طراحی و دکوراسیون سالن بدنسازی خانگی

طراحی و دکوراسیون سالن بدنسازی خانگی

آیا می خواهید یک باشگاه ورزشی خانگی بسازید کـه واقعاً می خواهید از ان برای طولانی مدت استفاده کنید؟ طراحی و تزیین یک سالن بدنسازی خانگی بـه گونه اي کـه مکانی دلپذیر باشد، یکی از بهترین راه ها برای خاطرجمعی از این کـه می خواهید بـه طور منظم ورزش کنید.

 

یک باشگاه ورزشی خانگی با طراحی زیبا، کـه هم از نظر بصری جذاب و هم کاملاً کاربردی اسـت، چشم انداز یک تمرین را بسیار جذابتر میکند، اما گنجاندن عناصر سلامتی در ایده هاي‌ باشگاه خانگی شـما نیز حیاتی اسـت.

 

از راهنمای ما  در مجله تفرحی تالاب برای طراحی و تزئین یک باشگاه ورزشی خانگی کـه شیک اسـت استفاده کنید و از همه ی مهمتر، فضایی اسـت کـه می خواهید در ان ورزش کنید.

 

طراحی و دکوراسیون سالن بدنسازی خانگی شیک

قبل از این کـه بـه زیبایی شناسی بپردازیم، بیایید بـه عناصر اساسی نگاه کنیم، این شامل فضا، تجهیزات و البته، نور، تهویه و شاید حتی یک سیستم صوتی اسـت.

 

طراحی و دکوراسیون سالن بدنسازی خانگی

 

ورزشگاه خانگی خود را کجا قرار دهید؟

فضایی کـه در خانه در معرض دارید واقعاً بر محل قرار دادن سالن بدنسازی خانه تأثیر می‌گذارد و اما در مورد نگرش خود بـه ورزش نیز فکر کنید.

 

ما در انتهای حیاط خود یک باشگاه ورزشی ساختیم کـه معقول‌ترین انتخاب بـه نظر میرسید. با این حال، ما یک درس مهم از انجام اینکار آموختیم  و ان این اسـت کـه هیچ یک از ما دوست نداریم در زمستان، باران، سرما و برف را پیاده روی کنیم، بـه این معنی کـه ما واقعاً از ان در اواخر بهار تا اوایل پاییز استفاده کردیم.

 

بنابر این، ما تجهیزات باشگاه را بـه اتاق خواب اضافی منتقل کردیم و متوجه شدیم کـه بـه احتمال زیاد در خانه تمرین می‌کنیم. ورزشگاه خانگی اکنون بـه یک پاتوق نوجوانان تبدیل شده اسـت کـه برای خانواده ما کاملاً کار می‌کند.

 

با این اوصاف، اگر طرفدار ورزش هستید، از فرار و آرامش لذت می‌برید، یا بـه سادگی فضای خالی در خانه ندارید، یک ساختمان باغ جداگانه مکان مناسبی برای شـما خواهد بود. و اگر استخر دارید، ترکیب یک باشگاه ورزشی خانگی با یک خانه استخر منطقی اسـت.

طراحی و دکوراسیون سالن بدنسازی خانگی

 

اندازه مناسب برای باشگاه ورزشی خانگی چقدر است؟

اندازه سالن بدنسازی خانگی شـما واقعاً بـه انچه می خواهید اضافه کنید بستگی دارد. اگر استودیوی یوگا شخصی خودرا میخواهید، فقط بـه یک اتاق کوچک بـه اندازه یک اتاق خواب کوچک نیاز دارید و می توان روکش آینه‌اي را اضافه کرد تا احساس وسعت ایجاد کند.

 

با این حال، اگر در حال برنامه ریزی یک باشگاه ورزشی با تجهیزات کامل هستید و تردمیل، وزنه و غیره دارید، قطعا بـه فضای بیشتری نیاز خواهید داشت. ارتفاع را نیز درنظر بگیرید، اگر سقف‌هاي‌ کم دارید، ورزش با شدت بالا همراه با پرش چالش‌برانگیزتر خواهد بود.

 

بـه عنوان یک راهنمای تقریبی، برای ورزش با وزنه هاي‌ آزاد بـه فضایی بین 20 تا 50 فوت مربع نیاز دارید. یک تردمیل اضافه کنید و بـه 30 فوت مربع اضافی نیاز خواهید داشت. یک سالن چند سالن بین 50 تا 200 فوت مربع نیاز دارد.

