بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

مجموعه : لوازم آرایشی
بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

پاییز بـه در می‌زند و زمانی بهتر برای تازه کردن کمد عطر شـما وجود ندارد. همانگونه کـه بـه عطرهای تابستانی خود استراحت بسیار ضروری می‌دهید، ممکن اسـت بـه این فکر کنید کـه چگونه میتوانید خودرا در پاییز امسال متمایز کنید. دراین مقاله از مجله تفریحی تالاب ما گزینه هایي را برای زنان فهرست کرده ایم.

 

15 عطر پرطرفدار زنانه پاییزه

اگر موضوع زیبایی وجود داشته باشد کـه بتوانم در طول روز در مورد ان صحبت کنم، ان عطرهای پاییزی اسـت. احساس میکنم با تغییر فصل، عطر واقعاً تغییر می کند. در حالی کـه ما با رایحه هاي‌ تابستانی خود خداحافظی می‌کنیم، پاییز زمان استقبال از نت هاي‌ پایه گرم، دنج و مشک دار اسـت.

 

چیزی کاملاً احساسی در مورد ان وجوددارد. چه برای پیاده‌روی‌هاي‌ پاییزی بـه بیرون برویم یا با کاهش دما بـه داخل خانه بگردیم، تطبیق رایحه‌مان با حال و هوای فصلی لذت بخش اسـت. بو، چه در هوا، چه روی پوست یا روی لباس‌هاي‌ ما، دنیایی را در دنیای ما ایجاد میکند کـه هم فیزیکی و هم تصوری اسـت. بـه اصطلاح پنجره‌اي بـه طبیعت، پنجره‌اي کـه دعوت بـه مصاحبه با محیطی می کند کـه در ان ساکن هستیم، اما اغلب نادیده میگیریم.

 

بیشتر بخوانید: مرغوب ترین مدل ادکلن های مردانه «+عکس»

 

1. ازوپ ایدسیس

بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

رایحه کلیدی: پتی گرین، فلفل سیاه، هدیون، زیره سبز، چوب سدر، کندر

 

نخستین عطر جدید Aesop بـه نام Ediesis اسـت. برای من، این عطر خاکی مانند راه رفتن در جنگل پس از بارندگی شدید اسـت کـه بوی پوست درختان و زیر درختان سبز شبنم دار را اغراق آمیز می کند. نت هاي‌ فلفل سیاه، چوب سدر و زیره بـه عطر گرما و آرامشی تند می بخشد کـه بسیار جذاب اسـت. این عطر یکی از عطرهای جدید مورد علاقه من برای سال 2022 اسـت.

 

2. Byredo Bibliothèque

بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

رایحه کلیدی: هلو، آلو، گل صد تومانی، بنفشه، چرم، نعناع هندی، وانیل

 

این یکی از نخستین عطرهای Byredo بود کـه با ان آشنا شدم و تا بـه امروز هنوز فصل بـه فصل بـه ان باز می‌گردم، مخصوصاً در پاییز. الهام‌بخش ان از کتابخانه‌ها و رایحه شیرین اما خاکی کتاب‌هاي‌ قدیمی با جلد چرمی می آید. چرم ظاهر می شود، اما قوی نیست و با میوه هاي‌ هسته دار هلو و آلو تکمیل می شود. اگر عطری را دوست دارید کـه نت هاي‌ شیرین و خاکی رابا هم ترکیب کند، این را توصیه می کنم. اگر می‌توانستم احساس پوشیدن این عطر را توصیف کنم، غرق شدن در درون با آتشی خروشان و کتابی خوب را توصیف می کردم، زیرا باران بـه‌طور تسکین‌دهنده‌اي پنجره‌ها را می‌کوبد.

