علت عصبانی شدن نوزاد و در نتیجه گریه کردن او در چیست ؟

علت عصبانی شدن نوزاد و در نتیجه گریه کردن او در چیست ؟

چرا نوزادم زیاد گریه میکند ؟

بعضی از نوزادان میباشند که با گریه کردن هاي چندان خودشان را راحت میکنند . 

 

 آیا این طبیعی هست که نوزادم عصبانی به نظر میرسد؟

بله. حتی یک نوزاد نیز وقتی از خواب گرسنه برخیزد و غذایش فورا آماده نباشد عصبانی شده و گریه میکند.

 

به گزارش تالاب همه ی والدین می‌دانند که نیاز به غذا ،نیاز به عوض شدن پوشک، خستگی ، درد، کولیک و مسائلی از این دست کودک رابه گریه وا می دارند.

 

بعضی نوزادان نیز تمایل به این دارند که به جهان به گونه اي شدیدتر و منفی تر واکنش نشان دهند . عصبانیت حقیقی نوزاد معمولا تا حدود سن 12 الی 18 ماهگی آغاز نمیشود. ولی بعضی از گریه هاي خشمناک نوزاد گونه ي کوچکی ازآن نوع عصبانیت حقیقی به نظر میرسد.

 

گاهی نوزاد با این که مشکلی در اساس غذا ، پوشک و یا درد ندارد ولی باز هم به گریه کردن ادامه میدهد که در این جا میشود گفت نوزاد نیاز به خالی کردن خودش دارد.یعنی بعضی نوزادان برای رهایی از تنش و یا مصرف کردن انرژی اضافی شان گریه میکنند.

 

بعضی نیز با گریه کردن بخود کمک میکنند تا بخوابند. حتی کودکان آسان نیز زمانی که به دنبال اکتشاف محیط اطرافشان میباشند ولی به صورت کامل توانا به انجام انچه میخواهند نیستند ،ناامید و عصبانی می‌شوند. به هرحال یادتان یاشد که یک نوزاد احساس خشم و بی طاقتی شما را حس میکند و با گریه اکثر واکنش نشان می‌دهد پس در این مواقع خونسردی خودرا حفظ کنید و تا زمانی که آرام تر شوید از فرد دیگری کمک بخواهید.

 

اگر شما کودک دشواری دارید باید هر چه اکثر سعی در آرام کردن خودتان داشته باشید چون تحقیقات نشان داده هست این کودکان نسبت به ریلکس بودن و آرامش والدینشان حساس تر میباشند. در کل یادتان باشد شما نمی‌توانید طبیعت کودکتان را تغییر دهید پس سعی کنید به دنبال راه هاي خلاقانه برای تسکین اکثر او باشید.

 

جدیدترین مطالب سایت