اندازه مو برای لیزر باید چقدر باشد؟

مجموعه : سلامت مو
اندازه مو برای لیزر باید چقدر باشد؟

حذف موهای زائد با استفاده از روشی چون لیزر یک روش درمانی مناسب برای از بین بردن دائمی این موها از روی پوست است. استفاده از لیزر سبب شفافیت و لطافت دوباره پوست خواهد شد و به همین دلیل یکی از بهترین روش های حذف موهای زائد است. نتیجه رضایت بخش و عالی لیزر سبب شده بسیاری از مردم این روش را به روش هایی همچون تیغ زدن، اپیلاسیون، اصلاح کردن و … ترجیح دهند.

 

دغدغه ی اندازه مو برای لیزر همواره برای کسانی که از تکنولوژی لیزر استفاده می‌کنند، وجود داشته و ذهن بسیاری از بیماران را درگیر کرده است.

 

تکنولوژی لیزر با هدف از بین بردن کامل موهای زائد و رنگدانه های حاصل از آن که در ریشه مو و در قسمت عمقی پوست ساخته شده است، بنابراین از بین بردن کامل موهای زائد و کندن ان ها از قسمت ریشه در میان جلسات لیزر به وسیله اپیلاسیون یا بند انداختن اصلا جایز نیست.

 

استفاده از روش هایی همچون اپیلاسیون یا بند انداختن موهای زائد در بین جلسات لیزر ریشه مو و رنگدانه های حاصل از آن را به طور کامل از بین می برد و از جوانه زدن دوباره موها برای مدت زمانی طولانی جلوگیری می کند، در نتیجه عملکرد لیزر را کاملا مختل خواهد کرد.

 

اگر تعداد رنگدانه های موجود در پوست هنگام انجام لیزر بیش از مقدار مجاز باشد لیزر نمی تواند رنگدانه های حاصل از مو و هدف را به طور کامل از بین ببرد و در نتیجه سطح پوست پس از لیزر دچار سوختگی یا تورم شدید خواهد شد. پیشنهاد ما به شما این است که حتما قبل از جلسه لیزر موهای ناحیه مورد نظر را شیو کنید. شیو کردن موها یک تا دو ساعت قبل از جلسه لیزر باعث از بین رفتن کامل آن ها از سطح پوست و ماندگاری رنگدانه ها و ریشه مو در عمق پوست خواهد شد.

 

چه زمانی می توان از لیزر موهای زائد استفاده کرد؟

اگر موهای زائد صورت یا بدن شما باعث آزرده خاطر شدن و پایین آمدن اعتماد به نفستان می شود، پیشنهاد می کنیم از لیزر موهای زائد استفاده کنید. رویش موهای زائد در برخی نقاط امکان پوشیدن لباس های مورد علاقه تان را از شما میگیرد و قطعا برای بسیاری از شما آزاردهنده است. همچنین حذف موهای زائد تیره با استفاده از لیزر برای افرادی که دارای پوست روشن هستند، نتیجه فوق العاده خواهد داشت.

 

اندازه مو برای لیزر

اندازه مو برای لیزر باید چقدر باشد؟

نکاتی در رابطه با لیزر موهای زائد باید بدانید

همانطور که گفته شد لیزر موها یک روش بسیار عالی و غیرمخرب برای حذف موهای زائد در خانم ها و آقایان می باشد. اما اگر قصد انجام لیزر را دارید حتماً باید به نکاتی توجه داشته باشید.

 

۱- از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر برای تمامی قسمتهای بدن از جمله بیکینی، صورت، دست ها، پاها و … امکان پذیر است و در تمامی موارد فرقی میان خانم‌ها و آقایان نیست.

 

۲- قبل از انجام لیزر حتما از کیفیت مناسب دستگاه لیزر و خدمات ارائه شده در کلینیک های زیبایی به مشتریان مطلع شوید.

 

۳- قبل از انجام لیزر از استرلیزه بودن و تمیزی دستگاه ها و محیط کلینیک اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از دستگاه های لیزر آلوده و مالشی در کلینیک های آلوده سبب بروز بیماری های مختلفی خواهد شد.

 

۴- حتماً حین استفاده از لیزر از عینک های محافظ چشم استفاده کنید.

 

۵- حتما از حرفه ای بودن و باتجربه بودن پرسنل کلینیک زیبایی و درمانی مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

 

۶- حتما دو یا سه ساعت قبل از انجام لیزر موهای زائد ناحیه مورد نظر را شیو کنید.