 

طراحی و دکوراسیون سالن بدنسازی خانگی

 

چگونه یک سالن بدنسازی خانگی را طراحی کنیم؟

عملکرد کلیدی اسـت، فضاها باید منطقه‌بندی شوند تا خاطرجمعی حاصل شود کـه تمام تمرین‌ها میتوانند با فضای کافی انجام شوند. اندازه بسیار مهم اسـت چراکه شـما باید فضای کافی برای رسیدن بـه اهداف خود برای فضا داشته باشید. اگر بـه طور منظم بـه باشگاه می روید، زیاد در آنجا خواهید بود، بنابر این باید فضایی باشد کـه از گذراندن وقت در ان لذت ببرید و فضای کافی برای احساس آرامش و نه تنگی داشته باشید. من متوجه شدم، بـه ویژه در شرایط فعلی، کـه خود تجهیزات ان چیزی نیست کـه حیاتی اسـت. این داشتن فضایی اسـت کـه دوست دارید در ان باشید و این برای نیازهای شـما کار میکند.

 

ایده خوبی اسـت کـه فضاهای مختلف داخل سالن بدنسازی خانه خودرا بـه وضوح تعریف کنید. بـه عنوان مثال یک منطقه یوگا، یک بخش وزنه ها، یک گوشه کاردیو. هر تمرین با ذهنیت متفاوتی همراه اسـت و این باید در خود فضا منعکس شود. بـه منظور طراحی یک باشگاه مناسب برای شـما، ابتدا در مورد آنچه واقعاً در آنجا انجام خواهید داد و تجهیزاتی کـه برای رسیدن بـه اهداف تناسب اندام خود نیاز دارید صادق باشید.

 

هنگام ترسیم پلان زمین، در مورد اندازه اتاقی کـه در اختیار دارید و چه چیزی بـه اسانی در ان قرار میگیرد، عملی باشید. اگر همه ی چیز خیلی نزدیک بـه هم باشد و فضای کمی برای کشش باقی بماند، از ورزش لذت نخواهید برد.

 

اگر سالن بدنسازی خانه شـما در باغ اسـت، مطمئن شوید کـه اصول اولیه مانند برق و Wi-Fi در طراحی شـما گنجانده شده اسـت. اگر فضای زیادی دارید، ممکن اسـت بخواهید ایده هاي‌ اتاق دوش و WC را در فهرست خواسته هاي‌ خود قرار دهید. اگر می خواهید یک باشگاه ورزشی خانگی رابا ایده هاي‌ خانه استخری ترکیب کنید، اینها درکنار نگه داری حوله و لباس ضروری خواهند بود.

 

طراحی و دکوراسیون سالن بدنسازی خانگی

 

برای باشگاه ورزشی خانگی به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

اگر فضای کافی دارید، ممکن اسـت بخواهید یک سالن ورزشی چند نفره را درنظر بگیرید، شاید یکی از بهترین تردمیل ها «اگر پیاده روی برای تناسب اندام شـما مهم اسـت» باید اتومبیل هاي‌ قایقرانی، دوچرخه هاي‌ ورزشی یا مربیان بیضوی را درنظر بگیرید. بـه تشویق یک مربی ورزشگاه نیاز دارید، خاطرجمعی حاصل کنید کـه Wi-Fi خوب اسـت تا بتوانید بـه اسانی تماس ویدیویی داشته باشید.

 

اگر بیشتر بـه تمرینات HIIT – عده اي از بهترین تمرینات برای انجام قدرت و تناسب اندام در خانه – یا یوگا یا پیلاتس علاقه دارید، یکی از بهترین تشک هاي‌ یوگا و مجموعه اي از دمبل ها ممکن اسـت کافی باشد.

 

هر شخصی منحصر بـه فرد اسـت، بنابر این مهمترین چیزی کـه باید درنظر گرفته شود این اسـت کـه آن ها از سالن بدنسازی خانگی خود برای چه استفاده می کنند. اکثر مردم دوست دارند یک مربی متقاطع، یک خودرو دویدن و یک تشک کف داشته باشند، اما ممکن اسـت فضایی برای یک کار با توپ سوئیسی، یک میله برای باله، مجموعه اي از وزنه ها، یک دستگاه پارویی و غیره نیز بخواهند.

 

نور سالن بدنسازی خانه را در طرح خود قرار دهید

تمرین‌هایي مانند یوگا یا پیلاتس با نور ملایم و کم سازگاری بهتری دارند، در حالی کـه ایمنی با شدت بالا در اولویت اسـت، بنابر این نورپردازی مناسب ضروری اسـت. بهترین ایده برنامه ریزی ترکیبی از نور اسـت. نورپردازی نوار LED پراکنده کـه در خزانه سقف و نازک کاری پنهان شده اسـت، شستشوی ملایمی از نور را ایجاد می‌کند. چراغ‌هاي‌ روبرو بـه روشنایی کار اجازه میدهند.

