ترمیم ناخن قبل از قرار ملاقات + محافظت از ناخن

مجموعه : ناخن و زیبایی
ترمیم ناخن قبل از قرار ملاقات + محافظت از ناخن

ترمیم ناخن : ناخن ها هنگامیـکه در شرایط ایده آلی باشند بسیار جـذاب میباشند. همچنین ناخن ها منعکس کننده عادات شخصی فـرد هستند: خوب یا بد. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز نکاتی برای سلامتی ناخن هایتان در هنگام کاشت ناخن منتشر کرده ایم.

 

نکاتی برای محافظت از ناخن هایتان

یک اسکرول گذرا در رسانه‌های‌ اجتماعی بـه شـما اینفلوئنسرها را نشان میدهد که با آخرین روند جواهرات آراسته شده‌اند، ظاهر «آرایش دخترانه تمیز» را نشان میدهند و هاله خیره‌کننده‌شان رابا یک مانیکور عالی بـه اتمام می رسانند.

 

اگر چه استفاده از تمام این عناصر مختلف از روندهای رایج امروزی کار سهولت نیست، یکی از واقعی‌ترین عادت‌های‌ مراقبت از خود که می توان بـه فهرست کارهای خود اضافه کرد، انجام مانیکور اسـت. یک 45 دقیقه سریع در سالن طبق معمولً برای تعداد زیادی از ما کار می کند، ودر این مدت، دستان ما از یک پسر 12 ساله بـه چنگال های‌ بلند هزاره حرفه اي که هستیم تبدیل می شود.

 

بـه نظر می رسد هرکسی ترجیحات مانیکور خودرا دارد. برخی لاک ناخن کلاسیک را انتخاب می کنند، اگر چه چنین گزینه اي در عرض چند روز از بین می‌رود – بـه خصوص برای کسانی که بـه طور مرتب از دستان خود استفاده می کنند. برخی دیگر با استفاده از ناخن های‌ طبیعی خود برای شکل و طول، ظاهر ناخن ژلی را انتخاب می کنند.

 

با این حال، دیگران مانیکور را فرصتی می دانند تا نگاه خودرا کمی فراتر ببرند و اکستنشن ناخن را انتخاب کنند تا تجربه سالن خود و هفته‌های‌ آینده را ارتقا دهند. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های‌ اکستنشن ناخن، ناخن اکریلیک اسـت، تکنیکی که ده‌ها سال اسـت که وجود داشته و طبق معمولً مقرون بـه صرفه‌تر اسـت.

 

مانند هر درمان یا تجربه زیبایی، گرفتن ناخن اکریلیک مزایا و معایبی دارد. بنابر این، قبل از این که یک ساعت از وقت خود و مقداری تغییر را اختصاص دهید، در این جا همه ی چیزهایی اسـت که باید قبل از قرار ملاقات بعدی اکریلیک خود بدانید را بررسی کنید.

 

بیشتر بخوانید: مدل طراحی ناخن زیبا 1402 ؛ بهترین مدل طراحی ناخن

 

1. اول از همه، ناخن های اکریلیک را در خانه نزنید

ترمیم ناخن قبل از قرار ملاقات + محافظت از ناخن

اگر تا بـه حال متوجه شده اید که در Target سرگردان هستید ودر بخش زیبایی اتفاق افتاده اسـت، احتمالا کیت ها و لوازم ناخن اکریلیک خانگی را دیده اید. با توجه بـه این که اکریلیک ها مدتی دوام می آورند، این محصولات خانگی می توانند جذابتر از ناخن های‌ فشرده یا لاک ناخن بـه نظر برسند.

 

در حالیکه می توانید دست بـه کار شوید و مانیکور اکریلیک را در خانه خود انتخاب کنید، باید تجدید نظر کنید. ناخن های‌ اکریلیک حاوی مواد شیمیایی خاصی هستند و بـه یک دست ثابت و همچنین توانایی استفاده از ماده ژله مانند روی ناخن نیاز دارند. بـه تلاش برای انجام همه ی این کارها با استفاده از دست غیر غالب خود فکر کنید!

