شش مسافر ایرانی سرگردان فرودگاه آمستردام

شش مسافر ایرانی سرگردان فرودگاه آمستردام

شش مسافر ایرانی سرگردان فرودگاه آمستردام

 
پی امضاء قوانین جدید آمریکا توسط دونالد ترامپ و منع ورود به 6 کشور به ایلات متحده آمریکا 6 نفر از ایرانی های که به سفر موقت و دیدار خانواده خود وارد فرودگاه آمریکا شده بودند ادامه مطلب را در سایت تالاب مشاهده نمایید.
 
کارکنان کِی ال ام، شرکت هواپیمایی که این مسافران را از تهران به آمستردام آورده، در طول این سه روز برای آن‌ها آب و غذا و جایی برای استحمام فراهم کرده اند.شش مسافر ایرانی که شامگاه جمعه ایران را به مقصد ایالات متحده آمریکا ترک کرده بودند، در بخش ترانزیت فرودگاه آمستردام هلند سرگردان شده اند.
 
به گزارش تالاب: به نقل از یورونیوز، از این شش مسافر، دو نفر دانشجوی دوره دکتری در دانشگاه‌های ایالات متحده و هستند و دو زوج هم برای دیدار با فرزندانشان عازم آمریکا بودند. این افراد نه ویزای ورود به کشورهای عضو شنگن را دارند و نه اجازه ورود به خاک آمریکا. با این حال، آن‌‌ها به امید تغییر در وضعیتشان، فعلا ترجیح داده اند که در این مکان بمانند.
 
یکی از دانشجوها که ۲۹ سال دارد و نخواست نامش فاش شود، گفت: «هنگامی که در تهران سوارهواپیما شدیم، کسی چیزی به ما نگفت و همه چیز مرتب بود. با این حال، وقتی به آمستردام رسیدیم، یکی از ماموران اداره مهاجرت آمریکا به ما گفت که امکان ورود به ایالات متحده را نداریم.»
 
کارکنان کِی ال ام، شرکت هواپیمایی که این مسافران را از تهران به آمستردام آورده، در طول این سه روز برای آن‌ها آب و غذا و جایی برای استحمام فراهم کرده اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارکنان سفارت ایران و وکلای هلندی با این افراد ملاقات کرده اند اما آن‌ها هنوز تصمیم قطعی برای وضعیت خود نگرفته اند.
 
پدرام، ۲۹ ساله که در مقطع دکتری پزشکی از دانشگاه پیتزبورگ آمریکا پذیرش دارد، زمان زیادی برای گرفتن ویزا صرف کرده است. وی می‌گوید: «فکر نمی‌کنم کسی به اندازه من با تهدید تروریستی بی‌ربط باشد.»
 
شش مسافر ایرانی سرگردان فرودگاه آمستردام
 
کوئن وان زیخ، یکی از سخنگویان کی ال ام، به پدرام و همراهانش می‌گوید: «ما هم مثل بقیه غافلگیر شدیم. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، این است که مسافران را به ایالات متحده نبریم.»
 
معضل گرفتار شدن مسافران در فرودگاه به پارلمان هلند هم کشیده شده است. برت کوئندرس، وزیر امور خارجه هلند، با حضور در مجلس نمایندگان در این‌باره گفت: «این قانونگذاری و وضعیت بحرانی در فرودگاه‌ها، هیچ کمکی به مبارزه با تروریسم نمی‌کند. فایده‌ای که ندارد، هیچ، باعث جدایی میان مردم هم می‌شود.»
 
جدیدترین مطالب سایت