تاثیرات وجود تلویزیون در اتاق خواب

تاثیرات وجود تلویزیون در اتاق خواب

تاثیرات منفی وجود تلویزیون در اتاق خواب

اما مسئله اي که وجود دارد این هست که وجود وسایل و لوازمی مثل تلویزیون و بهرهگیری نادرست از آن میتواند در این مسئله اختلال ایجاد کرده و مانع آن گردد. داشتن یک تلویزیون در دکوراسیون اتاق خواب شما باعث می‌شود که جدا از دنیای شلوغ و پردغدغه در اتاق خود بنشینید و از هیایو به دور باشید، اما از نظر تعداد زیادی از کارشناسان برای اینکار و بهرهگیری از تلویزیون در دکوراسیون اتاق خواب خود باید دقت کافی را داشته باشید و نکاتی را نیز رعایت فرمایید.

 

تاثیرات وجود تلویزیون در اتاق خواب        

امروزه دومین یا حتی سومین تلویزیون منزل در دکوراسیون اتاق خواب جای می‌گیرد. تعداد زیادی از افراد از آنجایی این تصمیم را میگیرند که به نظرشان وجود تلویزیون در دکوراسیون اتاق خواب باعث ایجاد آرامش شده و لذت بردن از اوقات فراغت هرروز را برایشان چند برابر میکند. با اینکار می‌توانید حتی در هنگام عوض کردن لباس هایتان نیز به اخبار گوش کنید و یا حتی شاید گاهی بخواهید برنامه هایي را دور از چشم کودکانتان دنبال کنید.

 

تاثیرات وجود تلویزیون در اتاق خواب

 

با وجود نکات مثبتی که وجود تلویزیون در دکوراسیون اتاق خوابتان برایتان به ارمغان می آورد، تاثیرات منفی نیز به جای خواهد گذاشت؛ بنابراین با ما همراه باشید تا با معضل تلویزیون در دکوراسیون اتاق خواب اکثر آشنا شده و به دنبال راهکارهای مناسبی برای بهرهگیری بهتر از آن باشیم.

 

تلویزیون در اتاق خواب و تاثیر آن بر “سلامت شما”

 

تاثیرات وجود تلویزیون در اتاق خواب

 

فرقی نمی‌کند که در اتاق خوابتان به تنهایی هستید یا نه! به گفته روانشناسی به نام Susie Tuckwell ، بهرهگیری از تلویزیون در اتاق خواب می‌تواند در طول یک مدت برای سلامتی شما خطرناک و آسیب زننده باشد. یکی از بارزترین معایب وجود تلویزیون در دکوراسیون اتاق خواب این هست که زمانی که گذشته از خواب به تماشای آن میپردازید، مغز و هر دو چشمتان را بیش از حد تحریک نموده اید که همین امر باعث می‌شود نتوانید به راحتی بخوابید.

 

Susie Tuckwell میگوید: « تماشای بیش از حد صفحه نمایش تلویزیون میتواند در طولانی مدت به مغز شما فشار آورده و باعث زوال عقل گردد. هم چنین کمبود خواب ناشی از صرف زمان زیادی برای تماشای تلویزیون آن هم در زمانی که وقت خواب شماست، می‌تواند باعث چاقی و افسردگی شود».

 

تاثیرات وجود تلویزیون در اتاق خواب

 

تلویزیون و این نور تخریب گر…

تمامی این مسائل و مشکلات سلامتی میتواند تحت تاثیر منبع نوری خاصی به نام نور آبی مصنوعی قرار بگیرد. این نور از تلویزیون و سایر دستگاه هاي الکترونیکی خارج میشود. نور آبی طبیعی که از خورشید متصاعد می‌گردد، باعث میشود تا ریتم شبانه روزی ما تنظیم شود؛ بنابراین الگوی خواب مناسب برای ما نیز مشخص میگردد.

