ایده های کاربردی برای رفع جوش بعد از اپیلاسیون

مجموعه : سلامت پوست
ایده های کاربردی برای رفع جوش بعد از اپیلاسیون

بعد از اپیلاسیون با این روش ها دیگر جوش نمیزنید 

 

می خواهیم روشهای تست شده بعد از اپیلاسیون که دیگر صورتمان جوش نزند پس در ادامه می توانید با ایده هاي کاربردی برای رفع جوش بعد از اپیلاسیون تالاب را دنبال نمایید .

 

ایده هاي کاربردی برای رفع جوش بعد از اپیلاسیون , تعداد زیادی از خانم‌ها چند ساعت بعد از اپیلاسیون گریبانگیر سوزش و خارش در محل اپیلاسیون میشوند و چند روزبعد هم سروکله جوش‌هایي چرکی روی پوستشان پیدا میشود. بنابر این طبیعی هست که این سوال، سوال خیلی از خانم‌ها باشد: «چگونه می توانیم از شر جوش‌هاي بعد از اپیلاسیون خلاص شویم؟»

 

در زنانی که استعداد ذاتی برای ابتلا به جوش یا آکنه دارند یا از گذشته جوش‌هاي مختصری داشته‌اند، بدنبال اپیلاسیون، جوش‌هاي صورت تشدید میشود.

 

علتش این هست که به دنبال اپیلاسیون، پوست ملتهب و متورم میشود ودر اثر این تورم، منافذ پوست مسدود و جوش ایجاد میشود. بنابر این باید عمل اپیلاسیون به آرامی و با حلم انجام شود تا بعد ازآن، التهاب کمتری به وجود آید.

 

همینطور فردی که اینکار را انجام میدهد باید از مهارت کافی برخوردار باشد. گاهی با مشورت پزشکان، می توان بعد از اپیلاسیون از داروهایی که التهاب پوست را کاهش میدهند، بهرهگیری کرد. ضمن این که کمپرس سرد نیز توانا هست التهاب پوست را کاهش دهد.

 

مضمون مهم این هست که خانم‌هایي که پیش از اپیلاسیون نیز چنین جوش‌هایي دارند، باید بطور مرتب از داروهای ضدجوش بهرهگیری کنند تا بعد از اپیلاسیون، مشکل‌ شان تشدید نشود. از میان روش‌هاي اپیلاسیون، اپیلیدی برقی برای این گروه از خانم‌ها بدترین هست و بیشتر از بقیه روش‌ها احتمال ایجاد جوش دارد.

 

پیشنهاد‌هاي ضدجوش

اگرچه گاهی باوجود همه ی اقدام‌هاي پیشگیر‌انه بازهم گریبانگیر این مشکل میشوید. دراین صورت باید به دکتر مراجعه کنید تا راهکارهای درمانی مناسب‌تری بشما ارایه کند. اما به‌طور متداول می توان گفت که جز در پوست‌هاي بسیار حساس که بیش از حد جوش میزنند، در بقیه موارد می توان با رعایت پیشنهاد‌هاي زیر مانع بروز جوش‌هاي بعد از اپیلاسیون شد:

 

1 – گذشته از اپیلاسیون، پوست خودرا با ضدعفونی‌کننده‌ها تمیز کنید.

 

2 – بعد از اپیلاسیون، از کمپرس سرد با یخ بهرهگیری کنید. یخ، خون‌هاي به سطح پوست آمده راکه باعث گرمی پوست میشوند، از سطح پوست دور و آنرا خنک میکند ودر نتیجه قرمزی پوست کم می شود.

 

3 – به محلی که اپیلاسیون شده، دست نزنید و تا 2 ساعت از کِرِم‌هاي آرایشی یا مواد معطر بهرهگیری نکنید چون منافذ پوست باز میباشند و سریعا میکروب، ربایش می کنند یا با مواد آرایشی مسدود می شوند.

 

4 – بعد از 8 ساعت، از مواد مورد بهرهگیری در پیلینگ پوست بهرهگیری کنید تا یک لایه از پوست‌هاي مرده را از پوست‌تان بردارند. این همان قشری هست که در مقابل رویش مو مقاومت می کند و تبدیل به جوش میشود. اینکار را هر باری که حمام میکنید انجام دهید.

 

5 – اگر با رعایت همه ی پیشنهاد‌هاي بالا باز جوش زدید، بد نیست به لیزر فکر کنید. لیزر و الکترولیز از روش‌هایي میباشند که برای اپیلاسون دایم بهرهگیری می شوند و کارساز هم میباشند. اگرچه لیزر از الکترولیز بهتر هست و شما را برای همه ی وقت از شر مو هاي اضافی و اپیلاسیون آن ها راحت می کند.

 

اگرچه برای انجام لیزر یا اپیلاسیون حتما باید با متخصص پوست مشورت کنید؛ چون این ۲ روش بسیار حساس‌اند و حتما باید زیر نظر متخصص انجام شوند تا عوارض‌شان به دست کم برسد.

 

جدیدترین مطالب سایت