چگونه لکه های قهوه را پاک کنیم ؟

چگونه لکه های قهوه را پاک کنیم ؟

تقریبا می توانید قهوه را روی هر چیزی بریزید. خوشبختانه، ترفندهای مورد تایید متخصصان برای از بین بردن لکه هاي‌ قهوه وجوددارد. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از ترفندهای پاک کردن لکه قهوه را منتشر کرده ایم.

 

چگونه لکه ی قهوه را از روی لباس ازبین ببریم؟

اکثر مردم بـه طور روزانه قهوه می‌نوشند. و متأسفانه بسیاری در نهایت ان را می ریزند. قهوه بـه اسانی میتواند لباس‌ها «و دندان‌ها» را لکه‌دار کند، زیرا حاوی تانن اسـت – یک رنگ غنی از رنگ و طبیعی کـه در تعداد زیادی از گیاهان یافت میشود – شامل چای و شکلات. از آنجایی کـه این موارد میتوانند بـه اسانی پارچه ها را لکه دار کنند، مهم اسـت کـه بدانید چگونه لکه ها را بـه طور موثر پاک کنید.

 

بیشتر بخوانید: 25 وسیله که باید هر روز تمیز کنید + عکس

 

آیا قهوه سطوح را لکه دار می کند؟

چگونه لکه های قهوه را پاک کنیم ؟

قبل از شروع گریه بر روی فنجان ریخته شده، خبر خوب این اسـت کـه لکه هاي‌ قهوه دائمی نیستند – اگر بدانید کـه چگونه انها را پاک کنید و بـه سرعت عمل کنید. چه در خودرو شـما باشد، چه روی لباس، مبلمان یا فرش، کارشناسان بـه اتفاق آرا قبول دارند کـه اگر بـه سرعت لکه را درمان کنید، شانس موفقیت شـما بسیار بیشتر اسـت. با عده اي از کارشناسان نظافت صحبت کردیم تا بدانیم از چه محصولات و روش هایي برای از بین بردن لکه قهوه استفاده می‌کنند. خوشبختانه، شـما احتمالاً بیشتر این موارد را در کابینه خود دارید.

 

چگونه لکه قهوه را از فرش پاک کنیم؟

چگونه لکه های قهوه را پاک کنیم ؟

انچه شـما نیاز خواهید داشت:

مواد شوینده

سرکه

آب گرم

کیت لکه بری

مسواک یا برس لکه دار

 

اگر فنجان قهوه‌تان روی فرش روشن یا سفیدتان می خورد، استرس نداشته باشید. درعوض، با درمان لکه بـه سرعت عمل کنید. چند روش برای درمان لکه قهوه روی فرش وجوددارد – از جمله سرکه، مواد شوینده ظرف یا پراکسید هیدروژن – اما مطمئن شوید کـه لکه رابا یک پارچه خشک یا حوله کاغذی پاک کنید. مهم اسـت کـه محل را مالش ندهید، زیرا ممکن اسـت ناخواسته لکه را پخش کنید. سپس، این مراحل را دنبال نمایید تا لکه هاي‌ قهوه را از فرش خود پاک کنید.

 

چگونه لکه قهوه را از لباس پاک کنیم؟

چگونه لکه های قهوه را پاک کنیم ؟

چگونه لکه هاي‌ قهوه را از لباس پاک کنیم و انچه شـما نیاز دارید:

یک پارچه خشک

مایع لباسشویی

سرکه سفید

سفید کننده OxiClean یا کلر

 

لکه هاي‌ قهوه روی لباس زمانی کـه شـما یک قهوه نوش فداکار هستید، با قلمرو ظاهر می شود. با این حال، اگر بـه درستی درمان شود، می توان ان لکه هاي‌ قهوه اي را 95 درصد از مواقع از بین برد – حتی وقتی صحبت از تیشرت و شلوار جین سفید مورد علاقه شـما می شود! برای از بین بردن لکه قهوه از روی لباس خود فقط این مراحل ساده را دنبال نمایید. نکته مثبت: صابون مایع لباسشویی را می توان برای از بین بردن لکه‌هاي‌ خردل نیز استفاده کرد.

 

چگونه لکه های قهوه را از فنجان و لیوان پاک کنیم؟

چگونه لکه های قهوه را پاک کنیم ؟

آنچه شـما نیاز خواهید داشت:

جوش شیرین

جام شگفت انگیز تمیز

قرص دندان مصنوعی

 

لکه هاي‌ قهوه روی فنجان ها و لیوان ها اجتناب ناپذیر اسـت. متأسفانه، عبور دادن انها از داخل اتومبیل ظرفشویی طبق معمولً کار را انجام نمیدهد. بسته بـه نوع ماده پاک کننده اي کـه ترجیح میدهید از ان استفاده کنید، چند روش مختلف برای از بین بردن لکه حلقه قهوه از فنجان ها و لیوان ها وجوددارد.