 

3. Jo Malone London English Pear & Freesia

بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

رایحه کلیدی: گلابی، فریزیا، عنبر، گیاه پاتچولی، چوب

 

من کاملا میتوانم درک کنم کـه چرا این عطر پرفروش ترین عطر جو مالون لندن اسـت و این عطر واقعاً بـه عنوان یک رایحه پاییزی عمل می کند. این گل تازه و میوه اي ساده ودر عین حال شیک اسـت و این چیزی اسـت کـه من در مورد عطرهای جو مالون دوست دارم. این فقط تعداد انگشت شماری از یادداشت ها را برجسته می کند، اما آن ها بـه زیبایی اجرا می شوند. گلابی آبدار این رایحه را باز می کند کـه قبل از خشک شدن بـه عنبر، نعناع هندی و چوب گرم، با فریزیا ترکیبی از گل می‌دهد. این یکی برای کسانی اسـت کـه عطرهای میوه اي دارند و خواهان یک پیچ و تاب پیچیده و پاییزی هستند.

 

4. Guerlain Angélique Noire

بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

رایحه کلیدی: گل گلپر، وانیل، فلفل صورتی، چوب سدر

 

بـه دنبال چیزی جادوگر و مرموز برای عصر هستید؟ جلوترش رو نگاه نکن. هرگز عطری بیشتر از این عطر Guerlain بـه من احساس یک زن مهلک را نداده اسـت. عطرساز تیری واسر این رایحه را بـه بهترین شکل بیان می کند و این رایحه را نیمه فرشته و نیمه شیطانی توصیف می کند و می‌گوید کـه اگر این عطر یک بازی بود، بلک سوان بود. نت تلخ ودر عین حال تازه آنجلیکا ابتدا باز می شود، قبل از این کـه وانیل مجلل بـه هیپنوتیزم کننده ترین گرما روی پوست باز شود کـه ساعت ها ادامه دارد.

 

5. تام فورد وانیل فتال

بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

رایحه کلیدی: زعفران، گشنیز، مر، قهوه بوداده، نرگس، وانیل ماداگاسکی

 

این یکیدیگر از عطرهای عصر پاییزی اسـت کـه هر سال بـه سراغ ان می‌روم. این رایحه وانیلی هرچیزی اسـت بـه جز شیرین مریضی، نسبتاً غنی تر، چرمی تر و بوی گرانقیمت. دود خفیفی دارد کـه لبه شیرینی را از بین میبرد و از احساس خیس شدن ان پیشگیری می کند. این عطر باعث میشود بـه اسپرسو مارتینی و صندلی چرمی در یک‌بار سیگاری فکر کنم.

 

6. Phlur Somebody Wood

بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

رایحه کلیدی: ترنج، لیمو، یاس، زعفران، سیکلامن، چوب صندل، وانیل، مشک، عنبر، خزه، چوب سدر

 

من عطرهای چوبی و مشک را دوست دارم، بنابر این وقتی کـه Phlur اخیراً این رایحه را روانه بازار کرد، نمی‌توانستم صبر کنم تا ان را امتحان کنم. این عطر هم روشن «با ترنج و لیمو» اسـت، بلکه گرم و دلپذیر با نت هاي‌ مشک و چوبی اسـت کـه شبیه نت هاي‌ عطر مورد علاقه من اسـت. عطرهای Phlur بـه احساسات و عواطف نفوذ میکنند و این برند این را بـه عنوان آغوشی از “نوع قوی و حساس” توصیف می کند. روی ان حال و هوای دنج پاییزی نوشته شده اسـت.

 

7. Jo Malone London Myrrh & Tonka

بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

رایحه کلیدی: مر نامیبیا، بادام، وانیل، دانه تونکا، اسطوخودوس

 

این عطر نه تنها یکی از بهترین عطرهای پاییزی اسـت «بـه نظر من»؛ بلکه یکی از عطرهای مورد علاقه من برای استفاده در عصرها دراین زمان از سال اسـت. این عطر همیشه وقتی ان را میپوشم تعریف و تمجید را بـه همراه دارد، اما اگرهم اینطور نباشد، بازهم ان را می ستایم. دانه تونکای خامه اي پوست رابا ابری گرم و پیچیده می پوشاند کـه با اسطوخودوس خوشبو و مرم ترکیب شده اسـت. مقدار کمی تا حد زیادی تاثیر می‌گذارد و ساعت ها روی پوست باقی میماند، بنابر این یک بطری برای شـما نیز مدت زیادی دوام می آورد.

