تمیز کردن و برق انداختن مایکروویو یا مایکروفر در کمتر از 4 دقیقه

تمیز کردن و برق انداختن مایکروویو یا مایکروفر در کمتر از 4 دقیقه

تمیز کردن مایکروویو یا مایکروفر

روشهای اصولی و آسان برای تمیز کردن و برق انداختن مایکروویو یا مایکروفر با نکات بسیار مهم برای نگه داری از مایکروویو یا مایکروفر را دراین پست بخوانید.

 

خیلی ساده مایکروویو یا مایکروفر را تمیز کنید.

به گزارش تالاب با نزدیک شدن به خانه تکانی‌هاي شب عید و تمیز کردن وسایل خانه بشما توصیه می کنیم تا با این 2 ماده غذایی به‌ اسانی مایکروویو خودرا از تمیزی برق بیندازید.

 

بیشتر افرادی که از مایکروویو زیاد استفاده میکنند، همواره با تمیز کردن آن مشکل دارند و آنرا کاری طاقت فرسا و دشوار میدانند. در واقع فضای کوچک آن و وجود شکاف‌هاي فراوان در آن تمیز کردن مایکروویو را دشوار می کند و بهمین دلیل افراد در بیشتر اوقات تمیز کردن آن رابه تعویق می اندازند تا حدی که دیگر تقریبا اینکار غیرممکن میشود.

 

اما در این جا راهی بسیار ساده و ارزان قیمت ودر عین حال بسیار سریع رابه شما توضیح میدهیم تا از این طریق با آرامش و هیچگونه نگرانی مایکروویو خودرا بدون تلاش زیادی برق بیندازید.

تمیز کردن و برق انداختن مایکروویو یا مایکروفر در کمتر از 4 دقیقه

برای اینکار به یک کاسه، مقداری آب و آب لیمو یا سرکه نیاز دارید. یکی از این دو ماده باید استفاده شود و تعداد زیادی از افراد بعلت بوی خوب لیمو، لیمو را انتخاب می کنند اما به هرحال عملکرد هردو مشابه است.

سایت تالاب: برای اینکار درون کاسه‌اي آب لیمو و کمی آب بریزید، بهتر است که از لیموی تازه استفاده کنید. مقدار آن باید یک چهارم فنجان باشد یا اگر می خواهید آب خود لیمو را بگیرید، نصف لیمو کافی است.

 

این کاسه را درون مایکروویو بگذارید و آن در دمای نسبتاً بالا به مدت 5 دقیقه روشن کنید. سپس به مدت 2 تا 3 دقیقه آنرا در همان حالت بگذارید و بگذارید تا بخار آن کار خودش را انجام دهد. بعد ازآن میتوانید کاسه را در بیاورید. مراقب باشید دستتان نسوزد.

 

اگر همان‌ گونه چند لکه باقی ماند می توانید دوباره اینکار را تکرار کنید و یا دستمالی را آغشته به لیمو یا سرکه کنید و روی آن لکه‌ها بکشید و یا به مدت 30 ثانیه روی آن نگه دارید.

تمیز کردن و برق انداختن مایکروویو یا مایکروفر در کمتر از 4 دقیقه

 

تمیز کردن مایکروویو با لیمو

جالب نیست که فقط با داشتن یک لیمو میتوانید مایکروویوتان را تمیز کرده و تمامی جرم هاي باقیمانده روی دیواره هاي داخلیش را برطرف کنید؟ با من همراه باشید.

 

مایکروویو یکی از بزرگ ترین اختراعات بشر است. گرم کردن غذا یا یخ زدایی مواد غذایی منجمد در کمتر از یک دقیقه، تغییر و تحول عظیمی در آشپزی پدید آورد. حال با خود فکر کنید آیا میتوانید آشپزخانه تان را بدون مایکروویو تصور کنید؟!

به گزارش تالاب مایکروویو در عین حال که آشپزی را بسیار آسان کرده، میتواند مشقت زیادی به دنبال داشته باشد چرا که هر بار استفاده ازآن، یعنی جرم بیشتری به دیواره هایش منتقل شدن!

 

مسلما همه ی ما از استفاده بیش از حد مواد شیمیایی تمیز کننده خسته شده ایم، بنابر این بیایید راهی را امتحان کنیم که بدون مواد شیمیایی و چند مرحله ساده، مایکروویوی تمیز در اختیارمان بگذارد.

شما به یک لیمو ترش بزرگ «زرد» و کاسه مخصوص مایکروویو پر شده با 1 و 1/4 فنجان آب نیاز دارید.

 

تمیز کردن و برق انداختن مایکروویو یا مایکروفر در کمتر از 4 دقیقه

لیمو را از وسط نصف کرده و آب هردو تکه را در آب درون کاسه بریزید.

 

تمیز کردن و برق انداختن مایکروویو یا مایکروفر در کمتر از 4 دقیقه

سپس کاسه آب و آب لیمو را در مایکروویو گذاشته، به مدت 5 تا 10 دقیقه مایکروویو را روشن کنید و اجازه دهید بخار آب و آب لیمو کارشان را انجام دهند.

 

تمیز کردن و برق انداختن مایکروویو یا مایکروفر در کمتر از 4 دقیقه

حال کاسه را از مایکروویو خارج کرده و با پارچه یا حوله نرم و تمیزی دیواره هاي مایکروویو رابه اسانی جرم زدایی کنید.

 

تمیز کردن و برق انداختن مایکروویو یا مایکروفر در کمتر از 4 دقیقه

تمیز کردن مایکروویو با لیمو

 

6 مشکل در مایکروویو ، 6 راه حل

آیا می دانید قرار دادن عده اي از مواد غذایی داخل مایکروویو میتواند برایتان دردسرساز شود؟ برای انها هم راه حل هایي وجوددارد. با ما همراه شوید.