 

با توجه بـه مشکلات زیاد و ناتوانی در برداشتن ناخن های‌ اکریلیک بدون آسیب رساندن بـه بستر ناخن، باید اینکار را بـه متخصصان بسپارید.

 

اگر مصمم هستید که مانیکور اکریلیک خودرا در خانه انجام دهید، باید نکات و ترفندهایی را بدانید. یکی از مهم‌ترین عناصر زمان اسـت. در حالی‌که یک متخصص ناخن می تواند یک ست اکریلیک را در مدت کوتاهی انجام دهد، شـما باید حداقل یک ساعت بـه خودتان فرصت دهید تا خودتان اینکار را انجام دهید.

 

در مرحله بعد، شـما بـه یک “کیت همه ی جانبه” نیاز دارید و میخواهید مطمئن شوید که حاوی نکات پستی متیل متاکریلات نیست – این نکات “سخت، انعطاف ناپذیر هستند و ممکن اسـت باعث واکنش نامطلوب شوند.” هنگامیکه کیت خودرا انتخاب کردید، حتما دستورالعمل ها را دنبال نمایید – اما اگر می‌خواهید یک مجموعه اکریلیک عالی بـه نظر برسد و نیمی از زمان را صرف کنید، آنرا بـه متخصصان بسپارید.

 

2. اکریلیک می تواند به جلوگیری از عادات بد ناخن کمک کند

ترمیم ناخن قبل از قرار ملاقات + محافظت از ناخن

شـما انتخاب کرده اید که بـه یک سالن ناخن بروید. این گزینه نه تنها ناخن های‌ شـما را بلند و آراسته بـه طرح ها می کند، بلکه داشتن چنین طول و دوام جدی در نوک انگشتان شـما ممکن اسـت مانع از جویدن ناخن هایتان شود. جویدن ناخن یک عادت بد اسـت که تعداد زیادی از ما آنرا داریم و گاهی اوقات شکستن آن تقریبا غیرممکن اسـت.

 

ناخن جویدن می تواند نشانه اي از اضطراب یا استرس درمان نشده باشد – بـه طور عجیبی، جویدن ناخن یا پوست اطراف کوتیکول می تواند یک منبع تسکین باشد. با این حال، چنین عادتی می تواند منجر بـه ایجاد پوستی شدیداً خام، ناخن‌های‌ فوق‌العاده کوتاه شود که می تواند دردناک ودر برخی موارد خون ریزی ایجاد کند.

 

این یک نوع رفتار تکراری متمرکز بر بدن اسـت. “محدوده اي از ناخن جویدن وجوددارد. می تواند از یک رفتار گاه بـه گاه تا یک رفتار خودزنی را شامل شود.” با این حال، برای دیگران جویدن ناخن ها می تواند نشان دهنده مکیدن انگشت شست انها در دوران کودکی باشد.

 

بعضی از زنان برای نتایج تسکین دهنده مشابه با مو های خود بازی می کنند. ودر حالی‌که جویدن ناخن بدترین عادت در جهان نیست، شکستن آن ممکن اسـت دشوار باشد و منجر بـه نتایج ناخوشایندی شود. در همین حال، اکریلیک ها با توجه بـه ضخامت و استحکام خود می توانند بـه ترک چنین عادتی کمک کنند. بـه علاوه، احتمالاً نمیخواهید مانیکور را که خیلی خوب بـه نظر می رسد، خراب کنید! 

 

3. اگر ناخن‌های ضعیفی دارید، آکریلیک مزایا و معایبی دارد

ترمیم ناخن قبل از قرار ملاقات + محافظت از ناخن

عده اي از شـما در بيرون از کشور دارای ناخن های‌ شگفت انگیزی هستید. کسانی که دراین اردوگاه نیستند تمایل دارند از یک الگو پیروی کنند. ناخن های‌ ما شروع بـه رشد می کنند. طول آن ها حدود یک میلی متر اسـت و سپس یکی یکی می ترکند. این پیچ و تاب بیمار کیهان اسـت، اما اکریلیک راه حلی برای این افراد اسـت.