چگونه قهوه را از مبل و روکش بیرون بیاوریم 

چگونه لکه های قهوه را پاک کنیم ؟

آنچه شـما نیاز خواهید داشت:

دستمال یا دستمال کاغذی خشک

مایع لباسشویی

سرکه

 

از بین بردن لکه قهوه از روی اثاثه یا مبل مانند درمان لباس اسـت. با پاک کردن لکه با دستمال کاغذی یا پارچه خشک شروع کنید تا لکه مایع را تا حد ممکن پاک کنید. “از مالش لکه خودداری کنید زیرا می توانید بـه پارچه آسیب بزنید.” سپس از روش مرطوب و خشک استفاده کنید: محلولی از یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی، یک قاشق غذاخوری سرکه و یک فنجان آب درست کنید.

 

با استفاده از پارچه خود، محلول را در اثاثه یا لوازم داخلی بمالید. سپس محل رابا لکه کشی خشک کنید. این روند را تا زمانی کـه لکه از بین برود تکرار کنید.

 

بیشتر بخوانید: 20 راه برای تمیز کردن خانه با جوش شیرین

 

سایر راه حل های رایج از بین بردن لکه قهوه

چگونه لکه های قهوه را پاک کنیم ؟

 

1. آب سرد

ممکن اسـت ساده بـه نظر برسد، اما کار میکند. آب سرد را از جلو و پشت لکه بگذرانید تا زمانی کـه بتوانید ان را تمیز کنید. اگر لکه تازه باشد باید خوب کار کند.

 

2. کرم موبر

وقتی میخواهید بفهمید چگونه لکه هاي‌ قهوه را پاک کنید، احتمالاً ذهن شـما بـه سمت کرم اصلاح نمی‌رود. کرم اصلاح حاوی مواد فعالی مانند سورفکتانت ها و مواد پاک کننده اسـت کـه مانند آنهایی اسـت کـه در سایر صابون هاي‌ خانگی یافت می شود. برای تمیز کردن لکه هاي‌ قهوه با کرم موبر، کافی اسـت ان را بمالید، با آب بشویید ودر صورت لزوم تکرار کنید.

 

3. خمیر دندان

خمیر دندان خاصیت لایه برداری دارد و می توان از ان برای از بین بردن لکه هاي‌ قهوه استفاده کرد. از یک مسواک قدیمی استفاده کنید تا خمیر دندان را بـه آرامی روی پارچه بکشید و سپس بشویید. فقط مطمئن شوید کـه خمیر دندانی کـه استفاده می‌کنید سفید باشد.

 

4. پودر بچه

پودر بچه را روی لکه بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس ان رابا یک پارچه مرطوب پاک کنید.

 

5. زرده تخم مرغ

این پاک کننده لکه ممکن اسـت شـما را حيرت زده کند، اما تعداد زیادی از مردم بـه ان قسم یاد می‌کنند. یک زرده تخم مرغ را بزنید و حدود یک دقیقه با یک حوله پارچه اي روی لکه قهوه بمالید. کاملاً با آب بشویید و لکه کاملاً از بین برود.

 

6. صابون طبیعی

اگر یک تکه صابون در اطراف دارید، ان را خیس کنید و روی لکه قهوه بمالید. بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب بشویید.

 

7. جوش شیرین

مانند خمیر دندان، جوش شیرین ساینده اسـت و لکه ها را بـه اسانی پاک می‌کند. آب و جوش شیرین را مخلوط کنید – یا اگر لکه واقعا بد اسـت، مواد شوینده لباسشویی و جوش شیرین – و مالش لکه تا زمانی کـه بیرون بیاید. 

 

8. آبجو

فهمیدن این کـه چگونه لکه‌هاي‌ قهوه را از روی فرش خود پاک کنید ممکن اسـت غیرممکن بـه نظر برسد، اما میتوانید بـه معنای واقعی کلمه با ریختن کمی آبجوی روشن یا کم‌رنگ درست روی ان؛ ان را از بین ببرید. ماء شعیر را بـه آرامی بـه مواد مالیده و لکه باید محو شود. ممکن اسـت وادار شوید این فرآیند را چند بار تکرار کنید تا تمام آثار لکه از بین برود. 

 

بیشتر بخوانید: معرفی پاک کننده های قوی که فکرشو نمی کردید

 

در پایان

از نظر شیمیایی، فرآیند از بین بردن لکه عبارت اسـت از رقیق کردن و حل کردن تانن قهوه اي قهوه در آب فراوان و خارج کردن انها از پارچه. این تانن‌هاي‌ قهوه‌اي طبق معمولً بـه الیاف پارچه چسبانده نمیشوند، بنابر این حذف ان کار دشواری نیست – حتی زمانی کـه لکه قدیمی و ظاهرا خشک شده اسـت. در مورد لکه‌هاي‌ قدیمی‌تر، یک حلال ملایم مانند مواد شوینده ظرفشویی یا سرکه طبق معمولً برای بسیج تانن‌هاي‌ لکه‌دار کافی اسـت تا بتوان ان‌ها را شست‌وشو داد.

 

با لکه هاي‌ تازه، شست و شوی ساده ممکن اسـت کار را انجام دهد. همیشه قبل از انداختن پارچه در خشک کن، ناحیه لکه دار را بررسی کنید. خشک کردن اقلام روی حرارت زیاد اگر هنوز لکه دار اسـت پاک کردن لکه را سخت تر میکند.

جدیدترین مطالب سایت