21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

همسر ایده آل : این نکات از درمانگران ازدواج، روانشناسان و موارد دیگر بـه شما کمک می کند تا شریک فعال تری باشید. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب بـه شما کمک خواهیم کرد که چگونه همسر خوبی در زندگی تان  باشید.

 

چگونه زندگی شادی داشته باشیم؟

همه ی می دانند که کلید یک ازدواج شاد و سالم ارتباط خوب اسـت. اما گاهی اوقات، این فقط بیان خواسته ها و نیازهای خود و همچنین گوش دادن بـه صحبت های‌ شریک زندگی خود نیست. همسر متفکرتر بودن همچنین بـه این معناست که منتظر نمانید تا از شما خواسته شود کاری انجام دهید، بلکه بـه سادگی ان را پیشبینی کنید ودر عوض ان را انجام دهید.

 

این کاری اسـت که بدون این که از شما خواسته شود برای شریک زندگی خود انجام دهید که می تواند تفاوت را ایجاد کند، خواه این بـه معنای تعریف کردن یک مدل موی جدید قبل از ذکر ان باشد یا غافلگیر کردن او با چیزی که بـه ان ابراز علاقه کرده اسـت. ما با کارشناسان – درمانگران ازدواج، روانشناسان، و غیره – در مورد عده اي از راه‌های‌ موثر برای شروع همسر بهتر شدن امروز مشورت کرده‌ایم!

 

بیشتر بخوانید: 65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

 

1. با آنها چک کنید.

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

شما باید بدانید که شریک زندگی شما هرروز چه احساسی دارد. و اگر اینکار را نکردید، باید از انها بپرسید. امیلی سودر، یک درمانگر دارای مجوز از مریلند، از همسران می خواهد که از یک دیگر بپرسند «چگونه اوضاع پیش میرود» و «چگونه می توانید انها را بهتر دوست داشته باشید». سودر اشاره میکند که روابط نیز تحت تأثیر اتفاقات خارج از ازدواج قرار می گیرند، بنابر این وقت گذاشتن برای چک کردن با شریک زندگیتان میتواند بـه شما کمک کند تا وی را بهتر درک کنید و بـه نوبه خود با انها ارتباط بهتری برقرار کنید.

 

2. توجه کن و گوش کن

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

برخی افراد در بیان انچه واقعا برایشان مهم اسـت مشکل دارند. اما اگر می خواهید مفیدتر و متفکرتر باشید، روی رفتار همسرتان و همچنین صحبت‌های‌ او تمرکز کنید. بـه این ترتیب، می توانید آنچه را که واقعاً در تلاش برای برقراری ارتباط با شما هستند، تقویت کنید.

 

برای این که یک شریک عالی باشید، اهمیت توجه و توجه بـه زمانی که شریک زندگی شما در تلاش برای برقراری ارتباط اسـت، بسیار زیاد اسـت. “اگر کسی نتواند بـه انچه برای شریک زندگی خود اهمیت دارد توجه کند، ان رابطه با مشکل مواجه خواهد شد.”

 

3. بگذارید بدانند که به آنها فکر می کنید.

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

بـه اسانی میتوان از مسئولیت‌های‌ زندگی روزمره دور شد، اما مهم اسـت که مطمئن شویم شریک زندگیتان را پشت سر نمیگذارید. می توانید با صرف چند ثانیه از روز خود شریک متفکرتری باشید تا «بـه همسرتان بفهمانید که بـه او فکر می کنید و آن ها را در ذهن خود قرار می دهید». یک متن ساده «بـه تو فکر میکنم» بـه همسرتان این امکان را می دهد که بداند دوست داشتنی و ارزشمند اسـت.

 

4. یک سفر برنامه ریزی کنید.

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

اگر شریک زندگی شما استرس دارد یا احساس ناراحتی می کند، برنامه ریزی متفکرانه برای سفری که می دانید از ان لذت خواهد برد – خواه یک تعطیلات آخر هفته طولانی دریک B&B باشد یا یک سفر یک روزه بـه نقطه پیاده روی مورد علاقه اش – ممکن اسـت دقیقاً همان چیزی باشد که هر دوی شما بـه ان نیاز دارید.