 

ناخن های‌ اکریلیک بـه دلیل دوام و طول خود شناخته می شوند. با انجام اکریلیک، آنهایی که بـه طور ذاتی ناخن‌های‌ شکننده دارند، می توانند چنگال‌های‌ بلندی را که بـه شدت میخواهند، تجربه کنند ودر عین حال بـه دوامی که اغلب بـه آن مشهور هستند تکیه کنند. بـه نظر می رسد برد-برد، درست اسـت؟

 

اگر چه انجام ناخن های‌ اکریلیک نباید بـه بستر ناخن طبیعی شـما آسیب برساند، اما احتمال آسیب بسیار زیاد اسـت. هم فرآیند برداشتن ناخن اکریلیک و هم «کاربرد ضعیف» می تواند بـه طور «جدی» بر کیفیت ناخن‌های‌ طبیعی شـما تأثیر بگذارد، که برای کسانی که ناخن‌های‌ ضعیفی دارند بد اسـت.

 

وقتی یک ست اکریلیک می توانید ناخن ‌هایتان را بشکند یا بـه معنای واقعی کلمه بـه سراغ چه کسی بروید. اگر فنی بداند که چه کار میکنند و ماده را بـه درستی استفاده کند و سپس برای برداشتن اکریلیک‌هایتان بـه عقب برگردید، بستر ناخن‌های‌ شـما باید نسبتاً سالم از طرف دیگر خارج شود.

 

با این حال، حتی بهترین فرآیند استفاده می تواند ناخن های‌ ضعیف را خسته کند. از اکریلیک‌ها فاصله بگیرید، حتی اگر «بـه‌طور کامل از ناخن‌ها مراقبت کرده اید».

 

4. اگر یکی از اکریلیک های شما شکسته شود، احتمالاً می توانید آن را تعمیر کنید

ترمیم ناخن قبل از قرار ملاقات + محافظت از ناخن

در این جا یک حرفه اي واقعی در مورد تهیه ست اکریلیک وجوددارد – اگر یکی از ناخن های‌ شـما شکست، می توانید آنرا تعمیر کنید. مزیت اینکار این اسـت که ثابت کردن ناخن اکریلیک احتمالاً فقط چند تومان برای شـما هزینه خواهد داشت – در برخی موارد، فناوری ناخن حتی ممکن اسـت اینکار را بـه صورت رایگان انجام دهد.

 

اگر اکریلیک شـما از بالا شکسته شود، تنها کاری که باید انجام دهید این اسـت که آنرا بـه شکل جدیدی تبدیل کنید. ممکن اسـت کمی طول بکشید، اما بهتر از هیچ اسـت. اگر ناخن اکریلیک شـما در حال بلند شدن اسـت – یعنی پایه ناخن شروع بـه بلند شدن کرده اسـت – روند درمان کمی بیشتر درگیر اسـت.

 

شـما بـه چسب ناخن نیاز دارید و مقداری الکل مالشی. در مرحله اول، باید تمام انگشت خودرا در الکل مالشی فرو کنید تا از شر روغن های‌ طبیعی روی ناخن و احتمالاً بین اکریلیک بلند شده و بستر ناخن خلاص شوید. هنگامیکه ناخن شـما در هوا خشک شد، از چسب ناخن استفاده کنید، نقطه اي ازآن را بین اکریلیک و ناخن خود بکشید و فشار دهید. 

 

5. اگر ناخن شما آسیب دید، فورا اکریلیک خود را بردارید

ترمیم ناخن قبل از قرار ملاقات + محافظت از ناخن

وقتی ناخن اکریلیک را می شکنید، بـه نظر می رسد که هیچ چیز بدتر از این وجود ندارد. می تواند نازک تر بـه نظر برسد، بسیار کوتاه تر از سایر ناخن های‌ شـما، ودر مقایسه با همتایان لاکی خود خسته کننده بـه نظر برسد. اما همانگونه که مشخص اسـت، چیزی بسیار بدتر از ناخن شکسته در مورد اکریلیک وجوددارد، و مهم اسـت که علائم آنرا بدانید اگر اتفاق جدی در طول مانیکور شـما رخ داده اسـت.

