رنگ سال 2024 چه رنگی است ؟ + چگونه رنگ سال را ست کنیم؟

رنگ سال 2024 چه رنگی است ؟ + چگونه رنگ سال را ست کنیم؟

رنگ سال 2024 معرفی شد! اگه علاقه بـه مد و فشن داری و توی کار طراحی هستی یا برای امسال دنبال یه استایل جدید، شیک و بـه روز هستی این مقاله از مجله تفریحی تالاب رو از دست نده!

 

رنگ سال 2024 چیست؟ معرفی رنگ سال 1403

دانستن رنگ سال برای هر شخصی کـه بـه استایل خود اهمیت می دهد مهم اسـت. حتما درباره رنگ سال 2024 کنجکاو هستید و میخواهید بدانید رنگ سال 2024 چیست؟ رنگ‌ها، عناصر مهم طبیعت هستند. این رنگ‌ها هستند کـه بـه هر چیزی در اطراف ما، حس و روح و ظرافت می‌بخشند. بـه همین دلیل طراحان مد و فشن، معمارها و طراحان دکوراسیون داخلی، هنرمندان و … ؛ بـه المان رنگ توجه و دقت خاصی می کنند.

 

همان طور کـه میدانید هرساله موسسه پنتون «Pantone» رنگ سال جدید را معرفی می کند. امسال هم رنگ سال 2024 یا همان رنگ سال 1403 کـه همه ی منتظرش بودند را رنگ نارنجی یا هلویی منتشر کردند. این رنگ با درنظر گرفتن شرایط متفاوتی مانند شرایط: اجتماعی، اقتصادی، سلامت و حتی سیاست، انتخاب می شود.

 

اسم رنگ سال 2024 چگونه انتخاب می شود؟

اسم رنگ سال 2024 چگونه انتخاب می شود؟

میزان همه ی‌گیری یک رنگ بـه‌خصوص در جهان درسال جدید، طبق معمولً توسط موسسه‌ي “پنتون” از میان مؤسسات و سازمان‌هاي‌ مرتبط با طراحی، رنگ‌شناسان، روانشناسان رنگ و صنایع مرتبط با طراحی و مد، نظرسنجی می شود. موسسه‌ي پنتون واقع در نیوجرسی، بزرگ‌ترین سامانه‌ي تطبیق رنگ دنیا را دارد و برای هر رنگی کـه تا بـه امروز شناخته شده، یک کد رنگی تعریف کرده اسـت.

 

فرآیند انتخاب رنگ سال، از سال 2000 میلادی آغاز شده و تا امروز ادامه یافته اسـت. البته، برخی شرکت‌ها و موسسات بزرگ تولید رنگ و دکوراسیون داخلی، بدون درنظر گرفتن رنگ سال انتخاب شده توسط موسسه پنتون، اسم رنگ سال 2024 کمپانی خودرا انتخاب و معرفی میکنند. در نهایت، این موسسه پنتون اسـت کـه با درنظر گرفتن معیار های مختلف، رنگ هر سال و اسم رنگ سال 2024 را انتخاب کرده اسـت. 

 


مطالب مشابه: معرفی رنگ های برتر سال


 

چرا رنگ هلویی به عنوان رنگ سال 2024 انتخاب شد؟

چرا رنگ هلویی به عنوان رنگ سال 2024 انتخاب شد؟

رنگ هلویی نوعی رنگ نارنجی اسـت کـه از ترکیب رنگ قرمز و زرد ایجاد میشود. این رنگ انرژی زیادی دارد و ست کردن ان با دیگر رنگ‌ها بسیار راحت اسـت. استفاده از رنگ هلویی برای لباس و دکوراسیون داخلی موجب افزایش انرژی، التیام روابط و انتقال حس گرما بـه مخاطب می شود. طبق معمول رنگ سال با توجه بـه احساساتی کـه مردم دنیا بیشتر درگیر ان هستند، انتخاب میشود.

 

رنگ سال 1403 یک رنگ سرشار از آرامش اسـت کـه برای ایجاد احساس امنیت و آرامش در دنیا انتخاب شده اسـت. استفاده از این رنگ موجب التیام روحیه و افزایش انرژی میشود و احساسات مثبت و عاشقانه را در انسان زنده میکند. در ادامه بـه برخی از آثار روانشناختی رنگ سال 2024 اشاره شده اسـت.

