چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

با نزدیک شدن بـه فصل تعطیلات، احتمالاً بارها از شـما عکس گرفته می شود. پیوستن دوباره بـه خانواده و دوستانی کـه مدت‌هاست ندیده‌اید، طبیعتاً شـما را وادار می کند کـه لحظات را ثبت کنید. چه دوست شـما برای اینستاگرام عکاسی می کند یا عمه شـما در حال گرد آوری عکسهای برای دفترچه یادداشت خود اسـت، زمان سال نو مملو از فلاش ها و فیلترها اسـت. متأسفانه، تعداد زیادی از ما ذاتاً فتوژنیک نیستیم و سوژه بودن تعداد زیادی عکس اغلب منجر بـه بیش از چند تصویر می شود کـه آرزو می کنیم وجود نداشته باشند.

 

با این حال، امسال نباید اینطور باشد. با پیروی از این روش‌هاي‌ ساده، میتوانید عکسهای نامطلوب را برای همیشه حذف کنید و از تعطیلات خود لذت ببرید بدون این کـه نگران چیزی باشید کـه ممکن اسـت در اینترنت بـه اتمام برسد.

 

15 ترفند اساسی برای بهتر دیده شدن در عکس ها

عکسها در حال حاضر فوری هستند. ما با تلفن‌هایمان عکس می گیریم و بـه سرعت بررسی میکنیم کـه آیا عکس‌ها بـه اندازه کافی برای آپلود آنلاین یا اشتراک‌گذاری خوب هستند یا خیر. اگر شـما کسی هستید کـه بـه حذف عکس‌هاي‌ خود ادامه میدهید، وقت ان رسیده کـه مهارت‌هاي‌ عکاسی خودرا التیام ببخشید ودر عکس‌ها بهتر دیده شوید.

 

خوشبختانه، با این نکات و ایده ها، اکنون می توانید در همه ی عکسها شگفت انگیز بـه نظر برسید. ما تعدادی از بهترین ایده‌ها را برای شـما آورده‌ایم کـه چگونه در عکاسی زیبا بـه نظر برسید.

 

چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

 

1. نور پشت دوربین

نور عالی می تواند یک عکس عالی بـه شـما بدهد! ترفند این اسـت کـه خودرا در مقابل نور قرار دهید و نور را پشت دوربین قرار دهید. وقتی با نور جلوی دوربین عکس میگیرید، عکس تاریک بـه نظر می رسد. با این حال، نور روشن روی صورت و پشت لنز باعث می شود روشن‌تر بـه نظر برسید و از عیوب جزئی پیشگیری کنید.

 

بنابر این، اگر بیرون هستید، دوربین را طوری قرار دهید کـه خورشید پشت ان باشد. همچنین اگر در داخل خانه عکاسی می کنید، مطمئن شوید کـه پنجره ها و وسایل روشنایی پشت دوربین قراردارند.

 

بیشتر بخوانید: زیباترین مدل ژست عکاسی عروس و داماد + آموزش عکاسی عروس

 

2. زوایای خود را بشناسید

دانستن زوایای خود نخستین قدم برای گرفتن عکس هاي‌ خوب اسـت. شاید یک نمایه کناری بیشتر بـه شـما می‌آید، یا اگر متقارن هستید، یک عکس از جلو می تواند بهترین ظاهر را داشته باشد. بنابر این، چند سلفی بگیرید و پروفایل عکس ایده آل خودرا قبل از عکاسی یاد بگیرید. با اعتماد بـه نفس و متانت، عکس بعدی خودرا بگیرید!

 

3. فیلتر طبیعی

با گسترش برنامه هاي‌ ویرایش تصویر، فیلترها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. با این حال، عده اي از فیلترها ممکن اسـت کیفیت تصویر شـما را کاهش دهند. فیلتری را درنظر بگیرید کـه کنتراست و نور را بدون تغییر رنگ ها تغییر دهد. علاوه بر این، بـه خاطر داشته باشید کـه کدام فیلترها برای رنگ پوست و نگرانی هاي‌ پوست شـما ایده آل هستند.