 

با تمام استرسی که همه ی بـه طور روزانه با ان مواجه هستند، سفر همیشه باید یک امر ضروری باشد. این بـه شما این امکان را می دهد که شام‌های‌ از دست رفته و شب‌های‌ ملاقات را جبران کنید و فرد بهتری برای همسرتان باشید.

 

5. ارتباط چشمی برقرار کن.

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

برقراری تماس چشمی با شریک زندگی خود بـه صورت روزانه می تواند بـه قوی و ایمن بودن رابطه شما کمک کند. تماس چشمی “نشان دهنده ارتباط واقعی” اسـت. نگاه کردن بـه چشمان همسرتان قبل از این که وادار شوید صحبت کنید خیلی چیزها را میگوید. “این می تواند “من این جا هستم”؛ “من گوش می‌دهم”؛ “من در معرض هستم” و “شما مهم هستید” ارتباط برقرار کند.

 

6. در را باز کن.

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

با گذشت زمان، ممکن اسـت بـه نظر برسد که وادار نیستید ان اعمال کوچک مهربانی را دریک رابطه انجام دهید. اما در واقعیت، مهم نیست که یک زوج چقدر باهم بوده اند، حرکات کوچک تفاوت بزرگی ایجاد می کند و شما را بـه همسری بسیار متفکر تبدیل می کند. “مهم نیست که ما چقدر ازدواج کرده ایم، شوهرم که درها را بـه روی من باز می کند [هنوز] باعث میشود. من احساس خاصی می کنم.”

 

7. آنها را با غذا غافلگیر کنید.

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

غذا می تواند سریع ترین راه برای رسیدن بـه قلب یک فرد باشد. چرا؟ زیرا  “غذا پرورش دهنده اسـت و بـه افراد کمک می کند احساس ارتباط داشته باشند.” [وقتی] برای آوردن غذای خاصی که می دانید ان‌ها دوستش خواهند داشت، دست بـه کار میشوید، این یک راه فوق‌العاده برای عملی کردن «دوستت دارم» اسـت. اگر غذای مورد علاقه غذایی اسـت که درست می کنید – بـه جای مثلا یک پیمانه هاگن داز – بی شک امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد.

 

8. با هم غذا بخورید «و بدون تلفن».

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

یکیدیگر از کلیدهای برقراری ارتباط این اسـت که هرروز حداقل یک وعده غذایی بدون دستگاه رابا شریک زندگی خود بـه اشتراک بگذارید. ما همیشه سعی کرده‌ایم روزانه حداقل یک وعده غذایی رابا هم بخوریم. “بـه عنوان یک زوج شاغل با ساعات کاری متفاوت، طبق معمولً شام اسـت. نه تنها از یک وعده غذایی باهم لذت می‌بریم، بلکه از این زمان برای صحبت در مورد روزمان نیز استفاده میکنیم.”

 

9. به آنها تعارف کنید.

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

بـه اسانی می توان تصور کرد که همسرتان می داند که شما چقدر وی را عالی می دانید – بالاخره شما با او ازدواج کرده اید! اما هرگز بـه یاد آوردن تمام روش هایي که کسی شما را می پرستد، اذیت نمی‌شود. سعی کنید بیشتر متفکر باشید و از شریک زندگی خود اغلب تعریف کنید.

 

نه تنها باعث میشود آن ها احساس دوست داشتن بیشتری داشته باشند، بلکه یک مطالعه درسال 2012 که در مجله PLOS One منتشر شد همچنین نشان داد که دریافت تعریف و تمجید بـه افراد کمک می کند تا در وظایف و مسئولیت های‌ روزمره خود بهتر عمل کنند.

 

10. بگو متشکرم.

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

گاهی اوقات ممکن اسـت فکر کنیم که قدردانی که احساس می‌کنیم توسط شرکای ما ضمنی یا درک شده اسـت. متأسفانه، همیشه اینطور نیست، بـه همین دلیل اسـت که واقعاً گفتن “سپاسگزارم” بـه شریک زندگی خود مهم اسـت – حتی زمانی که فکر می کنید انها از قبل می دانند که چقدر از کاری که انجام می‌دهند قدردانی می کنید.

