بهترین مکان های دیدنی دنیا برای عکاسی (20 مکان)

بهترین مکان های دیدنی دنیا برای عکاسی (20 مکان)

ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب لیستی از 20 مکان عکاسی شده در جهان را برای شـما گرد آوری کرده ایم تا بـه سطل خود اضافه کنید! برنامه ریزی سفر های خودرا شروع کنید تا بتوانید بخشی از این جامعه جهانی مسافران باشید و از بهترین مکان های دیدنی دنیا برای عکاسی دیدن کنید آن ها اینجا هستند.

 

20 مکان عکاسی شده در جهان

اگر عاشق سفر هستید، می دانید کـه دنیایی از ماجراجویی در هر گوشه‌اي از کره زمین در انتظار کشف شدن اسـت. سفر بـه یک مکان جدید، خواه ورزش هاي‌ ماجراجویانه، بازدید از ساختمان هاي‌ تاریخی یا کاوش دریک پناهگاه طبیعی باشد، هجوم آدرنالین رابا خود بـه ارمغان می آورد.

 

یکی از بهترین بخش‌هاي‌ سفر در عصر امروز این اسـت کـه تقریبا هر شخصی با دوربین تلفن مناسب میتواند تجارب خودرا ثبت کند. در واقع، رسانه هاي‌ اجتماعی عکاسی از سفر را بـه سطح دیگری برده اند.

 

1. برج ایفل، پاریس

برج ایفل، پاریس - بهترین مکان های دیدنی دنیا برای عکاسی

برج نمادین ایفل در قلب پاریس نخستین در فهرست ما اسـت. حتی اگر هرگز بـه پاریس نرفته اید، یقیناً این ساختار نمادین را در فیلم ها، آهنگ ویدیوها یا حتی برنامه هاي‌ تلویزیونی شنیده یا دیده اید. بیشتر گردشگران بین ژوئن و سپتامبر از برج ایفل بازدید می کنند. اگر چه دراین مدت هوا مطبوع اسـت، اما بـه این معنی اسـت کـه باید در صف هاي‌ طولانی منتظر بمانید. کمترین میزان جمعیت در ماه هاي‌ ژانویه، فوریه، اکتبر و نوامبر اسـت.

 


مطالب مشابه: بهترین مکان های دیدنی ژاپن «25 مکان زیبا»


 

2. بیگ بن، لندن

بیگ بن، لندن

بیگ بن یکی از تاریخی ترین مکان هاي‌ دیدنی لندن و احتمالاً مشهور ترین ساعت در جهان اسـت. این برج ساعت غول پیکر در انتهای شمالی کاخ وست مینستر قرار دارد ودر تمام طول سال هزاران بازدیدکننده را بـه خود جذب میکند. توصیه می کنیم در تابستان زمانی کـه هوا مطبوع اسـت، سفر خودرا برنامه‌ریزی کنید، با این حال، اگر میخواهید از جمعیت زیاد جلوگیری کنید، زمستان ممکن اسـت انتخاب بهتری باشد.

 

اگر چه فقط ساکنان بریتانیا در داخل بیگ بن مجاز هستند، مناطق خارج از ان برای همه ی قابل دسترسی هستند. از طرف دیگر، می توانید تور مجلس نمایندگان و بیگ بن رابا 15 پوند رزرو کنید.

 

3. لوور، پاریس

لوور، پاریس

موزه لوور پاریس کـه خانه برخی از مشهور ترین آثار هنری از جمله مونالیزا اسـت، پربازدیدترین موزه در سراسر جهان اسـت. مجموعه هنری و معماری خیره کننده ان ان را بـه یک نقطه عطف تاریخی در پاریس تبدیل کرده اسـت. شـما احتمالاً ساختار را از فیلم محبوب، رمز داوینچی می شناسید. گردشگری طبق معمولً بین ژوئن تا اکتبر، زمانی کـه آب و هوا تقریبا عالی اسـت، در اوج خود قرار دارد.