 

آسیب جدی بـه ناخن اکریلیک شـما – فکر کنید گیرکردن انگشت خود در، برخورد تصادفی با آن بسیار بد و غیره – می تواند بسیار بیشتر از انچه فکر می‌کنید باعث آسیب شود. اگر بعد از چنین حادثه‌اي درد از ناخن شـما بیرون می آید، بهتر اسـت آکریلیک خودرا بردارید، زیرا ناخن طبیعی شـما ممکن اسـت شکافته شده یا بـه شدت کبود شده باشد. خاموش کردن اکریلیک بـه شـما این امکان را می دهد که ببینید چه خبر اسـت.

 

با این حال، آسیب بـه ناخن‌های‌ اکریلیک شـما – ودر عین حال ناخن‌های‌ طبیعی – میتواند ناشی از فناوری ناخن باشد. قارچ‌ها، باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها میتوانند از ابزارهای اکریلیک بـه ناخن‌های‌ شـما منتقل شوند، اگر بـه طور کامل استریل نشده باشند، که میتواند منجر بـه عفونت‌های‌ قارچی یا از بین رفتن کامل ناخن شود. اگر ست اکریلیک را انجام دادید اما متوجه قرمزی، درد در لمس یا موادی در داخل و اطراف ناخن شدید، ناخن اکریلیک خودرا فوراً بردارید.

 

6. متخصصان ناخن اغلب می توانند اکریلیک را به راحتی اعمال کنند

ترمیم ناخن قبل از قرار ملاقات + محافظت از ناخن

یکی از نکات مثبت انجام اکریلیک بـه لطف تاریخچه این تکنیک اسـت. گزینه‌های‌ دیگر ناخن – فکر کنید ژل، دیپ، ژل ایکس و غیره – در صحنه جدیدتر هستند و سابقه و تجربه چندین دهه‌اي که اغلب با اکریلیک‌ها ارائه میشود را ندارند. همان طور که مشخص اسـت، مدل ناخن بـه طور تصادفی درسال 1954 کشف شد.

 

دندان پزشک فردریک اسلک در مطب کار می‌کرد که یکی از ناخن هایش شکست. او با استفاده از اکریلیک های‌ دندانی، یک میخ از این ماده ساخت، آنرا روی ناحیه شکسته قرار داد و voila – یکی از پرطرفدارترین روش های‌ زیبایی ایجاد شد. اکریلیک‌ها تقریبا در تمام سالن‌های‌ ناخن نفوذ کرده‌اند و هم بـه‌عنوان یک مد و هم بـه عنوان یک بیانیه زیبایی دیده می شوند.

 

پس ماده مورد نظر دقیقا چیست؟ معجون اسلک ترکیبی از پودر مایع و اکریلیک اسـت که سپس قبل از سفت شدن روی بستر ناخن – یا در بسیاری موارد، روی اکستنشن ناخن – اعمال می شود. پس از سفت شدن، می توان ناخن را بـه شکل دلخواه سوهان کرد و روی آن لاک انتخابی را پوشاند و آنرا در اختیار داشت.

 

با توجه بـه این که ناخن های‌ اکریلیک از اواسط دهه 1950 وجود داشته اند و با گذشت زمان محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند – بـه تمام آن مادران دهه 1960 فکر کنید که ناخن های‌ اکریلیک قرمز روشن داشتند که در آن زمان بسیار مد بودند – متخصصان ناخن طبق معمولً می دانند که دارند چه می کنند. وقتی چنین مانیکوری را تقاضای میکنید.

 

بیشتر بخوانید: نکاتی مهم برای سلامتی ناخن ها

 

7. اکریلیک طبق تعریف بسیار تقلبی به نظر می رسد

ترمیم ناخن قبل از قرار ملاقات + محافظت از ناخن

اکنون که تاریخچه ناخن اکریلیک و این ماده را میدانید، آسان‌تر می توانید سر خودرا بـه دور ضخامت و دوام آن بپیچید. ناخن اکریلیک که در ابتدا برای دندانپزشکی درنظر گرفته شده بود، دارای کیفیت محکم و سختی اسـت که بـه اسانی توسط سایر گزینه های‌ ناخن تکرار نمی‌شود. اما با تمام این مزایا، ناخن‌های‌ اکریلیک در ظاهرشان یک اشکال دارند: ناخن‌های‌ اکریلیک با F بزرگ تقلبی بـه نظر میرسند.

