی شگفت انگیز را ببینید.

 

3. پارک ملی کروگر

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

کشور: آفریقای جنوبی

مساحت: 7523 مایل مربع

خط پایانی: پارک ملی کروگر یکی از مسحورکننده‌ترین پارک‌هاي‌ آفریقا اسـت. شلوغ می شود، اما ارزش صبر کردن را دارد. این یکی از محبوب‌ترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان اسـت کـه نگاهی بـه شیرها، فیل‌ها و پلنگ‌ها، بـه‌علاوه یوزپلنگ‌هاي‌ پا دراز و ده‌ها پرنده عجیب‌وغریب دارد.

 

سافاری طبق معمولً حداقل سه روز طول می‌کشد و پارک ملی کروگر چندین گزینه رابا بودجه هاي‌ متفاوت ارائه می دهد کـه عده اي از انها بـه 160 دلار برای هر نفر در روز میرسد.

 

2. پارک ملی Ranthambore

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

کشور: هند

مساحت: 515 مایل مربع

خط پایانی: در Ranthambore، شیرها و خرس‌هاي‌ کمتری خواهید یافت، اما ببرهای زیادی پیدا خواهید کرد. این جنگل‌هاي‌ بوته‌اي مملو از حیات‌وحش اسـت، از جمله دریاچه‌هایي با ماهی، پرندگان آبزی و کروکودیل‌ها و ببرهای نارنجی درخشان و چشمگیر.

 

این منطقه همچنین خانه مساجد و معابد باستانی اسـت کـه توسط شکارچیان قرن هاي‌ گذشته بـه جا مانده اسـت. این مانند یک سفر بـه مسیر حافظه معماری اسـت، تنها با مناظری از گربه‌هاي‌ وحشی غول‌پیکر پرتاب شده بـه داخل.

 

1. اوکاوانگو دلتا

بهترین مقاصد سافاری حیات وحش در جهان (عکس)

کشور: بوتسوانا

مساحت: 16000 مایل مربع

خط آخر: در شمال بوتسوانا یکی از بزرگ ترین دلتاهای رودخانه داخلی جهان قرار دارد. دلتای اوکاوانگو مانند زنجیره اي پرپیچ و خم از آبراه ها بـه نظر می‌رسد کـه واحه اي برای ده ها حیوان سافاری فراهم می کند. در گشت و گذار خود در دلتا بـه صدای وهم آور کفتارها، شیرهای غرش و پلنگ هاي‌ غرغر گوش دهید.

 

هنگامی کـه بـه علفزارهای مرطوب و باتلاقی برخورد کردید، مراقب اسب آبی، کروک بزرگ و فیل باشید. چندین تجربه سافاری برای انتخاب وجوددارد، از جمله عده اي از گزینه‌هاي‌ کوله‌پشتی، اما ما بـه یک تور جیپ ادامه می دهیم تا در سمت امن باشیم.

 

بیشتر بخوانید: بهترین سفرهای بین المللی دنیا 

 

در پایان

امروزه سافاری ها بـه شدت بر حفاظت از حیوانات و حفظ تنوع زیستی متمرکز هستند. با این حال، عده اي از مناظر غافلگیرکننده وجوددارد کـه بازدیدکنندگان را از باورنکردنی سافاری حیات وحش غافلگیر می کند. همچنین تنوع بسیار زیاد پستانداران و پرندگان و برخورد نزدیک با پلنگ، گاومیش و غزال بهترین سافاری حیات وحش را در جهان می سازد.

جدیدترین مطالب سایت