چهره های معروف هالیوودی در زمان لاغری (عکس)

مجموعه : اخبار چهره ها
چهره های معروف هالیوودی در زمان لاغری (عکس)

لاغری افراد معروف و سرشناس هالیوود در دوره های مختلف را در این مطلب در مجله تالاب بخوانید.

 

در اينجا به برخي روش‌ها و دوره های لاغری که ستارگان زن بعد از زايمان در پيش گرفته‌اند تا به وزن ایده آل قبلی خود برسند، اشاره مي‌كنيم. پس با ما همراه باشید.سوزاندن چربي‌هايي كه طي 9 ماه در بدن انباشته شده‌اند، كار سختي است. اين چربي‌ها براي زنان بازيگر هم مشكل‌ساز است.

 

چهره های معروف هالیوودی در زمان لاغری (عکس)

 

رژيم ماهي

آنجلينا جولي، بازيگر معروف و باريك‌اندام سينما، بعد از آن‌كه فرزندان دوقلوي خود را به روش سزارين به دنيا آورد، حتي يك دقيقه از رژيم‌گرفتن غفلت نكرد. برخلاف زناني كه به فرزندشان شير مي‌دهند و شيردهي خوب در كاهش وزن‌شان موثر است،

 

او شيردهي را آغاز نكرد پس بنابراين كار سخت‌تري در پيش داشت. آنجلينا حتي قبل از تولد فرزندانش هم ماهي سالمون در وعده صبحانه مصرف مي‌كرد و بعد از زايمان نيز غذاي اصلي روزانه او ماهي سالمون، سبزي‌هاي گريل‌شده،

 

پنير سفيد كم‌چرب و ميوه‌هاي تازه بود.او در حال حاضر به وزن قبل از بارداري خود بازگشته و از آنجا كه دوست دارد دوباره باردار شود، مصرف ويتامين‌هاي پرناتال (مولتي‌ويتامين‌هايي كه قبل از دوران بارداري بايد آن‌ها را مصرف كرد) آغاز كرده است.

 

چهره های معروف هالیوودی در زمان لاغری (عکس)

 

ورزش بعد از زايمان

 

جنيفر لوپز بعد از به دنيا آوردن فرزندان دوقلويش «مكس» و «اما»، 23 كيلوگرم اضافه وزن پيدا كرد اما 7 ماه بعد اندام او دقيقا مثل قبل از بارداري‌اش شد و به گفته خودش، تنها رمز موفقيت او ورزش است جنيفر طي اين مدت حداقل روزي 3 ساعت ورزش متناوب داشت.

 

در كنار ورزش، رژيم مشهور (low cab) كه اصطلاحا رژيم (كم‌قند) است، انتخاب كرد.در طول روز ميزان مصرف كالري دريافتي‌اش از 1400 كيلوكالري فراتر نرفت و مصرف هر نوع شكلات، شيريني يا حتي ميوه‌هاي خشك براي او ممنوع شد. طي 7 ماه، او 18 كيلوگرم وزن كم كرد.

 

چهره های معروف هالیوودی در زمان لاغری (عکس)

 

كريستينا آگوييلرا و رژيم سبزي‌ها

 

اين خواننده جوان كه در ماه ژانويه 2008 فرزند خود «مكس» را به دنيا آورد، به‌دليل مصرف بالاي شكلات در طول دوران بارداري 18 كيلوگرم اضافه وزن داشت كه مجبور شد آن را با رژيم سخت در كنار ورزش پايين آورد، ولي طي 4 ماه بعد از زايمان،

 

فقط ميوه و سبزي‌ و آب فراوان مصرف مي‌كرد. كريستينا تمام موادغذايي پركالري از جمله گوشت قرمز، ماهي و نان را از برنامه غذايي‌اش حذف كرد و براي تسريع روند كاهش وزن، رو به ورزش شديد آورد، يعني 90‌دقيقه تمرين شديد بدني 5 بار در هفته.

