تجاوز جنسی به چه تجاوزی گفته می شود؟ (+ بالاترین آمار تجاوز جنسی در دنیا)

تجاوز جنسی به چه تجاوزی گفته می شود؟ (+ بالاترین آمار تجاوز جنسی در دنیا)

تجاوز جنسی

 

10 کشور با بالاترین آمار تجاوز جنسی + تعریف حقوقی تجاوز جنسی

تجاوز جنسی : در این جا در مورد شخص متجاوز صحبت شده است و طبق معمول متجاوزان بخصوص متجاوزان جنسی افرادی هستند که دچار بیماری هاي روحی و روانی هستند که در مطلب زیر به این موضوع اشاره شده است.

 

به گزارش تالاب طبق معمول وقتی مردی دست به تجاوز میزند به او میگویند بیمار روانی است اما جالب است بدانید تمامی متجاوزین بیمار نیستند. بیمار تجسم کردن این افراد تنها باعث رفع اتهام از انها می شود و بجای محکوم کردن انها به زندان باعث می شود تنها به درمان اجباری محکوم شوند.

 

تنها در برخی موارد فرد متجاوز مبتلا به بیماری‌هایي مثل اسکیزوفرنی است. تمام مردان در شرایط خاص می توانند متجاوز جنسی باشند اما متخصصان آن ها رابه ۳ دسته تقسیم میکنند:

 

-مردانی که در بزرگسالی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند -مردانی که در کودکی درخانواده مورد تجاوز جنسی واقع شده‌اند

 

مردانی که در کودکی در خارج از خانواده مورد تجاوز جنسی واقع شده‌اند اکثر این افراد زمانی دست به تجاوز میزنند که یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند یا مست هستند.

 

تنها ۴ درصد متجاوزین جنسی بیماران روانی هستند و تعداد بی شماری از آن ها مردانی هستند که در دوران نوجوانی درخانواده مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

 

تعریف حقوقی تجاوز جنسی

“کسیکه از طریق ضرب و جرح یا با خشونت یا از طریق تهدید به اعمال بزهکارانه فرد دیگری رابه نزدیکی جنسی یا به انجام یا تحمل عمل جنسی دیگری که از لحاظ اهانت و سایر شرایط قابل مقایسه با نزدیکی جنسی باشد، مجبور کند، برای تجاوز جنسی «تجاوز به عنف» به زندان به مدت دست کم دو سال و حداکثر شش سال محکوم می شود.”

 

همین امر در مواردی که یک نفر از موقعیت عجز و درماندگی فرد دیگری سو استفاده کرده و با او نزدیکی جنسی یا عملی قابل مقایسه با نزدیکی جنسی انجام دهد نیز صِدق می کند. فرد ممکن است بیهوش یا خواب، مست یا تحت تأثیر مواد مخدر، بیمار یا مصدوم و یا دارای نوعی معلولیت ذهنی باشد.

 

اگر جرم سنگین باشد فردی که مرتکب جرم شده ممکن است به زندان به مدت حداکثر ده سال محکوم شود. تجاوز جنسی به عنف زمانی است که فرد مرتکب رفتاری خیلی تهدیدآمیز شده باشد، خشونت بکار برده باشد و بی توجهی جدی از خود نشان داده یا آنکه چندین نفر باهم مرتکب جرم شده باشند.

تجاوز جنسی به چه تجاوزی گفته می شود؟ (+ بالاترین آمار تجاوز جنسی در دنیا)

10 کشور با بالاترین آمار تجاوز جنسی

توجه: این آمار مربوط به ۲ سال قبل هستند.

 

بسیاری از کشورها حتی کشورهای توسعه یافته شاهد بالاترین میزان تجاوز جنسی هستند. در اینجا به کشورهایی با بالاترین میزان تجاوز اشاره شده است:

 

۱۰. اتیوپی

بر اساس برآوردها اتیوپی یکی از بالاترین نرخ‌هاي خشونت علیه زنان را در دنیا دارد. گزارشی از سازمان ملل دریافت تقریباً ۶۰ درصد زنان اتیوپی قربانی خشونت جنسی هستند. تجاوز‌ جنسی مشکلی بسیار جدی در اتیوپی است. ازدواج اجباری دراین کشور یک عرف است که باعث بدنامی آن شده‌است. اتیوپی جز کشورهایی است که این عرف در آن ها بیش‌ترین رواج را دارد. در تعداد زیادی از بخش‌هاي اتیوپی، برای یک مرد خیلی عادی است که با همکاری دوستانش دختر یا زنی بدزد، و گاهی برای فرار آسان‌تر از اسب استفاده کند. سپس آدم‌ربا عروس مدنظرش را پنهان میکند و تا زمانی که باردار شود به او تجاوز‌ می کند. گزارش شده‌است دخترانی که فقط ۱۱ سال دارند به منظور ازدواج ربوده شده‌اند. هم‌ چنین نیروی نظامی اتیوپی متهم به ارتکاب تجاوز‌ سازمان یافته به غیرنظامیان است.

