رابطه بین خوش خوابی و بالشت مناسب

رابطه بین خوش خوابی و بالشت مناسب

خوابیدن افراد با متکای مناسب 

همۀ می‌دانیم که اگر بالشت خوبی داشته باشیم قطعا خوش خوابی هم داریم ، پس دقت داشته باشید افرادی که خوش خواب و خوش رو میباشند حتما تشک و بالشت خوبی دارند .

 

گزینش بالشت مناسب و استاندارد به شما کمک میکند که مدت‌ طولانی‌تری بخوابید و در حین خواب، احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید.

 

تالاب به نقل از موسسه ملی خواب در کشور آمریکا در همین اساس چند پیشنهاد بهداشتی دارد که شما را برای گزینش بالشت مناسب خودتان راهنمایی می کند:

 
– برای افرادی که عادت دارند به پشت و در اوضاع طاق‌باز بخوابند، بهره گیری از بالشی نسبتا نازک که قسمت پایین آن اندکی ضخیم‌تر هست پیشنهاد میشود تا به این طریق محافظت مناسبی از مهره‌هاي گردن و نگه داشتن آن در حالت راحت هنگام خواب ایجاد شود.

رابطه بین خوش خوابی و بالشت مناسب

بالشت مناسب

– افرادی که عادت دارند روی شکم یا به اصلاح در اوضاع «دَمَرو» بخوابند بهتر هست ناز‌ک‌ترین بالش را برای خود گزینه کنند تا از وارد آمدن فشار بر ناحیه تحتانی کمر در هنگام خواب تا حد امکان کاسته شود.

 

– افرادی که اکثر به پهلو میخوابند باید بالش ضخیمی را گزینش کنند که حاشیه عریضی دارد تا فضای بین شانه و گوش پُر شود.

 

– اضافه بر موارد فوق، قرار دادن یک بالش مناسب بین زانو‌ها مثل بالشتک‌هاي مخصوص ارتوپدی میتواند به تسکین کشیدگی و کاهش فشار روی قسمت تحتانی کمر کمک کند.

– همین طور پیشنهاد میشود بالشی راکه برای خواب شبانه بهره گیری میکنید پس از ۱۸ ماه تعویض کنید.

 

منبع :isna.ir

جدیدترین مطالب سایت