پس از اپیلاسیون آیا میتوان از موچین استفاده کرد ؟

مجموعه : آرایش صورت
پس از اپیلاسیون آیا میتوان از موچین استفاده کرد ؟

ضرر اپیلاسیون بعد از موچین 

 

گفته شده هست که پس از اپیلاسیون به هیج عنوان موچین بهرهگیری نشود دراین رابطه بیشتر صحبت می‌کنیم . 

 

اپیلاسیون با وسایل یک بار مصرف. شاید شما هم با خواندن چنین پیامکی که روی موبایل تلفن همراهتان آمده هست حسابی تعجب کنید و پیش خود بگویید مگر اپیلاسیون با وسایل چند بار مصرف هم امکانپذیر هست؟!

 

 

پس از اپیلاسیون آیا می‌توان از موچین بهرهگیری کرد ؟ این سوال در ذهن ما هم شکل گرفت ودر جواب باید گفت، بله در مراکز غیرمعتبر که هدف‌شان به‌دست آوردن حداکثر سود هست، چنین کاری امکان دارد. مفید شاید پیش خودتان بگویید من که چنین جایی نمیروم، پس اپیلاسیون با موم مشکلی را برایم به‌ وجود نمی‌آورد.

 

اگر چنین تصوری دارید کافی هست این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید شاید گول ظاهر را خورده‌اید و مریضی‌ها و مشکلاتی شما را تهدید می کنند که پزشک احسانی ـ متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم دکتری تهران، درمورد آن سخن گفته هست.

 

اپیلاسیون برای بار اول

اگر شما برای نخستین بار می خواهید به یک سالن اپیلاسیون بروید و مو هاي بدن یا صورت خودرا با موم بکنید، باید پیش از هر چیز بدانید، فردی که اینکار را انجام می دهد، نباید از پارچه‌اي که قبلا برای دیگران بهرهگیری شده برای شما هم بهرهگیری کند.

 

تعداد زیادی از سالن‌ها از پارچه‌هاي یک‌بار مصرف برای انجام اپیلاسیون با موم بهرهگیری میکنند، ولی دراین میان سالن‌هایي هم دیده میشود که از پارچه‌هاي چندبار مصرف بهرهگیری می کنند و با گفتن این چالش که پارچه‌ها شسته، ضدعفونی، و با اتو خشک شده‌اند کارشان را توجیه می کنند، در حالی‌که انجام چنین کاری از نظر بهداشتی دقیقا غلط بوده و رد شده هست.

 

مجوز معتبر گواهی سلامت برای فردی که کار اپیلاسیون انجام می دهد

گذشته از اینکه بخواهید اپیلاسیون انجام بدهید باید از سلامت فردی که می خواهد اپیلاسیون را برای شما انجام دهد مطمئن شوید. سالن‌هاي معتبر مجوز بهداشت دارند و بنگاه بهداشت برای هر یک از کارکنان گواهی سلامت صادر می کند که این گواهی باید هر چند وقت یک‌بار تمدید شود.

 

زمانی که از این چالش مطمئن شدید به دست‌هاي شخصی که می خواهد اپیلاسیون انجام دهد دقت کنید که روی آن زگیل، مشکل پوستی یا زخم عمیق وجود نداشته باشد، چرا که این موارد سلامت شما رابه خطر خواهد انداخت.

 

پوست‌تان در دوران اپیلاسیون نسوزد

یکی از مشکلاتی که در بعضی سالن‌هاي اپیلاسیون اتفاق می‌افتد این هست که شخصی که اپیلاسیون را انجام ‌میدهد بیش از اندازه موم را داغ می کند و تا سرد شدن آن در حد قابل تحمل برای فرد صبر نمی کند، نتیجه اینکه پوست فرد می‌سوزد.

 

گذشته از اینکه این بلا سر شما هم بیاید از شخصی که اپیلاسیون را انجام میدهد بخواهید حرارت موم را بررسی کند و بعد اپیلاسیون را انجام بدهد که بدن‌تان را نسوزاند.

 

ظرف یک بار مصرف موم

برای اینکه موم به بدن شما زده شود فرد باید از یک کاردک کمک بگیرد. دقت کنید کاردک از نوع چوبی «مانند چوب بستنی» یا پلاستیکی یک‌بار مصرف باشد و به تصور اینکه حرارت عامل مریضی‌زا را از بین خواهد برد این مورد را دست‌کم نگیرید. ظرفی هم که موم در آن ریخته میشود باید یک بار مصرف باشد.

