نگاهی به قتل مرموز رئیس شبکه جم سعید کریمیان

مجموعه : اخبار حوادث
نگاهی به قتل مرموز رئیس شبکه جم سعید کریمیان

قتل مرموز سعید کریمیان

سعید کریمیان مدیر شبکه ماهواره اي جم هست که متاسفانه چند روز پیش به طور فجیعی به قتل رسید . سعید کریمیان مدیر شبکه جم دقایقی پیش توسط افرادی ناشناس در دفتر کارش در ترکیه ترور شد.

 

ترور سعید کریمیان مدیر شبکه جم

سعید کریمیان مدیر گروه جم تی وی ساعتی گذشته در دفتر کار خود در ترکیه با گلوله ترور شد هنوزکسی مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفته هست. کریمیان در منطقه نظامی ماسلاک و در مرکز خرید یونیک ترور شده / ٢٧ گلوله به بدن وی شلیک شده هست و یک نفر همراهش هم کشته شده هست.

نگاهی به قتل مرموز رئیس شبکه جم سعید کریمیان

بیوگرافی سعید کریمیان

سعید کریمیان متولد ۱۳۴۸ در شهر مرزی قائن به جهان آمد. وی تحصیلاتش را تا دیپلم در همان شهر گذارند تا این که جنگ ایران و عراق شروع شد.

 

از آن جایی که پدر وی یکی از اعضای گروهک مجاهدین خلق بود در اواخر جنگ و نزدیک عملیات مرصاد به همراه خانواده اش به پادگان اشرف انتقال یافتند.

 

وی به همراه مادرش بعد از هلاکت رسیدن پدرش در عملیات مرصاد و در سال ۱۳۷۵ با حمایت ها و پشتیبانی عموی درباری خود به سوئیس منتقل شد و در آن جا پناهنده گردید. وی که در پادگان اشرف آشنایی اجمالی با زبان هاي خارجه پیدا کرده بود در رشته معماری دانشگاه بازل این کشور در مقطع کارشناسی به تحصیل خود ادامه داد.

 

علیرضا کریمیان عموی سعید که همسر خود را ازدست داده بود با زن برادر خود ازدواج کرد.

 

سعید کریمیان حدود دو سال در دانشگاه بازل مشغول به تحصیل بود اما از آن جایی که با ازدواج مجدد مادرش مخالف بود با بی مهری عموی خود مواجه گردید و از طرفی نتوانست هزینه هاي سنگین زندگی و شهریه دانشگاه را تأمین کند. وی سرانجام مجبور به ترک تحصیل شد و در سال ۱۳۷۷ سراغ برادرش هادی کریمیان که در لس آنجلس زندگی میکرد رفت.

 

در سال ۸۴ سعید کریمیان که دیگر یک بیزینس من به حساب می آمد در یکی از بیزینس هایش با غلامرضا فراهانی آشنا شد.

 

سعید کریمیان مدیر شبکه جم کشته شد

نگاهی به قتل مرموز رئیس شبکه جم سعید کریمیان

ترور رییس شبکه جم

 

غلامرضا فراهانی درجه دار سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بود که به دلائل سیاسی امنیتی و پول شویی در نظام سپاه پاسداران از سپاه جدا و برای تجارت به شهر دبی مهاجرت کرده بود.

 

غلامرضا فراهانی چند ماهی با سعید کریمیان همکاری کرد و در این مدت با وی اکثر آشنا گردید.

 

غلامرضا فراهانی که از سبقه سیاسی و رسانه اي سعید کریمیان با خبر شد با بودجه هنگفتی که از طریق اختلاص در نظام ادارای سپاه پاسداران به دست آورده بود و آن را به بانک هاي شهر دبی انتقال داده بود و گرچه با سرمایه گذاری هاي سعید و هادی کریمیان در سال ۱۳۸۵و در لندن شبکه اي را به نام «GEM TV» تأسیس کردند

 

این شبکه در ابتدای تاسیس در سال ۱۳۸۵ فقط به موسیقی و موزیک پرداخت. اما از سال ۱۳۸۸ شبکه توسعه پیدا کرده و شبکه به دو قسمت جم موزیک و جم کلاسیک تغییر شکل پیدا کرد.

 

شبکه جم موزیک به موزیک ویدئوهای خارجی می‌پردازد و شبکه جم کلاسیک به سریال ها و فیلمهای گوناگون که اکثر انها از کشور ترکیه هست می‌پردازد.

 

جدیدترین مطالب سایت