 

4. از ایستادن زیر نور خودداری کنید

آیا تا بـه حال عکسی از کسی دیده اید کـه در شب زیر چراغ خیابان ایستاده و تنها بخشی از لباسش نمایان اسـت؟ این بـه دلیل سایه ها اسـت. در حالی کـه نور ممکن اسـت روشن باشد، در قسمت‌هاي‌ خاصی ازبدن شـما سایه‌هایي ایجاد میکند و باعث میشود ان‌ها بیش از حد تیره باشند کـه قابل مشاهده نباشند. یکبار دیگر، نور بهینه زمانی رخ می دهد کـه منبع مستقیماً جلوتر از شـما و پشت دوربین باشد.

 

5. از گرید کمک بگیرید

عکاسان در مورد پایبندی بـه قانون یک سوم قاطع هستند. این یک تکنیک اساسی برای التیام تعادل و ترکیب عکس هاي‌ شـما اسـت. اگر چه اکثر گوشی هاي‌ هوشمند دارای گزینه اي برای استفاده از شبکه در دوربین هستند، اما می توانید بـه صورت ذهنی صفحه را بـه 9 کادر مساوی تقسیم کنید تا یک شبکه خیالی ایجاد کنید. هدف این اسـت کـه یکی از سایت هاي‌ جلسه را پیدا کنید. این مکان سوژه عموما برای چشم خوشایندتر از قرار گرفتن مستقیم در مرکز کادر اسـت.

چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

 

6. کلیک های متعدد انجام دهید

بـه همان تعداد عکس از یک ژست بگیرید تا در هنگام تصمیم گیری برای حفظ و اشتراک گذاری گزینه هایي بـه خود بدهید. حيرت زده خواهید شد کـه چگونه حالت صورت شـما در طول یک ژست تغییر می کند!

 

7. از راه دور سلفی بگیرید

عکس‌هاي‌ سلفی گاهی اوقات میتوانند موثر باشند، اما عکسهای گرفته شده از فاصله دور بهتر بـه نظر می رسند. از تایمر خودکار دوربین خود استفاده کنید و ان را روی سه پایه یا سطح صاف نگه دارید تا هر بار عکسی عالی بگیرید. تفاوت چشمگیری ایجاد خواهد کرد.

 

8. صاف بنشینید

برای این کـه در عکس هایتان قدبلند بـه نظر برسید، نیازی بـه قد طبیعی ندارید – این بـه روشی اسـت کـه خودتان ژست میگیرید. صاف نشستن با گردن بلند و صاف و سر صاف و جلو بـه شـما کمک می کند لاغرتر بـه نظر برسید.

 

9. ابروهای خود را پر کنید

آیا تا بـه حال توجه کرده‌اید کـه چگونه ابروهای شـما در نور شدید محو می‌شوند؟ گاهی اوقات، نور می تواند آن قدر شدید باشد کـه مو هاي صورت شـما را بشوید. قبل از عکاسی، ابروهای خودرا با مداد ابرو پر کنید تا قوس ها تیره تر و پرتر نشان داده شوند.

 

10. پاک کردن پس زمینه

در حالی کـه یک پس‌زمینه بهم ریخته می تواند منجر بـه یک عکس برنده جایزه شود، اغلب توجه بیننده را از شـما منحرف می کند. اگر در حال عکاسی از بیرون هستید، ساختمان یا دیوار ساده اي را برای ژست گرفتن انتخاب کنید. همچنین، اگر در داخل خانه عکاسی می کنید، مطمئن شوید کـه پس زمینه تمیز و مرتب اسـت. داشتن همه ی چیز در پشت سرخود می تواند بـه طور قابل توجهی نتیجه یک عکس را تغییر دهد.

چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

 

11. Flyaways را بررسی کنید

Flyaway ها قدرت ایجاد یا شکستن یک عکس را دارند. حتی اگر موقعیت و نور ایده آلی داشته باشید، چند تار موی سرگردان ممکن اسـت کل عکس را خراب کند. قبل از عکاسی، مقدار کمی اسپری نگهدارنده را برای لمس سریع در کیف خود نگه دارید.