 

در ارجاعات فرهنگ پاپ از دهه 1950؛ ناخن‌های‌ قرمز روشن که تا حد کمال تراشیده شده بودند، بسیار رایج بودند. بـه آن تبلیغات قدیمی کوکاکولا و صحنه هایي از ساحل فکر کنید، جاییکه زنان با مو های فر و ناخن های‌ بی نقص خود عالی بـه نظر می رسیدند. در حالیکه ظاهر بارها و بارها تکرار می شد، اکریلیک ها ظاهری جعلی دارند که کاملاً واضح اسـت.

 

ضخامت، طول و حتی صدایی که هنگام مالیدن انها بـه یک دیگر تولید می شود، فریاد مصنوعی می‌زند – طرفداران دالی پارتون باید بـه گفتگو مشهور او فکر کنند که در آن او آهنگی رابا کوبیدن آرام ناخن های‌ اکریلیک خود بـه هم و آواز خواندن صدای جرنگ در حالیکه ناخن هایش ساخته شده بود، ایجاد کرد.

 

اکریلیک ها بسیار قوی‌تر از ژل هستند که باعث دوام بیشتر آن ها می شود. “اگر بـه دنبال این هستید که ناخن خودرا کمی بلند کنید، آکریلیک میخواهید، اما اگر بـه دنبال ظاهری طبیعی تر هستید، ژل همان چیزی اسـت که می‌خواهید.”

 

8. اکریلیک نیاز به نگهداری ماهانه دارد

ترمیم ناخن قبل از قرار ملاقات + محافظت از ناخن

همه ی ما در 2020 زندگی روزمره خودرا سپری میکردیم، زمانی که همه ی‌گیری کووید-19 بـه شدت جهان را فرا گرفت. ناگهان، زندگی همانگونه که می دانستیم بـه اتمام رسید و عادت‌های‌ منظمی مانند کوتاه کردن مو و قرار ملاقات ناخن‌ها از بین رفت.

 

ماه ها قبل از بازگشایی مشاغل و سالن های‌ زیبایی برای مشتریان بودو پس ازآن، ظرفیت فوق العاده محدود شد. برای تعداد زیادی از ما، درست کردن ناخن‌ها و حفظ مانیکور آخرین چیز در فهرست اولویت‌های‌ ما بود، و اگر چه تعطیلات دوران همه ی‌گیری متوقف شده اسـت، اما این یک درس مهم در مورد مسائل بود.

 

این روش عمیقی بود برای گفتن این که تهیه یک مجموعه اکریلیک نیاز بـه نگه داری جدی دارد. ناخن های‌ اکریلیک می توانند چندین هفته دوام بیاورند، اما ناخن طبیعی شـما بـه رشد خود ادامه می دهد. اگر این مسیر مانیکور را دنبال می‌کنید، باید هردو هفته یک‌بار رفتن بـه سالن ناخن را بـه یک عادت تبدیل کنید.

 

“ناخن های‌ طبیعی شـما بدون توجه بـه مدت زمان ماندگاری اکریلیک شـما رشد می کنند و بعد از دوهفته شاهد رشد در بستر کوتیکول خود خواهید بود.” “مانیکور پولیش بـه ناچار ساییدگی و پارگی بیشتری خواهد داشت – حتی بالای پایه اکریلیک – بنابر این اگر میخواهید اکریلیک های‌ شـما ماندگاری بیشتری داشته باشند، پیشنهاد میکنم مانیکور ژلی را انجام دهید.”