 

«فقط نشان دادن قدردانی ساده میتواند راه درازی داشته باشد. “همه ی ما چیزها را بدیهی میدانیم و همسران ما یکی از ان چیزها هستند. انجام اینکار راحت اسـت، بـه خصوص بـه صورت روزانه، اما ما باید عقب نشینی کنیم و بـه یاد داشته باشیم… همه ی می‌خواهند احساس کنند که مورد علاقه و قدردانی هستند.”

 

بیشتر بخوانید: 17 نشانه ظریف طلاق که اکثر مردم آنها را نمی بینند

 

11. بگویید «متاسفم».

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

هر زن و شوهری دعوا میکنند، اما همه ی همسران نمی‌دانند چگونه عذرخواهی کنند. برای این که یک رابطه موفق عمل کند، ضروری اسـت که بدانید چه زمانی اشتباه می کنید و این را بپذیرید که در قالب یک عذرخواهی لازم نیست شریک زندگی شما را از شما بیرون بکشد. [یک] زوج خوشبخت زوجی هستند که – بـه گمان من – چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته اند، بـه اندازه کافی دعوا کرده اند و اکنون بـه اندازه کافی می دانند که از یک دیگر عذرخواهی کنند.

 

12. بگو دوستت دارم.

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

عبارت دیگری که شریک زندگی شما باید اغلب و ناخواسته از شما بشنود؟ “دوستت دارم.” فقط احساس عشق بـه شریک زندگی تان کافی نیست، آن ها باید واقعاً حرف شما را بشنوند.”وقتی همسران می‌گویند “دوستت دارم”؛ انها میگویند که برای همسر و ازدواج خود ارزش قائل هستند. “در حالی‌که تفسیر و اهمیت پیام اسـت. بـه طور کلی برای هر فرد و هر ازدواجی، گفتن «دوستت دارم» بر مراقبت و تعهد تأکید دارد.

 

13. برایشان یک یادداشت عاشقانه بنویسید.

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

در حالیکه مهم اسـت که بـه شریک زندگی خود بگویید که دوستش دارید، اما گفتن این حرف زیاد می تواند در طول زمان معنای ان را کاهش دهد. برای این که این اتفاق نیفتد، ان رابا هم مخلوط کنید و گاهی پیام را در قالب یک یادداشت عاشقانه منتقل کنید. این یک ژست ساده و متفکرانه اسـت که با همسرتان خیلی همراه خواهد بود.

 

14. دستشونو بگیر

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

گرفتن دستها ممکن اسـت بـه نظر نمایش محبتی باشد که وزن زیادی ندارد، اما در واقع ممکن اسـت برای شریک زندگی شما معنای بسیار زیادی داشته باشد. “ارتباط دستها، بـه عنوان انسان، نخستین خط تماس صمیمی ما اسـت.” در روابط، «دست گرفتن، خط مقدم برقراری ارتباط فیزیکی با عواطف اسـت» و بـه شریکتان اجازه میدهد بداند که بـه او اهمیت میدهید بـه گونه‌اي که بتواند هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیکی احساس کند.

 

15. به آنها یک مالش پشتی بدهید.

یکیدیگر از راه‌های‌ التیام ارتباط فیزیکی با شریک زندگیتان – البته فراتر از رابطه جنسی – این اسـت که وقتی خسته یا استرس‌دار بـه نظر می رسند، بـه او کمک مالی کنید. انجام این ژست متفکرانه می تواند نوعی صمیمیت فیزیکی ایجاد کند که بـه همان اندازه قوی و مهم اسـت که در طول رابطه جنسی برقرار میشود.

 

“این نشان می دهد که شما می خواهید انها احساس اسانی کنند، آرامش داشته باشند، و حمایت خودرا از کاری که انجام میدهند نشان دهید.” “شما از آن ها نمی‌خواهید که همه ی چیز را متوقف کنید، بلکه شما با انها در محیط خود ملاقات می کنید.”

 

16. شب بخیر آنها را ببوس

زوج‌هایي که امتحان زمان را پس داده‌اند می دانند که مهم اسـت همیشه مطمئن شوند که شریک زندگی‌شان میداند که آن ها را دوست دارند – یکی از راه‌های‌ انجام اینکار این اسـت که یک بوسه را بخشی از مراسم شبانه خود قرار دهید. “همیشه هم دیگر را شب بخیر ببوسید، زیرا هرگز نمیدانید که فردا چه خواهد شد.”