 

4. امپایر استیت بیلدینگ، نیویورک

امپایر استیت بیلدینگ، نیویورک

قلب تپنده جنگل بتنی نیویورک، ساختمان امپایر استیت بهترین مناظر از کل شهر را در خود جای داده اسـت. این ساختمان نقطه عطفی دوست داشتنی در شهر اسـت و هرروز هزاران بازدید کننده راه خودرا بـه قله باز می کنند. در هر زمانی بین آوریل تا ژوئن یا سپتامبر تا نوامبر، زمانی کـه ازدحام جمعیت برای ورود بـه ان جمع نمیشود، از نیویورک دیدن کنید. یک نکته مفید این اسـت کـه صبح زود یا اواخر شب بـه آنجا بروید.

 

5. میدان ترافالگار، لندن

میدان ترافالگار، لندن

یکی از برترین جاذبه هاي‌ لندن، میدان ترافالگار یک فضای باز خوش منظره در شهر وست مینستر اسـت. این میدان مملو از مجسمه‌ها، فواره‌ها، ساختمان‌هاي‌ تاریخی و گالری‌ها اسـت. اگر بـه دنبال هوای خوب هستید، در تابستان از میدان ترافالگار و دیگر جاذبه‌هاي‌ لندن دیدن کنید، اما اگر میتوانید سرما را تحمل کنید، توصیه می کنیم ماه‌هاي‌ زمستانی رابا جمعیت کمتر انتخاب کنید.

 

6. برج خلیفه، دبی

برج خلیفه، دبی - بهترین مکان های دیدنی دنیا برای عکاسی

برج خلیفه کـه رکورد بلندترین برج جهان را در اختیار دارد، یکیدیگر از نقاط توریستی شایسته اینستاگرام اسـت. در محاصره یک آبنمای عظیم موزیکال و چراغ‌هاي‌ شلوغ دبی مال، بازدید از این سازه نمادین در زمانی کـه در دبی هستید ضروری اسـت. برج خلیفه در طول سال گردشگران را بـه خود جذب میکند، بنابر این پیشنهاد می کنیم بین نوامبر تا فوریه زمانی کـه هوا خنک تر اسـت، بروید.

 

7. کلیسای سنت پیتر، رم

کلیسای سنت پیتر، رم

کلیسای سنت پیتر یک مقصد دوست داشتنی هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران واقع در شهر واتیکان اسـت. این کلیسا یکی از مقدس ترین کلیساهای جهان و یک مکان زیارتی مهم بـه حساب می‌آید. هم داخل و هم بیرون باسیلیکا ارزش عکس دارند! ورود بـه باسیلیکا رایگان اسـت، با این حال، اگر می خواهید بـه بالای گنبد صعود کنید، باید بلیط تهیه کنید.

 

8. میدان تایمز، نیویورک

میدان تایمز، نیویورک - بهترین مکان های دیدنی دنیا برای عکاسی

میدان تایمز مرکز فرهنگی شهر اسـت کـه میزبان برخی از بهترین نمایش‌هاي‌ برادوی در جهان اسـت. این مکان کـه با چراغ‌هاي‌ نئون، بیلبوردهای بلند، تئاتر، رستوران‌ها و موارد دیگر تزیین شده اسـت، مکان مناسبی برای عکس گرفتن یا گرفتن رقص تیک توک اسـت «بـه هرحال این همان کاری اسـت کـه بچه‌ها انجام میدهند!» اگر چه در تمام طول سال باز اسـت، پیشنهاد می کنیم برای بازدید خود برنامه‌ریزی کنید. در هر زمانی بین آوریل تا ژوئن یا سپتامبر تا نوامبر.

 

9. ساگرادا فامیلیا، بارسلونا

ساگرادا فامیلیا، بارسلونا

ساگرادا فامیلیا یا باسیلیکا د لا ساگرادا فامیلیا، جدا از این کـه جزو میراث جهانی یونسکو اسـت، بـه خاطر معماری منحصر بـه فرد و خیره کننده اش شهرت دارد. حتی فضای داخلی ان نیز با نور خورشید کـه از پنجره‌هاي‌ شیشه‌اي رنگارنگ ان و مجسمه‌هاي‌ بسیار دقیقی کـه در ان وجوددارد، منظره‌اي برای شگفت‌انگیز اسـت. بازدید خودرا از این نقطه عطف باشکوه بین ماه مه و ژوئن کـه دمای هوا مطلوب اسـت برنامه ریزی کنید.