 

۹. سریلانکا

نیروهای امنیتی سریلانکا هنوز هم مظنون‌ها را مورد تجاوز‌ و شکنجه قرار می دهند. اخیرا ادعاهایی مطرح شده‌است که تجاوز‌ و شکنجه توسط نیروهای امینیتی سریلانکا تا ۴ سال پس از پایان جنگ داخلی ادامه داشته‌است. مطالعه‌ي سازمان ملل روی مردان و خشونت در کشورها دریافت ۱۴.۵ درصد مردان سریلانکایی نمونه‌ي تحت بررسی در مقطعی از زندگی مرتکب تجاوز‌‌ جنسی شده‌اند. ۴.۹ درصد سال گذشته اقدام به تجاوز ‌کرده‌بودند. ۲.۷ درصد به یک مرد تجاوز‌ کرده بودند. ۱.۶ درصد دریک تجاوز‌ گروهی شرکت کرده‌بودند. ۹۶.۵ درصد مردانی که مرتکب تجاوز‌ ‌شده‌بودند، هیچ پیامد قانونی را تجربه نکردند. ۶۵.۸ درصد بعد ازآن احساس نگرانی یا گناه نمی کردند. ۶۴.۹ درصد متجاوزان بیش از یک بار مرتکب این عمل شده‌بودند، و ۱۱.۱ درصد به ۴ یا بیش‌ از ۴ زن یا دختر تجاوز‌ کرده‌بودند.

 

۸. کانادا

این اقلیمی است که برای این جرم جریمه‌ي نقدی در نظر می گیرد و مجموع موارد تجاوز‌ گزارش شده دراین کشور ۲،۵۱۶،۹۱۸ است. این تنها ۶ درصد کل موارد تجاوز‌ است. گزارش شده‌است از هر ۳ زن یک نفر تجاوز‌ جنسی را تجربه کرده‌است و تنها ۶ درصد تجاوزها به پلیس گزارش شده‌است. براساس آمار نهاد دادگستری بریتیش کلمبیا از هر ۱۷ زن یک نفر مورد تجاوز‌ قرار می گیرد، ۶۲ درصد قربانیان آسیب‌هاي جسمی میبینند. ۹ درصد ضرب و شتم شده‌اند چهره‌شان خراب شده‌بود.

 

۷. فرانسه

تا قبل از ۱۹۸۰ تجاوز در فرانسه جرم نبود. قوانین حامی حقوق و امنیت زنان در فرانسه نسبتا جدید هستند. قانونی که بر اساس آن تجاوز‌ جرم محسوب می شود تنها به ۱۹۸۰ برمی‌گردد. پیش‌تر احکام بر پایه‌ي دستورالعمل‌هاي اخلاقی قرن نوزدهم بودند. قانونی برای اذيت و اذیت جنسی در ۱۹۹۲ به تصویب رسید ودر ۲۰۰۲ قانونی برای اذيت و اذیت اخلاقی گذاشته‌شد. آخرین لایحه‌ي مبارزه با خشونت علیه زنان سال گذشته تصویب شد. مطالعات دولت نشان می دهد هر سال ۷۵۰۰۰ مورد تجاوز در کشور رخ میدهد. تنها ۱۰ درصد قربانیان شکایت می کنند. فرانسه با مجموع ۳،۷۷۱،۸۵۰ مورد در رتبه‌ي هفتم قرار دارد.

 

۶. آلمان

تخمین زده میشود ۲۴۰۰۰۰ زن و دختر تا کنون بر اثر این جرم از دنیا رفته‌اند. کشور آلمان با تعداد ۶،۵۰۷،۳۹۴ مورد تجاوز جنسی در امسال ششمین کشور با بالاترین میزان این سوء رفتار است که رقم واقعا بالایی است. کاتولیک‌هاي آلمانی قرص‌هاي پیش‌گیری از بارداری اورژانسی را برای قربانیان جایز دانسته‌اند. این کشور که در فناوری رو به پیشرفت است، در انسانیت عملا در حال پس‌رفت است.

 

۵. بریتانیا

تعداد زیادی از آدم‌ها آرزو دارند در بریتانیا زندگی کنند یا حداقل آن‌جا را ببینند چون یکی از پیش‌رفته‌ترین کشورها است. ولی یقینا آگاهی ندارند که این کشور به شدت با جرم تجاوز دست به‌گریبان است. در زانویه‌ي ۲۰۱۳، وزارت دادگستری«MoJ»، دفتر آمار ملی«ONS»، و نهاد نخست‌وزیری برای اولین بار مشترکا خبر‌نامه‌ي آمار رسمی خشونت‌هاي جنسی رابا عنوان “مروری بر آسیب‌رسانی جنسی در انگلستان و ولز” منتشر کردند. بر اساس گزارش به‌طور متوسط تقریباً ۸۵۰۰۰ زن سالانه در انگلستان و ولز مورد تجاوز قرار می گیرند. ۴۰۰۰۰۰ زن هر سال اذیت و اذيت جنسی می شوند. از هر ۵ زن یک نفر «۱۶ تا ۵۹ ساله» پس از ۱۶ سالگی گونه‌اي از خشونت جنسی را تجربه میکند.