 

1. ایجاد احساس آرامش و تعادل

رنگ هلویی بسیار آرامش بخش اسـت و بـه خاطر تناژ گرم و آرامی کـه دارد، احساس آرامش و تعادل را در ما زنده می کند. استفاده از این رنگ موجب کاهش استرس و نگرانی میشود.

 

2. افزایش انرژی

هلویی یک رنگ جذاب از طیف رنگ‌هاي‌ نارنجی اسـت کـه انرژی فوق‌العاده‌اي دارد. زمانی کـه از رنگ هلویی در لباس یا دکوراسیون خانه استفاده کنید، احساس مثبت اندیشی، انرژی و شادمانی در شـما بیشتر میشود.

 

3. افزایش احساسات عاشقانه

رنگ هلویی نماد عشق اسـت و استفاده از ان حس عاشقانه، احساس دوستی و اتحاد را تقویت می کند. این رنگ حس علاقه و دوست داشتن را افزایش میدهد و احساسات عاشقانه را برانگیخته میکند.

 

4. افزایش خلاقیت و نوآوری

استفاده از رنگ هلویی موجب افزایش خلاقیت و نوآوری میشود. این رنگ بـه شکوفا شدن خلاقیت شـما کمک می کند و موجب می شود تا ایده‌هایي جذاب و نوآورانه در ذهن ایجاد شود.

 

5. جلوگیری از استرس

رنگ سال 1403 یک رنگ سرشار از آرامش اسـت کـه جلوی استرس و نگرانی را میگیرد. این رنگ از شـما در برابر استرس‌هاي‌ روزانه محافظت میکند و احساس آرامش را در شـما زنده نگه می‌دارد.

 

سال 1403 چه رنگ‌هایی را با هم ست کنیم؟

سال 1403 چه رنگ‌هایی را با هم ست کنیم؟

رنگ هلویی از ترکیب دو رنگ نارنجی و صورتی ایجاد میشود و از همین رو می توانید این رنگ رابا رنگ‌هاي‌ پرانرژی زیادی ست کنید. در ادامه بـه شـما میگوییم کـه رنگ هلویی رابا چه رنگ‌هایي ست کنید.

 

1. هلویی و سورمه‌ای

میتوانید رنگ هلویی رابا رنگ سورمه‌اي ست کنید. برای اینکار بهتر اسـت از یک شلوار جین سورمه‌اي تیره یا کت سورمه‌اي درکنار یک شومیز یا بافت هلویی استفاده کنید.

 

2. هلویی و سفید

سفید از ان رنگ‌هایي اسـت کـه بـه اسانی با همه ی رنگ‌ها ست می شود. میتوانید رنگ هلویی رابا سفید ست کنید. برای ست کردن رنگ هلویی در دکوراسیون نیز رنگ سفید انتخاب بسیار هوشمندانه‌اي اسـت.

 

3. رنگ هلویی با طوسی روشن

ترکیب رنگ هلویی با طوسی بـه طرز شگفت‌انگیزی جذاب اسـت. می توانید از این دو رنگ هم در استایل و هم دکوراسیون منزل استفاده کنید.

 

4. هلویی با نارنجی روشن

هلویی یکی از رنگ‌هاي‌ زیرمجموعه نارنجی اسـت کـه می توانید ان رابا رنگ نارنجی روشن ست کنید. سایه و روشنی کـه این دو رنگ در استایل شـما ایجاد می کنند، بسیار جذاب و خیره‌کننده اسـت و بـه خصوص برای فصل پاییز و زمستان گزینه مناسبی محسوب میشود.

