وزیر خارجه عربستان سعودی : دلمان نمیخواهد با ایران بجنگیم

وزیر خارجه عربستان سعودی : دلمان نمیخواهد با ایران بجنگیم

عادل الجبیر در رابطه جنگ با ایران صحبت کرد

 

عادل الجبیر ویز خارجه عربستان سعودی بتازگی در رابطه جنگ با ایران صحبت هایي کرده هست . 

 

به گزارش تالاب عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی در رابطه با موشکی که انصارالله یمن به سوی فرودگاه ملک خالد در ریاض پرتاب کرده‌اند، مدعی شد:
 
موشک تولید ایران بودو شبیه به موشکی بود که در 22 جولای به سوی شهر ینبع پرتاب شد. موشک به موجب کارشناسانی از سپاه و حزب‌الله به یمن قاچاق شد و این کارشناسان بودند که هماهنگی‌هاي ضروری برای حمله به عربستان را انجام دادند و این امر میتواند به معنای اعلام جنگ باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه «امیدواریم وارد جنگ مستقیم با ایران نشویم»، گفت که «عربستان سعودی از بعضی بندهای توافق هسته‌اي ایران ناراضی هست و ما خواستار تحریم‌هاي اخیر علیه ایران هستیم» ودر این‌باره مدعی شد: زیرا ایراناز تروریسم حمایت می کند.
 

همینطور نماینده عربستان در سازمان ملل در نامه‌اي به شورای امنیت مدعی دست داشتن ایران در حمله موشکی انصارالله یمن به عربستان سعودی شد.

 

دراین نامه ضمن اشاره به این‌ ادعا که «قاچاق سلاح ایران به حوثی‌ها ادامه دارد»، ادامه داده شده هست که «ایران در تولید موشکی که به فرودگاه ملکت خالد پرتاب شد دست داشته هست و این بعد از بررسی و پژوهش در مورد بقایای موشک تایید شد.»

 

این ادعاها در حالی مطرح میشود که امیر حاتمی وزیر دفاع کشورمون دراین اساس گفته هست: دشمن از هر فرصتی برای تهمت زنی علیه ایران بهرهگیری میکند و قطعا ما این چالش را رد می کنیم. بنا نیست هر اتفاقی در منطقه رخ می دهد، ایران را متهم میکنند اگرچه این موارد از دشمن بعید نیست.

 

همینطور سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران در واکنش به این ادعاها تاکید کرده هست: ما امکان انتقال موشک به آنجا «یمن» را نداریم و موشک‌ها برای خودشان هست.

 
 
جدیدترین مطالب سایت