 

10. کولوسئوم، رم

کولوسئوم، رم

با کاوش در گوشه و کنار آمفی تئاتر بیضی شکل باستانی کـه کولوسئوم اسـت، وارد تاریخ غنی رم شوید. علیرغم این کـه در زمان امپراتوری روم ساخته شد، هنوز یکی از بزرگ ترین آمفی تئاترهای جهان باقیمانده اسـت! بازدید خودرا بین آوریل تا ژوئن یا سپتامبر تا اکتبر برنامه ریزی کنید. این واقعاً یک منظره باشکوه برای دیدن و دیدن ان در رم اسـت.

 


مطالب مشابه: بهترین سفرهای جاده ای در هند «12 مکان»


 

11. مجسمه آزادی، نیویورک

مجسمه آزادی، نیویورک

بهترین مکان های دیدنی برای عکس یادگاری

 

مجسمه آزادی یک بنای تاریخی ملی و بنای تاریخی در شهر نیویورک اسـت. این سازه باشکوه کـه در جزیره لیبرتی قرار دارد، سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را بـه خود جذب می‌کند. از مجسمه آزادی در هر زمانی بین آوریل تا ژوئن یا سپتامبر تا نوامبر کـه هوا مطبوع اسـت، از مجسمه آزادی دیدن کنید. شـما همچنین این گزینه را دارید کـه در امتداد آب هاي‌ جزیره لیبرتی سفری دریایی داشته باشید و همان‌ گونه بتوانید از مجسمه شگفت زده شوید.

 

12. ماچو پیچو، کوزکو

ماچو پیچو، کوزکو

ماچوپیچو کـه قدمت ان بـه قرن پانزدهم بازمی‌گردد، یک قلعه باستانی اسـت کـه در دامنه‌هاي‌ کوه‌هاي‌ آند در پرو قرار دارد. دیوارهای سنگی با شکوه ان کـه توسط رشته کوه هاي‌ دیدنی احاطه شده اسـت، واقعاً منظره اي فراموش نشدنی اسـت. یکی از بهترین زمان ها برای بازدید از ماچوپیچو بین آوریل و مه پس از پایان فصل بارانی اسـت.

 

13. الحمرا، گرانادا

الحمرا، گرانادا - بهترین مکان های دیدنی دنیا برای عکاسی

الحمرا کـه در گرانادا، اندلس واقع شده اسـت، یک مجموعه قصر و قلعه اسـت کـه ارزش بازدید را دارد. الحمرا فقط یک قصر معمولی نیست، بلکه بر روی قله‌هاي‌ سیرا نوادا و مشرف بـه رودخانه Darro و بخش‌هاي‌ قدیمی‌تر شهر ساخته شده اسـت. بهار و تابستان بهترین ماه‌ها برای بازدید از الحمرا هستند، زمانی کـه گل‌ها شکوفا می شوند و فضایی زیبا ایجاد می کنند.

 

14. پارک مرکزی، نیویورک

پارک مرکزی، نیویورک

پارک مرکزی بزرگ ترین و مهم ترین فضای سبز منهتن نیویورک اسـت. با داشتن تعدادی از مناظر طبیعی و جاذبه هاي‌ شهری، یکی از دیدنی ترین مکان هاي‌ شهر اسـت. برای لذت بردن از بازدید خود از پارک، سفر خودرا در هر زمانی بین آوریل تا ژوئن یا سپتامبر تا نوامبر برنامه ریزی کنید. اکتبر زمانی کـه برگ ها در حال تغییر رنگ هستند، زمان شگفت انگیزی برای بازدید اسـت.

 

15. مسیح نجات دهنده، ریودوژانیرو

مسیح نجات دهنده، ریودوژانیرو

مسیح رستگار مجسمه عظیم عیسی مسیح اسـت کـه مشرف بـه قله‌هاي‌ سرسبز ریودوژانیرو اسـت. این یک نقطه توریستی مشهور و یکی از 7 عجایب جهان اسـت. برای تجربه اي فراموش نشدنی از این بنای باشکوه دیدن کنید. برنامه ریزی برای بازدید در طول فصل بـه شـما کمک می‌کند از جمعیت زیاد جلوگیری کنید و بلیط هاي‌ ارزان تری دریافت کنید. فصل کم طبق معمولً در ماه هاي‌ می، اکتبر و نوامبر اسـت.