 

رنگ سال براساس چه معیارهایی انتخاب می‌شود؟

رنگ سال براساس چه معیارهایی انتخاب می‌شود؟

انتخاب رنگ سال فراتر از یک انتخاب برای طراحی و زیبایی اسـت؛ بلکه بـه عنوان یک نماد و نماینده‌ي فرهنگ و جوامع مدرن نیز شناخته میشود. رنگ سال در واقع یک بیانیه اسـت، یک پیام کـه از طریق طیف رنگی خاص بـه جوامع مدرن انتقال می یابد. این رنگ نه تنها بـه عنوان یک جزء از طراحی‌هاي‌ معاصر استفاده می شود، بلکه همچنین نماینده‌اي از ارزش‌ها، مفاهیم، و جریان‌هاي‌ فرهنگی و اجتماعی در جامعه مدرن اسـت.

 

انتخاب رنگ سال ممکن اسـت نمایانگر تمایل بـه تحول و تغییر در جوامع باشد، یا نمایانگر تلاش برای شکل‌دهی بـه یک جامعه‌ي جدید و پویا باشد. درباره رنگ سال 2024 می توان گفت کـه القای احساس آرامش و توجه بـه سلامت روحی و جسمی از اهداف موسسه پنتون برای انتخاب این رنگ اسـت.

 

این تأثیرات فرهنگی و اجتماعی باعث میشود کـه طراحان، هنرمندان و برندسازان این رنگ را در انتخابات خود درنظر بگیرند و از ان بهره‌برداری کنند تا ارتباطی قوی تر با فرهنگ و جوامع مدرن برقرار کنند. بـه طور کلی، موسسه پنتون المان‌هاي‌ فرهنگ، ترندهای بانوان و آقایان، رویداد های اجتماعی، احساسات غالب جامعه و ترندهای مجموعه‌هاي‌ فرهنگی با هدف التیام و توسعه صنایع مختلف و ارتباط نزدیک‌تر با جامعه، رنگ هر سال را انتخاب و معرفی می کند.

 

رنگ مو سال 2024 چه رنگی است؟

رنگ مو سال 2024 چه رنگی است؟

جالب اسـت کـه علاوه بر رنگ سال، همه ی ساله رنگ موی سال نیز توسط شرکت‌ها و موسسات مختلف معرفی میشود. محبوب‌ترین رنگ مو برای سال 2024؛ رنگ‌هاي‌ بلوند کلاسیک، هایلایت بالیاژ، رنگ رز گلد، خاکستری و رنگ‌هاي‌ نئونی اعلام شده‌اند.

 

رنگ های پیشنهادی دیگر برای رنگ سال

1. آبی آپوارد، انتخاب شروین ویلیامز برای رنگ سال 2024

آبی آپوارد، انتخاب شروین ویلیامز برای رنگ سال 2024

«شروین-ویلیامز» «Sherwin-Williams» یک کمپانی مشهور و کاربلد آمریکایی اسـت کـه در زمینه تولید رنگ، مصالح ساختمانی و رزین‌هاي‌ صنعتی فعالیت می کند. این کمپانی، رنگ سال 1403 را «آپوارد» «Upward بـه معنی پیش‌رونده یا رو بـه بالا» معرفی کرده و اشاره بـه رنگ ملایم آبی با ته‌مایه خاکستری دارد.

 

کمپانی شروین-ویلیامز اعلام کرده کـه رنگ آبی آپوارد، یک رنگ بهشتی و آرامش‌بخش برای مکان‌هاي‌ اداری، کاری و منزل اسـت. این تُن رنگ آبی، با عنوان آپوارد، بـه خاطر تناژ ملایمی کـه دارد، بـه اسانی با رنگ‌هاي‌ دیگر سِت و هماهنگ میشود، همچنین بیدار شدن در هنگام صبح و دیدن رنگ ملایم آبی روی دیوارها یا وسایل خانه، شروع خوبی برای روز خواهد بود.

 

حتی اگر در هنگام خواب و وارد شدن بـه منزل، چشمتان بـه این رنگ بیفتد، استرس‌هاي‌ روزانه را فراموش میکنید و با آرامش کافی بـه رخت خواب خواهید رفت. بـه گفته مدیر کمپانی شروین ویلیامز، این رنگ، علاوه بر تاثیر مطلوب بر روح و روان، بسیار هم زیبا اسـت و انتخاب عالی بـه عنوان رنگ سال 2024 «رنگ سال 1403» خواهد بود.

