وداع غمگین بزرگان با آیت الله هاشمی در جماران + عکس

وداع غمگین بزرگان با آیت الله هاشمی در جماران + عکس

وداع دولت با آیت الله هاشمی رفسنجانی 

متاسفانه آیت الله هاشمی رفسنجانی به دلیل عارضه قلبی در گذشتند و ما هم این مصیبت رو تسلیت میگوییم در ادامه عکس های این وداع رو از سایت تالاب ببینید.

 

در یک مراسم زیبا و روحانی تعدادی از سران حضور پیدا کردند تا با پیکر مبارک ایشان خداحافظی و وداع نمایند در این مراسم روحانی آیت الله حسن خمینی نوه آیت الله امام خمینی هم حضور داشت

 

که ایشان هم خیلی از در گذشت آیت الله هاشمی غمگین بودند و بسیار اشک ماتم برای این بزرگوار ریختند فرزندان آیت الله هاشمی بخصوص دختر بزرگوارشان نیز در این مراسم شرکت کردند در ادامه تصاویری از خداحافظی سران در جماران با پیکر آیت الله هاشمی را در سایت تالاب خواهید دید.

 

گزارش تصویری مراسم وداع با پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام روز دوشنبه در حسینیه جماران برگزار شد.

وداع غمگین بزرگان با آیت الله هاشمی در جماران + عکس

وداع غمگین بزرگان با آیت الله هاشمی در جماران + عکس

وداع تلخ روسای کشور در جماران از پیکر آیت الله هاشمی

وداع غمگین بزرگان با آیت الله هاشمی در جماران + عکس

وداع غمگین بزرگان با آیت الله هاشمی در جماران + عکس

وداع تلخ سران برای آیت الله هاشمی رفسنجانی

وداع غمگین بزرگان با آیت الله هاشمی در جماران + عکس

وداع غمگین بزرگان با آیت الله هاشمی در جماران + عکس

 پیکر آیت الله هاشمی

وداع غمگین بزرگان با آیت الله هاشمی در جماران + عکس

وداع غمگین بزرگان با آیت الله هاشمی در جماران + عکس

حضور سران در جماران

وداع غمگین بزرگان با آیت الله هاشمی در جماران + عکس

وداع غمگین بزرگان با آیت الله هاشمی در جماران + عکس

فوت ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی 

وداع غمگین بزرگان با آیت الله هاشمی در جماران + عکس

وداع غمگین بزرگان با آیت الله هاشمی در جماران + عکس

روسای همه در جماران امام

وداع غمگین بزرگان با آیت الله هاشمی در جماران + عکس

هاشمی رفسنجانی از نگاه رهبران کشورها و شخصیت های بین المللی

تالاب ، درکمتر از ۲۴ ساعت از درگذشت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بسیاری از رهبران کشورهای اسلامی و شخصیت های بین المللی با ارسال پیام های جداگانه ای به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ، پست های توئیتری و یا صدور بیانیه، با ملت و دولت ایران همدردی کردند.

 

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر ، امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان، ‘محمد نواز شریف’ نخست وزیر پاکستان و فواد معصوم رئیس جمهوری،نوری المالکی معاون رئیس جمهوری و دبیرکل حزب الدعوه و سیدعمار حکیم رهبر ائتلاف ملی عراق بزرگترین جریان سیاسی این کشور ازجمله رهبران و شخصیت های سیاسی خارجی بودند که در پیام های خود بر نقش و جایگاه منطقه ای و بین المللی هاشمی رفسنجانی تاکید داشتند.

 

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه ،محمد بن راشد نخست وزیر امارات و حاکم دبی، شیخ خلیفه بن زاید رییس امارات و حاکم ابوظبی، محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه وزارت خارجه امارات ، تلبک نظراف وزیر امور خارجه پیشین تاجیکستان، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، شیخ نواف الاحمد الصباح ولیعهد، شیخ جابر المبارک نخست وزیر این کشور و خالد بن احمد وزیرخارجه بحرین از دیگر مقامهای بین المللی بودند که بر ممتاز بودن شخصیت بین المللی هاشمی رفسنجانی تاکید کردند.

 

این رهبران و شخصیت های ارشد سیاسی علاوه بر ابراز تسلیت و همدردی، از آیت الله هاشمی رفسنجانی اینگونه یاد کردند:

*’نوری المالکی’ معاون رئیس جمهوری عراق: آیت الله هاشمی رفسنجانی گام ها و تلاش های بسیاری را به عمل آورد و نقش بزرگ و فعالی در مسیر انقلاب و تثبیت نظام جمهوری اسلامی و خط امام خمینی(ره)، به همراه دیگر برادران مجاهد خود داشت و در این مسیر مصیبت های زیادی را متحمل شد.

 

ملت ایران هیچگاه فداکاری های این مرد را در راه حفاظت از میهن و پیروزی انقلاب از یاد نخواهد برد.

 

*’نواز شریف’ نخست وزیر پاکستان: آیت الله هاشمی نماد صلح دوستی و راهگشای وحدت جهان اسلام بود. آیت الله هاشمی رفسنجانی نه تنها شخصیتی ارزشمند و اثرگذار در ایران بود، بلکه به عنوان نماد تلاش های صلح جویانه در سطح بین المللی، شخصیتی شناخته شده بود.
تلاش های آیت الله رفسنجانی به عنوان یک شخصیت متعادل، منطقی و عملگرا برای پیشبرد ایران، برای وحدت جهان اسلام نیز راهگشا بود.