 

من همچنین دوست دارم عده اي از نورپردازی هاي‌ زیبایی شناختی مانند کریستال و چراغ هاي‌ دیواری برنزی معاصر را اضافه کنم، یک سالن ورزشی هنوز هم می تواند فضایی زیبا و قابل توجه باشد.

 

نور طبیعی روز نیز مهم اسـت، بنابر این اگر خانه شـما در حیاط خلوت قرار دارد، از این بـه عنوان فرصتی برای طراحی یک باشگاه ورزشی خانگی با لعاب زیاد استفاده کنید چراکه درهای لعابدار تاشو/کشویی کـه می توانند مستقیماً بـه باغ باز شوند در تابستان فوق العاده خواهند بود. برای تهویه نیز عالی اسـت.

طراحی و دکوراسیون سالن بدنسازی خانگی

 

از درست بودن تهویه و گرمایش اطمینان حاصل کنید

تهویه یک امر ضروری اسـت. اگر سالن بدنسازی خانه شـما در خانه اسـت، بـه سادگی باز کردن یک پنجره می تواند اینکار را انجام دهد، اگر چه یک فن یا دستگاه رطوبت‌گیر ممکن اسـت بـه طور موثرتر از بخار شدن اتاق پیش گیری کند، بـه خصوص وقتی هوا سرد اسـت.

 

اگر سالن بدنسازی خانه شـما در حیاط خلوت اسـت، درهایی کـه می توانند باز شوند در تابستان عالی خواهند بود، اما مطمئن شوید کـه پنجره اي وجوددارد کـه می توان ان را برای تمرینات زمستانی باز کرد. تهویه مناسب، مانند یک فن استخراج کننده یا حتی یک رطوبت گیر نیز بـه خلاص شدن از شر تراکم کمک می‌کند.

 

بـه خاطر داشته باشید کـه تهویه فقط برای اتاق نیست، ممکن اسـت بخواهید روی یکی از بهترین پنکه‌ها سرمایه‌گذاری کنید تا در هر زمان از سال در هنگام ورزش خنک بمانید. بـه طور مشابه، سایر اعضای خانواده را درنظر بگیرید کـه از سالن بدنسازی خانگی شـما استفاده می کنند، سرمایه گذاری روی عطر خانه مورد علاقه شـما می تواند فضا را قابل تحمل تر کند.

 

در زمستان می خواهید اتاق حداقل تقریبا قابل تحمل باشد تا بتوانید در اسانی ورزش کنید. و اگر از طرفداران یوگای داغ هستید، ممکن اسـت نیاز بـه افزایش قابل توجهی برای گرم کردن داشته باشد، دراین صورت عایق نیز باید واقعا کارآمد باشد. سیستم گرمایش رابا تایمر نصب کنید، بـه طور ایده آل روی یک سیستم هوشمند، بـه طوری کـه می‌توانید گرمایش را نیم ساعت قبل از تمرین خود تنظیم کنید. در بقیه زمان ها می توان فضا را بدون گرما رها کرد.

 

سیستم صوتی/تصویری برای الهام بخشیدن به تمرین شما

دریک باشگاه ورزشی حرفه اي، بـه احتمال زیاد موسیقی و یک یا دو تلویزیون وجوددارد کـه حواس شـما را پرت میکند یا سرگرم می‌کند کـه روی تردمیل یا دوچرخه ورزشی می‌زنید و دلیلی وجود ندارد کـه هنگام طراحی یک باشگاه خانگی از ان استفاده نکنید.

 

حداقل، یک بلندگوی هوشمند کـه بتوانید ان رابا صدایی بازرسی کنید تا موسیقی کاملاً مناسب را تداعی کنید، یکی از ضروریات اسـت. بهتر از این، یک تلویزیون هوشمند دیواری بـه گذراندن زمان کمک می‌کند یا میتوانید از ان برای تنظیم کلاس هاي‌ ورزشی آنلاین استفاده کنید.

طراحی و دکوراسیون سالن بدنسازی خانگی

 

تزیین سالن بدنسازی خانگی

تزئین یک سالن بدنسازی خانگی با همان فداکاری کـه در داخل خانه انجام می‌دهید برای موفقیت ان حیاتی اسـت. این فقط بـه نورپردازی محدود نمی‌شود، بلکه رنگ ها، دکوراسیون و آکوستیک نیز همه ی بـه اندازه تجهیزاتی کـه انتخاب میکنید اساسی هستند. مردم اغلب تصور می کنند کـه سالن بدنسازی در خانه بـه تجهیزات مربوط میشود. یک باشگاه واقعی فقط بـه تجهیزات مربوط نمیشود.

