10 پیشنهاد برای کنترل خشم و نفرت

10 پیشنهاد برای کنترل خشم و نفرت

چگونه نفرت را از خود دور کنیم ؟ 

 

افرادی که در لحظه عصبانی می شوند در ابتدا فکر کنند که جهان دار چند سالی و رهگذر است در ادامه میتوانید با 10 پیشنهاد برای نظارت خشم و نفرت تالاب را دنبال نمایید .

 

بازرسی خشم , خشم یک احساس، تجربه‌ي طبیعی و حتی نشانه‌ي سالم بودن انسان است، اما زمانی که از نظارت خارج ‌گردد، مبدل به یک عامل مخرب شده در کار یا روابط اجتماعی ایجاد مشکل میکند و بطور کلی بر کیفیت زندگی تاثیر میگذارد.

 

پس مهم است که با آن برخورد صحیحی داشته باشیم.

 

آیا آماده برای بازرسی خشم خود هستید؟

 

این جا ۱۰ راه حل عملی برای بازرسی خشم رابا شما در بین می گذاریم.

 

۱ » قبل از صحبت کردن فکر کنید 

در آن لحظه که کوهی از عصبانیت هستید گفتن جملاتی که بطور قطع بعداً ازآن‌ها منصرف می شوید، امری طبیعی است. پس قبل از صحبت کردن بخود دوران داده، افکار خودرا جمع‌آوری کنید به بقیه‌ي افراد درگیر نیز این امکان را بدهید.

 

 ۲ » هنگامیکه آرام هستید خشم خودرا بیان کنید

نظارت خشم – زندگی مشترک

به محض این‌که آرامش خودرا بدست آوردید، ناراحتی‌ و خواسته‌‌هاي خود رابه طور واضح و مستقیم بدون ناراحت کردن دیگران و یا سعی در نظارت آن‌، ابراز کنید.

 

۳ » کمی ورزش کنید 

فعالیت فیزیکی می تواند سبب کاهش استرس ودر پی آن به نظارت خشم منجر شود. اگر احساس خشم میکنید، پیاده‌روی کنید، بدوید و یا برای چند لحظه فعالیت‌هاي فیزیکی لذت بخش انجام دهید.

 

۴ » محیط را ترک کنید

بیرون رفتن فقط مخصوص بچه‌ها نیست. در طول روز لحظاتی که پریشان هستید، از محیط خارج شوید. چند لحظه آرامش بشما کمک میکند که شرایط را بهتر مدیریت کنید، بدون این‌که عصبانی یا عصبانی شوید. سایت تالاب

 

۵ » راه‌ حل ‌هاي ممکن را شناسایی کنید

بجای آنکه بر آنچه باعث خشم شما شده متمرکز شوید، دنبال بازرسی خشم باشید. آیا اتاق نامرتب کودک، شما را عصبانی می کند؟ در را ببندید. آیا همسر شما هر شب برای صرف شام تاخیر دارد؟ دوران آن رابه گونه‌اي دیگر برنامه‌ریزی کنید. به خاطر داشته باشید که خشم هر چیزی را بر طرف نمیکند و حتی ممکن است آنرا بدتر کند.

 

۶ » جملات تان رابا کلمه “من” آغاز کنید

برای پیشگیري از انتقاد یا سرزنش که تنها باعث تنش میگردد، برای توضیح دلخوری خود جمله‌هایتان رابا کلمه “من” آغاز کنید. بعنوان مثال، از “من از این‌که میز را بدون کمک کردن در جمع‌آوری ظرف‌ها ترک کردید ناراحت شدم,” بجای ” هرگز دیگر کاری انجام نمی دهم” استفاده کنید.

 

۷ » کسی را ناراحت نکنید 

بخشش یک ابزار نیرومند است. اگر اجازه دهید خشم و دیگر احساسات منفی خارج شوند، احساس مثبت جای گزین آن نمیگردد، اما اگر بتوانید فردی که شما را عصبانی کرده ببخشید، ممکن است از رفتار شما یاد بگیرد و رابطه شما را تقویت کند.

 

۸ » برای کاهش تنش از خنده دار استفاده کنید

روشن شدن مسائل می تواند باعث تنش گردد. استفاده از خنده دار بشما کمک می کند دید غیرواقعی نسبت به مسائل پیدا کنید. اما از زیاده‌روی اجتناب کنید چون این میتواند احساستان را بدتر کند.

 

۹ » مهارت ریلکسیشن را تمرین کنید 

تنفس عمیق را تمرین کنید، یک صحنه آرامش بخش را تصور کنید، از یک کلمه یا عبارت آرامش بخش مثل آسمان استفاده کنید. همینطور میتوانید به موسیقی گوش دهید.

 

۱۰ » به دنبال راه‌هاي درمان باشید

یادگیری نظارت خشم چالشی است که همیشه همه ی به دنبال حل آن بوده‌اند. پس برای بازرسی خشم خود تلاش کنید.

 

از آنجا که خشم تقریباً کلیه‌ي جوانب زندگی را تحت تاثیر خود قرار میدهد، بازرسی آن با به کارگیری موارد ذکر شده و یا مشورت گرفتن از یک مشاور توصیه میشود.

 

جدیدترین مطالب سایت