ویژگی های شخصیتی که باعث طول عمر می شود

ویژگی های شخصیتی که باعث طول عمر می شود

خصوصیت اخلاقی که باعث طول عمر می شود

درافراد بعضی از خصوصیت ها وجود دارد که باعث طولانی شدن عمر میشود این خصوصیات را برای شما گردهم آورده ایم با ما در سایت تالاب باشید چون این رفتارها باعث نوعی راحتی خیال در افراد شده و باعث می‌شود انها به آرامی زندگی نمایند ریسک کردن در زندگی موجب میشود که افراد دچار استرس شده و اضطراب و استرس عمر انسان ها را کاهش می‌دهد  و یا بعضی از اخلاق هاي نا به هنجار در این مطلب به انها اشاره خواهیم کرد بشر همواره به دنبال جاودانگی بوده و زمانیکه به این رویای دیرین خود دست پیدا نمی‌کند

 

آرام نگرفته و به دنبال یافتن راهکارهایی برای طولانی تر کردن عمر میگردد.  اگر برخوردتان با دیگران دوستانه هست، با اتفاقات راحت تر برخورد میکنید و از ثبات عاطفی خوبی نیز برخوردار هستید ، دانشمندان در ارتباط با طولانی تر شدن عمرتان، خبرهای خوبی برای تان دارند.

 

پژوهش ها و مطالعات فراوان انجام پذیرفته در بین افراد کهنسال نشان میدهد که بعضی از خصوصیات شخصیتی در آن ها به طولانی تر شدن عمرشان منجر می‌گردد.

اگر شما نیز علاقمند هستید که بدانید این خصوصیات شخصیتی در خود و یا اطرافیان تان وجود دارند، از یکی از دوستان تان بخواهید که در خواندن این نوشته شما را همراهی کند تا با اطمینان بیشتری دریابید که آیا این موارد در مورد شما نیز صادق میباشند. این ۵ مورد را با هم مرور میکنیم:

 

با وجدان بودن

ویژگی های شخصیتی که باعث طول عمر می شود

ویژگی های شخصیتی که باعث طول عمر می شود

 

مطالعه انجام پذیرفته در این اساس به مدت ۷۵ سال به طول انجامید و افراد شرکت کننده زمانی که حدود ۲۵ داشتند،  برای شرکت در این پژوهش ثبت نام کردند که در این میان حدود ۳۰۰ زوج به چشم می خوردند. مردانی که به گفته دوستان شان افراد باوجدان تری بودند، اگرچه ریسک هاي کمتری را در زندگی شان می‌کردند  اما درستکارتر بوده و عمر طولانی تری نیز داشتند.

 

در این ارتباط یکی از آزمون هاي قدیمی روانشناسی که توسط یکی از روانشناسان به نام «اي. لوول کلی» در سال ۱۹۴۰ میلادی تهیه شده بود و متشکل از ۳۶ پرسش بود هنوز نیز مورد بهرهگیری قرار می‌گیرد و در بین انبوهی دیگر از آزمون هاي روانشناسی در طول دهه هاي قبل از اعتبار بیشتری نیز برخوردارست.

 

از جمله سئوالاتی که در این آزمون وجود دارند عبارتند از: «آیا فرد موردنظر، پرانرژی و سرحال هست؟» و «برخورد او در ملاقات هایش با دیگران چگونه هست؟»

 

در مطالعه سال ۲۰۰۷ پژوهشگران آمریکایی، متولدین سال هاي ۱۹۳۰ تا ۲۰۰۰ میلادی «۱۳۰۹ تا ۱۳۷۰ شمسی» مورد بررسی قرار گرفتند. پژوهشگران صرفنظر از جنسیت این افراد دریافتند، کسانی که در دوران کودکی و بزرگسالی خود با وجدان بوده اند، در مقایسه با سایرین عمر طولانی تری داشتند.

 

برخورد راحت با حوادث

ویژگی های شخصیتی که باعث طول عمر می شود

 

یکی دیگر از عواملی که در همان مطالعه ۷۵ ساله مورد بررسی قرار گرفت، برخورد راحت تر افراد با حوادث بود که پس از فاکتور باوجدان بودن، در افزایش عمر مورد بررسی قرار گرفت.  در این میان مردانی که همواره به ایده ها و نظرات جدید گوش می دادند  و در مقابل دریافت مفاهیم و نظرات تازه، مقاومت کمتری از خود نشان می دادند، عمر طولانی تری داشتند.

 

در مطالعه دیگری که توسط دانشمندان ژاپنی و در بین افراد ۱۰۰ تا ۱۰۶ سال انجام گرفت نیز به ثابت رسید
که خصوصیت برشمرده، سبب افزایش عمر میشود. در واقع دلیل اصلی این امر نیز تطابق مفید این افراد با حوادثی چون از دست دادن دوستان، اعضای خانواده، سلامتی و عملکردهای دیگرشان بود.

 

ثبات عاطفی

ویژگی های شخصیتی که باعث طول عمر می شود

 

بررسی فاکتور احساسات، در این پژوهش ۷۵ ساله، تفاوت اندکی را در بین زنان و مردان نشان داد چرا در بین زنانی که عمر طولانی تری داشتند، ثبات عاطفی بیشتری دیده می شد.
شاید یکی از دلایل بررسی این امر نیز عدم ثبات عاطفی زنان در دهه ۴۰ میلادی و در زمان شروع این پژوهش بود.  بعدها این نتیجه بدست آمد که ثبات عاطفی زنان در مقایسه با مردان تاثیر بیشتری در افزایش طول عمر انها دارد.

 

با انجام پژوهش هاي جدید نیز این فرضیه تقویت شد. مطالعات جدید انجام شده بر ۲۴۰۰ مرد و زن نشان داده که ثبات عاطفی تاثیر فروانی در افزایش طول عمر افراد دارد.  در این مطالعه هر دو جنسیت مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه مشابهی برای هر دوی آن ها بدست آمد.

 

روابط دوستانه با دیگران

ویژگی های شخصیتی که باعث طول عمر می شود

 

یکی دیگر از عواملی که در همان پژوهش که ۷۵ ساله، به چالش کشیده شد، برخورد دوستانه افرد با دیگران بود که خصوصا در بین زنان مورد تجزیه و تحلیل هاي علمی قرار گرفت. مطالعه اخیری که در بین ۲۴۳ مرد و زن در سنین بین ۹۵ تا ۱۰۰ سال انجام پذیرفت، نشان داد، ۷۵ درصد از زنان برونگرا با روابط و برخوردهای دوستانه با دیگران، در مقایسه با سایرین عمر طولانی تری داشتند. اضافه بر این خصوصیت، عامل با وجدان بودن نیز در بین آن ها به چشم می‌خورد.

 

توانایی بیان احساسات

ویژگی های شخصیتی که باعث طول عمر می شود

ویژگی های شخصیتی 

 

آخرین مطالعات علمی انجام پذیرفته بر افرادی که سن انها مابین ۹۵ تا ۱۰۰ سال بود، نشان داد، اضافه بر برونگرا بودن و برخوردهای راحت با دیگران، بیان احساسات نیز میتواند بر طول عمر تاثیر مثبتی داشته باشد.

 

از آنجایی که چنین فاکتوری در بین افراد مسن مورد بررسی قرار گرفت و شواهدی دال بر دارا بودن چنین خصوصیتی در دوران جوانی و در بین این افراد، وجود ندارد
بنابراین شاید هنوز به مطالعات بیشتری در مورد تاثیر بیان احساسات بر طول عمر نیاز باشد.

جدیدترین مطالب سایت