 

12. از بالا شلیک کنید

عکسبرداری از بالا چشمان شـما را بزرگ می کند و شکل متقارن تری بـه صورت شـما می بخشد. در عکسی کـه از بالا گرفته شده اسـت، چانه، گردن و پایین صورت شـما بیشتر مبهم اسـت و توجه را روی قسمت هاي‌ میانی و بالایی صورت شـما متمرکز می کند. علاوه بر این، این دیدگاه بیشتر مژه ها و ابروهای شـما را نشان می دهد.

 

13. تا آخر منتظر نمانید

اگر برای شام یا مهمانی بیرون رفته اید، بلافاصله پس از ورود شروع بـه عکاسی کنید. بـه احتمال زیاد دراین مرحله با آرایش، لباس و مدل موی عالی بهترین ظاهر خودرا دارید. همان طور کـه شب پیش میرود، احتمالاً دندان‌هاي‌ آغشته بـه غذا، لباس‌هاي‌ چروکیده، آثار عرق و مو هاي نامرتب خواهید داشت کـه در نتیجه عکس‌هاي‌ نه چندان چشمگیر بـه دست خواهید آورد.

 

14. یک دوربین خوب بخرید

اکثر عکس هاي‌ افراد معروف و اینفلوئنسرهای رسانه هاي‌ اجتماعی مورد علاقه شـما با دوربین هاي‌ DSLR گرفته شده اسـت. اگر می خواهید عکسهایی با وضوح حرفه اي دریافت کنید، ممکن اسـت هزینه ان ارزش سرمایه گذاری داشته باشد.

 

15. قاب گوشی لایتنینگ

با یک کاور گوشی لایتنینگ، می توانید هر جا کـه میروید، نور خوبی رابا خود ببرید. بهترین بخش این اسـت کـه شـما می توانید در هر زمان ودر هر شرایط نوری عکس بگیرید.

 

چگونه برای بهترین عکس ها ژست بگیریم؟

می توانید از تکنیک‌هاي‌ اولیه برای بهتر جلوه دادن همه ی عکس‌هایتان استفاده کنید. امروزه مردم بـه اسانی دیگران را بر اساس ظاهرشان قضاوت می کنند. پس چرا مال خودرا بـه بهترین شکل ممکن نسازید؟

 

بیشتر بخوانید: مدل و ژست های عکاسی ویژه عروس و داماد «عکس»

 

1. بازوهای خود را بالا بیاورید

چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

وقتی برای عکس می ایستیم، طبیعتاً بازوهایمان را صاف در کناره ها نگه می داریم. با این حال، این می تواند شـما را بی دست و پا و ناراحت نشان دهد و بازوهای شـما را بزرگ‌تر از آنچه هستند نشان دهد. برای رفع این نگرانی‌ها، سعی کنید با دست روی لگن ژست بگیرید.

 

2. تنظیم شانه ها

چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

وقتی دریک عکس رودررو ژست می‌گیرید، بزرگ تر بـه نظر می‌رسید. شانه هاي‌ خودرا بـه سمت داخل بچرخانید تا نمایه باریک تری ایجاد کنید. لاغرتر بـه نظر میرسید و عکس در کل جذابتر خواهد بود.

 

3. از دستان خود استفاده کنید

چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

ممکن اسـت تصمیم گیری در مورد این کـه با دستها/بازوهای خود در عکسها چه کاری انجام دهید سخت باشد، زیرا می توانند بی دست و پا بودن شـما را تشدید کنند. برای کاهش ناراحتی در دست خود، یک تکیه گاه مانند یک فنجان قهوه یا یک کیف پول در دست بگیرید. همچنین می توانید از دست خود برای نوازش صورت یا مو هاي خود استفاده کنید یا بـه طور معمولی دکمه هاي‌ کت و شلوار خودرا ببندید. اگر چه این یک حرکت چالش برانگیزتر اسـت، اما با تمرین، می تواند فوق العاده بـه نظر برسد!

 

4. مدل موی خود را ژست بگیرید

چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

بله، مو هاي شـما نقش بسزایی در ژست شـما دارد! فرقی نمی‌کند کـه رنگ مو، طول یا مدل خودرا بـه رخ بکشید، مو هاي خودرا در کانون تصویر قرار دهید.

