بهترین شغل ها برای آینده (10 شغل)

بهترین شغل ها برای آینده (10 شغل)

با تحولات تکنولوژیکی و روندهای محل کار کـه با سرعتی سریع در حال تغییر هستند، افرادی کـه آینده شغلی خودرا درنظر می‌گیرند، می توانند بـه دلیل تلاش برای درک مسیری کـه باید در پیش بگیرند، بخشیده شوند. در واقع، با منسوخ شدن عده اي از نقش‌ها، تقریبا از جویندگان کار خواسته میشود کـه هنگام تصمیم‌گیری، آینده را پیش‌بینی کنند.

 

بهترین شغل ها برای آینده

پیشبینی برخی چیزها راحت تر از دیگران اسـت. در حالی کـه تبلیغات برای مشاغلی کـه بـه زودی ممکن اسـت وجود داشته باشند، مانند کشاورزی عمودی، مدیریت آواتار و “تحدید توان مطلق” هنوز در سایت هاي‌ فهرست مشاغل مورد علاقه شـما ظاهر نمیشوند، صنایعی کـه پیشبینی می شود در 20 سال آینده و بعد از ان رشد و شکوفا شوند، بیشتر هستند. قابل اندازه گیری برخی حتی کاملا سنتی هستند.

 

بنابر این، اگر نگران هستید کـه با بقیه زندگی کاری خود چه کنید، زیرا ما با سر بـه سوی ناشناخته میرویم، نترسید. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب 11 بهترین شغل برای آینده وجوددارد!

 

1. معلم مدرسه

بهترین شغل ها برای آینده در سال 2023

معلمان مدارس در حال حاضر بسیار مورد توجه هستند و این تقاضا تنها با افزایش جمعیت و تلاش ادارات دولتی برای جذب و حفظ پرسنل افزایش می‌یابد. معلمان جدید بـه ویژه در موضوعات STEM نیاز فوری دارند، با رشد در مقیاس بزرگ نیز برای معلمان ابتدایی پیشبینی شده اسـت.

 

حتی باوجود دسترسی گسترده بـه اطلاعات آنلاین، معلمان همیشه ملزم بـه ارتباط مفاهیم و توسعه و تعامل در سطح شخصی با دانش آموزان هستند. اگر فکر می کنید می توانید سطوح استرس مرتبط با این حرفه چالش‌برانگیز اما بسیار پر ارزش را نظارت کنید، بـه نظر میرسد یک شرط کاملا مطمئن اسـت.

 

2. پرستار

بهترین شغل ها برای آینده در سال 2023

همین امر را می‌توان در مورد پرستاران نیز گفت، کـه همیشه در سراسر جهان، درخواست زیادی دارند. اداره آمار کار گزارش میدهد کـه پرستار ثبت نام شده یکی از مشاغل در حال رشد اسـت، در حالی کـه تلگراف اخیراً ادعا کرده اسـت کـه 96 درصد بیمارستان ها با کمبود پرسنل پرستاری مواجه هستند. آماری کـه نشان میدهد این شغل باعث شده اسـت. 

 

اوضاع فقط بدتر می شود، با افزایش روزافزون جمعیت و مشکلات بهداشت عمومی بعدی کـه این امر ایجاد میکند، فشار زیادی بر منابع مراقبت هاي‌ بهداشتی وارد می‌کند. بنابر این اگر بـه چالش این شغل بسیار پر ارزش و حرفه اي علاقه دارید، مطمئناً جایی برای شـما وجود خواهد داشت.

 

3. توسعه دهنده نرم افزار

بهترین شغل ها برای آینده در سال 2023

مشاغل در فناوری اطلاعات در حال حاضر فراوان هستند، با دنیایی کـه بـه طور فزاینده اي فن آوری شده اسـت، نیاز بـه مهندسان آگاه و با تجربه بیشتری دارد تا خاطرجمعی حاصل شود کـه همه ی چیز بـه خوبی کار می‌کند. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار کـه وظیفه طراحی، توسعه و نگه‌داری نرم‌افزار و شبکه‌ها از جمله کارهای دیگر را بر عهده دارند، حقوق خوبی دارند و توسط بزرگ ترین و بهترین شرکت‌هاي‌ جهان مانند گوگل، اپل و فیس‌بوک استخدام میشوند.

 

در واقع، توانایی کدنویسی بـه زودی یک مهارت رایج و ضروری در رزومه همه ی افراد صرف نظر از رشته انها خواهد بود. جف ایملت، مدیرعامل جنرال الکتریک قبلاً اعلام کرده اسـت کـه بـه همه ی استخدام‌هاي‌ جدید در شرکت مهندسی، نحوه کدنویسی آموزش داده می شود. اگر میخواهید در رقابت شروع کنید، توسعه نرم‌افزار بهترین مکان برای شروع اسـت.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شغل های ایران با سرمایه کم و درآمد بالا

 

4. فیزیوتراپیست

بهترین شغل ها برای آینده در سال 2023

با توجه بـه خطرات بهداشتی ذکر شده کـه بـه پیری جمعیت نسبت داده می شود، اثرات سبک زندگی ناسالم، و افزایش فعالیت بدنی نسل جوان، فیزیوتراپی یکیدیگر از حرفه هاي‌ مراقبت هاي‌ بهداشتی اسـت کـه در ان آینده امن بـه نظر می رسد. احساسی کـه توسط انجمن مجاز فیزیوتراپی «CSP» پشتیبانی می شود.