 

تو مو می بیني و من موچین مو!

بعضی افرادی که اپیلاسیون انجام میدهند برای رضایت مشتری از کارشان موهایی که با موم کنده نشده رابا موچین میکنند، دقت داشته باشید، موچین حتما استریل شده باشد و از شخصی که اپیلاسیون انجام می دهد بخواهید که موچین را جلوی چشم خودتان با الکل و پنبه بخوبی تمیز کند. 

 

مریضی‌هاي اپیلاسیونی

خانم‌ها اپیلاسیون را در مراکزی که مجوز بهداشت دارند انجام دهند، در صورتیکه وسایل اپیلاسیون مشترک باشد میتواند باعث انتقال مریضی‌هاي میکروبی مانند زرده زخم و مریضی‌هاي قارچی و ویروسی شود.

 

خیلی از افرادی که به ما مراجعه می کنند و گریبانگیر زگیل مسطح شده‌اند، از مراکز اپیلاسیون این مریضی را گرفته‌اند و دلیلش هم عدم رعایت بهداشت بوده هست. این نوع زگیل درحدود چهار تا پنج ماه بصورت نهفته خواهد بود.

 

 

زگیل مقدور هست خود بخود مفید شود، ولی افراد باید برای درمان مراجعه کنند چرا که زگیل مقدور هست به نقاط دیگر پوست بدن هم سرایت کند. درمان زگیل سخت و طولانی مدت خواهد بود، چرا که ایمنی بدن در مقابل این مریضی پایین هست.

 

درمان افراد بین دو تا هفت جلسه طول خواهد کشید و فرد برای هر جلسه باید هزینه‌اي درحدود 60 تا 70 هزار تومان پرداخت کند.

 

یکیدیگر از مشکلاتی که افراد در اپیلاسیون مقدور هست به آن گریبانگیر شوند عفونت تبخال هست. بعضی افراد تصور می کنند اپیلاسیون می تواند باعث تحریک غدد لنفاوی یا سرطان پوست شود در حالیکه چنین تصوری نادرست هست.

 

الکل، پنبه و روتختی

طبق معمول اپیلاسیون با موم روی تخت‌هایي انجام می شود که با یک روتختی پلاستیکی پوشیده شده هست، درست شبیه تخت‌هایي که در مراکز تزریقات موجود هست. قیمت روکش پلاستیکی نسبتا گران هست و عوض کردن آن برای هربار اپیلاسیون صرفه اقتصادی ندارد و هیچ جایی چنین کاری را انجام نخواهد داد.

 

برای این که مریضی بویژه مریضی‌هاي پوستی از فردی‌به‌فرد دیگر منتقل نشود، مسئول اپیلاسیون روی تخت یک روکش پارچه‌اي یک بار مصرف می‌اندازد. انجام چنین کاری تا حدودی می تواند از شما در برابر مریضی پشتیبانی کند، ولی برای آن تضمین صددرصدی وجود ندارد چرا که این روکش آن‌قدر نازک هست که بودو نبودش عمده تفاوتی نمیکند و بدن شما باز با آن روکش پلاستیکی در ارتباط خواهد بود.

 

برای حل این چالش باید از شخصی که برایتان اپیلاسیون انجام می دهد بخواهید روی تخت رابا پنبه و الکل بخوبی تمیز کند و بعد از اینکه تخت خشک شد روی آن روکش پارچه‌اي یک بار مصرف را بیندازد. 

 

دمپایی و حوله یادت نره!

بعد از اپیلاسیون با موم داغ باید در حمام سالن اپیلاسیون خودتان را بشویید و برای این‌کار هم وادار هستید دمپایی بپا کنید پس حتما دمپایی با خودتان ببرید، چرا که سالن اپیلاسیون مانند استخر حوضچه کلر ندارد و دمپایی خیس که هزار و یک نفر آن رابه پا می کنند، می تواند عامل انتقال مریضی‌هایي مانند قارچ و زگیل باشد.

 

بردن حوله شخصی یکیدیگر از مواردی هست که باید به آن دقت داشته باشید بعضی سالن‌ها بشما توصیه میکنند از حوله انها بهرهگیری کنید و ادعا می کنند حوله را ضدعفونی کرده‌اند، تحت هیچ شرایطی گول این حرف‌ها را نخورید چرا که این حوله می تواند باعث انتقال مریضی‌هاي پوستی شود.

 

جدیدترین مطالب سایت