 


مطالب مشابه: محاسبه رنگ مناسب لباس سال تولد


 

2. آبی نُوا؛ انتخاب بنجامین مور برای رنگ سال 2024

آبی نُوا؛ انتخاب بنجامین مور برای رنگ سال 2024

علاوه بر شرکت شروین ویلیامز، کمپانی «بنجامین مور» کـه در زمینه تولید رنگ و پوشش‌هاي‌ روی سطوح فعال اسـت، رنگ آبی نُوا «Blue Nova» را بـه عنوان رنگ سال 2024 انتخاب کرده اسـت. این رنگ آبی، تُنالیته بنفش دارد و حس عالی کلاسیک و دوگانگی چشمگیری را ارائه می دهد. رنگ آبی نوا، بـه عنوان یک رنگ الهام‌بخش، با رنگ‌هاي‌ آرام بـه خوبی جفت میشود و میتوانید تا دل تان بخواهد خلاقیت بـه خرج بدهید.

 

بـه گفته این کمپانی، با قرار دادن رنگ آبی نوا درکنار دیگر رنگ‌ها، می توانید حس و حال زندگی روزمره را ارتقا بدهید و حال و هوایتان را بهتر کنید. این رنگ جزو رنگ‌هاي‌ کلاسیکی اسـت کـه جذابیت بی‌کرانی دارد و حس دوگانگی ان باعث می شود، احساس بـه‌روز و مدرن ودر عین حال اصالت کلاسیک محیط را درکنار هم حفظ کنید.

 

درکنار این رنگ، پالت رنگی سال 2024 بنجامین مور، رنگ‌هایي را شامل می شود کـه بـه خوبی با رنگ آبی نوا، هماهنگ میشوند. رنگ سفید کبوتری، پریستین، توپاز، گلبهی و عسلی، رنگ‌هاي‌ پالت رنگی سال 1403 بنجامین مور هستند کـه میتوانید با آن ها، بـه دکوراسیون خود رنگ و لعاب خاص و جذابی بدهید.

 

3. سبز ویریدیس؛ رنگ سال 2024 کمپانی گراهام و براون

سبز ویریدیس؛ رنگ سال 2024 کمپانی گراهام و براون

کمپانی «گراهام و براون» بـه عنوان یکی از کمپانی‌هاي‌ صاحب نام در زمینه دکوراسیون داخلی، رنگ سبز ویریدیس «Viridis» را بـه عنوان رنگ سال 1403 انتخاب کرده اسـت. این تناژ سبز جذاب و مات، حس گرما و آرامش دلپذیری را بـه هر اتاقی کـه در ان حضور دارید، می دهد. این رنگ همچنین سایه‌هاي‌ مناسبی را برای برجسته کردن فضاهای مربوط بـه ورودی و خروجی خانه و محل کار مهیا می کند.

 

رنگ سبز ویریدیس در اصل بـه شـما این امکان را می دهد کـه تپه‌هاي‌ سبز حاصلخیز را در اطراف خود تصور کنید. از این رنگ در فضاهای کوچک و دنج، برای ایجاد حس آرام‌بخش یا در اتاق‌هاي‌ بزرگتر برای ایجاد فضایی پیچیده‌تر ودر عین حال آرامش‌بخش میتوان نهایت بهره را برد.

 

4. آبی خلیجی؛ رنگ سال 1403 کمپانی مین‌وَکس

آبی خلیجی؛ رنگ سال 1403 کمپانی مین‌وَکس

کمپانی «مین‌وکس» یکی از کمپانی‌هاي‌ صاحب سبک در تولید رنگ اسـت کـه اخیرا رنگ سال 2024 خودرا آبی خلیجی «Bay Blue»؛ با ترکیبی از رنگ آبی و سبز کـه طراوت آب و سلامت جسم را تداعی می کند، معرفی کرد. این رنگ آرام‌بخش، حس تعادل را بـه خانه اضافه میکند و بـه ساکنان اجازه میدهد فضای شخصی و اصلی را ایجاد کنند.

