بارسلونا قهرمان فصل لا لیگا شد

مجموعه : اخبار ورزشی
بارسلونا قهرمان فصل لا لیگا شد

 

تیم بارسلونا شب گذشته توانست با پیروزی در مقابل اتلتیکو مادرید در فاصله ی یک هفته مانده به پایان رقابت ها، قهرمان لا لیگا شود.

 

سرنوشت قهرمان لالیگا همچون فصل قبل در بازی اتلتیکو – بارسلونا مشخص شد، با این تفاوت که این بار بارسا موفق شد مقام قهرمانی لالیگا را از آن خود کند.

 

در دیدار حساس و فینال گونه لالیگا، بارسلونا در خانه اتلتیکومادرید با تک گل مسی پیروز شد و با این نتیجه فارغ از پیروزی رئال، موفق شد قهرمانیش را در لالیگا، یک هفته پیش از پایان مسابقات این فصل جشن بگیرد.

 

جالب است که سال گذشته نیز این دو تیم در هفته سی و هشتم به مصاف هم رفتند و سرنوشت قهرمانی فصل قبل لالیگا نیز در آن مسابقه مشخص شد، در بازی سال گذشته، اتلتیکو با کسب تساوی برابر بارسا در نیوکمپ جام قهرمانی را بالای سر برد ولی این بار بارسا، انتقام فصل قبل را از تیم سیمئونه گرفت و موفق شد با پیروزی ۱-۰، جام قهرمانی را از مدافع عنوان قهرمانی مسابقات پس بگیرد و البته در شهر مادرید جشن قهرمانی برپا کند.

 

مسابقه حساس هفته سی و هفتم لالیگا، با حضور بیش از ۵۳ هزار نفر تماشاگر مشتاق و به قضاوت ماینکو برگزار شد. مهمترین اتفاق شروع مسابقه در ترکیب دو تیم به چشم می خورد، که سوارز مهاجم اروگوئه ای بارسلونا، بالاخره نتوانست خودش را مهیای این بازی کند، و پدرو جای او را در زمین گرفت. در ترکیب بارسا تغییر محسوس دیگر، بازگشت دوباره براوو به ترکیب برای مسابقات لالیگا بود. هفته قبل دوباره نوبت به تراشتگن رسیده بود.

 

اتلتیکو در نیمه اول بازی را بهتر آغاز کرد و در ده دقیقه ابتدایی به حریف خود فشار آورد، ضربه سر سیکوئیرا می توانست دروازه بارسا را باز کند، اما واکنش خوب براوو مانع از گلزنی میزبان شد. در ادامه از فشار اتلتیکو کاسته شد و بارسا همچون همیشه توپ و میدان را در اختیار گرفت.

 

علیرغم مالکیت بالای توپ بارسا در نیمه اول بازی، آنها به موقعیت های خاصی دست پیدا نکردند، و بیشتر بازی ساکن و کم سرعت دنبال می شد، شاید جنجالی ترین و حساس ترین صحنه نیمه اول، خطای گودین روی آلوز بود که با تصمیم عجیب داور این خطا بیرون اعلام شد و پنالتی به نفع بارسا گرفته نشد، ضربه آزاد حاصل از این خطا، توسط مسی نواخته شد و توپ به تیر دروازه ساییده و راهی اوت شد.

 

با شروع نیمه دوم، میل بارسا برای هجوم بیشتر شد، اتلتیکو نیز مثل همیشه در برابر تیم های بزرگ، چهره تدافعی به خود گرفت. به هر شکل بارسا با هجومی تر شدن، سعی داشت در همین هفته کار قهرمانی را یکسره کند، این در حالی بود که رئال نیز دقایقی قبل از گل مسی، موفق شده بود بالاخره برابر حریف همشهری بارسا، به گل برسد.

 

تلاش های بارسا بالاخره جواب داد و باز هم نبوغ مسی کارساز واقع شد، یک و دو او با پدرو، مهاجم آرژانتینی را در موقعیتی خوب قرار داد، دقت و دید مناسب مسی، با ضربه بغل پای او همراه شد و دروازه اوبلاک در دقیقه ۶۵ فرو ریخت. مسی با این گل بارسا را به قهرمانی نزدیک کرد اما خودش در ادامه در گلزنی ناکام ماند و با هتریک رونالدو، ستاره پرتغالی رئال، به احتمال فراوان عنوان آقای گلی لالیگا و کفش طلای اروپا را به دست خواهد آورد.

 

بعد از این گل باز هم بارسا موقعیت برای گلزنی داشت، تک به تک از دست رفته نیمار و تلاش پدرو، دیگر فرصتهای عالی گلزنی بودند که یکی پس از دیگری از دست رفتند و در نهایت نیز بارسلونا با همان تک گل موفق شد بازی برابر اتلتیکو را پیروز شده و جشن قهرمانی را در خانه حریف برگزار کند، اتفاقی که سال قبل، عکس آن رخ داده بود.

 

در این مسابقه بارسا از نظر تملک توپ نسبت به حریف برتری کامل داشت، یاران انریکه ۷۰ به ۳۰ در مالکیت برتری داشتند و در ضربات در چارچوب ۵ به ۳ اوضاع به نفع بارسا بود، ماینکو در این دیدار به هشت بازیکن کارت زرد نشان داد که سهم میزبان ۵ اخطاری و برای بارسا این آمار سه کارت زرد بود.

 

بارسا با ۹۳ امتیاز و ۴ امتیاز اختلاف با رئال، قهرمان زودهنگام لالیگا لقب گرفت. اتلتیکو نیز با ۷۷ امتیاز، والنسیا ۷۴ امتیازی را در پشت سر خود حس می کند.

 

این اولین گام از سه فینال بزرگ انریکه بود که با سلامتی و موفقیت برای بارسا خاتمه یافت.

 

 

تهیه و تنظیم : مجله تالاب

 

منبع : وبسایت 90

 

جدیدترین مطالب سایت