 

5. شانه ها را به عقب بچرخانید

چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

اگر میخواهید در عکس‌ها آرام بـه نظر برسید، یکی از مؤثرترین راه‌ها این اسـت کـه نفس عمیق بکشید، استراحت کنید و شانه‌هاي‌ خودرا بـه عقب برگردانید. این بـه ظاهر شـما کمک می کند و بـه شـما کمک می کند اعتماد بـه نفس بیشتری داشته باشید.

 

چگونه در تصاویر بهتر لبخند بزنیم؟

در عکسها، لبخند دلپذیر همیشه بـه زیباتر شدن چهره شـما کمک می کند. متأسفانه، افراد زیادی از روش مناسب پوزخند زدن برای دوربین آگاه نیستند. برای بهترین لبخند خود از روش هاي‌ زیر استفاده کنید:

 

بیشتر بخوانید: زیباترین مدل برای ژست گرفتن در عکاسی برای آقایان

 

1. هرگز اجازه ندهید دندان های بالا و پایین شما با یکدیگر تماس بگیرند

چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

این نکته اي اسـت کـه تعداد زیادی از مردم ان را نادیده میگیرند، اما ممکن اسـت در ظاهر پوزخند شـما تفاوت زیادی ایجاد کند. هنگامی کـه لبخند می‌زنید، اگر ردیف هاي‌ بالایی و پایینی دندان هاي‌ شـما بـه هم چسبیده باشند یا حتی فقط لمس شوند، این امر باعث می شود عضلات گردن شـما منقبض شده و گهگاه بـه طور ناخوشایندی از پوست شـما بیرون بزنند. فاصله متوسطی بین دو ردیف دندان خود نگه دارید تا لبخندتان ظاهری طبیعی تر و نرم تر داشته باشد.

 

2. یک پوزخند واقعی

چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

یک لبخند آسان و واقعی همیشه بر یک “پوزخند جوکر” تحمیلی ارجعیت دارد. در حالی کـه می دانیم دندان‌هاي‌ شـما با شکوه هستند، چشمک زدن یک پرتو بسیار زیاد کـه همه ی ان‌ها را نشان میدهد، اجباری و ناخوشایند بـه نظر میرسند. لبخندهای بسیار پهن با تعداد بیش از حد دندان اغلب تأثیر مطلوبی ایجاد نمیکند. خودت باش تا از این پوزخند جوکر فرار کنی! سعی نکنید لبخند خودرا بزرگ‌تر از انچه کـه بـه طور طبیعی اسـت نشان دهید!

 

3. قبل از لبخند زدن، دندان های خود را خیس کنید

چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

این یک روش ساده اسـت کـه درخشش لبخند شـما را افزایش می دهد. درست قبل از این کـه لبخند بزنید، زبان خودرا روی دندان‌هایتان بمالید یا همانگونه کـه عده اي از آرایشگران توصیه میکنند، کمی وازلین روی دندان‌هایتان بمالید. این باعث می شود پوزخند شـما روشن‌تر، صاف‌تر و براق‌تر بـه نظر برسد و کمی «پاپ» بیشتر شود.

 

4. دوربین را بالاتر از سطح چشم نگه دارید

چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

ژست گرفتن با دوربین زیر سطح چشم، چاپلوس ترین حالت نیست. این نه تنها خطر ابتلا بـه چانه مخوف دوگانه را افزایش می دهد، بلکه ویژگی هاي‌ شگفت انگیز صورت شـما را نیز مخدوش می کند. نگه داشتن دوربین در سطح چشم از زوایای ناخوشایند پیشگیری می کند و باعث می شود پوزخند شـما روشن تر، شادتر و طبیعی تر بـه نظر برسد. علاوه بر این، اگر در عکس از عینک استفاده می کنید، کج کردن لنز دوربین بـه سمت پایین از تابش نور از لنز پیشگیری میکند. بنابر این، سر خودرا بالا و دوربین خودرا بالاتر نگه دارید! شـما نمی‌خواهید چیزی از لبخند خیره کننده شـما کم کند.

 

5. به خود یادآوری کنید که آرام باشید و خودتان باشید

چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

این بی شک مهمترین توصیه اي اسـت کـه ما برای شـما ارائه میدهیم. قبل از گرفتن عکس نفس عمیق بکشید و استراحت کنید! سعی نکنید ان را وادار کنید؛ بلکه کمی استراحت کن و بخند! وقتی آسان و صادق باشید، لبخند شـما زیباترین خواهد بود.