 

سایت تالاب شما در طول روز یا هفته چند بار از مایکروویو برای گرم کردن مواد غذایی مختلف استفاده می کنید؟ آیا می دانید قرار دادن عده اي از مواد غذایی داخل مایکروویو می تواند برایتان دردسرساز شود؟

 

1. تخم‌مرغ
هرگز تخم‌مرغ خام رابا پوست یا بدون پوست داخل مایکروویو نگذارید. پوست تخم‌مرغ خام در اثر حرارت بالای مایکروویو، می‌ترکد و ممکن است محتویات آن باعث آسیب دیدن المنت‌هاي داخل دستگاه شود.

 

چاره چیست؟
تخم‌مرغ را داخل یک پیاله یا بشقاب شیشه‌اي که از قبل کمی چرب شده است، بشکنید و با چنگال، سوراخ‌هایي در زرده آن ایجاد کنید.
راه دیگر، هم زدن زرده و سفیده تخم‌مرغ پیش از قرار دادن آن در مایکروویو است. قرار دادن تخم‌مرغ پخته‌اي که با چاقو به چند قسمت تقسیم شده در مایکروویو نیز مشکلی ایجاد نمیکند.

 

2. هویج
هویج از سبزی‌هاي نسبتاً کم آب است و با توجه به بافت تقریبا سفتی که در وسط آن وجوددارد، گذاشتن آن داخل مایکروویو باعث خشک شدن یا حتی سوختنش میشود.

 

چاره چیست؟
هویج خام را داخل مایکروویو نگذارید. شما می توانید هویج را بپزید و آن رابا شیر و کره مخلوط کنید و به صورت پوره دربیاورید و این پوره را برای گرم شدن یا پختن درون مایکروویو قرار دهید.

 

3. ماهی و میگو
بافت گوشت ماهی و میگو از گوشت‌هاي دیگر بسیار نرم‌ تر است، بهمین دلیل اگر ماهی و میگو را خام یا پخته داخل مایکروویو بگذارید، گوشت آن‌ها از هم می‌پاشد و تمام دیواره‌هاي داخلی دستگاه را کثیف می کند. چربی بیش از اندازه و بافت نرم ماهی تن هم باعث پاشیدن تکه‌هاي آن در اثر حرارت بالای مایکروویو می شود.

 

چاره چیست؟
ماهی را پس از طعم‌دار کردن، با پوست داخل یک ظرف گود مانند بشقاب خورش‌خوری یا ظرف پیتزاخوری بگذارید و روی ظرف رابا سلفون بپوشانید. حالا میتوان این ظرف سرپوشیده رابا خیال آسان، داخل مایکروویو گذاشت. تن ماهی را هم میتوان بهمین شکل گرم کرد. اگر حرارت مناسبی برای پخت یا گرم کردن ماهی و میگو انتخاب کرده باشید، امکان از دست رفتن بافت ظاهری آن‌ها به زیر ۱۰ درصد میرسد.

تمیز کردن و برق انداختن مایکروویو یا مایکروفر در کمتر از 4 دقیقه

4. گوجه‌فرنگی
گوجه‌فرنگی یکی از پرآب‌ترین صیفی‌هاست که اگر به صورت خام و سالم داخل مایکروویو قرار داده شود، در اثر بالا رفتن بیش از اندازه درجه حرارت آب داخل آن، می‌ترکد و مشکل‌ساز می شود.

 

چاره چیست؟
چند برش عمیق دور تا دور گوجه‌فرنگی خام ایجاد کنید و سپس آنرا داخل مایکروویو بگذارید. حتی می توان گوجه‌فرنگی را حلقه‌حلقه و با چنگال، سوراخ‌هایي روی هر حلقه ایجاد کرد و سپس آنرا درون دستگاه قرار داد.

 

5. غذا هاي آبکی و سس‌هاي گوشتی
حجم بالای آب این مواد غذایی، داغ شدن بیش از اندازه آبشان و ترکیدن اجزای ریز موجود در آن‌ها «مانند لوبیا، لیمو یا نخود و نخودفرنگی» می تواند باعث آلوده شدن فضای داخلی مایکروویو یا حتی آسیب دیدن لوازم داخلی دستگاه شما شود.

 

چاره چیست؟
باید غذا هاي آبکی و سس‌هاي گوشتی را داخل ظروف پلاستیکی گود یا کاسه بریزید و روی ظرف رابا سلفون بپوشانید. به این ترتیب میتوانید از پاشیدن آب داخل مایکروویو پیشگیري کنید.

 

6. گوشت استیک
گوشت تکه‌اي خام به خصوص اگر گوشت گوساله بدون چربی باشد، پس از قرار دادن داخل مایکروویو مانند لاستیک خودرو، سفت و غیرقابل مصرف میشود. دلیل این موضوع هم تبخیر بیش از اندازه آب درون بافت گوشت طی فرآیند پختن است.

 

چاره چیست؟
باید گوشت‌هاي استیکی رابا کره، چرب و مزه دار کنید و بعد آن‌ها را درون یک بشقاب خورش‌خوری گود که مقدار اندکی آب‌جوش و آب‌لیمو دارد، بگذارید و روی بشقاب رابا سلفون بپوشانید یا با بشقاب دیگری، یک در برای آن درست کنید.

منبع : yjc.ir و sooran.com

حتما بخوانید:

شایعاتی مبنی بر سرطان‌ زا بودن دستگاه مایکروفر

راهنمای کامل خرید مایکروفر + تصاویر

حفظ طعم غذا در مایکروفر

جدیدترین مطالب سایت