 

این در مورد موسیقی، نور، فضا اسـت. همین امر در مورد فضای تمرین در خانه شـما نیز گفته می شود. خاطرجمعی حاصل کنید کـه در حال ایجاد یک تجربه برای هنگام ورزش هستید. مانند انچه در سالن هاي‌ ورزشی بیرون انجام می دهند. این عناصر بـه شـما کمک می کنند فضایی را ایجاد کنید کـه با نیازهای خاص شـما مطابقت داشته باشد: همانگونه کـه یک اتاق خواب آرام یا یک آشپزخانه کاربردی طراحی میکنید، باید هنگام برنامه ریزی یک باشگاه ورزشی خانگی کـه بـه همان اندازه انرژی زا، آرامش بخش و انگیزه دهنده باشد، مراقب باشید.

 

آینه ها هنگام انجام تمرینات دقیق مانند یوگا مفید هستند  و همچنین بـه افزایش فضاهای کوچک تر و انعکاس نور کمک می کنند. همچنین ارزش افزودن چند لمس فردی را دارد، چیزی کـه فضا را برای شـما شخصی کند، مانند آثار هنری زیبا، پیام هاي‌ انگیزشی یا عکاسی جذاب. و گیاهان خانگی تصفیه کننده هوا … هوا را تازه و ظاهر می کنند.

 

بهترین رنگ برای رنگ آمیزی سالن بدنسازی خانگی چیست؟

بهترین رنگ برای یک سالن بدنسازی خانگی باید واقعاً رنگی باشد کـه شـما ان را دوست داشته باشید، بـه شـما انگیزه دهد کـه در اتاق باشید و از ان انگیزه داشته باشید. اگر بـه دنبال روانشناسی رنگ برای بهترین رنگ برای سالن بدنسازی خانگی هستید، بـه رنگ هاي‌ آبی و سبز کم رنگ فکر کنید. سایه هاي‌ شاداب و تازه اي را انتخاب کنید کـه بـه افزایش تمرکز و بهره وری مشهور هستند.

طراحی و دکوراسیون سالن بدنسازی خانگی

 

آیا باشگاه های خانگی ارزشش را دارند؟

اگر بتوانید فضایی را برای ان ایجاد کنید، واقعاً باید ان را درنظر بگیرید. یک باشگاه ورزشی خانگی چنین دارایی اسـت، بـه طور فعال تناسب اندام و مثبت بودن را در زندگی شـما تشویق می‌کند. تعداد زیادی از مناطق در خانه هاي‌ ما وجوددارد کـه کمتر از آن ها استفاده می شود. اتاق‌خواب‌ها، زیرزمین‌ها و اتاق‌هاي‌ زیر شیروانی مملو از شلوغی، ساختمان‌ها و گاراژهای خالی.

 

هزینه یک باشگاه ورزشی خانگی چقدر است؟

هزینه ساخت و راه اندازی یک سالن بدنسازی خانگی بسته بـه میزان تجهیزات، کیفیت پرداخت و سطح آکوستیک مورد نظر شـما از نظر قیمت بسیار متفاوت اسـت. اگر بـه دنبال یک چیدمان حرفه اي هستید، توصیه می‌کنیم با کارشناسان تماس بگیرید.

طراحی و دکوراسیون سالن بدنسازی خانگی

 

فواید ورزشگاه خانگی چیست؟

اگر هوشیار هستید و اعتماد بـه نفس لازم برای قدم گذاشتن در باشگاه را ندارید، یک باشگاه خانگی راه حل اسـت. می‌توانید بدون خروج از خانه بـه نتایجی کـه می خواهید برسید.

 

تعداد زیادی از مردم نتایج بسیار بهتری از تمرین در خانه دریافت می کنند. در مدت زمانی کـه برای بستن چمدان، سفر بـه باشگاه، رد شدن از چرخ گردان ها، یافتن یک کمد و رسیدن بـه وسایل مورد نظر نیاز اسـت، میتوانید یک تمرین کامل را در خانه انجام دهید. برای شروع بـه هیچ وسیله اي نیاز ندارید، اما با وارد شدن بـه ان میتوانید روی دمبل و یک توپ باشگاه سرمایه گذاری کنید. کلید حرکت کردن اسـت.

 

همه ی چیز بـه تنوع بستگی دارد. تغییر در تمریناتی مانند اسکات، لانژ، ددلیفت، برپی، پرس آپ، کشش و حرکات پرش راه هاي‌ بسیار خوبی برای سوزاندن چربی هستند. در سطح تناسب اندام خود کار کنید و همیشه قبل از شروع با دکتر خود مشورت کنید.

جدیدترین مطالب سایت