 

16. تاج محل، آگرا

تاج محل، آگرا - بهترین مکان های دیدنی دنیا برای عکاسی

تاج محل کـه در یادگار عاشقانه همسر شاه جهان ساخته شده، بنای تاریخی زیبایی اسـت کـه در ساحل رودخانه یامونا واقع شده اسـت. این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو و یکی از 7 عجایب جهان اسـت. این مقبره با شکوه بـه رنگ سفید عاج، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را در طول سال بـه خود جذب می‌کند.

 

اوایل تابستان بین مارس تا ژوئن بهترین زمان برای بازدید از این بنای تاریخی اسـت. یک نکته مفید این اسـت کـه صبح زود بـه آنجا بروید تا بتوانید در مقابل نور ملایم صبح عکس هاي‌ شگفت انگیزی بگیرید.

 

17. باغ‌های کنار خلیج، سنگاپور

باغ‌های کنار خلیج، سنگاپور

Gardens by the Bay کـه بیش از یک میلیون گونه گیاهی را در خود جای داده اسـت، یک پارک طبیعی زیبا با وسعت بیش از 101 هکتار اسـت. اگر عاشق طبیعت هستید، پس نمی‌خواهید فرصت غوطه ور شدن دریک پناهگاه گیاهی بی نظیر را از دست بدهید.

 

اگر چه آب و هوای سنگاپور در تمام طول سال کم و بیش یکسان اسـت، پیشنهاد می کنیم برای تجربه راحت تر، بازدید خودرا در هر زمانی بین دسامبر تا ژوئن برنامه ریزی کنید. اگر می خواهید عکس بگیرید، یک نکته مفید این اسـت کـه یک تلفن یا دوربین با لنز واید همراه داشته باشید تا از ساختارهای عظیم درون عکس بگیرید.

 

18. کاخ باکینگهام، لندن

کاخ باکینگهام، لندن

کاخ باکینگهام محل اقامت رسمی لندن و محله اداری ملکه انگلستان اسـت. این یک نقطه عطف و جاذبه توریستی در کشور اسـت و هرساله میلیونها بازدید کننده از ان بازدید می کنند. تابستان بهترین زمان برای بازدید از کاخ باکینگهام اسـت، زمانی کـه اتاق هاي‌ ایالتی برای بازدیدکنندگان باز اسـت.

 

بلیط برای بازدید از کاخ برای هر بزرگسال 65 پوند هزینه دارد. سعی کنید بازدید خودرا دریک مناسبت سلطنتی برنامه ریزی کنید تا نگاهی اجمالی بـه جشن ها داشته باشید. اگر چه شلوغ اسـت، اما تجربه‌اي برای یک‌بار در زندگی خواهد بود.

 

19. دومو، فلورانس

دومو، فلورانس - بهترین مکان های دیدنی دنیا برای عکاسی

گنبد عظیم یا کلیسای جامع فلورانس بر خط افق شهر غالب اسـت. این گنبد بـه غیر از این کـه یک معجزه معماری ساخته شده توسط برونلسکی اسـت، سومین گنبد بزرگ در کل جهان امروزی اسـت. زمانی کـه هوا گرم و دلپذیر اسـت، بازدید خودرا از دوومو فلورانس بین ماه مه و سپتامبر برنامه ریزی کنید. فراموش نکنید کـه می توانید برای دیدن مناظر پانورامای خیره کننده از شهر بـه بالای گنبد صعود کنید.

 

20. طاق پیروزی، پاریس

طاق پیروزی، پاریس

یکی از مهم ترین بناهای تاریخی پاریس، طاق پیروزی، بـه عنوان یک بنای یادبود مشهور اسـت. این طاق بـه عنوان نمادی از فرانسه، بسیاری از شهروندان و گردشگران را در طول سال بـه خود جذب می‌کند. بازدید خودرا در هر زمانی بین ژوئن تا اکتبر برنامه ریزی کنید. مطمئن شوید کـه تمام مسیر را بـه تراس میروید تا مناظر تماشایی از کل پاریس را ببینید.

 


مطالب مشابه: بهترین موزه های ژاپن «15 موزه ژاپن»


 

در پایان

جهان پر اسـت از مکان هاي‌ زیبا – چه طبیعی و چه ساخته دست انسان – و حتی مشتاق ترین جهانگردها نیز نمی‌توانند امیدوار باشند کـه همه ی انها را خسته کنند. اما برخی بـه سادگی دوربین را بیش از دیگران دوست دارند.

جدیدترین مطالب سایت