وضعیت شیر دادن دانش آموزان در مدرسه

وضعیت شیر دادن دانش آموزان در مدرسه

شیر بی کیفیت در مدرسه برای دانش آموزان 

شیر دادن در مدرسه امروزه بسیار بی کیفیت هست در ادامه می‌توانید ما را دنبال نمایید . 

 

به گزارش تالاب منطقه مازندران، رضا باکری در نشست هم‌اندیشی صنایع لبنی شمال کشور با کانون صنایع خوراکی ایران و انجمن صنایع لبنی ایران که در بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: امروزه چه بخواهیم چه نخواهیم با تهی شدن جیب مصرف‌کننده ناچاریم آتش‌بس قیمت‌ها را اعلام کنیم.

 

وی با اشاره به این که صاحبان صنایع لبنی و دامداران باید از دست جیب مصرف‌کننده تعادل سود خودرا بالانس کنند، عنوان کرد: باید راهکار نوینی را برای سودآوری گزینه کنیم و هیچ راهکاری با ابزار قیمت‌ها برای حل معضل دامداران و صنایع لبنی وجود ندارد.

 

دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران با بیان این که هر گونه تلاش برای افزایش قیمت شیر خام بی‌نتیجه هست، گفت: هر افزایش قیمت فرآورده لبنی به منظور سود و زیان واحدهای صنایع لبنی از طریق جیب مصرف‌کننده بی‌نتیجه هست.

 

باکری ادامه داد: شیر و لبنیات از گروه تنظیم بازار خارج شود ودر گروه کالای سلامت قرار گیرد و باید از دیدگاه سلامت موادغذایی را گروه‌بندی کنیم.

 

وی افزود: وظیفه تنظیم بازار به تشکل‌هاي ذیربط داده شود و فعالان اقتصادی در بخش خصوصی به کسب و کار بپردازند و امنیت خوراکی مردم را فراهم کنند.

 

دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران اظهار کرد: دولت در اساس گروه‌بندی کالا باید گروه سلامت تشکیل دهد تا برای فراهم سازی سلامت مردم بتواند کالاهای سلامت‌بخش از نظر کیفی را بازرسی کند.

 

باکری گفت: دستکم استاندارد مصرف لبنیات سالانه 165 کیلوگرم هست تا سلامت خانوارها فراهم شود.

 

وی با بیان این که ساخت و منتشر شیر رایگان مدارس باید در راس توسعه مصرف کالای سلامت قرار گیرد، ادامه داد: منتشر شیر ربطی به یادگیری و پرورش ندارد بلکه وظیفه کارخانجات لبنی هست که مسئولیت ساخت و منتشر را بر عهده داشته باشند.

 

دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران افزود: 17 میلیون و 800 هزار دانش‌آموز داریم که نمیتوانیم کمتر از یک میلیون و 300 هزار تن شیر را در مدارس منتشر کنیم و سلامت مدارس را فراهم کنیم.

 

باکری ادامه داد: ماهانه دستکم باید 6 کیلوگرم شیر در اختیار خانواده صاحب فرزند قرار گیرد تا سلامتی نسل آینده فراهم سازی شود.

 

وی با اشاره به این که متاسفانه بی‌کیفیت‌ترین شیر را برای مدارس فراهم می کنیم و ادعا می کنیم سلامتی دانش‌آموزان را فراهم سازی میکنیم، اظهار کرد: در حالی‌که باید یک میلیون و 300 هزار تن شیری که خریداری میکنیم ودر اختیار دانش‌آموزان قرار میدهیم باید باکیفیت‌ترین شیر باشد ودر مسیر سلامت مدارس قرار گیرد نه این که از طریق مناقصه بدترین شیرها را خریداری کنیم.

 

جدیدترین مطالب سایت