 

8. Diptyque Philosykos

بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

رایحه کلیدی: برگ انجیر، شیره درخت انجیر، چوب درخت انجیر، فلفل سیاه

 

تعداد زیادی از ادیتورهای زیبایی عاشق این عطر نمادین Diptyque هستند. این رایحه ممکن اسـت شـما را بـه این باور برسانند کـه این رایحه میوه اي و تابستانی اسـت، اما اگر چیزی تازه و سبک می خواهید، Philosykos بـه خوبی یک رایحه پاییزی عمل می کند. انجیر کـه دراین زمان از سال در فصل اسـت، رایحه قهرمان این عطر اسـت کـه نه تنها میوه رسیده بلکه تمام قسمت هاي‌ درخت انجیر از پوست درخت تا برگ را در بر میگیرد. بـه این ترتیب، بویی برگ‌دار، تازه و چوبی با کمترین حس شیرینی دارد. این یک عطر روزانه عالی برای پاییز اسـت.

 

9. Narciso Rodriguez For Her

بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

رایحه کلیدی: گل پرتقال آفریقایی، اسمانتوس، ترنج، مشک، عنبر، وتیور، وانیل، نعناع هندی

 

فکر نمی کنم کلمات بتوانند این عطر را کـه سالها از ان استفاده کرده‌ام، دوست داشته باشم. این عطر گلی، چوبی و مشک دار اسـت کـه من نمی‌توانم بوی ان را متوقف کنم. این عطر دارای قدرت ماندگاری جدی اسـت، و این نوع عطری اسـت کـه من در طول روز از ان استفاده می کنم، و بوی ان در هوای سرد روی روسری من باقی میماند. اگر از طرفداران رایحه هاي‌ مشک هستید، توصیه می کنم این عطر را بـه مجموعه خود اضافه کنید. این توسط کریستین ناگل و فرانسیس کورکجیان «اکنون از Maison Francis Kurkdjian» ساخته شده اسـت و علیرغم این کـه درسال 2007 راه اندازی شد، هنوز بوی مدرن می‌دهد و شبیه هر چیزی اسـت کـه من تا بـه حال پوشیده ام.

 

بیشتر بخوانید: چرا از مشک در صنعت عطر و ادکلن استفاده می شود؟ + معرفی چند عطر خاص

 

10. Jo Malone London Jasmine Sambac & Marigold

بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

رایحه کلیدی: یاس سمباک، گل همیشه بهار، یلانگ یلانگ، رزین بنزوئین، وانیل، عنبر

 

نت‌هاي‌ یاس اغلب درکنار نت‌هاي‌ گلی درخشان‌تر ظاهر می شوند، اما این نت‌هاي‌ یاسمن حسی و بد خلق اسـت. کرمی بودن سامباک یاس «یکی از گرانبهاترین و گران ترین شکل ها» با رزین بنزوئین شیرین، کهربا و وانیل رنگ تیره تری دارد. اگر عاشق گل‌هاي‌ سفید خامه‌اي هستید اما چیزی با عمق بیشتر برای هوای سردتر میخواهید، باید این را امتحان کنید.