 

چهره های معروف هالیوودی در زمان لاغری (عکس)

 

اشلي سيمسون و خط كشيدن دور فست‌فود

 

ماه نوامبر 2010 «اشلي سيمسون» فرزند خود به نام «برونكس موگلي» را به دنيا آورد و به شكلي باورنكردني دوباره به وزن قبل از بارداري خود رسيد. او براي رسيدن به اين هدف دستورات «جكي كلر» را كه يك متخصص تغذيه قديمي و حرفه‌اي با شعار آشتي‌دادن

 

مردم با موادغذايي سالم و باكيفيت و پيروي از تعادل غذايي است، اجرا كرد.اين خانم جوان همچنين اقدام به تاسيس رستوراني كرد كه منوي آن شامل غذاهاي آماده با ميوه و سبزي‌هاي فصل، ماهي و غذاهاي كم‌چرب است.«اشلي سيمسون»

 

در دوران بارداري عادت‌هاي بدي مثل مصرف زياد فست‌فود پيدا كرده بود كه بعد از زايمان با كنارگذاشتن آن و مصرف بيشتر نان سبوس‌دار و ميوه در وعده صبحانه و ورزش در كنار رژيم توانست اضافه وزن بعد از بارداري‌اش را از بين ببرد.

 

چهره های معروف هالیوودی در زمان لاغری (عکس)

 

جسيكا آلبا و رژيم مرغي

 

جسيكا 4 ماه بعد از زايمان توانست وزن اضافه خود را پايين آورد. او براي اين منظور رژيم گوشت مرغ و سبزي‌ را انتخاب كرد. اين موادغذايي انرژي‌زا‌ اما كم‌كالري هستند.او در طول روز فقط سبزي‌هاي برگ‌سبز، گردو يا يك مشت تخمه مي‌خورد و ميان‌وعده‌هايش

 

هم شامل تخم‌مرغ آب‌پز بود. آلبا در كنار رژيم غذايي، ورزش را هم به برنامه روزانه‌اش افزود؛10 دقيقه پياده‌روي روي تردميل، 10 دقيقه دويدن و يك ساعت بدنسازي و تمرين ورزش‌هاي رزمي البته همراه با نوشيدن آب فراوان، از اسرار كاهش وزن اوست.

 

نظر كارشناس

 

در دوران بارداری افزایش وزن متوسط 17 کیلوگرم از نظر فیزیولوژیک طبیعی است و مقداری از آن یعنی حدود 3 تا 5 کیلوگرم مربوط می‌شود به توده‌های چربی که در بدن ذخیره می‌شود، مقداری هم مربوط به وزن جنین، مایعات درون خون، کیسه‌آب، جفت و… است.

 

دلیل ذخیره چربی در طول دوران بارداری در فلسفه خلقت، ضعیف‌بودن زن بعد از زایمان است و از آنجا که روند شیردهی فورا آغاز می‌شود و خود شیر کالری بالایی دارد، ممکن است زن با دریافت غذایی نتواند نیازهای خود و فرزندش را تامین کند.

 

چربی‌‌های ذخیره در این مدت به کمک مادر می‌آید و برای شیردهی سوزانده می‌شود. درست‌ترین کاری که برای کاهش وزن بعد از زایمان توصیه می‌شود، شیردهی است اما در مورد رژیمی که بازیگران مشهور بعد از زایمان داشته‌اند:

 

آنجلیناجولی

 

از مواردی که این خانم رعایت نکرده‌اند، شیردهی است که خود می‌تواند روند کاهش وزن را سخت‌تر کند. نکته دیگر این‌که ایشان به روش سزارین زایمان کرده‌اند. در این روش مادر خون زیادی از دست می‌دهدو این موضوع می‌تواند باعث کاهش ذخایر آهن در بدن شود.

 

چون بعد از زایمان روند خونسازی آغاز می‌شود و فرد نیاز بیشتری به منابع آهن و 12B دارد.رژیم غذایی این خانم فاقد گوشت قرمز و ارگان‌ها مثل کبد است و آهن و ویتامین 12B پایینی دارد. پنیر سفید کم‌چرب و میوه‌های تازه از موادغذایی خوبی هستند

 

که در رژیم گنجانده شده‌اند.سبزی‌ها نیز بهتر است پخته نشوند و خام مصرف شوند اما گریل‌کردن آن‌ها هم اشکالی ندارد. عیب دیگر رژیم آنجلینا جولی کمبود کربوهیدرات است. کربوهیدرات‌ برای فرآیندهای مختلف فیزیولوژیک مثل تامین سوخت گلبول‌های قرمز