 

تاثیرات وجود تلویزیون در اتاق خواب

 

این در حالی هست که نور آبی مصنوعی متصاعد شده از منابع الکتریکی مثل تلویزیون میتواند باعث ایجاد اختلال در خواب ما گردد و در نتیجه آن هم در طولانی مدت ما را دچار الگوهای نامنظم خواب کند. اضافه بر تمامی این موارد، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در طولانی مدت قرار گرفتن در معرض نور آبی مصنوعی می‌تواند باعث ایجاد آسیب در شبکیه چشم و به دنبال آن حتی در شرایط بدتر در سنین بالاتر از دست دادن بینایی شود.

 

تلویزیون در اتاق خواب و تاثیر آن بر “روابط شما”

 

تاثیرات وجود تلویزیون در اتاق خواب

 

اضافه بر تمام آسیب و نگرانی هایي که بهرهگیری از تلویزون برای سلامت شما ایجاد میکند، این مسئله می‌تواند حتی برای روابط شما نیز مسئله ساز شود. با وجود منزل هایي که امروزه طراحی میشوند که عموما نقشه هایي باز دارند، پیدا کردن مکانی دنج و خصوصی برای زوج ها ممکن هست کار سختی به حساب آید.

 

Susie Tuckwell معتقد هست که زوج ها به طور میانگین در طی روز نیاز دارند که حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با هم تنها باشند تا به صحبت با یکدیگر بنشینند و از حوادث و اتفاقات روز با هم صحبت کنند. او اضافه میکند که گاهی تنها فضا و مکانی که زوج ها میتوانند دور از هرگونه شلوغی و هیاهو در کنار یکدیگر قرار بگیرند، اتاق خواب هست.

 

اما مسئله اي که وجود دارد این هست که وجود وسایل و لوازمی مثل تلویزیون و بهرهگیری نادرست از آن میتواند در این مسئله اختلال ایجاد کرده و مانع آن گردد. Gemma Cribb بعنوان یک روانشناس معتقد هست که حداقل کاری که در این اساس میتوان انجام داد این هست که به زوج ها توصیه دهیم که با یکدیگر و در کنار هم به تماشای تلویزیون بپردازند. او میگوید: « مطالعه کتاب با یکدیگر، بازی کردن و کارهایی از این دست، باعث ایجاد آرامش برای هر دوطرف میشود و وجود تلویزیون در اتاق و تماشای مداوم آن نیز باعث کاهش زمان برای چنین کارهایی شده و آن را محدودتر میکند».

 

تاثیرات وجود تلویزیون در اتاق خواب

 

تلویزیون در اتاق خواب و تاثیر آن بر “روابط شما”

Tuckwell هم با این نظر موافق هست و بارها و بارها به آن اشاره کرده هست که بیش از حد غرق شدن در تلویزیون، آن هم در اتاق خواب میتواند به شدت آسیب زننده و زیان آور باشد. او می‌گوید: « زوج هایي که زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون کرده و دائما سرگرم وسایلی از این دست میباشند، نسبت به زوج هایي که به مراوده و گفتگوی مداوم با یکدیگر میپردازند، احساس تنهایی بیشتری دارند».

 

تاثیرات وجود تلویزیون در اتاق خواب

 

بنابراین یکی از ضررها وجود تلویزیون در دکوراسیون اتاق خواب، تاثیر آن بر روی صمیمیت زوجین هست. Cribb معتقد هست که: « تماشای تلویزیون مثل نوعی بازی هست که در آن زوج ها در کنار یکدیگر میباشند، ولی هیچگونه تعاملی با هم ندارند؛ بنابراین اینکار می‌تواند در طولانی مدت نیز تاثیرات مخربی را بر زندگی مشترک این افراد ایجاد کند».

 

تاثیرات وجود تلویزیون در اتاق خواب

 

با دقت به تمامی این گفته ها، نمی‌توان این مسئله را نیز انکار کرد که در دنیای تکنولوژیک امروزه، تعداد زیادی از عادات حتی با وجود تاثیرات مخربشان، تبدیل به هنجار شده اند، اما ما از شما میخواهیم که به توصیه هایي که برایتان ذکر کردیم نیز دقت کنید تا در سلامت جسمی و روابط خود دچار مشکلات آسیب زننده نشوید.

جدیدترین مطالب سایت