 

۷- حتما تا یک ماه قبل از انجام لیزر از سولاریوم و برنزه کردن پوست خود با آفتاب پرهیز کنید.

 

۸- تا یک ماه قبل از لیزر از روش های اپیلاسیون، وکس، بند، موچین و … برای از بین بردن موهای زائد استفاده نکنید.

 

۹- در فاصله بین جلسات لیزر از مصرف پمادها و داروهای پوستی بپرهیزید.

 

۱۰- بهتر است بدانید که انجام لیزر در صورت وجود هرگونه ضایعه پوستی نظیر جوش های چرکی، زگیل، اگزما، کهیر و جوش فعال و … ممکن نیست.

 

۱۱- اگر از ژل یا بوتاکس به ناحیه مورد نظر تزریق کرده اید، حتما به پرسنل اطلاع دهید.

 

۱۲- در صورت داشتن هرگونه بیماری زمینه ای از قبیل بیماری های هورمونی، ام اس، تیرویید، تبخال، دیابت نوع ۱ و ۲، بیماری های قلبی و … حتما با پزشک مشورت کنید و به اپراتور اطلاع دهید.

 

۱۳- لیزر اطراف چشم ها ممنوع است.

 

به یاد داشته باشید که توجه به نکات گفته شده برای دستیابی به نتیجه دلخواه ضروری است.

اندازه مو برای لیزر باید چقدر باشد؟

شات لیزر چیست؟

به تعداد پالس هایی که برای هر قسمت از بدن جهت لیزر زده می شود را شات لیزر می گویند. که این عدد برای هر قسمت مشخص است به طور مثال برای پاها بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ شات نیاز است. یا برای صورت ۷۰-۹۰ شات نیاز است.

 

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

اگر از لیزر برای حذف موهای زائد نواحی مورد نظر خود استفاده کرده اید، لازم است حتماً مراقبت هایی را انجام دهید. مراقبت هایی تحت عنوان مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد شامل موارد زیر می باشند.

 

۱- تا ۲۴ ساعت پس از انجام لیزر از رفتن به حمام خودداری کنید.

 

۲- بعد از انجام لیزر از کرم ها و پمادهای رفع سوختگی و التهاب، برای مدت سه بار در روز استفاده کنید.

 

۳- برای رفع خارش حاصل از لیزر موهای زائد از قرص هایی همچون سیتریزین به صورت روزانه استفاده کنید و اگر التهابات بعد از گذشت چند روز از بین نرفت، حتما آن را به کلینیک گزارش دهید.

 

۴- پس از لیزر موهای زائد به صورت مستمر از کرم های ضد آفتاب جهت جلوگیری از ایجاد لک یا سوختگی استفاده کنید.

 

۵- اگر بعد از لیزر موهای زائد رنگدانه های تیره روی پوست خود مشاهده کردید، بهتر است بدانید که این رنگدانه ها می ریزند و جای هیچ گونه نگرانی نیست. لازم به ذکر است که میزان ریزش موها در افراد مختلف، متفاوت است و به رنگ پوست، نوع موها و ناحیه مورد نظر بستگی دارد.

 

۶- بعد از لیزر موهای زائد از تماس هر گونه لوازم آرایشی در ناحیه مورد نظر جلوگیری کنید تا پوست دچار تحریک، سوزش یا خارش نشود.

 

۷- تا ۴۸ ساعت پس از انجام لیزر از قرار گرفتن در محیط های گرم ای همچون سونا خودداری کنید و ورزش های سنگین را کنار بگذارید.

اندازه مو برای لیزر باید چقدر باشد؟

آیا لیزر موها را برای همیشه از بین میبرد؟

تکنولوژی لیزر برای از بین بردن دائمی موهای زائد طراحی شده است و با اثر بر روی ریشه مو و فولیکول های آن، رویش مجدد آنها را به تعویق انداخته و یا مختل میکند. دستگاه لیزر با سوزاندن کامل پیاز های مو و همچنین فولیکول های موجود در عمق پوست باعث سست شدن و کرکی شدن موها خواهد شد و در صورت ادامه دادن روند درمان باعث حذف ۸۰ تا ۹۰ درصد موها به صورت دائمی خواهد بود.

 

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد روشی مدرن و کارآمد بوده و نتایج سودمندی برای بسیاری از افراد داشته است. در این میان مشکلاتی همچون بیماری های هورمونی ممکن است مجدد موجب رویش موها گردد.

جدیدترین مطالب سایت