 

17. به آنها فضا بدهید.

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

وقتی صحبت از روابط بـه میان می آید، «فضا» می تواند واژه‌اي پربار باشد، اما هر شخصی که دریک ازدواج طولانی مدت اسـت می داند که دادن وقت شخصی بـه شریک زندگیتان، کلیدی اسـت که همه ی چیز را بـه نتیجه برساند. اگر بتوانید بـه شریک زندگی خود بگویید که بـه فضا نیاز دارد، باید متفکر باشید و بـه او پیشنهاد دهید که برای خودش وقت بگذارد. هر فردی نیاز خاص خودرا بـه زمان خصوصی دارد.

 

18. برای آنها یک کار طاقت فرسا انجام دهید.

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

روابط همیشه 50/50 نیست. اگر متوجه شدید که شریک زندگی شما بیش از حد استرس دارد یا بیش از حد کار می کند، با حذف کاری از فهرست کارهای او، کارهای بیشتری را در خانه انجام دهید. برای مثال، اگر بـه طور معمول لباس‌ها را می‌شویند، ان هفته بـه انها استراحت بدهید و اینکار را برایشان انجام دهید. برداشتن چیزی از بشقاب یک دیگر نشان می دهد که شما از زحمات همسرتان قدردانی میکنید و می خواهید بـه او کمک کنید و بـه او فرصت دهید تا بعد از یک روز سخت آرام شود.

 

19. در مورد آینده صحبت کنید.

اگر سال‌هاست که ازدواج کرده اید، ممکن اسـت غیرضروری بـه نظر برسد، اما صحبت کردن با شریک زندگیتان در مورد آینده بـه وضوح نشان می دهد که وی را در ان می بینید، و همچنین بـه این موضوع اهمیت می دهید که او می خواهد چه شکلی باشد. “یک چیز مشترک همه ی روابط موفق این اسـت که زوج ها برای آینده برنامه ریزی میکنند، چه درازمدت.” احساس امنیت قوی‌تری در قلب ما وجوددارد.”

 

20. به آنها گل بدهید.

21 راه برای تبدیل شدن به یک همسر ایده آل

هر چند کلیشه اي باشد، غافلگیری شریک زندگی خود با یک دسته گل می تواند روز انها را بسازد. مطالعه‌اي که درسال 2005 نشان داد که گل‌ها می توانند فوراً خلق و خوی افراد را تغییر دهند و برای مدت طولانی‌تری احساس شادی در ان‌ها داشته باشند. هی، دلیلی وجوددارد که همه ی شخصیت های‌ جوانمرد اینکار را در فیلم های‌ عاشقانه انجام میدهند.

 

21. از حفظ امتیاز خودداری کنید.

هنگامیکه در رابطه خود احساس ناامنی می کنید، ممکن اسـت نگران حفظ امتیاز باشید، یعنی اگر کاری برای شریک زندگی خود انجام دهید، در ازای ان چیزی مشابه انتظار دارید. اما اگر دریک رابطه سالم و شاد هستید، بدون هیچ چشمداشتی متفکرتر و سخاوتمندتر هستید.

 

زمانی که یک رابطه احساس امنیت می کند، راحت اسـت که بخواهیم بیشتر از سهم عادلانه خود از وظایف یا حرکات متفکرانه برای نشان دادن عشق خود بـه شریک زندگی خود ارائه دهید. برای انها یا رفتن دوباره بـه کوهپیمایی مورد علاقه خود، زوج های‌ بسیار رضایتمند تمایل دارند که از متفکر بودن و سخاوتمند بودن نسبت بـه شریک زندگی خود بـه جای حفظ امتیاز، رضایت زیادی را حفظ کنند.”

 

بیشتر بخوانید: چگونه بفهمیم که همسرمان می خواهد ما را ترک کند؟

 

در پایان

اگر می خواهید ازدواج شما بـه نتیجه برسد، باید زمان، تلاش و انرژی را صرف همسرتان کنید، مهم نیست که شراکت شما چقدر جدید یا قدیمی اسـت. حتی ازدواج های‌ پایدار نیز نیاز بـه نگهداری و مدیریت منظم دارد.

جدیدترین مطالب سایت