 

عده اي از عکاسان حتی توصیه می کنند وانمود کنید کـه بـه کسی کـه دوستش دارید لبخند میزنید. از هر روشی کـه استفاده می کنید، بـه یاد داشته باشید کـه برای طبیعی ترین و دوست داشتنی ترین لبخند ممکن آرام باشید، لذت ببرید و خودتان باشید.

 

چگونه در سلفی بهترین ظاهر شویم؟

با توجه بـه این کـه رسانه‌هاي‌ اجتماعی چگونه زندگی شـما را تحت سلطه خود درآورده‌اند، سلفی‌ها در روال روزانه‌تان گنجانده شده‌اند، کـه بـه نظر میرسد: یکی از لوازم آرایش استفاده می کند، فوراً بـه دنبال نور عالی اسـت و بـه گرفتن سلفی‌هاي‌ بی‌شمار ادامه میدهد.

 

متأسفانه، اگر زاویه شـما خاموش باشد، احتمال این کـه عکس شـما برش مناسب اینستا را داشته باشد، کمتر خواهد بود. برای پیشگیری از این امر، این دستورالعمل هاي‌ ساده را برای بهترین سلفی کـه تا بـه حال گرفته اید دنبال نمایید.

 

چگونه در هر عکسی خوب و فتوژنیک به نظر برسید؟

 

1. نگاه خود را به سمت بالا به سمت دوربین بگیرید

در حین انجام اینکار، کمی ابروهایتان را بالا بیاورید تا با یک پوزخند صادقانه چشمانتان را بزرگ کنید و بـه عکستان ظاهری واقعاً شاد ببخشید.

 

2. سر خود را از گردن خود جدا کنید

این بـه ظاهر گردن بلندتر و خط فک مشخص تر کمک می کند. علاوه بر این، میتوانید شانه‌هاي‌ خودرا پایین بیاورید تا آرام‌تر بـه نظر برسید.

 

3. تلفن را در کنار نگه دارید

برای داشتن یک عکس از نظر زیبایی شناختی، گوشی خودرا بـه جای این کـه مستقیماً در مقابل خود قرار دهید، کمی درکنار خود قرار دهید.

 

4. با آرام کردن دهان و دمیدن هوا از طریق لب های خود بازدم کنید

چه در سلفی خود دهان خودرا کمی باز یا کاملاً بسته نگه دارید، دمیدن هوا در لب هاي‌ خود قبل از گرفتن عکس از فشار ظاهری دهان شـما جلوگیري می کند. علاوه بر این، ظاهر نفخ شـما را التیام می بخشد.

 

5. خودتان را آماده کنید

بـه آرامی در موقعیت آماده عکس سلفی خود بچرخید تا زمانی کـه بهترین نور را پیدا کنید و ان را کامل کنید. پس از ان؛ دور شوید!

 

بیشتر بخوانید: بهترین ژست ها برای عکاسی دسته جمعی + آموزش حرفه عکس گرفتن

 

در پایان

شـما می خواهید در عکسهای زیبا بـه نظر برسید. شـما باید بیرون از ان نیز خوب بـه نظر برسید! موهایتان را صاف کنید، بررسی کنید کـه لباستان در حالت اسـت، و اگر آرایش میکنید، آرایش را اصلاح کنید. چک کردن سریع در آینه قبل از روبه‌رو شدن با دوربین همیشه یک ایده هوشمندانه اسـت زیرا اگر مو هاي شـما نامرتب بـه نظر می رسد، هیچ ژست گرفتن کمکی نمیکند.

 

با این ایده ها و تمرین اندک، باید بتوانید عکسهای شگفت انگیزی ایجاد کنید. خواه شخص دیگری روی عکس‌هاي‌ شـما کلیک می کند یا اگر می خواهید ان سلفی عالی را برای عکس پروفایل اینستاگرام خود داشته باشید، این نکات تضمین می کنند کـه در هر عکس بهترین ظاهر خودرا دارید!

جدیدترین مطالب سایت