 

9. اکریلیک ها گزینه ای مقرون به صرفه تر از سایرین هستند

ترمیم ناخن قبل از قرار ملاقات + محافظت از ناخن

در حالیکه ناخن های‌ طبیعی مقرون بـه صرفه ترین هستند، تعداد زیادی از آن ها مانیکور را انتخاب می کنند تا ناخن های‌ ما خشن بـه نظر برسد. چیزی در مورد انجام انها وجوددارد که باعث می شود تعداد زیادی از ما احساس کنیم زندگی مشترک خودرا داریم، اما حفظ چنین روال زیبایی هزینه دارد.

 

مانیکور ساده لاک ناخن روی ناخن های‌ طبیعی شـما مقرون بـه صرفه ترین گزینه خواهد بود، اما اگر می‌خواهید طول و دوام داشته باشید، یک ست اکریلیک بهترین گزینه برای شـما خواهد بود. از آنجایی که اکریلیک ها برای مدت طولانی وجود داشته اند، قیمت انها در طول سال‌ها کاهش یافته اسـت. و با توجه بـه این که گرایش‌های‌ ناخن جدید بـه‌طور محکمی وجوددارد، اکریلیک‌ها مانند گذشته مورد توجه قرار نگرفته‌اند و باعث می شود کمتر از مانیکور ژل یا ست دیپ شارژ شود.

 

بزرگ ترین تفاوت بین اکستنشن های‌ ژلی و ناخن های‌ اکریلیک بـه فرآیند شیمیایی و نحوه برداشتن هر نوع مانیکور خلاصه می شود. این می تواند بر برچسب قیمت تأثیر بگذارد، همچنین پرداخت طبیعی تر ست ژل اکستنشن نیز برخلاف اکریلیک، هزینه را افزایش می دهد.

 

10. دوام اکریلیک بیشتر از لاک ناخن است

ترمیم ناخن قبل از قرار ملاقات + محافظت از ناخن

همان طور که از این فهرست گسترده می توانید متوجه شوید، عده اي از مزایا و معایب برای گرفتن اکریلیک وجوددارد. آن ها می توانند شـما را از جویدن ناخن هایتان منع کنند، نسبت بـه سایر گزینه های‌ اکستنشن ناخن مقرون بـه صرفه تر هستند و صدای کلیک مورد تایید دالی پارتون را ایجاد می کنند.

 

بدیهی اسـت که معایب بـه قیمت بالفعل ناخن‌های‌ طبیعی، نگه داری منظم و هزینه انباشته مربوط می شود. اما اگر در انجام یک مانیکور معمولی و حفظ آن ناامید هستید، اکریلیک بهترین راه برای درنظر گرفتن ماندگاری اسـت. در مقایسه با دیپ ست، اکریلیک‌ها کمی بیشتر دوام می‌آورند و همه ی چیز بـه ساختار پودر بستگی دارد. 

 

مواد ژل و اکریلیک از پلیمرهای “صلیبی” تشکیل شده اند، در حالیکه پلیمرهای پودر غوطه ور بـه هیچ عنوان بـه یک دیگر متصل نمیشوند – همه ی این‌ها روی مدت زمان ماندگاری ناخن شـما تأثیر میگذارد.

 

«ژل‌ها و [آکریلیک‌های‌ مایع و پودر] ساختارهای شبکه‌اي می‌سازند که بسیار بادوام‌تر و قوی‌تر هستند». “اکریلیک مایع و پودر اسـت، ژل ژل اسـت. اگر فناوری ناخن شـما نمیتواند دقیقاً بـه شـما بگوید که محصول چه نامی دارد، اگر از یک رمز و راز برچسب بیرون آمده باشد. در قابلمه، یا [آن ها] اصرار دارند که ژل اسـت، حتی اگر پودر اسـت، احتمالاً روی صندلی اشتباهی نشسته اید.

 

11. دوبار بررسی کنید که آیا به مواد اکریلیک ناخن حساسیت دارید یا خیر

ترمیم ناخن قبل از قرار ملاقات + محافظت از ناخن

بعد از این فهرست، ممکن اسـت با خرید اکریلیک فروخته شوید، ممکن اسـت تصمیم خودرا برای مانیکور زیر سوال ببرید – در هر صورت، قبل از رفتن بـه سالن باید مطمئن شوید که بـه مواد مورد استفاده در فرآیند اکریلیک حساسیت ندارید.