 

انعطاف‌پذیری زیادی در فیزیوتراپی نیز وجوددارد، با ساعات کاری مهربان‌تر از سایر متخصصان دکتری و امکان کار خصوصی. با دستمزدهای خوبی کـه در هردو طرف اقیانوس اطلس ارائه می شود، این یک حرکت شغلی بسیار معقول برای هر شخصی اسـت کـه علاقه مند بـه مراقبت هاي‌ بهداشتی اسـت.

 

5. اطلاعات / تحلیلگر سیستم های کامپیوتری

بهترین شغل ها برای آینده در سال 2023

همانند توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، تکنسین‌هاي‌ اطلاعات و سیستم‌هاي‌ رایانه‌اي در 20 سال آینده خدمات خودرا بسیار مورد تقاضا خواهند یافت، زیرا شبکه‌ها و سیستم‌هاي‌ ارتباطی ساخته، مدیریت و نگه‌داری می شوند. برخلاف توسعه دهندگان نرم افزار، شبکه مشاغل بسیار گسترده تر اسـت، اساساً هر شرکتی کـه از رایانه برای مدیریت اطلاعات استفاده می‌کند بـه خدمات یک تحلیلگر سیستم نیاز دارد.

 

6. دکتر

بهترین شغل ها برای آینده در سال 2023

بعید اسـت زمانی پیش بیاید کـه نیازی بـه دکتر نباشد. گستردگی و اهمیت این حرفه بـه این معنی اسـت کـه بدون توجه بـه پیشرفت هاي‌ فناوری، پزشکان همیشه ملزم بـه پر کردن این شکاف بین دانش و مراقبت هستند.

 

بسته بـه تخصص انتخابی شـما، حقوق پزشکان یکی از بالاترین ها در دنیا اسـت و فرصت هایي برای کار در سراسر جهان وجوددارد. اگر بـه اندازه کافی باهوش و متعهد هستید، این شغلی اسـت کـه امنیت، موقعیت و مهمتر از ان؛ طول عمر را ارائه می‌دهد.

 

7. برنامه نویس

بهترین شغل ها برای آینده در سال 2023

توسعه دهندگان برنامه اساساً توسعه دهندگان نرم افزار هستند، اما بـه طور کلی این اصطلاح بـه کسانی اطلاق می شود کـه برنامه هاي‌ تلفن همراه را ایجاد و مدیریت می کنند. محیطی کاملاً متفاوت با برنامه هاي‌ دسکتاپ سنتی.

 

اگر چه تعداد زیادی از مهارت هاي‌ فنی مشابه هستند، اما چالش ها متفاوت اسـت. برخلاف توسعه دسکتاپ، منابعی مانند حافظه، فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند در تلفن‌هاي‌ همراه کمیاب هستند و پلتفرم‌هاي‌ توسعه‌اي کـه طراحان استفاده می کنند زمان بیشتری برای یادگیری و تسلط دارند. تعداد زیاد افرادی کـه از برنامه‌ها در اندروید، iOS و بـه‌طور فزاینده‌اي، سایر سیستم‌عامل‌هاي‌ موبایل استفاده می کنند، گواه این اسـت کـه این شغلی اسـت کـه با زمان پیش میرود.

 

8. تحلیلگر داده

بهترین شغل ها برای آینده در سال 2023

همانگونه کـه ما عمیق تر بـه عصر دیجیتال می‌پردازیم، تجزیه و تحلیل داده ها بـه یک اصطلاح رایج تر در هر صنعتی تبدیل می شود و این فقط نوک کوه یخ اسـت. همان طور کـه غول هاي‌ اطلاعاتی مانند گوگل، مایکروسافت و اپل بیشتر و بیشتر بـه داده هاي‌ افراد علاقه مند می شوند و کارهایی کـه می توانند با ان انجام دهند، تمرکز دقیقی بر آنچه احتمالاً با ارزش ترین ارز نسل بعدی خواهد بود، ایجاد میکند. داده ها روغن جدید هستند. با ارزش اسـت، اما اگر تصفیه نشده باشد واقعا نمیتوان از ان استفاده کرد. باید تجزیه و تحلیل شود تا ارزش داشته باشد.