 

رنگ آبی خلیجی، رنگی آشنا و گرم، پر از جنب و جوش ودر عین حال ساده اسـت کـه برای اتاق نشیمن و پذیرایی، رنگی عالی محسوب میشود. بـه گفته طراحان این کمپانی، رنگ گیرا و جذاب آبی خلیجی، بـه خوبی از عهده متمایز سازی فضاها برمی‌آید و با برجسته کردن زیبایی‌هاي‌ طبیعی چوب، فضاهای بـه یادماندنی را در خانه ایجاد میکند.

 

5. نخودی؛ انتخاب کمپانی گلیدن برای رنگ سال 1403

نخودی؛ انتخاب کمپانی گلیدن برای رنگ سال 1403

«گلیدن» یک برند رنگ اسـت کـه توسط صنایع PPG «یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه رنگ، رزین، فایبرگلس و …» اداره میشود. رنگ لیمیتلس «Limitless» کـه رنگ زرد متمایل بـه نخودی اسـت، انتخاب کمپانی گلیدن بـه عنوان رنگ سال 2024 اسـت.

 

این رنگ خنثی با درون‌مایه زردرنگ بـه خوبی رنگ‌هاي‌ گرم و سرد را در فضا بـه نمایش میگذارد. لیمیتلس همچنین بدون دردسر یا رنگ‌هاي‌ طبیعی ملایم جفت می شود و حس تعادل را بـه خانه منتقل می کند. این حس زیبا بـه صاحبخانه اجازه میدهد کـه لحظات خاطره‌انگیز و ماندگاری را خلق کند.

 

6. سبز تیره؛ انتخاب کمپانی داچ بوی برای رنگ سال 2024

سبز تیره؛ انتخاب کمپانی داچ بوی برای رنگ سال 2024

کمپانی «داچ بوی» یا «پسر هلندی» «Dutch Boy»؛ سبز آیرونساید «Ironside» را بـه عنوان رنگ سال 1403 برای دکوراسیون انتخاب کرده اسـت. این سبز آرامش‌بخش با رنگ لیمیتلس هم بـه خوبی جفت و ست می شود و بـه نوعی بر پیچیدگی‌ها و اصالت فضا می‌افزاید. پالت رنگ سبز آیرونساید بـه طور شگفت‌انگیزی با رنگ‌هاي‌ گرم، رنگ‌هاي‌ طبیعی و رنگ‌هاي‌ مات، هماهنگ و ست میشود.

 

7. مشکی ملایم؛ انتخاب کمپانی بِهر برای رنگ سال 1403

مشکی ملایم؛ انتخاب کمپانی بِهر برای رنگ سال 1403

کمپانی «دیزاین داخلی بهر» «behr»؛ رنگ مشکی ملایم را کـه در اصل بـه ان «فلفل ترک‌خورده» «Cracked Pepper» گفته میشود، بـه عنوان رنگ سال 2024 انتخاب کرده اسـت. فضاهایی کـه با رنگ مشکی ملایم ساخته میشوند، سایه‌هاي‌ چشم‌نوازی را برای دکوراسیون داخلی پدید می‌آورند و می توان از این فضاهای دلپذیر و لوکس نهایت لذت را برد. رنگ فلفل ترک خورده با رنگ‌هاي‌ Weathered White، Amber Brew و Offshore Mist، ترکیب‌هاي‌ چشم‌نوازی را بـه وجود خواهد آورد.

 

8. رنگ خرمالویی؛ انتخاب HGTV Home برای سال 2024

رنگ خرمالویی؛ انتخاب HGTV Home برای سال 2024

کمپانی «HGTV Home» توسط شروین ویلیامز، یک شرکت طراحی داخلی مشهور اسـت کـه رنگ خرمالویی «Persimmon» را برای رنگ سال 2024 انتخاب کرده اسـت. این رنگ در اصل «سفال خاکی» را بـه یاد می‌آورد و با قابلیت از بین بردن فضاهای خشن، حس اسانی بـه خانه می دهد. رنگ خرمالویی یک رنگ گرم و انتخابی هوشمندانه اسـت کـه با زرد، رنگ خزه بلوطی و آبی تیره کـه در پالت رنگ این کمپانی قرار داده‌ شده‌اند، کاملا جور میشود و فضایی گرم و صمیمی پدید می‌آورد.