 

فقط تماشای فرآیند – حتی اگر کاملاً مطمئن نیستید که چه کاری انجام می شود، چه چیزی در چه چیزی فرو می‌رود – ثابت می کند که مانیکور اکریلیک یک فرآیند شیمیایی اسـت. هدلی کینگ، متخصص پوست و دبورا لیپمن، متخصص ناخن، در مورد وضعیت و این که اگر بـه مواد شیمیایی مورد استفاده آلرژی دارید چه اتفاقی می‌افتد، میدانند که هردو بـه بردی گفته‌اند که تحریک پوست، واکنش‌های‌ آلرژیک، ناخن‌های‌ نازک و کم آبی انگشتان تنها عده اي از این موارد هستند. 

 

ماده شیمیایی که بـه نظر می رسد بیشترین واکنش منفی را داشته اسـت متاکریلات اسـت. درصد محدودی – اما قابل توجه – از مشتریان واکنش آلرژیک بـه این ماده شیمیایی داشته اند که در نتیجه پوست اطراف ناخن ها شعله ور شده اسـت. مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیند اکریلیک نیز می توانند باعث درماتیت تماسی شوند و بریدن کوتیکول می تواند خطر ابتلا بـه درماتیت را افزایش دهد.

 

“کوتیکول ها را کوتاه نکنید.” کوتیکول ها از ناخن و پوست اطراف آن در برابر عفونت محافظت می کنند.

 

12. به ناخن های خود کمی استراحت دهید

 

ترمیم ناخن قبل از قرار ملاقات + محافظت از ناخن

ما مطمئن نیستیم که شـما رابا اکریلیک فروخته ایم یا شـما را مجبور کرده ایم دو بار فکر کنید، اما در هر صورت، با تمام اطلاعاتی که باید در مورد سبک مانیکور بدانید، بـه قرار بعدی خود خواهید رفت. ودر حالی‌که ممکن اسـت اکریلیک ایده عالی بـه نظر برسد – بـه خصوص در هر سناریویی که نیاز دارید ناخن ‌هایتان بـه بهترین شکل ظاهر شوند – همچنین ایده خوبی اسـت که پس از مدتی بـه تخت ناخن خود استراحت دهید.

 

نباید مدت زمان طولانی ست اکریلیک را بعد از ست اکریلیک روی ناخن های‌ خود نگه دارید، زیرا ناخن های‌ طبیعی شـما می توانند ضربه بخورند. در واقع، عده اي از متخصصان ناخن توصیه میکنند که بین سه تا شش ماه استراحت بین ست‌های‌ معمولی، بـه ناخن ‌هایتان اجازه دهید تا رشد کنند، ضخامتی که بـه لطف اکریلیک از بین رفته اسـت را بازسازی کنید، و نفس بکشید – اکریلیک‌ها مواد زیادی هستند. مواد شیمیایی برای نشستن طولانی مدت روی ناخن ها.

 

اگر فقط باید نوعی مانیکور انجام دهید، اما بـه ناخن ‌هایتان از اکریلیک فاصله می دهید، چرا یک لاک ناخن را انتخاب نکنید؟ روی مصرف مکمل‌های‌ مخصوص مو، پوست و ناخن ‌هایتان تمرکز کنید – بـه نظر میرسد که این تمرین‌ها بـه جلسه بعدی ناخن شـما کمک زیادی می کند. هرچه ناخن ‌هایتان سالم‌تر باشد، اکریلیک‌هایتان ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید: 50 مدل طراحی ناخن زیبا + عکس خاص ترین طراحی ناخن

 

در پایان

وقتی صحبت از استایل شخصی می شود، سلیقه هر فردی متفاوت اسـت. چه کلاسیک‌های‌ آزموده‌شده و واقعی را ترجیح می دهید یا از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید تجربه کنید، ابراز وجود از طریق کمد لباس و آرایش‌تان همیشه سرگرم‌کننده اسـت.

جدیدترین مطالب سایت