 

11. Bon Parfumeur 301

بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

رایحه کلیدی: زیره سبز، یلانگ یلانگ، هل، آویشن، یاسمن، نارگیل، چوب سدر، چوب صندل، بنزوئین، نعناع هندی

 

من اخیراً Bon Parfumeur را بررسی کردم و از پیچیدگی این عطرها بـه دلیل قیمت مقرون بـه صرفه ان بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. رایحه 301 تند اسـت کـه من طبق معمولً طرفدار ان نیستم، اما آن قدر با چوب صندل خامه اي و نعناع هندی متعادل شده اسـت کـه در حال حاضر یکی از پایه هاي‌ اصلی مجموعه عطرهای من اسـت. اگر عاشق عطرهای گران‌قیمت چوب صندل هستید اما عطری مقرون بـه صرفه میخواهید، بـه شدت توصیه می کنم ان را امتحان کنید و منتظر عطر «چی میپوشی» باشید؟

 

12. Byredo Vanille Antique

بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

رایحه کلیدی: فریزیا، آلو، کهربا، چوب کشمیر، دانه وانیل ماداگاسکا، روغن سیستوس

 

من اخیرا مجموعه Byredo’s Night Veils را بررسی کردم و این مورد مورد علاقه من بود. اتفاقاً برای این زمان از سال نیز عالی اسـت. شیرینی وانیلی غلیظ و دودی دارد کـه شربتی اسـت اما بـه لطف چوب ترمه و مشک زیاده روی نمی‌کند کـه از تبدیل شدن ان بـه شکر راش پیشگیری می کند. این واقعاً با گرمای طلایی از پوست ساطع می شود کـه احساس آرامش و آشنایی دارد.

 

13. مزون فرانسیس کورکجیان 724

بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

رایحه کلیدی: آلدئیدها، ترنج ایتالیایی، یاس مصری مطلق، آکورد گل سفید انتزاعی، چوب صندل، مشک سفید

 

اکثر عطرهای پاییزی حس خاکی یا سنگینی بـه انها دارند، اما آخرین عطر از Maison Francis Kurkdjian سبک و تازه اسـت. این باعث می شود بـه آسمان‌هاي‌ آبی-روشن پاییزی و سرمای خفیف در هوا در طول فصل فکر کنم. این بوی پر جنب و جوش، صابونی و تمیز اسـت، هردو سبک مانند هوا ودر عین حال با چوب صندل کرمی آشناست. این یک رایحه ایده آل روزمره اسـت کـه مناسب هر موقعیتی اسـت.

 

14. جولیت دارای تفنگ ایگو استراتیس است

بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

رایحه کلیدی: ترنج، ماندارین، لیمو، نرولی، کالون، زغال اخته، چوب سدر، آمبروکسان، مشک

 

این جدید ترین پرتاب از جولیت اسلحه اسـت و الهام بخش ان پیچیدگی شخصیت ما را بـه تصویر میکشد. هر بار کـه این عطر را استشمام می کنم، چیز متفاوتی را حس می کنم. با نگاهی بـه فهرست مواد تشکیل دهنده، شاید جای تعجب نباشد، زیرا رایحه هایي از هر یک از خانواده هاي‌ عطر وجوددارد. این عمدتا مرکبات اسـت اما همچنین دارای نت آبی اسـت کـه باعث می شود احساس سبکی و بی خیالی داشته باشید. با این حال، تندی و گرمای لطیفی نیز دارد.

 

15. جو عاشق انبه تایلندی است

بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه برای فصل پاییز

رایحه کلیدی: انبه، آهک، فلفل سیاه، برگ نعناع

 

بـه من گوش کن. انبه ممکن اسـت بـه عنوان یک رایحه تابستانی باشد، اما وقتی با لیموترش، فلفل سیاه و نعناع همراه شود، کمی خوش خلق‌تر و بزرگتر میشود. اگر عطری میوه اي با پیچ و تاب پاییزی می خواهید، این یقیناً برای شـما تعریف و تمجید خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید: بهترین عطر و ادکلن های پاییزی + تصاویر

 

در پایان

همه ی ي ما باید یک عطر خاص با توجه بـه سلیقه و شخصیتمان برای خودمان داشته باشیم کـه با ان رایحه دوستانمان بـه یاد ما بیافتند. امیدوارم توانسته باشیم شـما را در انتخاب بهترین عطر پاییزتان راهنمایی کرده باشیم.

جدیدترین مطالب سایت