 

* ‘سید حسن نصرالله’ دبیرکل حزب الله لبنان: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای مقاومت اسلامی لبنان در ۳۴ سال گذشته، حامی ، یاور و تکیه گاهی بزرگ و پدری مهربان و دلسوز و مدافعی سرسخت در همه مراحل و شرایط سخت بود.

 

دیروز مردی بزرگ از بزرگان امت ، حضرت آیت الله شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را که خداوند غرق در رحمت واسعه خویش گرداند، از دست دادیم.

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی به فلسطین و قدس ، قضیه محوری امت اسلامی باور و ایمان داشت و پرچمدار آن بود و در مقابل طرح صهیونیستی در فلسطین و منطقه، مقاومی سرسخت و مستحکم بود. آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره و به طور مطلق حامی ملت ، قضیه ، مقاومت و جهاد فلسطین بود.

 

فلسطین و قضیه آن همواره در مبارزات طولانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران حکومت شاه مستبد پهلوی و بعداز پیروزی انقلاب مبارک اسلامی در ایران به رهبری حضرت امام خمینی(قدس سره) و در همه جایگاه ها و مسئولیت هایی که ایشان تا زمان رحلت برعهده داشتند، جایگاهی ویژه داشت.

 

ما در حزب الله هرگز و تا دنیا دنیاست ، مواضع حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را که همواره کنار ما در همه میادین و مراحل ایستادند، فراموش نخواهیم کرد به ویژه اینکه ایشان با خوشی ما خوشحال و با غم ما اندوهگین می شدند و روزی برای کمک و یاری ما تاخیر نکردند.

 

*’مولود چاووش اوغلو’ وزیر امور خارجه ترکیه در پیام توئیتری:’با تأثر خبر درگذشت (آیت الله) هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری پیشین ایران را دریافت کردم و برای آن مرحوم از خداوند متعال رحمت طلب می کنم و به خانواده وی و ملت ایران نیز تسلیت می گویم.’

 

*’عبدالله گل’ رئیس جمهوری پیشین ترکیه در پیام توئیتری: از شنیدن خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رئیس جمهوری پیشین ایران بسیار متأثر شدم و این ضایعه را به خانواده ایشان و ملت ایران تسلیت می گویم و امیدوارم روح ایشان در جوار حق تعالی، آرام بگیرد.

 

* ‘امامعلی رحمان’ رئیس جمهوری تاجیکستان :خبر درگذشت علی‌ اکبر هاشمی رفسنجانی، یکی از چهره‌های شناخته شده سیاستمداران جمهوری اسلامی ایران باعث اندوه شد.

 

* ‘عبدالله عبدالله’ رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی افغانستان: ارتحال این شخصیت عالی و مبارز ضایعه جبران ناپذیری برای دولت و ملت بزرگ ایران به شمار می رود.آیت الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر نقش و جایگاهی که در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران و مدیریت تحولات سیاسی و اجتماعی نوین ایران داشت، از لحاظ علمی و فکری نیز یکی از چهره های شاخص و تاثیرگذار در جمهوری اسلامی ایران به شمار می رفت.
طی هشت سالی که ایشان ریاست جمهوری اسلامی ایران را به عهده داشتند، همواره از داعیه برحق مجاهدین افغانستان حمایت کرده و از بذل کمک به مهاجرین کشور ما دریغ نکردند.

 

ارتحال این شخصیت عالی و مبارز ضایعه جبران ناپذیر برای دولت و ملت بزرگ ایران به شمار می رود.

 

*’سید عمار حکیم’ رهبر ائتلاف ملی عراق: با نهایت تاسف خبر درگذشت شخصیت سیاسی اسلامی برجسته حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردیم.اینجا باید به نقش برجسته آن فقید در حیات انقلابی ، سیاسی و فرهنگی ایران و منطقه و جهان اشاره کنیم. خود را شریک حزن و اندوه ملت بزرگوار و دولت ایران می دانیم و به امام سید علی خامنه ای و خانواده فقید و بازماندگان این مصیبت را تسلیت عرض می کنیم.

 

*’انور قرقاش’ وزیر مشاور در امور خارجه وزارت خارجه امارات در صفحه توئیتر خود: هاشمی یکی از صداهای واقعگرا و اعتدالگرای ایران بود. نام هاشمی با جمهوری اسلامی و انقلاب مردم ایران علیه رژیم شاهنشاهی گره خورده است.

 

*’تلبک نظراف’ وزیر امور خارجه پیشین تاجیکستان : هاشمی رفسنجانی، در تحقق صلح بین تاجیکان نقش اساسی ایفا کرد و در دوران ریاست جمهوری وی مناسبات بین تاجیکستان و ایران بی نهایت خوب بود. ‌هاشمی رفسنجانی در دوران مذاکرات صلح تاجیکان زمانی، که گفت و گوها در تهران انجام می شد ، برای به دست آوردن صلح تاجیکستان مساعدت و کوشش می‌ کرد که هر چه زودتر در تاجیکستان صلح و آرامش به دست آید.

 

* ‘نورعلی دولت’ تاریخ‌نگار تاجیک : وقتی مذاکرات صلح میان طرف های درگیر در تاجیکستان شروع شد، رفسنجانی و دولت ایران همراه با روسیه تلاش زیادی کردند، که صلح در تاجیکستان برقرار شود. به همین دلیل، در ماه می سال ۱۹۹۷، پیش از امضای توافقنامه صلح در مسکو به تاجیکستان آمد.

 

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از پیشگامان انقلاب اسلامی و یار دیرین امام و رهبری یکشنبه شب پس از سال ها مجاهدت، به علت عارضه قلبی در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

جدیدترین مطالب سایت