 

اینجاست کـه تحلیلگران داده وارد میشوند. طبق معمولً از زمینه‌هاي‌ ریاضی، اقتصاد یا کسب‌وکار می آیند، و درخواست زیادی در انواع شرکت‌هاي‌ خصوصی و دولتی دارند، کـه می خواهند مجموعه‌اي از اطلاعات خود – مشهور بـه داده‌هاي‌ بزرگ – مرتب شده و بـه چیزی تبدیل شوند. مفید اگر در اعداد و ارقام مهارت دارید، این یک زمینه بسیار توصیه می شود کـه وارد ان شوید، زیرا درسال هاي‌ آینده حرفه اي با ارزش تر خواهد بود.

 

9. مهندس

بهترین شغل ها برای آینده در سال 2023

مهندسان – مانند پزشکان – اگر چه یک اصطلاح گسترده هستند، برای مدت بسیار طولانی وجود داشته اند ودر آینده نیز محرک هاي‌ کلیدی جامعه خواهند بود. بـه عنوان مثال، درسال هاي‌ آینده، انواع خاصی از مهندسی کـه شاهد رشد خواهند بود، مهندسان بیوشیمی، رباتیک و مواد هستند.

 

این واکنشی اسـت بـه نگرانی‌هاي‌ زیست‌محیطی، و همچنین سوق دادن تحقیق و توسعه بـه سمت فناوری‌هایي کـه میتوانند شیوه زندگی ما را التیام بخشند «تکنولوژی‌هایي کـه از قضا، احتمالاً باعث نابودی تعداد زیادی از حرفه‌هاي‌ سنتی می شوند».

 

10. لوله کش

بهترین شغل ها برای آینده در سال 2023

یک چیز آرامش بخش دراین واقعیت وجوددارد کـه صرف نظر از این کـه چشم انداز ما چقدر پیشرفته و آینده نگر می شود، همیشه یک لوله کش در معرض خواهد بود «طبق معمولً 20 دقیقه دیرتر حاضر می شود و بـه خود کمک میکند تا یک فنجان را انجام دهد». اما واقعیت این اسـت کـه لوله کشی نمونه اي عالی از تجارتی اسـت – درست مانند برق – کـه ما همیشه بـه ان نیاز خواهیم داشت و هرگز بـه طور کامل در معرض انقراض فناوری قرار نمیگیرد.

 

این بـه این دلیل اسـت کـه علاوه بر ماهیت غیر قابل پیش‌بینی تماس «گاهی اوقات در مناطق دورافتاده»؛ لوله‌کش‌ها باید بـه مشتریان خود بـه زبان ساده توضیح دهند کـه چه مشکلی رخ داده اسـت و برای رفع ان چه کاری باید انجام دهند. بنابر این اگر بـه دنبال کارآموزی هستید، اما نگران جا ماندن در محل کار هستید، اینکار را نکنید – لوله کشی یکی از طولانی ترین عمر مفید را در میان هر شغلی دارد.

 

11. هنرمند

بهترین شغل ها برای آینده در سال 2023

مارتین فورد، نویسنده و کارشناس اشتغال، معتقد اسـت مشاغلی کـه مستلزم «خلاقیت واقعی» هستند – مانند هنرمند یا طراح بودن – برای غصب شدن توسط فناوری تلاش خواهند کرد. این بـه این دلیل اسـت کـه «حداقل در حال حاضر» برای کامپیوتر غیرممکن اسـت کـه الهام یا درک انسان از هنر و طراحی را تکرار کند، و همچنین بحث هاي‌ فلسفی تر در مورد این کـه آیا چیزی واقعاً هنر اسـت، اگر توسط انسان خلق نشده باشد.

 

با این حال، او یک اخطار برای این فرض قید می‌کند. او می گوید: «من نمی توانم بـه شـما تضمین دهم کـه در 20 سال آینده یک رایانه خلاق‌ترین موجود روی کره زمین نخواهد بود. در حال حاضر رایانه هایي وجود دارند کـه می توانند آثار هنری اصلی را نقاشی کنند. پس در 20 سال چه کسی می‌داند کـه تا کجا قرار اسـت پیش برود؟»

 

بیشتر بخوانید: 15 مورد از در آمد زا ترین شغل های سال

 

در پایان

و همین اسـت. امیدواریم کـه این چند ایده در مورد انتخاب شغل بـه شـما داده باشد. ممکن اسـت متوجه الگوی افزایش تقاضا در زمینه هاي‌ STEM و حرفه هاي‌ مراقبت هاي‌ بهداشتی و همچنین مشاغلی شده باشید کـه شامل ایجاد و پرورش روابط شخصی با افراد دیگر اسـت.

 

اگر هیچ یک از این موارد برای شـما جذابیت نداشت، نگران نباشید. گزارش اخیر غول هاي‌ فناوری Dell ادعا می‌کند کـه 85 درصد از مشاغلی کـه مردم درسال 2030 انجام خواهند داد هنوز وجود ندارند. بنابر این اگر هیچ چیز در فهرست بالا شـما را جذب نمی‌کند، می توانید بـه معنای واقعی کلمه منتظر بمانید تا ببینید آینده چه چیزی برای شـما ارائه میدهد.

جدیدترین مطالب سایت