 

و سوخت مغز لازم است.رژیم اين بازيگر به شکلی رژیم پروتئینی‌-‌ویتامینی است و کربوهیدرات و چربی کافی ندارد. این در حالی است که 55 درصد یک رژیم کاهش وزن باید از کربوهیدرات و 15 درصد از چربی تامین شود.پایین‌بودن میزان چربی در رژیم‌غذایی

 

می‌تواند باعث تحلیل‌رفتن بافت عضلانی و کاهش عملکرد آن و افت سیستم عصبی و کاهش حافظه شود. این رژیم حتی بر زیبایی نیز تاثیر می‌گذارد.وقتی بافت چربی زیر پوست تحلیل می‌رود فرد دچار خشکی پوست و پیری زودرس خواهد شد.

 

جنیفرلوپز

 

با رژیم خانم لوپز موافق هستم. قندهای ساده در رژیم ایشان حذف شده و اندیس گلایسمی یا نمایه قندی پایین آمده است. وقتی مصرف قندهای ساده کم می‌شود، ترشح انسولین که مانع چربی‌سوزی است، پایین خواهد آمد و درنتیجه چربی‌سوزی در بدن افزایش می‌یابد.

 

از سوی دیگر ايشان با ورزش مرتب به چربی‌سوزی کمک کرده‌اند. اشاره به این نکته لازم است که رژیم این خانم کم قند است نه بدون قند.قند پایه در رژیم ایشان از میوه‌ها، نشاسته و غلات تامین شده است اما حذف کامل قند اصلا توصیه نمی‌شود.

 

اشلی‌ سیمسون

 

غذاهای آماده حاوی چربی بالایی هستند که باعث چاقی می‌شوند. خوشبختانه این خانم بعد از زایمان رو به اصلاح الگو زندگی آورده‌اند و سعی کردندبا اصلاح الگوی تغذیه یعنی مصرف بیشتر میوه‌های تازه و نان سبوس‌دار و کم‌کردن مصرف چربی و با افزدون ورزش به برنامه‌های روزانه، وزن خود را کاهش دهند.

 

جسیکا آلبا

 

به‌طور طبیعی باید در یک ماه 4‌کیلوگرم وزن کم کنیم. اگر با رژیم غذایی صحیح و تنظیم شده فردی با تحرک بیشتر بیش از 4 کیلوگرم هم کم کرد، ایرادی ندارد.نکته‌ای که در رژیم این خانم دیده می‌شود تمایل ناخودآگاه به حذف برنج، نان یا سیب‌زمینی است.

 

مردم تصور می‌کننداین موادغذایی چاق‌کننده و گوشت، تخم‌مرغ و پروتئین موادغذایی بهتری هستند.بعد از زایمان نیاز پروتئین بدن بالا نیست بنابراین فرد نباید از منابع آن در حد بالا مصرف کند. گوشت قرمز به دلیل نیتروژن زیادی که تولید می‌کند

 

عامل شکل‌گیری اوره و مواد سمی در بدن است.رژیم‌های پرپروتئین رژیم‌های سالمی نیستند و همچنين نیتروژن زیاد عامل پیری زودرس است. باید به مقدار مناسب و تنظیم‌شده از گروه کربوهیدرات‌ها مثل نان و سیب‌زمینی یا برنج هم استفاده کرد.

 

کریستینا آگوییلرا

 

ایراد عمده رژیم این خانم حذف منابع پروتئینی از رژیم غذایی است.فردی که تمرین‌های بدنی بیشتری دارد چون عضلات متابولیسم بالاتری دارند؛ پروتئین بیشتری هم نیاز دارد. از سوی دیگر عمدتا کربوهیدرات‌ها منابع تامین انرژی در بدن هستند.حذف نان و غلات

 

به معنی حذف منابع تامین‌کننده انرژی است. در رژیم‌های کاهش وزن لازم است میزان دریافت کالری را کاهش داد اما نباید هیچ گروه غذایی را حذف کرد.حذف پروتئین از برنامه غذایی می‌تواند حتی با وجود ورزش کردن باعث تحلیل بافت عضلانی و آویزان و شل‌شدن پوست شود.

 

جدیدترین مطالب سایت