جزئیاتی درباره علت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

جزئیاتی درباره علت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

آیت‌الله هاشمی زمینه بیماری قلبی داشتند و پیشتر به پزشکان مورد اعتماد خودشان مراجعه کرده ولی مشکل جدی نداشتند که کار روزانه را دچار اختلال کند.

 

به گزارش فارس؛ محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در کمک رسانی به آیت الله رفسنجانی کوتاهی شده است، گفت : ایشان نپذیرفته بودند تیم پزشکی همراهشان باشد و فقط در سفرهای شهرستان می‌پذیرفتند.

 

وی ادامه داد: ایشان زمینه بیماری قلبی داشتند و پیشتر به پزشکان مورد اعتماد خودشان مراجعه ولی مشکل جدی نداشتند که کار روزانه را دچار اختلال کند.

 

آقاجانی درباره صحبت وزیر بهداشت گفت: آیت الله هاشمی از زمانی که وارد بیمارستان شدند تیم تخصصی همه اقدامات ممکن را انجام و کار بیشتری در هیچ مرکز دیگری نیز نمی شد انجام داد.

 

حاجی آقاجانی افزود: ایشان تیم پزشکی را مستمر کنار خود نپذیرفته بودند و درباره آخرین پرونده پزشکی ایشان از پزشکان خودشان باید سؤال شود و من در تیم پزشکی ایشان نبودم؛ اما سکته قلبی در این سن و با توجه به سابقه بیماری قلبی دور از ذهن نیست.

 

وی افزود: ایشان زمانی که به اورژانس منتقل شدند دچار وقفه کامل قلبی و تنفسی بوده ولی فوری متخصص قلب، بیهوشی، اورژانس و پرستار زبده حضور یافته و همه اقدامات اعم از احیا، تنفس مصنوعی، ماساژ قلبی و تزریق انواع دارو انجام شد.

 

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: همچنین تعبیه ضربان ساز مصنوعی قلب نیز انجام و اقدامات لازم 90 دقیقه به طول انجامید ولی در نهایت ایشان ساعت 19 و 30 دار فانی را وداع گفتند.

 

جدیدترین مطالب سایت