 

۴. هند

هند جایی است که اذیت و اذيت جنسی به سرعت در حال افزایش است. تجاوز یکی از رایج ‌ترین جرم‌ها علیه زنان است. بر اساس داده‌هاي دیوان اسناد و مدارک جرایم ملی۲۴۹۲۳ مورد تجاوز در سراسر هند در ۲۰۱۲ گزارش شد، ولی متخصصان قبول دارند که تعداد موارد گزارش نشده‌ي اذیت و اذيت جنسی این رقم را خیلی بالاتر میبرد. از این میان ۲۴۴۷۰ مورد توسط والدین/خانواده، اقوام، همسایه‌ها و افراد آشنای دیگر اعمال شده‌است، که نشان میدهد مردانی که با قربانیان آشنا بوده‌اند ۹۸ درصد تجاوزهای گزارش شده را مرتکب شده‌اند. تازه‌ترین برآوردها حاکی ازآن است در هند هر ۲۲ دقیقه یک مورد تجاوز گزارش می شود.

 

۳. سوئد

سوئد بالاترین میزان وقوع تجاوز گزارش شده را در اروپا و یکی از بالاترین‌ها را در دنیا دارد. در سوئد از میان هر ۴ زن یک نفر قربانی تجاوز است. تا ۲۰۱۰ پلیس سوئد بالاترین رقم تعرض رابه ثبت رساند-حدود ۶۳ نفر از هر ۱۰۰۰۰۰ شهروند. این کشور سومین رتبه در بالاترین میزان جنایت را دارد. در سوئد ۱۵۷۰۰ تعرض جنسی در ۲۰۰۹ گزارش شد، که در مقایسه با ۲۰۰۸ افزایشی ۸ درصدی داشت، از این میان، ۷۵۹۰ گزارش بررسی شد و ۵۹۴۰ مورد آن تجاوز و اذیت و اذيت جنسی«از جمله لخت‌گرایی» بود. در آوریل ۲۰۰۹، گزارش شد جرایم جنسی در ۱۰ سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشته‌است. براساس مطالعه‌ي اتحادیه‌ي اروپا در ۲۰۰۹، سوئد یکی از بالاترین نرخ‌هاي تجاوز گزارش شده را در اروپا دارد.

 

۲. افریقای جنوبی

این کشور با ۶۵۰۰۰ گزارش تجاوز جنسی و اذيت و اذیت‌هاي جنسی دیگر درسال ۲۰۱۲، یکی از بالاترین نرخ‌هاي تجاوز را در دنیا دارد. وقوع تجاوز دراین کشور باعث شده‌است ازآن با عنوان “پایتخت تجاوز جهان” یاد کنند. در بین ۴۰۰۰ زن که جامعه‌ي اطلاعات، اعتباربخشی، و شفاف‌سازی از آن ها پرسش کرده‌است از هر ۳ زن یک نفر درسال گذشته مورد تجاوز قرار گرفته‌است. بیش‌از ۲۵ درصد مردان افریقای جنوبی دریک نظرسنجی به این سوء رفتار اعتراف کردند. تقریباً نیمی از انها گفتند به بیش از یک نفر تجاوز کرده‌اند. از هر ۴ نفری که اعتراف کرده‌بودند، ۳ نفر اظهار کردند اولین بار در دوران نوجوانی تعرض کرده‌اند. این نظر سنجی توسط شورای تحقیقات دکتری«MRC» به چاپ رسید. افریقای جنوبی بالاترین میزان وقوع تجاوز به کودکان و نوزادان را در بین سایر کشورها دارد. اگر متجاوز محکوم شود، مدت حبس او حدود ۲ سال خواهدبود.

 

۱. ایالات متحده

ابرقدرت جهان در مسابقه‌ي تجاوز جنسی مقام اول را دارد. متجاوزان به‌طور عمده مرد هستند و سهمی ۹۹درصدی دارند. در بین همه ی‌ي قربانیان، ۹۱ درصد زنان‌هستند درحالی‌که ۹ درصد را مردان تشکیل میدهند. آمار وزارت دادگستری ایالات متحده عنوان میکند ۹۱ درصد قربانیان تجاوز جنسی زن و ۹ درصد مرد هستند، و تقریباً ۹۹درصد متجاوزان مرد هستند. بر اساس نظرسنجی ملی خشونت علیه زنان، از هر ۶ زن امریکایی یک نفر، و از هر ۳۳ مرد امریکایی ۱ نفر در طول زندگی قربانی یک تجاوز کامل یا اقدام به آن است. بیش از ¼ زنان در سن ۱۸ تا ۲۴ ساله گزارش کرده‌اند پس از ۱۴ سالگی قربانی تجاوز یا اقدام به آن بوده‌اند. ازآن میان ، تنها ۱۶ درصد کل موارد گزارش شده‌اند. این مسئله در فضای باز در ایالات متحده‌ي امریکا رایج نیست، بلکه بیش‌تر موارد تجاوز در خانه‌ها رخ می دهد.

 

جدیدترین مطالب سایت