 

9. رنگ سبز آبی؛ انتخاب والسپار برای رنگ سال 1403

رنگ سبز آبی؛ انتخاب والسپار برای رنگ سال 1403

«والسپار» هم بـه عنوان یک کمپانی طراحی داخلی و خارجی، رنگ و …؛ رنگ سبز آبی «Renew Blue» را برای سال 1403 انتخاب کرده اسـت. این رنگ بـه معنی واقعی کلمه، حس آرامش و سادگی را تلقین میکند. ترکیب یکپارچه رنگ سبز ملایم و آبی، فضایی آرام بـه وجود می‌آورد کـه با رنگ‌هاي‌ گرم هم بـه خوبی جفت خواهد شد. این کمپانی اعلام کرده اسـت با این رنگ میخواهیم حس آرامش خانه را بـه ان برگردانیم و از سرعت زندگی کـه در خارج خانه در جریان اسـت، بکاهیم.

 

رنگ سال 2024 را باید چگونه ست کرد؟

رنگ سال 2024 را باید چگونه ست کرد؟

ست کردن رنگ هلویی با سایر رنگ‌ها می تواند بـه وسیله استایل‌هاي‌ مختلف صورت بگیرد. چند پیشنهاد جذاب برای ست کردن رنگ هلویی عبارتند از:

 

1. برای استایل روزمره، میتوانید یک تی‌شرت زنانه یا بلوز هلویی رنگ رابا شلوار جین آبی روشن زنانه یا شلوار جین سفید یا خاکستری ساده ست کنید. این ترکیب آرامش بخش و شیک اسـت.

 

2. یک پیراهن یا روسری هلویی روشن رابا یک دامن یا شلوار مشکی ساده ترکیب کنید. این ترکیب کلاسیک و شیک بوده و می تواند در محیط‌هایي مانند ملاقات‌هاي‌ رسمی و برخی مجالس قابل استفاده باشد.

 

3. یک لباس مجلسی هلویی باکیفیت و طراحی شیک رابا کفش‌هاي‌ مشکی یا نقره‌اي ساده همراه کنید. این ترکیب برای مجالس و رویداد های خاص مناسب اسـت.

 

4. کت و دامن یا کت و شلوار هلویی و پیراهن سفید ساده و کفش‌هاي‌ کلاسیک مشکی ترکیب خیره‌کننده‌اي می‌سازد. این استایل باعث ایجاد ظاهری شیک و منحصر بـه فرد میشود.

 

5. یک لباس هلویی رنگارنگ با طرح‌هاي‌ گلدار رابا یک جفت صندل ساده یا کفش‌هاي‌ راحت ترکیب کنید. این استایل برای روزهای گرم تابستانی بسیار مناسب اسـت.

 

6. یک کلاه سفید یا طوسی رابا کاپشن هلویی روشن و شلوار چرم مشکی ترکیب کنید. این استایل گرم و شیک اسـت و برای روزهای سرد زمستانی مناسب اسـت.

 

7. یک سوییشرت هلویی رابا یک شلوار اسلپ و یک کفش ورزشی راحت ترکیب کنید. این ترکیب برای فعالیت‌هاي‌ ورزشی و روزمره در فصل زمستان مناسب اسـت.

 


مطالب مشابه: بهترین رنگ سال برای دکوراسیون خانه «15 رنگ»


 

در پایان

اگر از دست افرادی هستید کـه علاقه زیادی بـه مد، فشن و استایل‌هاي‌ جدید دارید، حتما رنگ هلویی را امتحان کنید، بـه خصوص کـه هم اکنون در فصل پاییز هستیم، پیشنهاد می شود این استایل رابا رنگ نارنجی کمرنگ ست کرده و بهترین استفاده را در پاییز از ان داشته باشید.

 

اگر علاقه زیادی بـه طراحی دکوراسیون دارید و یا در همین کار و حوزه فعالیت دارید، میتوانید از این رنگ الهام گرفته و برای سال جدید طراحی‌هاي‌ مختلف، دیزاین پرده، دیزاین فرش دیزاین لباس و … از ان الهام گرفته و بتوانید طرح‌هاي‌ بسیار زیبایی را برای سال جدید فراهم کنید و از ان کسب درآمد نیز داشته باشید.

جدیدترین مطالب سایت